Mode & Beauty alle pijlers

Het lange vrouwen-topic

10-05-2011 10:52 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

aangezien er nog geen topic voor lange vrouwen bestaat leek het me leuk hier een topic te openen over kleding en om tips uit te wisselen.

Welke dingen dragen jullie wel en niet? En met welke kledingstukken hebben jullie moeite qua dragen?

Ik ben zelf met mijn 1.85 geen kleintje en loop daar in winkels wel eens tegenaan.

Lijkt me fijn om te horen hoe jullie hiermee omgaan!

Hier wat links naar handige websites:

Schoenen

http://www.passo.nl/

Duoboots: grote maten en wijdtematen.

Kleding:

www.prettytall.nl

All about Eve

Tips:

Grote maat schoenen

Tips voor lange vrouwen

Overig:

http://langemensen.startpagina.nl/

Allerlei, kleding, schoenen etc.

Modezaken per provincie
Moonlight: Lange vrouwen zijn juist wel mooi! Maar ja, als lange man, heb ik meer kleine vriendinnetjes gehad maar ook langere (van 1m64 tot 1m92!).

Ik weet het niet, in principe vind ik objectief gezien lange vrouwen veel mooier (mooie benen!), maar mijn eerste vriendinnetje was mega klein en blond, en ik merk dat ik voor dat soort types ook nog wel een zwak heb.
Wat is lang he? 175, vanaf die lengte wordt je al lang genoemd.

Lange vrouwen vind ik als ze dun zijn weinig vrouwelijk en slungelachtig (type tante sidonia) en als ze in de breedte ook groot zijn, zijn ze (ipv een propje) zo lomp.

Zon paulien huizinga bijv, is wel mooi slank, maar enorm lang (185) en dat vind ik toch minder zacht en vrouwelijk dan een laetitia casta die een heel mooi figuur heeft.

Kijk te klein heeft als nadeel dat je sneller dik lijkt, dus dat propje. Maar als je slank en klein bent vind ik dat wel mooi bij een vrouw. Met hoge hakken heb je er zo 12-15 cm bij.
quote:xlong schreef op 23 oktober 2012 @ 21:17:

Tickel, ja, die zijn ook leuk. Door het hooggesloten model zijn ze goed op te vullen met een inlegzool en je kunt de veters natuurlijk aantrekken.

Het ging mij om deze, in 2 kleurstellingen verkrijgbaar

Heb inderdaad alles al geprobeer, ook gaborstore Nederland en België. De Duitse Gabor site heeft geen webshop, Kaufman Schuhe heeft ze ook niet.

Laila, wat voor maat moet je hebben? De broek valt niet heel klein. Ik heb niet altijd dezelfde maat, hangt van het merk en model af (plaatjes plakken wil niet geloof ik)

[afbeelding]gabor schoen

Ik was nog even voor je op zoek gegaan maar kwam ook niet verder dan maat 42.

Als het je om de kleurstelling gaat, is dit dan iets voor je?

Zalando
“Don’t look back – you’re not going that way.”

klik
Moonlight; ben ik niet met je eens. Modellen zijn toch vaak ook rond de 1m80?

Zag vandaag mijn buurvrouw nog voorbij lopen, die is 1m83 ofzo en die is sexy'er dan veel van die kleine miepjes .

Overigens, veel kleinere vrouwen (ben zelf langer dan twee meter) bleken vaak hun gigantische hakken bij dates en zo aan te hebben, dat ik soms schrok toen ik ze zonder die hakken zag.
Hier bijna 1.80m maar aan broeken lengtemaat 32... Die lengte zit dus in mijn lange rug. Qua broeken handig, maar shirtjes en blouses, rampzalig!! Godzijdank heeft oa h&m "lange" tops die ik dan weer onder shirtjes draag die op mijn broeksband vallen...

Tjah.. En strakke jurkjes worden ook weleens tops of shirtjes :-)
Als iemand trouwens een tip heeft waar ik een goed zittende blazer kan vinden??

Met mijn lange rug zit de knoop vaak net onder mijn borsten, dit ziet er niet mooi uit..

Ik ben al heel lang op zoek naar cognackleurige pumps, het liefst zoiets als die van Gabor, zo'n loafer pump vind ik ook wel leuk.

Die veterpumps van Gabor in 3 kleuren kwam ik bij toeval tegen, zowel de rode als de blauwe vind ik mooi, maar dat staat los van de cognac pumps (wel echt pumps, geen enkellaarzen). Ik wil ze allebei
quote:plofkipje84 schreef op 25 oktober 2012 @ 02:43:

Als iemand trouwens een tip heeft waar ik een goed zittende blazer kan vinden??

Met mijn lange rug zit de knoop vaak net onder mijn borsten, dit ziet er niet mooi uit..Ik vind het op het moment niet veel maar hou de site van Miss Etam in de gaten. Die hebben een kleine collectie "lang".
Die onderste zijn leuk Xlong!

Kreeg trouwens een melding van Zalando dat de spijkerbroek in m`n maat er was (1tjs) en heb `m besteld. Nieuw voor mij om dat via internet te doen.. ben benieuwd of ie goed past!

(@Xlong: na jouw beschrijving van maten zou deze best te groot kunnen zijn :S, ik zie t wel..)
leatitia casta is een bekend fotomodel, zij is 168-170, afhankelijk van welke site je het opzoekt.

Maar zij wordt dan ook weer als lekker wijf door de mannen gezien. Modellen boven de 180 en al helemaal als ze daarbij dun zijn, vinden mannen vaak niet aantrekkelijk. Daarbij willen de meesten mannen langer zijn dan de vrouw. Een model van boven de 180 met pumps aan van zon 10-12 cm.... ga daar maar naast staan als man van 180 (wat niet eens klein voor een man is).

Modellen moeten lang zijn om op te vallen, zeker mannequins. Eens gehoord dat boven de 180, zeker bij lingerie modellen niet als een pre wordt gezien ivm de verhoudingen en vormen die dan minder mooi zijn.
Even een Up met dit topic, Sinterklaas is alweer in het land en niet lang daarna hebben we natuurlijk ook weer de kerst en nieuwjaar.

Ook wij lange vrouwen willen hier natuurlijk fantastisch uitzien. Ik ben op zoek naar een mooie lange betaalbare galajurk. Heeft iemand hier leuke adressen voor? Ik ben 180 lang. Wie heeft er tips??
Zoek je een winkel of een webshop?

Bij Dreamdresses (www.dreamdresses.nl) hebben ze soms leuke en betaalbare galajurken. Ook heel veel draken van jurken, maar daar moet je even doorheen prikken
De Angelica dress van Addy by Steps vind ik een hele mooie jurk, heb geen idee of die lang genoeg is, 199 euro. Ik heb helaas nooit de gelegenheid iets dergelijks te dragen, maar anders zou ik die zeker proberen.
Ik ben 174, schoenenmaat 39. Ik voel me best lang terwijl iedereen zegt dat valt mee. In mijn familie/vriendenkring is iedereen kleiner. Hakken durf ik ook echt niet te dragen.
quote:verliefdopiemand schreef op 21 november 2012 @ 04:38:

Ik ben 174, schoenenmaat 39. Ik voel me best lang terwijl iedereen zegt dat valt mee. In mijn familie/vriendenkring is iedereen kleiner. Hakken durf ik ook echt niet te dragen.Dan draag je geen hakken. 1,74 waar héb je het over zeg, dat is peanuts.
174???? Hier bijna 180.... En hakken van 5 tot 10 cm. Gewoon aantrekken!!
Helemaal eens dat 1m74 niet lang is! Dus gewoon je hakken aantrekken hoor.

Ik ben 1m78, niet klein maar echt niet extreem groot. Ik woon niet in NL en hier wordt wel vaak gezegd, nou je bent wel lang he, maar ik vind dat het allemaal wel meevalt. Tja dat ik langer ben dan de meeste van mijn mannelijke collega's, dat is dan jammer maar, tja, ik kan er ook niets aan doen dat ze formaat hobbit zijn.

Waar ik wel heel blij mee ben is dat de broeken in de laarzen mogen waardoor het niet uitmaakt dat ze een paar centimeter te kort zijn.
Ik ben 185 en ik draag gerust hoge hakken hoor. Gelukkig is mijn man ook 2 meter,
Bedankt voor de tips, ben inmiddels geslaagd voor een galajurk. model waarbij dmv elastiek van rimpellingen losgemaakt konden worden zodat jurk de gewenste lengte kreeg. Goeie winkel, super personeel dus heel erg tevreden.
1,87 en draag hakken van 7 cm. Als je toch al lang bent maakt t niet meer uit
"Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end."
Deze even up, want ik ben op zoek naar een 'leren' jasje. Dat schijnt echt onmogelijk te zijn voor mijn lengte (187) dus hoop ik op goede tips van mede lange-mensen.

Het hoeft geen echt leer te zijn, kleur maakt me ook heel weinig uit (okee, geen roze), maar gewoon een 'kort' leren jasje voor lente/herfst. De meeste jasjes vallen zo ongeveer tot halverwege mijn ribben, dat vind ik wel errug kort.

Graag ook nog voor een leuk prijsje. Iemand een gouden tip?
Mooi, maar erg aan de prijs.

http://www.longlady.nl/Blazers/cat_15.html
Welke maat hoort er bij die 1.87? En heb je al bij Miss Etam Lang gekeken?
Ik heb een petrol nep-leren jasje van Expresso (in de uitverkoop), onderkant mouwen/zijkant is tricot waardoor het comfortabel draagt. Maar ik heb geen lange rug, zit bij mij echt in de benen. We loop ik er vaak tegenaan dat mijn brede schouders niet in blazers/jasjes passen.

Geen leer, maar Only heeft een model blazer met een wat langere achterkant, loopt rond, voor een leuk prijsje. Zelfs de mouwen zijn lang genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven