Geld & Recht alle pijlers

Ontslag

18-11-2012 23:07 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen. Mijn relatie is verbroken en ik ben voor hem 80km verderop verhuisd. Hiet dus ook een baan gevonden,op een kinderdagverblijf en ondertussen een vast contract gekregen.

Omdat de relatie uit is ga ik weer terug naar mijn moeder. 80 km hiervandaan. Ik moet dus mijn baan opzeggen. elke dag een uur heen en een uur terug zie ik niet zitten na een werkdag van 9 uur.

Ik heb helaas 2 maanden opzegtermijn dat wil zeggen dat ik nog 2 maanden met mijn ex in een huis woon. (kan echt niet anders)

Dit is natuurlijk echt niet iets wat ik graag wil. Kan er iets maar dan ook iets aan die 2 maanden gedaan worden?

Aangezien ik zelf ontslag neem heb ik ook zeker nergens recht op?

Het gaat slecht in de kinderopvang en kan niet zo 1,2,3 een nieuwe baan vinden. Ben al als een gek aan het solliciteren maar moet natuurlijk gewoon mijn rekeningen betalen.

Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen?
En grote kans dat jij geen/niet méér reiskosten gaat krijgen als jij besluit om vrijwillig 80 km verderop te gaan wonen.

Maar we praten in het luchteldige, want je bent klaar met je baan en wilt terug naar je geboorteplaats en naar je vriendinnen en benzinekosten en de reistijd naar je vaste baan is je allemaal te veel.

Houdoe.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wat ik zou doen is een woning in de buurt zoeken en dan lekker blijven werken. Elk weekend naar je oude woonplaats om bij je moeder en vriendinnen te logeren. Dat doe je ook als je studeert. En doordeweeks heb je als je werkt toch geen tijd om allerlei leuke dingen te doen. Kan je eventueel doordeweeks Skypen. Of jezelf vermaken. Mijn tweede keus zou zijn om terug te gaan naar je oude woonplaats en met het ov naar je werk te gaan. Je kan reiskosten vergoeding aanvragen. En ondertussen lekker doorgaan met solliciteren! Succes en sterkte!
@tiif: je wilt een nieuw begin schrijf je. Prima, onthou alleen dat er een ding niet veranderd. Die onvolwassen ik die je hier tentoonspreid zal je ook meenemen als je weer bij je moeder gaat wonen.
Waar zit de any-key?
Ivetje, de kinderopvangbranche ligt grotendeels op z'n gat op dit moment, dus er komen wel degelijk honderden reacties op een simpele vacature. De apkthekersbranche kun je uit niet met die van de kinderopvang vergelijken.

Tiff, ik snap dat het moeilijk is, maar nu je baan opgeven is een recept voor veel meer ellende op je bord krijgen dan nodig. Wees verstanig en knijp jezelf in de handen met dit vaste contract.
Alleen je zorgkosten zijn al zeker 100 euro per maand (hebben we het nog niet over eigen risico dat 350 euro bedraagt) hoe wil je die kosten gaan betalen? wil je echt op deze leeftijd op de zak van je moeder leven die het al niet breed heeft? Want recht op bijstand heb je ook niet als je bij je moeder woont en nog 22 bent. En dan hebben we het nog niet eens over leuke dingen doen met je vrienden.Een nieuwe kleding willen hebben enz. Hoe denk jij als volwassen meid zonder geld te gaan leven? Door bij moeder aan te kloppen?

het is inderdaad heel onvolwassen wat ik hier lees, on nadenkend.

Ik las de tip om 3 dagen te gaan werken, 1 dag minder, heb je toch geld en de werkbelasting zo ver heb je maar 3 dagen.

Ik hoop dat er niet al een ander voor je is aangenomen en dat ze je nog terug willen na zo;n dom besluit, want inderdaad komt je zo wel erg over als niet doorzettend en de schouders er onder zetten, maar opgevend bij de minste geringste moeite.

realiseer je ook dat werkgevers niet meer scheutig zijn met vaste contracten en dat dit wel eens je laatste vaste contract kan zijn geweest die je ooit wordt aangeboden, Ik zou er maar heel zuinig op zijn.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Er is echt geen werkgever die jou aanneemt als ze als antwoord op de vraag "waarom werk je nu niet" jou te lange reistijd krijgen.

Een uur reistijd is heel normaal en voor veel mensen nog luxe! Zoals al veel mensen gezegd hebben is er geen werk in jou sector en mag je al blij zijn als je wekelijks een inval dienstje hebt. Je vaste contract opzeggen is eigenlijk heel dom, maarja als je perse de deur niet meer uit wilt en gezellig bij je moeder op de bank wilt zitten moet je dat vooral doen.

En mocht je denken " dan ga ik wel achter de kassa bij de albert heijn" helaas ook daarvoor ben je te oud.
Over dat te laat komen,vraag of je de late diensten tot 1800 uur mag draaien dan zijn er in iedergeval leidsters aanwezig mocht je te laat komen.

Als het een grotere stichting is met veel personeel dan zijn ze waarschijnlijk blij dat een leidster zelf onslag neemt personeel teveel in deze tijd en kun je gelijk weg ipv 2 maand opzegtermijn. Maar ik zou niet zelf ontslag nemen voordat je ander werk hebt gevonden.
4 Keer per week die lange reistijd is nog net te doen, ik zou in elk geval niet investeren in 'n huurwoning in de plaats waar je niet wilt blijven, da's pas geld over de balk smijten.

Maar geef je baan niet op tot je in je eigen omgeving weer iets nieuws gevonden hebt.
Mijn man reist al jaren nog iets meer dan die afstand. Snap niet dat je überhaupt overweegt je baan op te zeggen. Ga woonruimte voor jezelf zoeken en zorg dat je zelfstandig wordt -en blijft-!
Tiff, solliciteer je ook op bso banen of alleen maar op kdv banen met grote uren?

Wij hebben hier een lijst van mensen die overtallig zijn geworden op hun eigen locatie en zo'n pakket aan eisen hebben dat ze niet op de bso willen/kunnen werken.

Heb je ook al uitzendbureau's geprobeerd? Via daar kun je invallen bij kdv & bso.

Maar eigenlijk vind ik dat je in je handen moet knijpen met een vaste baan in de kov. Gaat je nu bijna niet meer lukken om een vaste aanstelling te krijgen (en voor 36 uur is er nog minder kans)
quote:3wieler schreef op 19 november 2012 @ 08:10:

Neem lekker ontslag joh en geef daarmee je baan aan iemand die er wel heel blij mee is.Bij nader inzien ben ik het daar wel mee eens. Beetje sneu voor TO's moeder misschien, maar verder win-win.
Ga in therapie!
Ontslag nemen gaat atlijd per het einde van de kalendermaand. Denk er dus aub nog even goed overna, je hebt nog even de tijd.

Ik zal deze beslissing nooit nemen.Je kan toch gewoon een tijdje heen en weer rijden en ondertussen naar ander werk zoeken? Je overleeft het echt wel, je bent niet de eerste die een uur moet reizen en zeker ook niet de laatste.
ik zou eerst ook een kamer zoeken, en dan van daaruit een baan zoeken in je oude woonplaats ( of in de buurt ) en dan pas terugverhuizen naar je oude woonplaats.

Kamers kun je over het algemeen snel opzeggen, helemaal als je een andere huurder hebt gevonden.

en wellicht kun je totdat je een kamer hebt gevonden wat vrije dagen opnemen?
Hoop dat je niet zo dom bent je baan op te zeggen!

Als je 80 km te ver vindt zoek je toch woonruimte tussen de woonplaats van je moeder en je werk, zo halverwege dus.

Waarom zo snel weer terug naar je moeder? Geen baan, geen eigen huis, klinkt nogal onzelfstandig en kan me niet voorstellen dat je daar gelukkig van gaat worden...
tiff, je gedraagt je als een verwend kind. Misschien omdat je jezelf nu even heel erg zielig vindt, nu het uit is met je vriend? Dat mag! Maar je moet nu geen overhaaste beslissingen nemen. Verhuizen, ja, doen! Maar niet gelijk je baan opzeggen. Dan heb je geen vriend meer, en geen baan. Weet je hoe eenzaam dat is? Het heen en weer reizen eerst even proberen, voor je ontslag neemt. Misschien valt het reuze mee, en ga je het zelfs leuk vinden, lekker ontspannen crossen in je autootje na een lange werkdag!
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:15:

En wat dat kost aan benzine?

Neem het geld dat je aan benzine kwijt zou zijn, huur daarvan een kamer in de plaats waar je nu werkt. Zeg je baan niet op, maar sla als een gek aan het solliciteren voor een baan in de buurt van je moeder's woonplaats. Zodra je daar een nieuwe baan hebt, zoek je daar een eigen woning.

Toevoeging: je hebt er blijkbaar vertrouwen in dat je snel weer een nieuwe baan hebt. Top, dan zal deze tussenfase tot je nieuwe baan ook niet lang duren en kan je snel doorverhuizen naar je uiteindelijke woning in je moeder's stad!

Wat je je even moet realiseren, is dat als je straks je eigen plekje hebt en alle stress met je ex voorbij is, dat je dan waarschijnlijk ook weer anders tegen je werkt aan zult kijken. Je kunt je dan buiten je werk weer beter ontspannen, bijtanken, en kunt een werkdag dan weer beter aan.
quote:Daantje1970 schreef op 19 november 2012 @ 05:06:

Waarom niet een woning zoeken een half uurtje van je werk en een half uurtje van je moeder? Dan kan je je vaste baan behouden, hoef je maar een half uurtje te rijden en zit je toch wat dichterbij je moeder.

Vind ik een hele goeie!

Overigens vind ik een uur reistijd niet eens zo heel bijzonder. Ik heb jarenlang een uur (of nee, eigenlijk wel 5 kwartier) reistijd enkele reis gehad. Vond mijn baan leuk en had het er voor over.

Ik zou echt je baan behouden, voorlopig een uur gaan reizen en dan of kijken voor een eigen huisje of solliciteren naar een baan dichterbij je moeder.
quote:tiff90 schreef op 18 november 2012 @ 23:07:

Hallo allemaal,

Ik hoop dat hier iemand mij kan helpen.

Nee, dat kunnen we niet. Moet je zelf doen.

Mijn relatie is verbroken en ik ben voor hem 80km verderop verhuisd. Hiet dus ook een baan gevonden,op een kinderdagverblijf en ondertussen een vast contract gekregen.

Mooi, gefeliciteerd met je vaste baan!

Omdat de relatie uit is ga ik weer terug naar mijn moeder.He? Waarom naar je moeder? 80 km hiervandaan. Ik moet dus mijn baan opzeggen. Hoezo dus? elke dag een uur heen en een uur terug zie ik niet zitten na een werkdag van 9 uur.

O, je ziet het niet zitten. Maarre.. Wat ga je dan doen?

Ik heb helaas 2 maanden opzegtermijn dat wil zeggen dat ik nog 2 maanden met mijn ex in een huis woon. (kan echt niet anders)

Kan best, maar je hebt gewoon nog niets anders verzonnen.

Dit is natuurlijk echt niet iets wat ik graag wil. Kan er iets maar dan ook iets aan die 2 maanden gedaan worden?

Waar zat je aan te denken? Vraag het je werkgever.

Aangezien ik zelf ontslag neem heb ik ook zeker nergens recht op?

Bingo.

Het gaat slecht in de kinderopvang en kan niet zo 1,2,3 een nieuwe baan vinden.

Nou, zou je je baan dan wel op zeggen?

Ben al als een gek aan het solliciteren Mooi zo! maar moet natuurlijk gewoon mijn rekeningen betalen.

Hoeveel spaargeld heb je nog?

Kan iemand mij helpen met wat ik het beste kan doen?Je baan niet opzeggen, maar blijven werken en andere woonruimte vinden.
Volgens mij is TO foetsie...
quote:sjetterboks schreef op 19 november 2012 @ 14:00:

Volgens mij is TO foetsie...Nee, die is haar ontslag aan het indienen en haar spullen aan het inpakken om terug te gaan naar mams.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:sjetterboks schreef op 19 november 2012 @ 14:00:

Volgens mij is TO foetsie...Waarschijnlijk is ze aan het werk.
Heel onverstandig om in deze tijden je baan op te zeggen..... Probeer maar snel eens wat anders te vinden... Dan maar een uur heen en een uur terugreizen en solliciteren in de eigen regio.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
TO, denk er anders gewoon nog een paar dagen over na, en zet de voor- en nadelen eens rustig op papier.

Je kunt officieel pas opzeggen tegen het einde van de kalendermaand, dat betekent dat je uiterlijk volgende week vrijdag kunt opzeggen om per 1 februari te stoppen met werken.

Neem geen overhaaste beslissingen gebaseerd op emotie waarbij je jezelf én je moeder in een heel lastig pakket brengt.

Denk er gewoon even rustig over na.
Kun je niet tijdelijk bij iemand logeren? Even totdat je de mogelijkheden van een andere baan dichtbij de familie wat duidelijk krijgt? Met 22 mag je best van jezelf verlangen op eigen benen te staan dus om nou direct weer bij je ouders te gaan wonen lijkt me niet echt handig. Je kunt toch ook voor een tijdelijke andere oplssing kiezen? Zodat je wel je baan behoud?
12Twister, je kan op elk moment je baan opzeggen, je hebt alleen sowieso je opzegtermijn. Zeg je op de eerste op, dan moet je die maand nog werken plus de maand opzegtermijn. Zeg je op de 30e/31e op dan werk je die maand nog (dus nog een dag) plus de opzegtermijn.

To, niet opzeggen maar nadenken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven