Kroonluchter schoonmaken

16-11-2012 13:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
In mijn woonkamer hangt een kroonluchter.

Relatief hoog. De onderkant kan ik aanraken,

maar verder moet ik op een trapje staan om erbij

te komen.

Nu wil ik de lamp schoonmaken. Maar ik weet niet goed

hoe ik het zal aanpakken. Iemand tips?

HG heeft volgens mij een spray (er er zijn nog meer merken) dat is een speciale kroonluchter reiniger, die spuit spray je erop, en je legt er een laken onder, en dan is vuil/stof/vet weg.
Ik pak een theedoek, met ammonia, en pak, pegel voor pegel, dan met natte doek naschonen, en opwrijven met een droge doek.

Ben je het eerste halfjaar er weer van af.

Oogverblindend. Succes!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik doe het altijd met Blue Wonder en een microvezeldoek, en dan nawrijven met een droge microvezeldoek. Werkt prima. Hels karwei, maar dan is ie weer prachtig!
quote:Eindeloos schreef op 16 november 2012 @ 13:58:

Ik pak een theedoek, met ammonia, en pak, pegel voor pegel, dan met natte doek naschonen, en opwrijven met een droge doek.

Ben je het eerste halfjaar er weer van af.

Oogverblindend. Succes!

Haal je de lamp dan in zijn geheel van het plafond af?

Mijn kroonluchter is redelijk zwaar, en al die glazen pegels

hangen aan gedraaide ijzeren pinnetjes.
een heel goede reden om geen kroonluchter op te hangen.....
Het ligt neem ik aan ook aan het materiaal. Wij hebben er nu sinds een jaar een hangen en ik heb hem nog niet schoongemaakt. Volgens mij zit er alleen een klein beetje stof op. Zo'n Swiffer dinges is volgens mij wel voldoende.
ik haal eerst met een plumeau het ergste stof weg. Daarna klim ik op de trapleer en gebruik glasdoekjes (kant en klare vochtige doekjes) die ik na gebruik allemaal naar beneden gooi.........

Heb 5 kroonluchters in het hele huis.

Die spray van HG ken ik niet maar lijkt me ook niet handig, dan worden de 'bakjes' toch niet schoon?
quote:kruimelsara schreef op 16 november 2012 @ 14:02:

[...]

Haal je de lamp dan in zijn geheel van het plafond af?

Mijn kroonluchter is redelijk zwaar, en al die glazen pegels

hangen aan gedraaide ijzeren pinnetjes.

Nee, eg nie

Lekker op de trap erbij hangen.

Ik heb er 3 hangen , oh, met de slaapkamer mee 4.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Freekenkaat, altijd baas boven baas hè.
met een plumeau misschien?
quote:Eindeloos schreef op 16 november 2012 @ 14:15:

Freekenkaat, altijd baas boven baas hè. Sorry
De lamp van het plafond halen. Alle slingertjes er af halen. Maak eerst een foto. Die kan helpen met monteren.

Vervolgens neem je een grotere afwasbak. lag daar de slingertjes in, soda er bij en flink kokend water. Laat de hele handel een uurtje weken. Spoel daarna alles goed schoon en droog het af met een doek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven