Werk & Studie alle pijlers

engelstalige master volgen

16-11-2012 19:32 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allen,

Heeft iemand ervaring met het volgen van een Engelstalige master. Mijn Engels is redelijk goed, maar schrijven weer niet.

enige tips om het op peil te brengen alvorens ik deze studie begin.

Groetjes,
Zijn niet alle masters engelstalig?
Hoef je geen toelatingstest te doen dan? Waar ik studeer (buitenland) moet je eerst een bewijs van je talenkennis overleggen voordat je een bepaalde opleiding mag doen.
Schijnt niet verplicht te zijn, maar misschien is zo'n cursus als ze in Leiden aanbieden wel wat voor je dan.
Je hoeft geen TOEFL te doen? Ik heb destijds gewoon veel gelezen in het Engels, dat hielp genoeg.
@ lotte nee, bij mijn studie is het afhankelijk van het aantal buitenlandse studenten.
@ natonco : wat is goede leesvoer. Ik lees nu al Engelstalige kranten.
Gaat prima hoor, mijn engels is ook niet super maar je pikt het snel weer op. Wat voor bachelor Heb je? Wo of hbo? Heb je al wat engelse vakken gehad? Papers en dergelijke jan je altijd na laten lezen door een native speaker btw.
Lampje ja heb al wat Engelse vakken gehad en ik merk dat oefening kunst baart, maar maak me gewoon een beetje zorgen. Ik ga komende tijd wat lezen.
Heb je voor je bachelor niet al veel Engelstalige boeken of artikelen moeten lezen? In dat geval zal het bijna vanzelf gaan ;). Bij mij en mijn klasgenoten had bijna niemand moeite met het Engels. Natuurlijk wel met de grammatica etc., maar hierop werden wij in elk geval niet afgerekend, en dit verbetert zich vanzelf door het lezen en schrijven van artikelen..

Wat wel helpt is om bv. bij het schrijven van bachelor thesis of stageverslag alvast over te stappen op het Engels.
quote:appelsien27 schreef op 16 november 2012 @ 19:42:

@ natonco : wat is goede leesvoer. Ik lees nu al Engelstalige kranten.Ik heb de zomer voor ik aan mijn master begon alleen maar dingen in het Engels gelezen: Engelse literatuur, Engelse tijdschriften, Amerikaanse series zonder ondertiteling (of met Britse op de BBC, zie teletekst 888). Maar het beste is om veel wetenschappelijke artikelen in het Engels te lezen op jouw vakgebied. Daardoor krijg je zicht op het vocabulair dat veel gebruikt wordt en zinsnedes die handig zijn. Succes!
quote:Natonco schreef op 16 november 2012 @ 19:47:

[...]

Ik heb de zomer voor ik aan mijn master begon alleen maar dingen in het Engels gelezen: Engelse literatuur, Engelse tijdschriften, Amerikaanse series zonder ondertiteling (of met Britse op de BBC, zie teletekst 888). Maar het beste is om veel wetenschappelijke artikelen in het Engels te lezen op jouw vakgebied. Daardoor krijg je zicht op het vocabulair dat veel gebruikt wordt en zinsnedes die handig zijn. Succes!Klopt helemaal wat Natonco schrijft Ik merk dat ik soms in rare situaties terechtkom waarbij ik moeite heb om tijdens koetjes en kalfjes gesprekken op een Engelse term te komen, maar op mijn vakgebied ratel ik de meest ingewikkelde dingen eruit ;). Mijn grammatica denk ik liever al helemaal niet over na, maar ook hier neem je zinsopbouw en taalgebruik over zoals het in andere artikelen/boeken wordt gebruikt. Oefening baart kunst, en maak je vooral niet te druk ;) Gaat helemaal goed komen tijdens je master!
Probeer een engelstalig forum te vinden over een onderwerp waar je graag over leest en schrijft.
Veel lezen, en dan vooral ook vak-gerelateerde stukken, zodat je het jargon gaat beheersen. (Maar misschien is dat in jouw vakgebied niet een vereiste? Bij mij zijn er veel termen die je doorgaans niet op school leert of in dagelijkse gesprekken hoort, dus voor mij was dat een must)
quote:Seymour schreef op 16 november 2012 @ 20:04:

Probeer een engelstalig forum te vinden over een onderwerp waar je graag over leest en schrijft.Vind ik een hele goede tip, voornamelijk voor het schrijven. Wat bij mij goed hielp was het kijken van series in het engels. Het is alleen niet altijd van hoog niveau, maar ik versta Engels hierdoor heel goed, net alsof het Nederlands is. Dus dat is zeer handig voor college's.
Appelsien, ik vind het een slechte zaak dat je niet vloeiend Engels spreekt en schrijft..een Engelstalige Master zou geen probleem moeten zijn. Nu je inziet dat jouw talenkennis mogelijk niet toereikend is, wordt het hoog tijd hier wat aan te doen!

Het klinkt misschien onaardig en sorry daarvoor, maar je verdient een schop onder jouw kont. Kijk veel films zonder ondertiteling en type wat er gezegd wordt mee op de laptop, lees Engelse boeken en boek een weekje Londen.

Ik heb een tweetalige Master in het Engels en Spaans gedaan en ja, het is zwaar. Elke dag ben je in 3 talen (natuurlijk ook Nederlands) bezig en dit tegelijkertijd. Daar kwam bij dat ik ook Duitstalige klasgenoten had met wie ik het goed kon vinden, dus eigenlijk 4 talen: gekkenwerk! Maar, het was ontzettend leuk en leerzaam.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven