Wanneer stop je met redden.............

29-11-2007 12:57 858 berichten
Alle reacties Link kopieren
.

Terug naar mijn vraag...........waarneer stop je met redden??
Dank je Char. Ik hoop dat de andere moedige moeders met veel, mooi en positiefs nieuws komen. Kan ik wel gebruiken. Horen dat het met de andere jongens wel goed gaat.
Je stopt met redden als je instort, omdat je te veel doet voor een ander en jezelf voorbij loopt, en als je er nooit wat voor terug krijgt behalve kritiek en vermoeidheid.

Overspannen zijn en een ontevreden gevoel, terwijl je alles goed probeerd te doen.

Je stopt met redden, als je er tegenaan blijft lopen.
Ik begrijp wat je bedoelt Dolores. Maar geldt dat ook voor je bloedeigen kind die door verdriet van het verlies van een ouder aan de drugs is gegaan? Of voor welke reden dan ook? Dat gevoel wat jij beschrijft heb ik al jaren maar mijn liefde voor die jongen heeft nog steeds de overhand.

Ik heb hem nu geaccepteerd zoals hij is en zoals je een gehandicapt kind accepteert. Alleen geef ik duidelijk mijn grenzen aan bij dingen die gebeuren zoals gisteren. En toch is dat weer een grens.
knap dat je hem zo kan zien prada.

lijkt me iets van inwendige rust bij jezelf te geven, al lijkt het me loodzwaar als moeder zijnde.
wij slapen nooit.
Loodzwaar kan ik het niet meer noemen sinds ik hem zo zie. Loodzwaar is het wel dat ik weet dat die jongen toekomstdromen heeft die hij niet waar kan maken. In de voetsporen van zijn vader had willen treden en hem dat niet lukt. Dat maakt mij verdrietig. Maar het acceptatieproces m.b.t. de drugs geeft mij wel rust.
gaat er eerst een proces aan vooraf waarbij je de fout bij jezelf zoekt?

het lijkt me ook loodzwaar je kind zo te zien lijden.
wij slapen nooit.
Nee Valentina, dat schuldgevoel heb ik nooit gehad. Ik weet de reden, het overlijden van zijn trotse geweldige vader.

Soms wordt ik wel overmandt door schuldgevoel hoor. Maar dan meer dat ik deze jongen op de wereld gezet heb. Had hem zo graag dit leed bespaard allemaal. Hij is zo verdrietig, eenzaam en alleen, ondanks zijn vrienden.
mijn kinderen zijn al heel jong hun vader verloren.

bij mijn zoon merk ik heel goed dat het voor hem zwaarder wordt naarmate hij ouder wordt, hij is nu 7.

hij is een overwegend gelukkig en vrolijk jongetje, maar toch is het soms heel goed te merken.

en er is zo weinig wat je er als moeder aan kan doen.
wij slapen nooit.
Jeetje Valentina. Heftig hoor. Ja mijn oudste gaat steeds meer zijn papa missen. Sterkte voor je kindjes. xx
Dikke knuffel Prada

Hier ook nog steeds geen geweldige veranderingen (helaas)

Denk nog wel veel aan de moeders van het topic
Ook hier helaas geen verbetering, ik zit in mijn zoveelste ronde met het redden van mijn zoon (twijfel of ik toen deze nick al had)

Zoon weer tijdelijk in huis.... heeft er weer een puinhoop van gemaakt....

Prade en Iris
I have my fears but they do not have me
quote:aponi schreef op 10 november 2012 @ 21:27:

Ook hier helaas geen verbetering, ik zit in mijn zoveelste ronde met het redden van mijn zoon (twijfel of ik toen deze nick al had)

Zoon weer tijdelijk in huis.... heeft er weer een puinhoop van gemaakt....

Prade en Iris

Kun je nagaan, dit topic is 5 jaar geleden geopend, de vraag waarneer stop je met redden, is dus nooit beantwoord.

Ik heb wel veel meer afstand, er zit een pitbull van een hulpverleenster op zijn zaak, ook heeft hij een dagbesteding.

Wat mij ook heeft geholpen is dat ik hem niet langer meer zie als een volwassen man (die hij op papier wel is)

Ook heb ik geen verwachtingen meer, die bleef ik toch steeds een beetje houden.

Wat blijft is dat ik het zo graag anders had gewild,voor hem

Aponi ,succes ,en ga gewoon weer schrijven als dat je helpt
Nou, oudste zit weer in de gevangenis sinds gisteren. Voorlopig voor 18 dagen. Daar komt waarschijnlijk nog wel wat bij want hij heeft extreem geweld gebruikt bij zijn aanhouding en er lopen nog wat andere zaken.
quote:prada schreef op 12 november 2012 @ 18:21:

Nou, oudste zit weer in de gevangenis sinds gisteren. Voorlopig voor 18 dagen. Daar komt waarschijnlijk nog wel wat bij want hij heeft extreem geweld gebruikt bij zijn aanhouding en er lopen nog wat andere zaken.Denk aan je meid, als je wil praten, je weet me te vinden
Lief van je Iris. Klinkt hard maar wat mij betreft zit hij daar goed. Net als jij heb ik geen verwachtingen of hoop meer.

Maar inderdaad, we hadden het zo graag anders gewild.

Aponi, ik denk aan je.
xxxxxxx - Een 24-jarige xxxxxxx is zondag in alle vroegte in zijn woning aangehouden omdat hij nog een straf van achttien dagen had uitstaan.

Toen de politie hem vertelde dat hij mee moest naar het bureau, nam de xxxxxxxx een dreigende houding aan en pleegde verzet. De agent dreigde pepperspray te gebruiken, waarop verdachte zijn verzet liet varen. Hij zit inmiddels in hechtenis.
.
Oh en hoorde net dat hij ook niet terug mag naar begeleidt wonen. Ze hebben harddrugs op zijn kamer gevonden. Dat wordt weer de straat.
Dat hij binnen zit vind ik nog geeneens zo erg, maar dat ze mijn kind pijn hebben gedaan daar moet ik zo om huilen. Totaal onlogisch want hij pleegt zelf verzet, maar toch... mijn jongen.
quote:prada schreef op 12 november 2012 @ 20:53:

Oh en hoorde net dat hij ook niet terug mag naar begeleidt wonen. Ze hebben harddrugs op zijn kamer gevonden. Dat wordt weer de straat.

Niet terug naar begeleidt wonen.........Het heet toch verdorie niet voor niets begeleidt wonen.

De straat op, wordt hij helemaal niet beter van,en maakt het voor jouw zoveel zwaarder.

Probeer ,hoe moeilijk ook, juist de tijd dat hij vastzit, goed voor jezelf te zorgen,hij wordt nu verzorgd, heeft eten en drinken.

Dat zal straks weer allemaal anders zijn.

Zorg goed voor jezelf, hier wordt aan je gedacht
Je bent een schat Iris. Ik zei dat daarstraks ook tegen de instanties, is er dan geen mogelijkheid om hem in een gesloten instelling te plaatsen. Maar nee, dat kon niet.
Hoe gaat het met je Prada?? Hou je het nog een beetje vol?

Denk aan je
Hoi Iris. Wat lief van je. Ik heb zijn begeleidster gesproken en zij gaan zijn kamer leegruimen. Papieren, foto's en dergelijke haal ik op. Zat veel ongeopend bij hoorde ik wel. Dan ga ik eerst alles eens op orde brengen. Verder overlegt hoe nu verder. Besloten dat ik uit ga zoeken of hij naar Schotland kan. Laatste redmiddel. Ik weet dat er een groot deel vergoed wordt maar ook een grote eigen bijdrage. Nou ja, dan weet ik weer waarvoor ik werk.

Inderdaad weten we na vijf jaar nog steeds niet wanneer we stoppen met redden.

Hoe gaat het bij jou? xx
Prada en Iris, toen ik net op Viva kwam werd dit topic geopend. Ik herkende het een en ander van iemand in mijn omgeving. Alhoewel dat gelukkig nooit zo erg is geworden als bij jullie. Ik las hier af en toe en af en toe kwam ik jullie een knuffel geven. Nu zie ik na al die jaren dit topic weer. En de situatie is voor jullie nog steeds hetzelfde. Ik had jullie zo graag wat anders gegund. Inmiddels ben ik zelf moeder geworden en nu grijpt het me nog harder aan. Wat moet dit verschrikkelijk moeilijk zijn voor jullie. Je kind zo te zien vechten. En verliezen. Heel veel sterkte en kracht gewenst.
Ook hier weer de hele middag geprobeerd zoon richting hulp te krijgen. Crisisdienstarts gesproken... het schiet niet op. Hulp is voor hem afgang en iets waar hij doodsbang voor is.

Net als je denkt dat de bal in een bepaalde hoek ligt, ligt hij alweer in de andere hoek. Zoon wisselt van suïcidale uitspraken naar agressief gedrag (razend snel..)... was ook grof richting crisisdienstarts, die daar weer niet van gediend was, dus geen acute hulp....Hij moet zich eerst maar gaan gedragen..... Ik weet gewoon niet meer hoe te reageren.

Prada, wat is het voor een project? (ik heb echt nergens geld voor...)
I have my fears but they do not have me

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven