werk
zaterdag 17 november 2012 om 06:58
Gewoon doen! Toen ik van de zomer mijn baan kwijt raakte heb ik heel veel open sollicitaties gestuurd, ook naar het bedrijf waar ik door bezuiniging weg moest.Ik ben door hen gebeld en ik werk er met heel veel plezier.
Ga een netwerk opbouwen, dat is echt belangrijk. Ik ben later nog gebeld door een ander bedrijf die via via had gehoord dat ik werkloos was. Inmiddels was ik al voorzien. Begin eens met een Linkedin-pagina te maken.De wereld is kleiner dan je denkt en wie weet wat het oplevert.
Ga een netwerk opbouwen, dat is echt belangrijk. Ik ben later nog gebeld door een ander bedrijf die via via had gehoord dat ik werkloos was. Inmiddels was ik al voorzien. Begin eens met een Linkedin-pagina te maken.De wereld is kleiner dan je denkt en wie weet wat het oplevert.
zaterdag 17 november 2012 om 08:30
Ik zou gewoon contact opnemen met je oude stage-adres..
niet geschoten is altijd mis.
En als de stage door beide kanten als positief is ervaren kan het zomaar zijn dat ze je aannemen.
Men neemt vaak liever iemand aan die ze al kennen dan iemand die nog helemaal ingewerkt moet worden.
Ik zou zeggen: PROBEREN!
niet geschoten is altijd mis.
En als de stage door beide kanten als positief is ervaren kan het zomaar zijn dat ze je aannemen.
Men neemt vaak liever iemand aan die ze al kennen dan iemand die nog helemaal ingewerkt moet worden.
Ik zou zeggen: PROBEREN!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zaterdag 17 november 2012 om 10:19
Waarom zou je het niet proberen? Je hebt er toch op een goede manier je stage afgesloten? Je hebt een goede referentie gekregen dus ik begrijp echt niet waarom je het niet gewoon zou proberen. Je schrijft "of moet ik het zo laten en mijn goede referentie behouden". Waarom denk je dat je die niet behoud als je een open sollicitatie doet?
Ik zal wel gek zijn maar ik begrijp je echt niet.
Ik zal wel gek zijn maar ik begrijp je echt niet.
zaterdag 17 november 2012 om 10:19
Het bedrijf waar ik werk neemt vaker stagaires van vroeger aan,
zeker als ze na hun stage ergens anders wat ervaring opgedaan hebben en vervolgens open solliciteren omdat het bij 'ons' zo leuk was.
Heb je nog warme contacten met iemand van je stagebedrijf?
Dan zou je daar eens kunnen polsen!
Verder, niet geschoten is altijd mis, open sollicitaties ook zeker doen, het is een lastige tijd om werk te vinden dus creativiteit en doorzettingsvermogen is meer dan noodzakelijk.
zeker als ze na hun stage ergens anders wat ervaring opgedaan hebben en vervolgens open solliciteren omdat het bij 'ons' zo leuk was.
Heb je nog warme contacten met iemand van je stagebedrijf?
Dan zou je daar eens kunnen polsen!
Verder, niet geschoten is altijd mis, open sollicitaties ook zeker doen, het is een lastige tijd om werk te vinden dus creativiteit en doorzettingsvermogen is meer dan noodzakelijk.
zaterdag 17 november 2012 om 10:25
Wat heb je te verliezen? Ik zou zelfs meerdere (open) sollicitatiebrieven gaan sturen naar verschillende bedrijven. Dan is het ook minder erg als ze je ergens niet kunnen gebruiken. Je weet nooit wanneer ze iemand nodig hebben, al is het maar voor ziekte- of zwangerschapsverlof! Dan ben jij weer bezig in je branche en heb jij bij volgende sollicitaties steeds meer kans!
Probeer om je slechthorendheid je niet in de weg te laten staan. Kan je gewoon met goedhorenden communiceren of spreek je gebarentaal? Succes!
Probeer om je slechthorendheid je niet in de weg te laten staan. Kan je gewoon met goedhorenden communiceren of spreek je gebarentaal? Succes!