wat heeft onze hond?

21-11-2012 15:09 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteren avond rent onze hond een beetje voor ons weg, hij ligt steeds.

Als we hem dan toch kunnen pakken jankt hij heel erg en wil hij bijten.

Ik dacht dat hij misschien ergens pijn heeft?

Hij eet en drinkt wel gewoon.

Het was altijd een heel vrolijk hondje maar sinds gisteren loopt hij eigenlijk heel sloom en reageert hij niet echt.

Weet iemand wat dit kan zijn?
Ja, er is wel iemand die weet wat dat kan zijn: de dierenarts! Bij twijfel, gewoon even bellen met de DA-assistent. Die kan vast wel vertellen of je beter even langs kan komen of niet.

Beterschap in elk geval!
het is wat het is
Ik zou het niet weten, maar misschien kan je even met de dierenarts bellen, dan geeft die wel aan of je moet komen.
het kan inderdaad zijn dat hij pijn heeft, dierenarts bellen
pijn en/of angst lijkt me het meest voor de hand liggen.
it's a big club and you ain't in it
Als een dier wegkruipt dan is er meestal iets aan de hand ja, zeker in combinatie met janken. Als het beestje goed eet en drinkt kan het ook pijn in gewrichten en/of spieren zijn... dan zijn ze er niet ziek van maar hebben ze wel pijn.

Toch naar de dierenarts, het beestje geeft niet voor niks aan dat er iets aan de hand is.
je moet nooit een angstige hond "proberen te pakken" of proberen te aaien, ook al heb je geen idee waarom hij vlucht.
quote:itsssme schreef op 21 november 2012 @ 15:09:

Sinds gisteren avond rent onze hond een beetje voor ons weg, hij ligt steeds.

Als we hem dan toch kunnen pakken jankt hij heel erg en wil hij bijten.

Ik dacht dat hij misschien ergens pijn heeft?

Hij eet en drinkt wel gewoon.

Het was altijd een heel vrolijk hondje maar sinds gisteren loopt hij eigenlijk heel sloom en reageert hij niet echt.

Weet iemand wat dit kan zijn?Wat is het nou?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zeg; dierenarts!
Geen idee, het lijkt op pijn. Sloom kan ook op koorts duiden.

Geen twijfel, vandaag nog naar de dierenarts.

En ons laten weten wat de dierenarts gezegd heeft, alsjeblieft.
Bij twijfel, net als bij een mens, altijd naar de dierenarts. En wel snel als hij zo anders dan anders doet. Succes en sterkte ermee....!
Als ik het zo lees heeft de hond ergens pijn. Ik zou even de dierenarts bellen. Loopt hij naast slomer ook anders? Zo ja dan echt even langs de dierenarts want dan is er iets aan de hand.
Jezus, heb je daar nou echt een forum voor nodig? Hup, naar de dierenarts.
Dierenarts! En zo snel mogelijk!

Een hond heeft een hoge pijngrens dus als hij mogelijk aangeeft dat hij pijn heeft kan het al ernstig zijn!
quote:kettle schreef op 21 november 2012 @ 15:22:

Jezus, heb je daar nou echt een forum voor nodig? Hup, naar de dierenarts.Helemaal mee eens!
Dierenarts! Plast en poept hij nog wel?
je zou toch maar een hond zijn en altijd maar jan en alleman in je persoonlijke zone verplicht moeten toelaten. zelfs een hoer kan haar klanten nog uitkiezen en krijgt er geld voor.
Dierenarts!

Ja, ik wil je topic niet kapen, maar goed, het blijkt wel dat mensen eerst gaan nakijken wat het kost, en daarna dumpen in dierenasiel als de kosten te hoog worden. ( was vanochtend op het nieuws)
quote:rionyriony schreef op 21 november 2012 @ 15:26:

je zou toch maar een hond zijn en altijd maar jan en alleman in je persoonlijke zone verplicht moeten toelaten. zelfs een hoer kan haar klanten nog uitkiezen en krijgt er geld voor.

Ja, dan kan je je hond beter laten creperen.

Wat een rare post, spoor jij wel? Zelf iets te vaak hulpverleners in je persoonlijke zone zeker.
Wordt er al vuurwerk afgestoken? Is ie daar bang voor?
quote:kettle schreef op 21 november 2012 @ 15:33:

[...]

Ja, dan kan je je hond beter laten creperen.

neem de tijd om respect en vertrouwen te winnen van het dier. Maar ja, dat kost weer een paar minuten, en dát vinden ze weer teveel.
Sinds gisteravond doet de hond vreemd en je hebt nu nog niet gebeld naar de DA?? Schandalig!
quote:rionyriony schreef op 21 november 2012 @ 15:43:

[...]

neem de tijd om respect en vertrouwen te winnen van het dier. Maar ja, dat kost weer een paar minuten, en dát vinden ze weer teveel.Ben ik toch benieuwd waar jij uit opmaakt dat TO die tijd niet heeft genomen. Die tijd nemen om respect en vertrouwen te winnen, wil niet zeggen dat het ook lukt natuurlijk.
quote:rionyriony schreef op 21 november 2012 @ 15:43:

[...]

neem de tijd om respect en vertrouwen te winnen van het dier. Maar ja, dat kost weer een paar minuten, en dát vinden ze weer teveel.

Schat, als je hond in nood is en hulp acuut noodzakelijk is heb je die tijd niet hoor. Bv. bij aanrijding, maagtorsie etc. Maar, als jij er dan voor zou kiezen eerst een leuke kennismaking te creeren is dat natuurlijk je recht.

Trouwens zo werkt het hondenbrein niet; een hond leert door ervaringen. Zijn alle ervaringen bij de DA niet pijnlijk is alles pais en vree. Doet het echter wel een keer pijn zal de hond dat niet vergeten en de plek/persoon associëren met pijn.
quote:Chartreuse schreef op 21 november 2012 @ 15:49:

[...]

Ben ik toch benieuwd waar jij uit opmaakt dat TO die tijd niet heeft genomen. Die tijd nemen om respect en vertrouwen te winnen, wil niet zeggen dat het ook lukt natuurlijk.kennelijk vreest de hond TO anders zou hij niet wantrouwig zijn (vervelende ervaringen?). Een hond die zijn baas vertrouwt en respecteert wil graag in de buurt zijn want daar is zijn overleven op gebaseerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven