Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Maat minimaat komt toch nu ook steeds sochtends heel vroeg of snachts? Kan het misschien zo zijn dat omdat jij in korte tijd enorm bent afgevallen hij niet genoeg krijgt? Eet en drink je echt wel genoeg?

T is wel een hele gestage groei zo te zien.
Wat zei de lk trouwens??
@myself: hoe is het net mini, last van de prikjes?

@maat: ik zal zo even op het sub kijken!

@rammel: ik vind het ook apart hoor dat er geen 1 minuutje is om even te posten.

Het is niet dat ik ze mis maar vind het btje aso dat ze zonder wat te zeggen pleite zijn. Aan de andere kant kan er natuurlijk ook wat zijn gebeurd waardoor ze niet meer kunnen posten...
Hello, ik duik weer even op. Ik lees wel mee hoor, maar het lukt me niet altijd om te posten. Zo op en af als het met me gaat.

Dodo succes met de operatie (of als ik al te laat ben met de succes wensen: is het goed gegaan?)

Beppe fijn dat er goed nieuws is met droge uk en medicijnen die hun werk lijken te doen!

Maat wat een gezeur met dat CB zeg...

Mart wat heerlijk een nieuwe auto, zoeffff

Bub wacht rustig af en wij worden onrustig: heb je al wat gehoord??

Myself wat fijn dat de vakantie een succes was!

Arme Rammeltje met kramp! Zo zielig!

Ohhh ik vergeet de helft meiden, sorry! Een dikke voor iedereen!

Onze mini heeft sinds een kleine week iets nieuws, hij maakt meerdere keren per nacht allemaal geluiden alsof hij wakker is. Het lijkt wel of hij praat in zijn slaap! Wij worden dus constant wakker en hij tukt lekker door...

Mijn sollicitatie gisteren was niet echt een succes, geen klik met degene met wie ik het gesprek had helaas. En toen ik vertrok ben ik van boven naar beneden van de trap gedonderd! Niemand heeft het gemerkt, maar ik ben nu helemaal beurs.

Vanmorgen bij de ARBO-arts geweest. Dat viel me alles mee. De komende 4 weken hoef ik nog niet aan het werk en over 3 weken wordt een gesprek georganiseerd tussen mij en werkgever op neutraal terrein.

De datum van de meet komt steeds dichterbij! En alhoewel ik strontnieuwsgierig ben naar jullie allemaal denk ik dat ik hem toch moet skippen... Ik trek het nog niet ben ik bang. Misschien dat het toch gaat lukken, maar ik heb tot nu toe nog geen verjaardag of feestje of wat dan ook met veel mensen bezocht omdat ik dat nog niet trek. Sorry!
@kroos: jamner van de soll! En wat pijnlijk dat je van de trap bent gevallen, niks ernstigs aan overgehouden?

Ik snap je helemaal wbt de meet. Erg jammer natuurlijk maar je moet doen wat het beste is voor jou! We maken fotos hoor

Mijn mini praat ook in dr slaap! Ik word er gelukkig niet wakker van.

@maat: wanneer laat je mini weer wegen? Maak we wel wat zorgen met zo'n curve. Kan natuurlijk even stagneren maar hoop echt dat je het met vaker aanleggen kan stimuleren!

Grrr nog steeds niks gehoord van de soll....Heb geen zin om te bellen want dat werd vrijdag niet echt gewaardeerd...
Kroos oei dat klinkt pijnlijk! Hoop dat het niet ernstigs is en dat het blijft bij wat blauwe plekken? Jammer van de meet maar je moet doen wat jou het beste lijkt! Jammer van de sol maar je weet het nooit. Was dit van die baan van je nicht (?) ??

Bubbel ik zou ook niet bellen. Kan Heel ongeduldig overkomen. Nog ff wachten dus!

Bep fijn zeg n droge uk en eentje die goed reageerd op de medicijnen! Ben benieuwd wat er uit je onderzoeken komt!
Yeah aangenomen

Donderdag direct na mn dagdienst gesprek om de boel rond te maken.
Yeah! Gefeliciteerd!
Whoehoeee bub gefeliciteerd!!!
Haha hoop ik wel dat ik niet 1 of 2 december moet beginnen want dan kan ik niet meeten met jullie
@ bubb! Van harte!!! Top hoor! En de 2e gewoon een vrije dag nemen hoor!

@ kroos, zou inderdaad jammer zijn als je niet bij de meet kan zijn maar wel heel begrijpelijk.

Pas maar op dat jullie mini straks niet gaat slaapwandelen!

Ohw... arbo, bah ik moet donderdag naar de uwv arts

Fijn dat het bij jou goed was gegaan!

De lk heeft net gebeld. Ze denkt dat het een probleem is van het aanleggen. Kindjes van deze leeftijd zijn heel snel afgeleid en daardoor drinken ze niet goed. Haalt hij weinig melk uit de borst en loopt de productie achteruit.

Ik ga heb vanaf nu voeden in zn eigen kamer en niet langer dan 30 minuten. En wisselvoeden, als ik merk dat hij minder drinkt, hem de andere borst aanbieden. Dan iedere borst 2 keer per voeding.

Verder zei ze nog dat ik zelf naar behoefte moet eten en dat het niet waar is dat als je zelf weinig eet dat je kind ook minder krijgt. Het lichaam heeft het zo geregeld dat de voeding naar het nieuwe leven gaat, des noods ten koste van de moeder.

Het enige waarvan bewezen is dat het de productie stimuleert is anijs. (vandaar ook de beschuit met (anijs)muisjes).

Ik ga nu even op youtube aanlegfilmpjes bekijken.
Jaaa Bub! Gefeliciteerd!

We hebben hier het eerste creche virus te pakken: de vijfde ziekte..
Klinkt heel logisch ind maat heeft ook weer te maken met hap/slik reflex dus. Hoop dat de oplossing van de lk werkt!

Zo kroos dat is vroeg nu al de vijfde ziekte!
@kroos: Oei, van de trap gevallen! Dat moet pijnlijk geweest zijn. Jammer dat de sollicitatie niet lekker liep. Vijfde ziekte is vervelend, maar verder niet ernstigs. Gaat snel weer over.

@bubblezz: Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

@Maat: Minimaatje groeit niet zo heel hard inderdaad. Goed in de gaten houden. Wat de LK zegt klinkt wel logisch.

Ik heb weer een slapend Meisje in de Ergo. Vanmiddag wel ook 1,5 uur in haar eigen bed geslapen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Bub

Gefeliciteerd!!! 3 meiden alweer met een nieuwe baan. Joehoe doen we goed!

Oh Kroos, dat klinkt als een rotmoment. Eerst en gesprek dat niet goed verliep en daarna val je van de trap.. Bah! Jammer dat je er niet bij bent, maar ik snap het wel.

Chryssa

Lieve foto van mini in de ergo, top dat ze erin wil.

Maat

Om eerlijk te zijn zou ik me niet zo heel druk maken om de curve. Mini zit nog tussen het gemiddelde lijntje en het lijntje daaronder. Volg de tips van de lk op en waarschijnlijk is hij zo weer 'op gewicht'.

Mijn mini is volgens mij 150 gram aangekomen in 2 1/2 week tijd. Ik heb volgende week een weeg en meet moment. Hij was vorige week (16 weken) 62,5 cm en 5850 gram. Lichter dan die van myself die veel jonger is en ook nog een meisje.

Vijfde ziekte

Ik dacht dat kroos bedoelde dat haar gezin nu al voor de vijfde keer ziek was. Haha! Weer wat geleerd.

Zivaa

Fijn dag je weer terug bent en beter!

Beppe

Hoera voor reuze uk!

Anne

Mijn ongesteldheid is weer terug zoals het altijd was... 7 dagen ellende. Bah!

Rammel

Hoera, dat pittige ding van jou pakt de speen. Fijn voor je tepels!

Mini deed het super op het kdv vandaag. Ze merken ook dat de pepti helpt. Oh en hij lacht steeds vaker met geluid, zo schattig!

Afvallen

Nooit gedaan maar ben vandaag aan een shake dieet begonnen. Krijg van iedereen commentaar dat het niet nodig is want ik ben al zo slank en pas net bevallen. Maar ik krijg die laatste 3 kilo er niet af met sporten en gezond eten. En ik vind het niet mooi als je een rolletje ziet. Dus ik ga 1 of 2 weken aan de shakes en dan hoop ik dat die kilo's eraf zijn. Ben benieuwd of zoiets werkt...
Maat, klinkt logisch! Klinkt als de 4 maanden dip! Ik heb morgen een telefonisch consult ben benieuwd!

Rammeltje is net met speentje en kroeltje zelf in slaap gevallen ik pleur haast van de bank hier.. Waar laat ik de tijd
@kroos, jemig van de trap gevallen

@liz, 3 kilo nog maar, top hoor en met die shakes gaat het vast lukken! Super dat de pepti werkt!! Wat een opluchting he

@chrys, fijn dat meisje in dr eigen bedje heeft liggen tukken!!
Idd wat goed he al die nwe banen!

Ik zal waarsch als laatste een nwe job hebben vind het wel prima zo
Maat wat hier werkte vandaag tegen onrustig drinken was bij een klein beetje wakker worden direct aan leggen en liggend voeden!! Misschien heb je wat aan?!
Hier een kokende mini op schoot. Gelukkig slaapt ze nu weer. Werd net gillend wakker. Zo zielig. Volgens mij heb ik een zwaargewichtje. Oeps.

Bub, gefeli!

Kroos, balen! Wat voor baan zoek je eigenlijk? Zou leuk zijn als je er bent, maar ook begrijpelijk als het niet lukt.

Beppe, hoe ging het? Meer bekend?

Maat, rustig aan he, ga groeicurve op sub even bekijken. Plan was om met auto te gaan, maar nog niet gekeken hoe het met parkeerkosten zit. Misschien is trein ook wel optie.
Eveninggg dames!

Kroos: Jammer als je er niet bij kan zijn met meeting, maar helemaal begrijpelijk knap van je ook dat je t gewoon toegeeft.. respect!

Liz: Fijn dat mini t goed doet en dat de pepti werkt! Super!

Bubb: Gefeliciteeeeerdd!! en 2 dec ruil je maar vrij hoor!

Rammel: ik moet altijd zo lachen om jou post's... haha, fijn dat mini wat makkelijker lijkt te worden! Hopelijk gaat alleen de bv/aanhappen gauw beter! Of wat dat nou maat?? ik volg t niet meer... haha

Maatje: succes met aanleggen, en lekker veel muisjes eten dus... hoelang is maximaat nog thuis? genieten nog!! Succes bij uwv.. komt vast goed!

beppe: Superknap van zoon!! Jij sterkte met alle zh trammelant...

Dodod: Hopelijk is alles goed gegaan vandaag :hug:!

Rijst: Ik vergeet je nieeehieeet

Ziva: Oh lekker ff eruit geweest!! Heb je ook goed, had je al gemist..... haha
Chryssa: Fijn dat jou dametje ook wat beter luusterd naar dr moeder!! En wat een mooie fotos op fb,, echt een kop met haar!!

Afvallen, ik moet ook nog 3 kilo..... schiet ook niet op:(

Ohja, ik las op int over het Kiss-syndroom en schrok een beetje, want een paar dingen heeft minitoet ook, namelijk: Heel erg met zijn hoofd naar achter liggen tijdens slapen (banaan vorm) als ik hem aankleed vaak huilen bij het aantrekken/uittrekken van trui.. voorkeurshouding, ligt erg graag met zijn hoofd naar rechts, en kijkt ook meer naar rechts dan naar links.. als ik hem neerzet op tafel en vasthoud bij zijn buikje dan hangt zijn hoofd wat schuin naar links.. en als ik hem vanuit liggend aan zijn armen omhoog trek kan hij echt nog totaal niet zijn hoofd optillen, die ligt dan echt nog in zijn 'nek'. Verder is hij gezellig en slaapt goed ( behalve die rot nachtvoeding dan).. maar ik las het en ik schrok gewoon... misschien zie ik ook wel spoken.....
Ohja, eb ik heb btw een tripp trapp op de kop getikt! Ik ga m groen verven en moeders maakt een kussentje met zijn naam, leuk he!
Ohja, morgen fotoshoot voor de kerstkaart en fotos met mijn nichtje laten maken...... nu hou ik op met mijn ge-oja....

xx
@ Maat de groeicurve gezien. En mijn boekjes van het kroost erbij gepakt. 3 bv kindjes maar ook de oudste 1e 6 weken bv en daarna kv laten allemaal rond 3-4 maanden een dipje zien.

Dit heeft ook te maken dat mini's meer gaan bewegen, ontdekken en daardoor meer verbranden.

Zoon 6 jaar was gemiddeld 110 gram gegroeid per week en met 14 weken woog hij 5150 en 60 cm lang.

Niet te druk maken dus.

Zolang je mini lacht, speelt, goed slaapt goede plas en poepluiers heeft dan is er niets mis met hem en jouw bv.

Bub van harte!!!!!

Kroos helemaal begrijpelijk als je er niet bij bent ( al hoop ik van wel :-) )

Myself, meisjes zijn spekjes ( bv spekjes )

Ook lekker zijn fluffy perziken huidje?

Ach zielig als ze huilen en ziek zijn. Beterschap.

@ onderzoek, viel mee. 1 blauw plekje van het infuus.

Nee niets wijzer. Zuster belde alleen de radioloog om mee te kijken. Ze mogen niets zeggen. de 30 e uitslag.

Wat ide ook is ik ben er met de meet.

(neem langharige peuterpuber mee)

Liefs beppe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven