Geen vrienden

16-11-2012 21:05 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een hele goede avond voor de mensen die nu op viva zitten en dit lezen.

Ik ben een jongen van 17 jaar en woon in Amstelveen.

Ben sinds 3 jaren geleden hier komen wonen en woonde daarvoor in Maastricht.

Ik weet echt niet wat het mij is maar ik kan op een of andere manier geen vrienden maken.

Normaal hoor ik nu te feesten of iets anders te doen, maar omdat ik geen vrienden heb gaan al die mooie dingen niet door voor mij en moet ik mijn tijd thuis doorbrengen.

Ik heb wel vrienden op school maar daar blijft het dan eigenlijk ook bij, ik ga nooit met ze uit of iets anders omdat ze simpelweg ver wonen.

Het enige wat ik op een dag doe is, naar school gaan, slapen, leren of op m'n bed liggen en weer slapen.

Ik wil weten hoe het voelt om een keertje een berichtje van iemand te krijgen om te vragen of we iets leuks zouden gaan doen.

Maarja misschien vinden mensen mijn uitstraling niet mooi of iets anders..

Ik ben een normale jongen en ik zou heel graag een normale leven willen leiden.

Met vrienden waar ik mee kan lachen en als het moet zelfs mee huilen.

Vrienden die voor je klaarstaan en met wie je geheimen vertellen kan.

Liefs

Rick
Wat vervelend voor je Rick.

Echte vriendschap ontstaat doorgaans niet direct, maar groeit uit iets anders: kennis zijn, collega zijn, op dezelfde club zitten, etc.

Heb je wel kennissen?

Van je opleiding, je bijbaan, uit de buurt?

Of zou je misschien iets kunnen doen om meer mensen te ontmoeten? Een sportclub of hobbyclub of zo?

En dan vanuit het kennis-zijn proberen wat initiatief te tonen? Bijvoorbeeld iemand voorstellen nog even een drankje te doen na de wedstrijd (of de schooldag)?
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Nodig je je schoolvrienden wel eens uit om bij jou te blijven slapen en dan op stap te gaan? Of om na school samen ergens wat te gaan drinken?
Vraag eens een klasgenoot om mee te gaan naar p40.

Of ga smiddags naar plein. Dus niet meteen naar huis. Daar hangen de meeste jongens/meiden van jouw leeftijd rond.
Tja rick, ik weet niet zo zeker of het viva forum wel jouw doelgroep is voor vrindschap. Maar je kunt het altijdproberenmet een oproepje.

Wat je ookmzoukunnen doen, is naar een feest of club gaan zonder vrienden, gewoon alleen, en daar ter plaatse contact leggen met de mensen daar.
En ga op een club. Sportclub. Die zijn er zat. En dan bedoel ik geen fitnes.
Ha Rick,

Is er geen buurtclub o.i.d. bij je in de buurt? Of word lid van een sportclub of sportschool, misschien kom je daar wel leuke mensen tegen!

En vraag anders of je met je vrienden van school ergens kunt afspreken!

Succes ermee!
Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties.

Ik had me een aantal maanden ingeschreven op een sportschool hier in de buurt maar ben er mee gestopt.

Het was eerst mijn afleiding zodat de tijd sneller voorbij zou gaan maar na een tijdje ben ik gestopt.

Misschien komt het ook omdat ik me vader 3 jaar geleden verloor door kanker.

Misschien heeft dat een soort van invloed op mij dat mensen mij slecht aanzien?? Ik weet het allemaal niet.
Ik zou niet voor een sportschool kiezen maar voor iets socialers. Jeugdsoos of scouting. Of een teamsport.

Vreselijk dat je op zo'n jonge leeftijd je vader hebt verloren. Logisch dat dat verdriet nog steeds bij je is maar ik denk niet dat dat mensen tegen houdt om vrienden met je te worden. Op ieder potje past een dekseltje en dat geldt net zo goed voor vriendschappen. Je moet alleen de juiste mensen weten te vinden.

Heb je al eens actief pogingen ondernomen om je vrienden van school ook buiten school te treffen? Vrienden staan niet ineens op de stoep. Je moet actie ondernemen om echt bevriend te raken met mensen.
Wat naar dat je vader overleden is.

Is er iets vanuit je opleiding waarbij je kan aansluiten?

Is daar een studentenvereniging, drama-club, feestcommissie of zoiets?

Of worden er wel eens uitjes of feesten georganiseerd waar je eens aan kan deelnemen?

Wat betreft de sportclub: meestal ben je dan alsnog alleen op zo'n club. Als je doel is om mensen te ontmoeten, kun je beter iets uitzoeken waar sociale interactie een essentieel onderdeel vanuit maakt. Zoals inderdaad een teamsport.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:jongerick, 6 minuten geleden

Ik had me een aantal maanden ingeschreven op een sportschool hier in de buurt maar ben er mee gestopt.

Het was eerst mijn afleiding zodat de tijd sneller voorbij zou gaan maar na een tijdje ben ik gestopt.

Misschien heeft dat een soort van invloed op mij dat mensen mij slecht aanzien?? Ik weet het allemaal niet.

Nee dat niet. Niet slecht.

Maar er is dan wel vaak een soort afstand met leeftijdgenoten is mijn ervaring. En die zul jij moeten overbruggen.

Welke sportschool zat je? Allstars is niet zo veel jong publiek. Kijk anders in uilestede, studenten sportschool.

P40 is de jeugdsoos van Amstelveen. Zijn soms wel leuke feestjes. (Zit op plein)
Wat naar dat je je zo voelt Rick. Verschrikkelijk ook dat je je vader nu al moest verliezen aan zo'n vreselijke ziekte. Je schrijft dat je wel vrienden op school hebt, bedoel je de school in Maastricht of Amstelveen? Verder sluit ik me aan bij hetgeen hier geschreven is: misschien is inderdaad Jeugdsoos een idee of scouting (=erg leuk kan ik je uit eigen ervaring vertellen).
Hoi Nick,

Misschien is lid worden van nmlk (nieuwe mensen leren kennen) ook wel iets voor je. Je kunt bij de website zoeken op provincie en soort activiteiten.
En heb je een bijbaan? Weekend baan oid.
Wat rot voor je zeg dat je je vader al zo jong bent verloren, Ik denk echter niet dat je je daarachter moet verschuilen, ook jij kunt je leven weer oppakken en vrienden zoeken ( Dit bedoel ik niet lullig hoor! )

Ik denk als je op een Teamsport je beter contact hebt met andere jongens van jou leeftjid, en dat je beter contact kan maken, en nodig je schoolvrienden eens uit om wat te gaan doen, zet de eerste stap!!

Het komt goed, sterktte met alles.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
In Limburg is 't anders. Je zit op school, op een vereniging, op sport en vaak nog bij de harmonie. 'T is mega sociaal daar. In Amstelveen zijn de mensen anders dan in Limburg, koeler en meer gesloten. Ik denk dat er echt sprake is van groot verschil in provincie.

Wat je er aan kan doen? Wellicht aansluiten bij een studievereniging? Vraag eens aan een van die jongens van school wat ze doen van 't weekend en of je mee kan. (Vraag niet of je mee mag, maar kan ;))
https://www.youtube.com/watch?v=M2r97Fo ... ure=fvwrel
it's a big club and you ain't in it
Wat naar voor je dat je vader is overleden en dat je je zo eenzaam voelt. Veel tips zijn al gegeven, maar wat ik me afvraag is of je je altijd al zo eenzaam hebt gevoeld. Anders kan ik me goed voorstellen dat Amstelveen als een andere planeet voelt wanneer je als puber vanuit Maastricht bent verhuisd. Probeer op school met mensen af te spreken met wie je een klik hebt, aangezien je daar dagelijks komt. En zoek een bijbaantje waarbij je in aanraking komt met leeftijdgenoten. Hopelijk zien we jou hier nooit meer op vrijdagavond op het forum!
Dansen is leuker dan lopen
quote:jongerick schreef op 16 november 2012 @ 21:17:

Hoi Rick,als je bepaalde interesses hebt dan kan je naar een bepaalde vereniging gaan of een sportclub.Verder,is het misschien

een idee om een bijbaan te zoeken?Dan kan jij geld verdienen en krijg je colega's bij.Of je maakt contact met die jongens die jou het

leukste lijken en spreekt iets af om een keer bij jou thuis iets te

gaan drinken.Vriendschap moet je natuurlijk langzaam opbouwen

en geduld hebben.Echte vrienden staan voor je klaar en daar kan

je mee lachen en huilen (zoals je zelf ook al zei).

En wat naar dat jij je vader bent verloren aan kanker!Herkenbaar!

Dat het verdriet nog bij je is dat kan ik me goed voorstellen.Sterkte en veel succes met alles!
quote:missy_Acy schreef op 16 november 2012 @ 21:43:

En heb je een bijbaan? Weekend baan oid.

Mijn excuus voor de late reactie.

Ik heb niet echt een bijbaan.

ik verdien mijn geld simpelweg om updates voor navigatie apparaten te leveren.

het is niet heel veel maar ik gebruik het geld eigenlijk alleen maar door kleding te kopen omdat ik niks anders ermee kan.
.
anoniem_161099 wijzigde dit bericht op 25-03-2013 15:06
Reden: kan verwijderd worden
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven