Het Marokkaan-kletstopic
zaterdag 17 november 2012 om 19:19
In dit topic kunnen de Marokkanen op dit forum elkaar treffen. Wat hopen we als Marokkanen nu juist hier op dit vrouwen-forum te vinden? Wat vinden we van de manier waarop we als Marokkanen worden bejegend? Welke Marokkaanse onderwerpen of invalshoeken kunnen we niet in andere topics kwijt? Ook is dit het enige topic waar iedereen, Marokkaans, Hollands, Chinees of wie dan ook vrij je vragen kunt stellen aan Marokkanen, een soort van "brandende vragen aan het Marokkaanse geslacht".
zaterdag 17 november 2012 om 19:48
Assalam alaykoem,
Faracha hier!!! Geboren en getogen in Nederland.Ik ben de 4 de generatie en voel me kiplekker in Nederland , hihi.
over opvoeding: sommige ouders zijn idd wat relaxter wat betreft regels. Ik raad je aan om eens een goed gesprek aan te gaan met die ouders zodat jullie allen weten waar jullie kinderen wel en niet mogen uithangen. Tenslotte hebben jullie een gezamenlijk doel namelijk het beschermen van de kinderen.
Namen die ik leuk vind voor een meisje : Ella-Noor, Selma, Yasmina, Amina,Amira, Anisa, lina,ilyana,meyssa, Samira, Sakina.
Faracha hier!!! Geboren en getogen in Nederland.Ik ben de 4 de generatie en voel me kiplekker in Nederland , hihi.
over opvoeding: sommige ouders zijn idd wat relaxter wat betreft regels. Ik raad je aan om eens een goed gesprek aan te gaan met die ouders zodat jullie allen weten waar jullie kinderen wel en niet mogen uithangen. Tenslotte hebben jullie een gezamenlijk doel namelijk het beschermen van de kinderen.
Namen die ik leuk vind voor een meisje : Ella-Noor, Selma, Yasmina, Amina,Amira, Anisa, lina,ilyana,meyssa, Samira, Sakina.
zaterdag 17 november 2012 om 19:50
zaterdag 17 november 2012 om 19:52
quote:faracha schreef op 17 november 2012 @ 19:48:
Assalam alaykoem,
Welkom faracha!!!
Jee, de 4e generatie. Is dat heel veel anders dan de 1e generatie?
Assalam alaykoem,
Welkom faracha!!!
Jee, de 4e generatie. Is dat heel veel anders dan de 1e generatie?
zaterdag 17 november 2012 om 19:59
zaterdag 17 november 2012 om 20:04
quote:2010viva schreef op 17 november 2012 @ 20:01:
Hier getrouwd met een Marokkaan, maar hij heeft geen antwoord op mijn vraag
Hoe komt het dat eigenlijk elke bruiloft redelijk hetzelfde is?
Omdat men niet heeft geleerd om te doen wat men zelf wil. Wat de meute doet is veilig. Heel soms staat iemand op die iets neuws doet en hop, dan volgt iedereen.
Zalen draaien tegenwoordig overuren terwijl een jaar of 10 geleden men hier nog nooit van had gehoord.
Hier getrouwd met een Marokkaan, maar hij heeft geen antwoord op mijn vraag
Hoe komt het dat eigenlijk elke bruiloft redelijk hetzelfde is?
Omdat men niet heeft geleerd om te doen wat men zelf wil. Wat de meute doet is veilig. Heel soms staat iemand op die iets neuws doet en hop, dan volgt iedereen.
Zalen draaien tegenwoordig overuren terwijl een jaar of 10 geleden men hier nog nooit van had gehoord.
zaterdag 17 november 2012 om 20:06
Typte ik nou 4de? Bedoelde 3de!! Nou, het verschilt niet veel van de 1ste behalve dat ik me als hoofddoekdragende meer fashionable kleed dan mijn oma. Spreek perfect berbers en arabisch en ik hou van beatrix . We noemen haar thuis Bea djelna wat onze bea betekent, hahahahaha.
Bruiloften hetzelfde: hahah dat is door de cultuur zo. De bruid in het middelpunt als een echte prinses. Ik vind de gezelligheid erom heen wel harstikke leuk.
Bruiloften hetzelfde: hahah dat is door de cultuur zo. De bruid in het middelpunt als een echte prinses. Ik vind de gezelligheid erom heen wel harstikke leuk.