Gezondheid alle pijlers

dochter van 18 eet niet meer

13-10-2012 14:05 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Er zijn wel meer dat soort plekken. Misschien dat ze ergens anders eerder terecht kan?
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Hier staan verhalen van ouders die een kind met een eetstoornis hebben, misschien heb je er iets aan.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
www.humanconcern.nl

www.proud2Bme.nl

www.ixtanoa.nl

Allemaal ervaringdeskundige fantastische organisaties. Januari is veel te laat , jouw dochter heeft nu hulp nodig. Heel veel sterkte gewenst !
Pff, dat duurt toch nog best lang..
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Dat is waar Elmervrouw, maar heeft hier ook even stil gelegen nadat ze bij de huisarts is geweest, krabbelde ze terug en durfde ze niet meer, afgelopen woensdag opnieuw naar de huisarts geweest en nu dus doorverwijzing naar kliniek, ze geeft ook zelf aan dat ze opgenomen wil worden, en haar gewichtsverlies is zodanig dat, ook bij de kliniek ze dat het beste vinden, tussentijds gaat ze nu wel naar andere hulpverleningsinstantie om te overbruggen. Het is echt heel moeilijk om je kind zo te zien, een klein bang vogeltje is het, het breekt echt mijn hart.

Heb zelf ook in jaren niet zoveel gehuild, uit onmacht en gevoel van falen, zo van waarom heb ik haar niet kunnen helpen, waarom hebben we hier buitenstaanders voor nodig, dat moet ik van me afzetten dat weet ik.
quote:honfleur65 schreef op 18 oktober 2012 @ 16:41:

Helena, vader is sinds een jaar uit beeld, maar ook al was hij dat niet, daar heeft ze nooit enig steun en of liefde van ontvangen dus die zou nu ook geen helpende hand zijn.

Honfleur, iets begrijp ik dan niet .....

In een ander topic schreef je dat je deze zomer je vriend ten huwelijk wilde vragen waarmee je eerder getrouwd bent geweest en ik begrijp dat jullie elkaar nooit uit het oog zijn verloren.

Voor zover ik weet (ben gelukkig geen ervaringsdeskundige) hebben eetstoornissen altijd een diepere oorzaak dan 'alleen maar' slank worden.

Ik vraag me daarom af:

a) vriend c.q. a.s. echtgenoot is de vader van je dochter; in dat geval kun je haar leven tot nu toe op z'n minst wat 'rommelig' noemen en zeker geen stabiele situatie.

b) vriend c.q. a.s. echtgenoot is niet de vader van je dochter. Vader is immers sinds een jaar uit beeld .... Hoe fijn het ook voor jou is dat jij en de liefde van je leven elkaar weer hebben gevonden en zelfs weer gaan trouwen, wat doet dat met je dochter? Heeft zij helemaal geen contact meer met haar vader? Hoe vindt zij het dat je weer trouwplannen hebt?
Gelukkig dat ze zelf ook inziet dat ze hulp nodig heeft, en dat nu ook gaat krijgen.

Voor jou, als moeder-aan-de-zijlijn (en ik snap heel goed dat machteloze gevoel), ook een

Veel sterkte voor jullie allebei!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Joyce48m nee, de man die ik ten huwelijk wilde vragen is niet de vader van mijn dochter, haar eigen vader heeft verleden jaar het contact verbroken, (het was al vrij slecht) en ook mijn dochter stond daar toen achter, alhoewel ik denk dat het nu toch allemaal wel mee zal spelen.

Mijn dochter stond trouwens helemaal achter het idee, dat ik opnieuw zou trouwen met mijn vriend, hebben samen ook manieren verzonnen om het te doen enzo.

En dat er een diepere oorzaak achter zit ben ik me terdege van bewust,

Elmervrouw, ja daar ben ik ook heel blij mee, ze staat er achter al vindt ze het ook heel moeilijk, het is heel dubbel, maar ze ziet wel zelf in dat ze echt hulp nodig heeft.

Bedankt voor de knuffel, die kan ik op het ogenblik goed gebruiken.

Van de week horen we meer van de kliniek, hoe nu verder en wanneer ze opgenomen kan worden.
Ik wens jou en je dochter in ieder geval veel sterkte de komende tijd.

Vergis je niet wat loyaliteit met kinderen doet.

Je dochter stond erachter dat haar vader het contact verbrak; dat moet een afschuwelijke ervaring zijn geweest voor een meisje van (toen?) 17 jaar.

Nu staat ze achter jouw huwelijk met je vriend. Daar kan ik me wel wat bij voorstellen: in de steek gelaten door je vader, dan wil je ten koste van alles in ieder geval je moeder behouden, al of niet met nieuwe vriend.

Maar hoe ziet het er bij haar van binnen uit? Hoe eenzaam kan een meisje zijn dat in de steek gelaten is door haar vader en een gelukkige, dolverliefde moeder heeft? Ze heeft nogal wat om mee te dealen ......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven