Het Belgen kletstopic
zaterdag 17 november 2012 om 18:24
"Sire, er zijn nog Belgen".
Ik vroeg me gewoon af met hoeveel Belgen/Vlamingen we hier zitten.
Denk wel dat het er al redelijk wat zijn.
Dus ik dacht: laat ik een Belgen kletstopic beginnen.
Wat betekent het om Belg te zijn?
Voel je je eerder Belg of Vlaming?
Zijn er hier Nederlandse vrouwen die in België wonen of die met een Belgische man getrouwd zijn?
Aan de Nederlanders: wat vinden jullie leuk aan België?
Vinden jullie de Belgen echt dom of valt dat wel mee?
Ik vroeg me gewoon af met hoeveel Belgen/Vlamingen we hier zitten.
Denk wel dat het er al redelijk wat zijn.
Dus ik dacht: laat ik een Belgen kletstopic beginnen.
Wat betekent het om Belg te zijn?
Voel je je eerder Belg of Vlaming?
Zijn er hier Nederlandse vrouwen die in België wonen of die met een Belgische man getrouwd zijn?
Aan de Nederlanders: wat vinden jullie leuk aan België?
Vinden jullie de Belgen echt dom of valt dat wel mee?
zaterdag 17 november 2012 om 22:31
Ohja, Belgische uitdrukkingen, geniaal.
Kwam er iemand naar ons toe die vroeg of we ook roltabak hadden. Euh watte? Shag dus. Op zich haske logisch, maar bedenk het maar.
Tijdens mijn onderzoeksperiode in België (zo ongeveer naast de langste kroegstraat van Europa) was er een demonstratie van rechts aan de gang, links bemoeide zich er ook mee dus overal politie en ambulances. Dikke chaos bijna de hele dag. Zegt er iemand naast me: Allee, hedde gij ook die schroefwiekvliegmachines gezien?
Que? Helikopters dus, en ja die waren moeilijk te missen.
Vergeet er nu vast nog wat.
Kwam er iemand naar ons toe die vroeg of we ook roltabak hadden. Euh watte? Shag dus. Op zich haske logisch, maar bedenk het maar.
Tijdens mijn onderzoeksperiode in België (zo ongeveer naast de langste kroegstraat van Europa) was er een demonstratie van rechts aan de gang, links bemoeide zich er ook mee dus overal politie en ambulances. Dikke chaos bijna de hele dag. Zegt er iemand naast me: Allee, hedde gij ook die schroefwiekvliegmachines gezien?
Que? Helikopters dus, en ja die waren moeilijk te missen.
Vergeet er nu vast nog wat.
zondag 18 november 2012 om 02:27
quote:mimi73 schreef op 17 november 2012 @ 21:17:
Komaan, nog leuke dingen aan België?
Ik ben geen Belgische, maar vind het Belgisch volkslied echt prachtig . Vind het echt heel mooi!
En het Vlaams, daar houd ik ook van. Ik hoor het graag.
Ik ben wel fan van FC de Kampioenen , Philippe Geubels vind ik ook leuk. En kom graag in Antwerpen!
Komaan, nog leuke dingen aan België?
Ik ben geen Belgische, maar vind het Belgisch volkslied echt prachtig . Vind het echt heel mooi!
En het Vlaams, daar houd ik ook van. Ik hoor het graag.
Ik ben wel fan van FC de Kampioenen , Philippe Geubels vind ik ook leuk. En kom graag in Antwerpen!
zondag 18 november 2012 om 10:01
Leuke mop! Had die nog niet eerder gehoord. Choco inderdaad, en geen chocoladepasta, leuk is dat. En Cecemel(leke).
Ik was aangenaam verrast dat deze mop ook in België bestond, maar dan andersom.
'Wat krijg je als je na 3x zakt voor je rijbewijs? Een witte kentekenplaat met rode letters.' Die bestaat dus ook met gele kentekenborden met zwarte letters!
De Belgen rijden als gekken (en vooral de 'pinker' vaak uitlaten als die nodig is) en Nederlanders zijn slakken op de weg. Moet toegeven, het is heerlijk doorrijden in België!
Ik was aangenaam verrast dat deze mop ook in België bestond, maar dan andersom.
'Wat krijg je als je na 3x zakt voor je rijbewijs? Een witte kentekenplaat met rode letters.' Die bestaat dus ook met gele kentekenborden met zwarte letters!
De Belgen rijden als gekken (en vooral de 'pinker' vaak uitlaten als die nodig is) en Nederlanders zijn slakken op de weg. Moet toegeven, het is heerlijk doorrijden in België!
zondag 18 november 2012 om 21:19
Goedendag allemaal! Poepen is wel een klassieker inderdaad. Er is overigens een heel pakket andere woorden.
Vanmiddag bij de kassa, ik had bergschoenen zonder prijs. Mijn collega die de prijs aan het zoeken was vroeg of het botten waren, of klompen. Ik wist niet wat het verschil was, dus ik vroeg dan maar aan de andere kassierster of het botten of klompen waren
Vanmiddag bij de kassa, ik had bergschoenen zonder prijs. Mijn collega die de prijs aan het zoeken was vroeg of het botten waren, of klompen. Ik wist niet wat het verschil was, dus ik vroeg dan maar aan de andere kassierster of het botten of klompen waren
zondag 18 november 2012 om 21:20
zondag 18 november 2012 om 22:34