feestdagen
donderdag 15 november 2012 om 17:54
Waar en hoe vieren jullie Sinterklaas, kerst en de jaarwisseling
Dit jaar gaan we met Sinterklaas een weekje op een Landal park zitten
Daar zijn veel activiteiten en 5 dec natuurlijk pakjesavond met warme choco bij de open haard
Kerst doen we een dagje met cadeautjes en lekker eten bij schoonouders en 1 dag lekker thuis
De jaarwisseling hebben we nog geen idee over maar thuis zitten en gezellig maken vind ik ook heerlijk
Dit jaar gaan we met Sinterklaas een weekje op een Landal park zitten
Daar zijn veel activiteiten en 5 dec natuurlijk pakjesavond met warme choco bij de open haard
Kerst doen we een dagje met cadeautjes en lekker eten bij schoonouders en 1 dag lekker thuis
De jaarwisseling hebben we nog geen idee over maar thuis zitten en gezellig maken vind ik ook heerlijk
donderdag 15 november 2012 om 17:56
donderdag 15 november 2012 om 18:01
Sinterklaas vieren we niet echt.
Met Kerst zijn we normaal bij mijn ouders om te gourmetten.
Oud en Nieuw bij mijn schoonfamilie.
Verder vieren we Suikerfeest en Offerfeest, dat zijn meerdere dagen waarbij we de eerste dag naar mijn schoonouders gaan en de dagen erna bezoeken we kennissen (voornamelijk van schoonouders).
Dit jaar zien Kerst/Oud en Nieuw er wat anders uit, ben 31-12 uitgeteld en weet niet hoe ik me op het laatste voel. Of misschien is de baby al geboren, geen idee.
Met Kerst zijn we normaal bij mijn ouders om te gourmetten.
Oud en Nieuw bij mijn schoonfamilie.
Verder vieren we Suikerfeest en Offerfeest, dat zijn meerdere dagen waarbij we de eerste dag naar mijn schoonouders gaan en de dagen erna bezoeken we kennissen (voornamelijk van schoonouders).
Dit jaar zien Kerst/Oud en Nieuw er wat anders uit, ben 31-12 uitgeteld en weet niet hoe ik me op het laatste voel. Of misschien is de baby al geboren, geen idee.
donderdag 15 november 2012 om 18:02
Met sinterklaas hebben we twee keer lootjes getrokken, een keer met de schoonfamilie en een keer met vrienden. Dat vieren we het weekend voor en het weekend na sinterklaas. Met kerst doen we meestal kerstavond bij schoonouders (schoonmoeder jarig) en dan nog een keer bij hen ontbijten. Met mijn familie zoeken we ook een ochtend en/of avond moment om samen te eten. Meestal doen we ook spelletjes als we daar allemaal zin in hebben, of zitten we gewoon te kletsen. Oud en nieuw vier ik met vrienden. Nog geen idee waar het dit jaar gevierd wordt. Daarna zoeken we meestal een feest in de stad op. Maar wij hebben geen kinderen, dus voor ons is het wellicht anders dan enkele anderen hier.
donderdag 15 november 2012 om 18:40
Klussend en verhuizend ben ik bang...
Maar misschien, als het zo uit komt, gaan we met sinterklaas nog wel gezellig gourmetten met mijn ouders en met kerst denk ik een avond bij mijn schoonouders eten en de andere dag wandelen met mijn familie (als het lekker koud is!), simpel eten en spelletjes doen... *hoopt dat haar broertje dan even naar Nederland komt, aangezien hij alweer sinds mei weg is*.
En wie weet, misschien gaat al het bovenstaande wel in ons nieuwe huisje plaatsvinden!
Alles nog een beetje onduidelijk dus... Maar één ding is zeker: lekker met een warme kat op schoot zijn alle dagen gezellig!
Maar misschien, als het zo uit komt, gaan we met sinterklaas nog wel gezellig gourmetten met mijn ouders en met kerst denk ik een avond bij mijn schoonouders eten en de andere dag wandelen met mijn familie (als het lekker koud is!), simpel eten en spelletjes doen... *hoopt dat haar broertje dan even naar Nederland komt, aangezien hij alweer sinds mei weg is*.
En wie weet, misschien gaat al het bovenstaande wel in ons nieuwe huisje plaatsvinden!
Alles nog een beetje onduidelijk dus... Maar één ding is zeker: lekker met een warme kat op schoot zijn alle dagen gezellig!
donderdag 15 november 2012 om 19:04
Sinterklaas skippen we dit jaar.. Week weg kan dan sowieso niet want kinderen op school.. Kerst.. niets bijzonders vermoed ik, zoals altijd eigenlijk ..
1e kerstdag doen we iets met eten en familie, in welke vorm .. geen idee .. 2e kerstdag is traditioneel bankhangen, films kijken, hapjes en snackjes en vooral NIET in onze nette kleding.
1e kerstdag doen we iets met eten en familie, in welke vorm .. geen idee .. 2e kerstdag is traditioneel bankhangen, films kijken, hapjes en snackjes en vooral NIET in onze nette kleding.
donderdag 15 november 2012 om 19:24
Sinterklaas vieren we niet echt, Kerstavond doen we altijd met zijn tweetjes voor elkaar cadeautjes, lekker bad vol laten lopen en heerlijk samen genieten! 1é kerstdag bij schoonouders, en 2e kerstdag bij mijn ouders, gewoon lekker eten, soms uit eten en het gezelllig maken.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
donderdag 15 november 2012 om 19:45
Sinterklaas vieren we niet. Vind het ook idioot als volwassenen dat gaan doen.
Kerstavond met vriend, schoonmoeder, haar vriend, en schoonzus+zwagertje uit eten geloof ik of anders iets simpels bij haar thuis.
1e of 2e kerstdag bij mijn moeder maar die heeft nog niet echt iets gepland. Die kerstdag dat we "vrij" zijn van de familie gaan we gewoon lekker op de bank hangen, filmpje kijken, wandeling maken ofzo.
Kerstavond met vriend, schoonmoeder, haar vriend, en schoonzus+zwagertje uit eten geloof ik of anders iets simpels bij haar thuis.
1e of 2e kerstdag bij mijn moeder maar die heeft nog niet echt iets gepland. Die kerstdag dat we "vrij" zijn van de familie gaan we gewoon lekker op de bank hangen, filmpje kijken, wandeling maken ofzo.
donderdag 15 november 2012 om 19:53
Sint vieren we het weekend voor 5 dec en Kerst moet man alle 2 de dagen werken
Gewoon lekker in onze pyjama ontbijten en hij gaat 's middags werken, lekker geen moeilijke diners en familie over de vloer !
Oja oud en nieuw moet hij 's nachts werken, heerlijk !
Verder vind ik kerst leuk hoor, gezellige boom in huis enzo maar heb zo de pest aan dat verplichte !
Gewoon lekker in onze pyjama ontbijten en hij gaat 's middags werken, lekker geen moeilijke diners en familie over de vloer !
Oja oud en nieuw moet hij 's nachts werken, heerlijk !
Verder vind ik kerst leuk hoor, gezellige boom in huis enzo maar heb zo de pest aan dat verplichte !
donderdag 15 november 2012 om 19:57
Sinterklaas weet ik nog niet, zoontje is dan net 2 dus we willen dit jaar een beetje beginnen.
1e kerstdag bij mijn ouders, en 2e kerstdag bij die van vriend (daar blijven we een paar dagen, ze wonen ver weg).
Oud en nieuw hier thuis met bevriend stel, champagne, oliebollen en vuurwerk kijken vanaf dakterras.
Ik heb er zin in
1e kerstdag bij mijn ouders, en 2e kerstdag bij die van vriend (daar blijven we een paar dagen, ze wonen ver weg).
Oud en nieuw hier thuis met bevriend stel, champagne, oliebollen en vuurwerk kijken vanaf dakterras.
Ik heb er zin in
donderdag 15 november 2012 om 19:59
quote:poldervrouw schreef op 15 november 2012 @ 19:04:
Ach jee.... hou jij niet van jurkjes?
(klinkt zwaar zo zeg!)
Ach jee.... hou jij niet van jurkjes?
(klinkt zwaar zo zeg!)