vanaf vandaag ben ik moddervet.

21-11-2012 11:25 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wat ik ermee bedoel is dat ik al jaren niet op een weegschaal heb gestaan.

De reden hiervan is dat ik door een enorm lang lijn verleden, onzekerheid, jojo en frustratie besloten heb dat de weegschaal niet meer mijn leven mag bepalen.

Ik heb toen besloten om noooit meer te lijnen. Normaal eten doe ik nu veel maar gezond met natuurlijk uitschieters op feestjes of zaterdagavond.

Ik beweeg veel, niet op en sportschool maar dmv veel fietsen en lopen.

Kleding pak ik altijd maat 40 of 42, en ja ik heb hier en daar een rolletje en een vetje maar dat vind ik prima.

De weegschaal geeft toch 6 kilo meer aan dan dat ik had verwacht,en ik baal daarvan.

En nu voel ik de behoefte om te lijnen heel sterk en dat wil ik niet!!!

Wat kan ik doen zonder er te veel mee bezig te zijn, toch wat kilo´s kwijt te raken?
Het is aangetoond dat er zelfs vraatzucht door zoetstoffen kan ontstaan. Deze zoetstoffen hebben namelijk een invloed op het hersengebied dat de verzadiging regelt. Zodra de mond zoet proeft zal hij de alvleesklier een seintje sturen om insuline aan te maken. Insuline is een hormoon dat de suikerspiegel regelt. Maar op het moment dat er helemaal geen zoetigheid het lichaam inkomt, omdat het nep is, zal de insuline toch zijn werk doen en dat is namelijk suiker uit het bloed halen, maar als er geen extra suiker binnenkomt zakt de bloedsuikerspiegel. Wanneer de suikerspiegel zakt krijg je honger, en die honger is dan voornamelijk naar koolhydraten.
Van mij mag je hoor. Doe 't zelf ook.

Ze zeggen alleen dat je tanden er niet zo blij van worden...

Edit: dit is een reactie op Badmeester
Haha ja diep in mijn hart weet ik t ook wel

Gisteren maar weer roosvicee gekocht...
Maar het is in dit topic helemaal niet de vraag hoe je kan afvallen? Het gaat er om dat TO zich gisteren nog mooi (genoeg) voelde en vandaag door een cijfer op de weegschaal, zichzelf 'moddervet' noemt. Terwijl dat objectief niet zo is.

Ik vind dat ze een heel gezond gewicht heeft voor een vrouw van 40 die een tweeling heeft gekregen.
quote:waterplant schreef op 21 november 2012 @ 16:00:

Het is aangetoond dat er zelfs vraatzucht door zoetstoffen kan ontstaan. Deze zoetstoffen hebben namelijk een invloed op het hersengebied dat de verzadiging regelt. Zodra de mond zoet proeft zal hij de alvleesklier een seintje sturen om insuline aan te maken. Insuline is een hormoon dat de suikerspiegel regelt. Maar op het moment dat er helemaal geen zoetigheid het lichaam inkomt, omdat het nep is, zal de insuline toch zijn werk doen en dat is namelijk suiker uit het bloed halen, maar als er geen extra suiker binnenkomt zakt de bloedsuikerspiegel. Wanneer de suikerspiegel zakt krijg je honger, en die honger is dan voornamelijk naar koolhydraten.

En toch heb ik niet het idee dat ik meer honger heb sinds ik de suiker voor stevia heb verwisseld.

Ik hoor dit bovenstaande wel vaker en ben er wel nieuwsgierig naar.

Meer i.v.m. het voorkómen van diabetes.

Heb je een linkje naar zo'n onderzoek?
Er is onlangs ook een onderzoek geweest waarbij blijkt dat kinderen die limonade met suiker drinken sneller aankomen dan kinderen die limonade met zoetstof drinken. Zie http://www.hartstichting.nl/actueel/nie ... merkt_dik/
Even nog voor de duidelijkheid, de popcorn maak ik zelf, dat is toch niet zo slecht??
100 gram natuurlijke popcorn - bereid met een klein beetje olie - bevat zo'n 387 kcal, 78 gram koolhydraten, 13 gram eiwitten, 15 gram voedingsvezels en 5 gram vet.

Dat is beduidend minder kilocalorieën en vet dan chips en snoeprepen. Bovendien is popcorn een goede bron van vitamine B1, B2 en ijzer.

Helaas wordt aan popcorn meestal zout, suiker, boter en/of karamel toegevoegd, waardoor het aantal calorieën enorm stijgt.

In de bioscoop wordt popcorn vaak met suiker of zout bereid. Ook kan deze veel verzadigd vet bevatten. Het bakje waarin de popcorn zit, vermeldt echter geen voedingswaarden. Je weet dus niet waar je aan toe bent.

Zelf popcorn maken is de gezondste optie. Gooi een handvol maïskorrels in een verhitte pan (200°C), voldoende om de bodem te bedekken. Zet een deksel op de pan, maar zorg er wel voor dat de stoom kan ontsnappen.

Je kunt een klein beetje olie gebruiken om de warmte te geleiden en aanbranden te vermijden. De popcorn is klaar als je 2 à 3 seconden geen 'plofje' meer hebt gehoord.
quote:badmeester schreef op 21 november 2012 @ 15:41:

maar cola light is toch niet zo slecht....?

Wel. Zit bomvol aspartaam, en dat is reuze slecht.

En volgens mij was het ook nog eens een dikmaker maar dat weet ik niet zeker.

Wat ik wel weet is dat je met light-produkten sneller geneigd bent meer te gaan eten/ drinken, omdat je geen verzadigd gevoel krijgt en toch het idee hebt dat je gezond bezig bent.

Volgens mij krijg je van aspartaam ook een lege maag-gevoel/ hongergevoel, waardoor je weer gaat eten. But not sure.

Als je zonodig iets lights wilt, probeer dan frisdrank gezoet met stevia. Dat is een natuurlijke zoetstof en dus gezonder dan aspartaam.

Oh, hier wat artikeltjes over aspartaam:

http://www.aspartaam.nl/artikelen/depressie.html

http://www.vetvrij.com/wa ... zoetstoffen-dikmaken.html
oeps!

ik ben net zo lang en zo zwaar als jij en vindt mezelf een enorm lekker wijf!

wie heeft er gelijk jij of ik?

ik denk natuurlijk dat ik gelijk heb.....
69 bij 1.69m en dan maat 42???

Ik ben een paar cm langer dan jij en rond de 67 kilo en ik heb een slanke maat 38.

Maar als je wilt afvallen zonder dieten dan zou ik vooral meer bewegen. Ik ben ook allergisch voor dieten (zodra ik iets niet mag wil ik het juist extra graag). Was het afgelopen jaar ook flink aangekomen en ben toen even drastisch aan de gang gegaan. Alle "lekkere hapjes" van vriend (die erg van lekker eten en snacken houdt) afgeslagen en mijn lunch vervangen door maaltijdsoep uit blik. Die vult goed maar is minder calorien dan mijn normale lunch.

Daarnaast weer met hardlopen begonnen en om de dag een maxcapacity training.

Viel eigenlijk redelijk makkelijk af daarmee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven