Wanneer stop je met redden.............

29-11-2007 12:57 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

Terug naar mijn vraag...........waarneer stop je met redden??
Aponi, in Schotland heb je een afkickkliniek, hoe dat verder zit qua verzekering geen idee.

Hoe oud is je kind Aponi?

Ik hoop dat het je gaat lukken,om hem daar heen te krijgen Prada, als ik iets voor je kan doen, of je wil gewoon ff praten, gil dan even bv via fb

Pucker ,lief van je om zo mee te leven !
Is goed Iris. Pucker wat lief van je.

Aponi, ik ga het van de week allemaal uitzoeken met verzekeringen, informatie verzamelen enz. Als ik het rond krijg laat ik het je weten en kan ik je evt. ermee helpen. Ik hou jullie op de hoogte. xx
En jij ook maar weer sterkte Aponi
*ik breek even in*

Ondanks dat ik alleen Iris en Prada ken, wil ik jullie allemaal een hele dikke geven. Helaas geen tips of adviezen voor jullie maar wat zijn jullie sterk. Ja misschien heb je ook geen keuze maar ik wilde alleen zeggen dat jullie zulke lieve moeders zijn. Met het hart op de goed plek.

Meer dan heel veel sterkte weet ik niet te zeggen.

Veel liefs.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mijn zoon is 25 jaar, Iris.

Prada bedankt, hoor het graag. En ook MV bedankt.

Vooralsnog lijkt hij naar de afspraak dinsdag te willen gaan. Door mijn telefoontje gaat de GGZ hopelijk wat nader kijken. Zij zien een jongeman die te grof is, ik zie een jongeman die met zichzelf totaal geen raad meer weet en waar echt iets heel erg mee mis is.

Zodra er teveel druk op komt, lijkt hij tegen het psychotische aan... (en helaas heb ik daar ervaring mee....)
I have my fears but they do not have me
MV bedankt.

Fijn dat hij naar de afspraak gaat waarschijnlijk Aponi. Duim voor je dat hij niet van gedachten veranderd. Erg is dat hoor, dat wij als moeders vaak iets anders zien als de geleerden. En vaak hebben wij moeders het toch bij het recht eind.

voor alle moeders maar weer.
Dat is natuurlijk ook het grote probleem, dat onze jongens op papier volwassen zijn, en je afhankelijk bent van hoe ze zich op de momenten dat het erop aan komt gedragen pppfffffffff

Ben jij nog wat wijzer geworden van de kliniek in Schotland Prada?

En als dat dan ook nog weer vrijwillig is, hoe groot zie jij dan de kans dat hij daar blijft?

Mv Lief stukje wat je schrijft

Denk aan jullie
Ik denk dat je blijft redden totdat je zeker weet dat er een andere oplossing is. Een ander persoon, een instelling, een verbetering in de situatie…iets waardoor je verder kunt omdat je weet dat de zorg niet meer bij jou ligt.

(in mijn geval bij mij)
Heb trouwens met tranen dit topic gelezen. Wat een fantastische moeders zijn jullie!!
Wat lief Lilalollie. En je bent hier altijd welkom.
Ik stop met redden. Vanaf nu. Kwam er vanavond achter dat mijn zegelboekjes van de AH weg zijn. Drie stuks ter waarde van 52 euro per stuk. Achter de hand gehouden voor barre tijden.

Ik zoek zijn administratie niet uit en laat het in de opslag staan. En als hij naar Schotland wil dan regelt hij dat zelf maar.
Ach lieve Prada toch , voel met je mee.

En denk aan je, weet helaas hoe je je nu moet voelen. Dikke Knuffel
Dank je lieve Iris. Ik heb het er vanavond nog met jongste over gehad en hem leek het ook beter voor mij dat ik het contact afbreek. Alhoewel ik nu bij mezelf denk dat hij altijd mag bellen om te praten, maar dat hij niet meer mag komen. Hoezo grensverleggend....

Jongste blijft wel contact met hem houden, die twee hebben zo een leuk contact dus daar ben ik blij om. Zijn begeleider is ziek maar die hoop ik volgende week te spreken en dan leg ik het hele dilemma aan haar voor. Ik denk wel dat zij achter mijn beslissing staat. Zij had een tijd geleden jongste uitgenodigd voor een gesprek om zijn hart te luchten. Later vertelde zij dat ik een supermoeder ben voor zowel jongste als oudste. .

Neemt de pijn niet weg maar is ook wel eens leuk om te horen.

Hoop ook weer eens van jullie horen en dit topic weer actueel te houden.
Dit topic gelezen. Mijn moederhart huilt voor jullie sterke moeders. Wat een verdriet en pijn hebben jullie. Een dikke warme voor jullie
Mika65, dank je wel voor je medeleven voor ons allen die met deze problematiek te maken. Doet ons als moeders goed. Alleen al het gelezen hebben.
voor jullie allemaal en eentje extra voor Pra
Chartreuse, wat ontzettend lief. Ik deel hem met de medemoeders.
Domme domme moeders dat wij zijn. Stappen er met boter en suiker in. Vandaag een soort van telefonische intake gehad met Castle Craig, dat afkickhospitaal in Schotland en toch weer bezig om hem daar te krijgen.

Aponi, de verzekering betaald het verblijf en de behandeling. De tickets moet je zelf betalen. Vraag de brochure eens aan.

Voor de rest hou ik jullie op de hoogte, hij moet natuurlijk ook zelf willen.

Vandaag een superdag gehad. Ik lig plat met een hernia en jongste kwam met lekker eten en klusjes doen die ik nog wilde doen. Wat een schat van een jong. Dat zijn de kersen op de taart
Knuf voor jou Prada en inderdaad heel fijn dat je jongste zo reageert, hebben we zo hard nodig :-).

Ik heb afgelopen zaterdag een heel openhartig gesprek met mijn zoon gehad. Had echt het gevoel dat ik contact met hem had en dat hij open stond voor hulp. Hij heeft vandaag ook wat belangrijke zaken geregeld (en morgen gesprek met GGZ).

Dus hoop ik weer, wel met de realiteit dat het zo weer kan draaien.
Aponi, bescherm jezelf. Ze draaien het zo dat jij tevreden bent. Zo vaak meegemaakt net zoals de laatste keer. Klusjes doen om je tevreden te houden maar ondertussen.
....
Yep Prada, wil je het weer weghalen? Ik ben ook al jaren bezig met redden...

En merk steeds meer dat ik vooral mezelf moet redden!
Ach lieverd toch. Ik ken je verhaal nog.

Red eerst jezelf. Ik weet dat we dat niet kunnen. Maar het moet.

Ik vroeg mezelf af of er onder de moeders behoefte is aan een meeting.

Dan wil ik dat wel regelen. Riet, Iris, Aponi, Prada en alle anderen die interesse hebben.

Iris en Ap, zorg voor jullie zelf en dat geldt ook voor alle reddende moeders..
quote:prada schreef op 26 november 2012 @ 20:25:

Domme domme moeders dat wij zijn. Stappen er met boter en suiker in. Vandaag een soort van telefonische intake gehad met Castle Craig, dat afkickhospitaal in Schotland en toch weer bezig om hem daar te krijgen.

Aponi, de verzekering betaald het verblijf en de behandeling. De tickets moet je zelf betalen. Vraag de brochure eens aan.

Voor de rest hou ik jullie op de hoogte, hij moet natuurlijk ook zelf willen.

Vandaag een superdag gehad. Ik lig plat met een hernia en jongste kwam met lekker eten en klusjes doen die ik nog wilde doen. Wat een schat van een jong. Dat zijn de kersen op de taart

Prada eigenlijk wist jij ook wel, dat je niet kon stoppen met redden, tuurlijk trapt hij je keihard op je ziel,iedere keer weer ,als je zoals jij er achter kwam dat ook je AH boekjes weg zijn.

Maar je bent een blijft een soort van moeder, die toch iedere keer weer die lijn oppakt, accepteer het maar van jezelf.

Ik ben ook gestopt met mezelf te verdedigen als ik weer eens te ver ga /ging met redden.

Toch vind ik steeds beter die balans, al maakt dat het niet minder moeilijk.

Een Hernia, klinkt niet best joh, hoop dat je niet extra gaat liggen piekeren,nu je niet veel kan.

Dikke knuffel, en ja een meeting doe ik aan mee
quote:aponi schreef op 26 november 2012 @ 20:30:

Knuf voor jou Prada en inderdaad heel fijn dat je jongste zo reageert, hebben we zo hard nodig :-).

Ik heb afgelopen zaterdag een heel openhartig gesprek met mijn zoon gehad. Had echt het gevoel dat ik contact met hem had en dat hij open stond voor hulp. Hij heeft vandaag ook wat belangrijke zaken geregeld (en morgen gesprek met GGZ).

Dus hoop ik weer, wel met de realiteit dat het zo weer kan draaien.

Fijn dat je een goed gesprek had, het zijn toch juist die momenten waarin je weer wat hoop krijgt.

Hoop voor je dat hij de lijn kan doorzetten, voor jouw, maar zeker ook voor hem.

Heeft hij een vaste hulpverlener bij de GGZ ? Ben erg benieuwd of het gesprek wat gaat opleveren.

Knuffel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven