Het Belgen kletstopic

17-11-2012 18:24 181 berichten
Alle reacties Link kopieren
"Sire, er zijn nog Belgen".

Ik vroeg me gewoon af met hoeveel Belgen/Vlamingen we hier zitten.

Denk wel dat het er al redelijk wat zijn.

Dus ik dacht: laat ik een Belgen kletstopic beginnen.

Wat betekent het om Belg te zijn?

Voel je je eerder Belg of Vlaming?

Zijn er hier Nederlandse vrouwen die in België wonen of die met een Belgische man getrouwd zijn?

Aan de Nederlanders: wat vinden jullie leuk aan België?

Vinden jullie de Belgen echt dom of valt dat wel mee?
Weekend!

Waarom gaat een Nederlander op vrijdag door het raam naar buiten?

Het weekend staat voor de deur.

Wel een beetje een flauwe hé dit..
quote:fru1t3lla schreef op 17 november 2012 @ 22:07:

> Waarom neemt een Nederlander een lepel mee in de auto?

>Om de bocht af te snijden

- Heeft die daar dan geen mes voor nodig?

> Weet die Nederlander veel.Die ken ik ook. Maar dan met de Belg.
. Zoals ik zei, nationaliteiten kan je makkelijk omwisselen . Meeste van die belgen / nederlander moppen zijn wel flauw
Wie vindt ons Belgisch koningshuis ook zo saai?

Filip en Mathilde, stijver kan toch niet hé?

Geef mij maar Maxima en Willem-Alexander.
Daar ken ik nog flauwe moppen over. Niet geschikt voor gevoelige lezers :(. Het Belgisch koningshuis heeft sowieso geen enkel toegevoegd nut, snap de bende van Inteelt niet.
Ohja, Belgische uitdrukkingen, geniaal.

Kwam er iemand naar ons toe die vroeg of we ook roltabak hadden. Euh watte? Shag dus. Op zich haske logisch, maar bedenk het maar.

Tijdens mijn onderzoeksperiode in België (zo ongeveer naast de langste kroegstraat van Europa) was er een demonstratie van rechts aan de gang, links bemoeide zich er ook mee dus overal politie en ambulances. Dikke chaos bijna de hele dag. Zegt er iemand naast me: Allee, hedde gij ook die schroefwiekvliegmachines gezien?

Que? Helikopters dus, en ja die waren moeilijk te missen.

Vergeet er nu vast nog wat.
Die van het dak springen ken ik nog van de basisschool :D
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
De raarste uitdrukking (huhu) blijft toch wel poepen voor sexen
Poepen heeft bij ons een heel andere betekenis.

Toen ik nog op school zat was ik bevriend met een Nederlands meisje.

Die zei "ik moet even poepen".

Wist ik veel..
ha, Nora, crossposting
Poepen is inderdaad een prachtig woord... Ik kwam er pas achter toen ik naar NL verhuisde en schoonmoeder dit aankondigde...
Een voetbalclub die bij de tegenpartij speelt is in Belgie ''op verplaatsing". Heerlijke uitdrukking.
quote:mimi73 schreef op 17 november 2012 @ 21:17:

Komaan, nog leuke dingen aan België?

Ik ben geen Belgische, maar vind het Belgisch volkslied echt prachtig . Vind het echt heel mooi!

En het Vlaams, daar houd ik ook van. Ik hoor het graag.

Ik ben wel fan van FC de Kampioenen , Philippe Geubels vind ik ook leuk. En kom graag in Antwerpen!
Leuke mop! Had die nog niet eerder gehoord. Choco inderdaad, en geen chocoladepasta, leuk is dat. En Cecemel(leke).

Ik was aangenaam verrast dat deze mop ook in België bestond, maar dan andersom.

'Wat krijg je als je na 3x zakt voor je rijbewijs? Een witte kentekenplaat met rode letters.' Die bestaat dus ook met gele kentekenborden met zwarte letters!

De Belgen rijden als gekken (en vooral de 'pinker' vaak uitlaten als die nodig is) en Nederlanders zijn slakken op de weg. Moet toegeven, het is heerlijk doorrijden in België!
Goeiemorgen allemaal!

Een heel verschil

Vlaams is gewoon een stuk mooier dan het Hollands.
Goedendag allemaal! Poepen is wel een klassieker inderdaad. Er is overigens een heel pakket andere woorden.

Vanmiddag bij de kassa, ik had bergschoenen zonder prijs. Mijn collega die de prijs aan het zoeken was vroeg of het botten waren, of klompen. Ik wist niet wat het verschil was, dus ik vroeg dan maar aan de andere kassierster of het botten of klompen waren
En ja, ik gooi deze er ook nog eens in:

https://www.youtube.com/watch?v=QE57zsos1AM
Allee, hoe kunnen bergschoenen nu klompen zijn?
mja botten voor laarzen vind ik ook erg vreemd
We hebben dan ook nog kleedje voor jurkje .
Bij 'jurk' zie ik altijd een tante Sidonia-achtige soepjurk voor mijn ogen, ik kan maar niet wennen aan dat woord.

Maar wat ik toch steeds zo gek vind is dat Nederlanders Vlaamse woorden zo slecht verstaan. En dan maar beginnen lachen. Zie je vaak genoeg op dit forum..
Kort artikel in De Standaard over het verschil tussen Nederlands uit NL en uit BE
Sommige termen zijn toch ook vreemd. Een koets voor een kinderwagen. Dat komt gewoon heel vreemd over, sorry!

Moet trouwens ook zeggen dat ik de huidige vorm van het verkavelingsvlaams ook niet erg mooi vind.
Hallo allemaal

Ik ben Vlaamse en woon in de provincie Antwerpen. Ik vind de mensen hier heel introvert. Jammer ...
Verder vind ik het hier qua voeding een pak duurder. Maar huisvesting en zorgverzekering zij hier een pak goedkoper. Verder vind ik de lonen hier ook lager liggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven