Gezondheid alle pijlers

dochter stopt metaal/ijzer in mond

19-11-2012 10:35 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
En het valt ook op dat ze veel zout behoefte heeft

Heeft iemand enig idee wat er kan zijn?

En kinderen stoppen vanalles in hun mond dat weet ik maar mijn dochter stopt echt alleen maar ijzeren metalen of stalen dingen in haar mond
Ik heb toevallig iets soortgelijks gezien op tv, waarschijnlijk/hopelijk niks met je kindje te maken. Maar dat meisje had last van een parasiet. Eet je dochter wel gewoon verder? Is ze veel moe? Anders even bloed laten prikken/langs de huisarts?
Huisarts al geraadpleegd?
Je hebt toch ook Roosvicee Ferro? En houdt ze van appelstroop? Lekker dagelijks een paar bammen met appelstroop de komende tijd.
Kan het niet zo simpel zijn als dat je kind de kou, gladheid en hardheid van het materiaal interessant vindt?
Bammen met appelstroop zonder glaasje melk erbij dan he
Misschien doet dat haar denken aan een lepel of vork. Ikzelf at al mijn potloden op tot er nog maar een stompje over was. Verder niet teveel naar infotainment kijken want dan haal je je van alles in je bol.

Ik denk overigens dat dat vanzelf stopt als ze wat amalgaamvullingen heeft.
it's a big club and you ain't in it
Het kan weleens voorkomen dat kinderen een periode hebben waarbij ze vreemde materialen in hun mond stoppen.. Maar toch zou ik even langs de huisarts gaan, Er bestaat het Syndroom van Pica. Waarbij kinderen allerlei vreemde materialen in hen mond stoppen, begint bij simpele dingen en wordt steeds erger..

Zeg niet dat het dit is, maar het zou kunnen dus dan moet je er wel mee opletten want voor je het weet zijn het ernstigere dingen waar je kind echt in kan stikken of vergiftigen.

Ga even langs de huisarts, lijkt mij dat je dan ook geruster bent.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Pica. Geloof niet dat het erg veel voor komt, maar er is een meisje in mijn directe omgeving die dit (gediagnosticeerd) heeft. At kalk uit de muren en vijlde haar eigen tanden om aan haar behoefte ( dit geval: kalk) te voldoen. Vraag het eens na als je je dochter hierin herkent en het echt geen fase blijkt te zijn.
Bammetjes met stroop zal ik eens doen zo ,

Huisarts vmiddag naar toe voor de zekerheid

Pica? Wat is dat precies?

Kan idd ook gewoon zijn dat ze het interessant vind maar toch ...
En dan geen pure appelstroop maar stroop met suikerbiet. Daar schijnt meer ijzer in te zitten. Maar als je je echt zorgen maakt even naar de huisarts idd. Hoe oud is je dochter?
Evelyn, hoe oud is je dochter?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Inderdaad, is je dochter nog een baby/dreumes? Dan vindt ze het waarschijnlijk gewoon een interessant gevoel.

Is ze echt al kleuter of ouder dan zou er meer aan de hand kunnen zijn.
bammetjes?

mijn man kauwt altijd op pennen, wat zal dat betekenen?
Mijn dochter is 2
Hier een stukje voor je opgezocht over Pica Syndroom:

De medische term pica staat voor de zucht naar het consumeren van niet-eetbare dingen, zoals aarde, haar, steentjes, munten of verfschilfers die van houtwerk worden gepeuterd. Ook het eten van grote hoeveelheden onbewerkt, ongekookt of rauw voedsel wordt als pica gezien, bijvoorbeeld rauwe eieren, rauwe aardappelen, ijs, ongekookte rijst, meel, zout, suiker enz. De patiënten vertonen geen afkeer van gewoon voedsel.

ik zou dit eens bij je huisarts voorleggen.hoeft het natuurlijk niet te zijn, maar het lijkt er wel op. succes!!
Ijzertekort?
En hoe weet je dan dat ze zoutbehoefte heeft? Eet ze uit de zoutpot?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vreemde dingen eten ...

Ze eet als ze de kans krijgt klei , play doh ,

kaarsen , vanmorgen nog de sluiting van het brood bijna,

En de brokjes van het pupje

en de herfst decoratie van opa
quote:ikbenevelyn schreef op 19 november 2012 @ 13:30:

Vreemde dingen eten ...

Ze eet als ze de kans krijgt klei , play doh ,

Nu je dit zegt, denk ik bijna wel zeker te weten dat het Pica is, en dan is het zaak dat je nu naar de huisarts gaat.. zodat ze vroeg behandeling krijgt, dit voorkomt dat het nog erger word, en dat ze er niet mee '' opgroeien ''.

maar ik ben geen dokter hé, ik kan het fout hebben.. maar wat het dan ook mag zijn, klei, play doh, brokjes , e.d eten is niet normaal..

Succes
Beste forummers,

Het is niet de bedoeling dat er op dit forum diagnoses gesteld worden. Tips en ervaringen zijn meer dan welkom natuurlijk, voor echt advies verwijzen wij jullie door naar de gepaste instantie.

Met vriendelijke groeten,

Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Pica is heel zeldzaam en komt bijna nooit alleen voor. Eigenlijk alleen bij kinderen die ernstig verwaarloosd zijn of een forse ontwikkelingsstoornis hebben o.i.d.. Hoe dan ook, je kunt wel eens naar de huisarts gaan en om advies krijgen. Maar dan zou ik wel eerst even helder krijgen wat ze nu precies doet. Je spreekt jezelf nu namelijk wel een beetje tegen:quote:En kinderen stoppen vanalles in hun mond dat weet ik maar mijn dochter stopt echt alleen maar ijzeren metalen of stalen dingen in haar mondquote:Ze eet als ze de kans krijgt klei , play doh ,

Ik spreek mezelf niet tegen ik ben gaan denken of ze meer aparte dingen deed en dat doet ze dus

maargoed dokter wil haar eerst zien

Dus dat ga ik maar doen

Ik had telefonische afspraak dus hij heeft haar niet gezien

hij zegt ook dat kleine kindjes vrijwel geen bloedarmoede kunnen krijgen
Ben je al langs geweest? Ik ben wel heel benieuwd wat de dokter heeft gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven