Mode & Beauty alle pijlers

Het lange vrouwen-topic

10-05-2011 10:52 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

aangezien er nog geen topic voor lange vrouwen bestaat leek het me leuk hier een topic te openen over kleding en om tips uit te wisselen.

Welke dingen dragen jullie wel en niet? En met welke kledingstukken hebben jullie moeite qua dragen?

Ik ben zelf met mijn 1.85 geen kleintje en loop daar in winkels wel eens tegenaan.

Lijkt me fijn om te horen hoe jullie hiermee omgaan!

Hier wat links naar handige websites:

Schoenen

http://www.passo.nl/

Duoboots: grote maten en wijdtematen.

Kleding:

www.prettytall.nl

All about Eve

Tips:

Grote maat schoenen

Tips voor lange vrouwen

Overig:

http://langemensen.startpagina.nl/

Allerlei, kleding, schoenen etc.

Modezaken per provincie
quote:perzikboom6 schreef op 29 februari 2016 @ 15:26:

1.87 niet heel idioot lang (en ik draag gewoon hakken, het is niet mijn probleem dat de rest van de wereld bij 1.70 is gestopt met groeien) maar alle lengte zit in mijn armen en benen waardoor alles met lange pijpen en lange mouwen standaard 10 cm te kort is. Qua jeansmaat zou ik maat 29-36 moeten hebben. Blijkbaar ligt dat zo ver uit elkaar dat standaard jeansmerken die maat niet maken. H&M heeft een keer een jeansmodel gehad in die maat en only kan een beperkt aantal modellen bestellen. Ik merk dat ik, doordat ik eigenlijk alles zelf kan maken niet bereid ben om te betalen voor iets wat niet echt perfect is qua pasvorm. Als ik het beter of mooier kan dan ga ik er zeker geen geld aan uitgeven.Aha. Wat goed dat je zo handig bent dat je alles zelf kan maken. Ik ben ook 1.87, maar wat voller dan jij. Ik draag vaak 31/34 van merken als H&M en Only. Ik heb met name een lang bovenlijf.
Ja, dat is waar, de maten schuiven steeds op, ik snap ook niet zo goed waarom ze dat doen. Al moet ik zeggen dat ik ondanks mijn lange lijf toch weinig problemen heb met kleding kopen, maar ik zoek bijna nooit naar bijzondere kleding, gewoon een vestje combineren met een simpel shirtje en een spijkerbroek, en ik vind het prima
quote:amarna schreef op 29 februari 2016 @ 15:21:

[...]

Hoe lang ben je en welke maat zoek je?

Ik heb bij M&S twee nepleren jasjes gekocht die mij perfect passen.

Ik ben 1.76 met een lange rug. Ze vallen tot halverwege mijn heupen. Ik ben ook nog eens fors: ze zijn in mt. 48.

ik ben 1.87 en heb maat 46 (soms 48), al is xl meestal net iets te krap rond de schouders. Ik slaag dus al niet bij de standaardwinkels als Only of Vero Moda etc.

Voor de hakkendiscussie: mijn vriend is 10 cm kleiner dan ik, en ik draag ook gewoon hakken, soms van 10 centimeter. Hij vindt het alleen maar leuke en ik ben toch al langer.
Hier 1.83m met schoenmaat 42. Maar dat heeft Maxima ook
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé

Luxaflex, LTB heeft die maat wel hoor, 29 lengte 36, G-Star ook maar die is weer duurder. LTB vind ik wel fijn, er zijn verschillende modellen in die maat, ook een flared, mooi met lange benen. Esprit heeft ook enkele modellen in maat 29-36 (online). Te korte mouwen draag ik driekwart (oprollen/opschuiven), jassen laat ik weleens een manchet aan de voering zetten.

Schoenen blijf ik wel een probleem mee houden, maat 43 en een hele smalle voet. Had deze gezien in mijn maat, al helemaal blij, vind ik wel leuk onder bijv. een flared jeans, maar maat 43 loop ik zo uit, te breed, bij maat 42 zitten mijn tenen stijf tegen de voorkant
Ha, ik ben 1.93 m. en ik pas de broeken van de New Look Tall lijn. Dus daar kan je ook eens kijken.

Wat wel vreemd is ja, dat online winkel(keten)s wel vaak en Tall lijn hebben, en Nederlandse winkels niet.

Volgens mij heeft Topshop ook een Tall lijn en waarschijnlijk andere Britse merken ook wel. Dus voor diegene die een leren jasje zocht, zoek daar eens op!
quote:perzikboom6 schreef op 29 februari 2016 @ 15:26:

1.87 niet heel idioot lang (en ik draag gewoon hakken, het is niet mijn probleem dat de rest van de wereld bij 1.70 is gestopt met groeien) maar alle lengte zit in mijn armen en benen waardoor alles met lange pijpen en lange mouwen standaard 10 cm te kort is. Qua jeansmaat zou ik maat 29-36 moeten hebben. Blijkbaar ligt dat zo ver uit elkaar dat standaard jeansmerken die maat niet maken. H&M heeft een keer een jeansmodel gehad in die maat en only kan een beperkt aantal modellen bestellen. Ik merk dat ik, doordat ik eigenlijk alles zelf kan maken niet bereid ben om te betalen voor iets wat niet echt perfect is qua pasvorm. Als ik het beter of mooier kan dan ga ik er zeker geen geld aan uitgeven.

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Zalando Lounge. LTB komt daar regelmatig voorbij als actie. Dan kosten jeans nog maar 22 euro of minder.

Op de "gewone" Zalando hebben ook LTB. Let wel even op wat er bij de beschrijving staat aan lengte. Dat wil nog wel eens verschillen. Even omrekenen naar wat je "nodig"hebt aan lengte en je weet of je lengte 34 of 36 nodig hebt.

Ik heb nu een enorme stapel jeans in mijn kast liggen sinds ik LTB koop.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:aiko schreef op 29 februari 2016 @ 15:52:

[...]

Voor de hakkendiscussie: mijn vriend is 10 cm kleiner dan ik, en ik draag ook gewoon hakken, soms van 10 centimeter. Hij vindt het alleen maar leuke en ik ben toch al langer.Denk ook eens aan andere kleine(re) mannen...
Ergo sum.
quote:Antonius schreef op 01 maart 2016 @ 07:27:

[...]

Denk ook eens aan andere kleine(re) mannen...Ga lekker in therapie als je moeite hebt met langere vrouwen. Jouw probleem. Dahag

[...]

Denk ook eens aan andere kleine(re) mannen...

Ik denk de hele dag aan kleine mannen.

De psychiater heeft me daar nu medicijnen voor gegeven: anti-depressiva.

You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 01 maart 2016 @ 08:42:

[...]

Ik denk de hele dag aan kleine mannen.

De psychiater heeft me daar nu medicijnen voor gegeven: anti-depressiva.

[...]

Denk ook eens aan andere kleine(re) mannen...Speciaal voor jou trek ik vandaag mijn stiletto's uit de kast ik zal aan je denken!
quote:aiko schreef op 01 maart 2016 @ 11:49:

[...]

Speciaal voor jou trek ik vandaag mijn stiletto's uit de kast ik zal aan je denken!Toch niet van die hele hoge? Tsja, had ik vroeger maar meer spinazie moeten eten… met mijn krap 1.82 is het merendeel van de vrouwen al langer dan ik als ze op hakken staan.
Ergo sum.
- dubbel -
Ergo sum.
Ach gossiepossie, kom je hier nu ook al zeuren Antonius? *trekt fluitend hakken van 8 cm aan, alleen om je dwars te zitten vandaag. Als je overschaduwd wil worden door deze lange vrouw: kom maar langs op mijn werk...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:Hasse88 schreef op 13 maart 2016 @ 09:40:

Ach gossiepossie, kom je hier nu ook al zeuren Antonius? *trekt fluitend hakken van 8 cm aan, alleen om je dwars te zitten vandaag. Als je overschaduwd wil worden door deze lange vrouw: kom maar langs op mijn werk...Genereus aanbod (?) maar eerst ff checken hoe lang je bent...
Ergo sum.
FF een vraagje... waar kopen jullie zwempakken?? Ik heb niet het lijf voor een bikini en die zwempakken zijn verdorie altijd te kort en schieten bij de eerste stap mn reet in
quote:glitter@spice66 schreef op 13 maart 2016 @ 12:03:

FF een vraagje... waar kopen jullie zwempakken?? Ik heb niet het lijf voor een bikini en die zwempakken zijn verdorie altijd te kort en schieten bij de eerste stap mn reet inIk heb de mijne van de markt.
You can do whatever you want - no one cares.
Week 34 van de Extremely Demotivational Calendar

FF een vraagje... waar kopen jullie zwempakken?? Ik heb niet het lijf voor een bikini en die zwempakken zijn verdorie altijd te kort en schieten bij de eerste stap mn reet inHet Australische merk funkita zit bij mij fantastisch. Vooral het model met diamond back. Gelukkig zijn heel veel wedstrijdzwemsters lang, dus de meeste wedstrijdbadpakken en trainingsbadpakken van wedstrijd-merken zitten bij mij wel prima (dan bedoel ik geen merken als adidas die vooral een hele goede marketing-afdeling hebben maar verder weinig sport-minded zijn).
Ik ben 22 en 1.86, vroeger vond ik het verschrikkelijk, maar je leert er mee leven. Mijn lengte zit hem vooral in mijn benen (lengtemaat 36/38) terwijl ik nogal dun ben (confectiemaat 36/38). Vroeger kon ik nooit broeken vinden die lang genoeg waren, maar gelukkig weet ik steeds meer goede adressen. Mijn broeken koop ik altijd bij PrettyTall, er zit een winkel in Apeldoorn en sinds enkele weken ook in Hoofddorp. Ook koop ik af en toe broeken bij de Topshop in Amsterdam bij de Tall afdeling, niet heel veel keuze maar ze zitten meestal goed.

Ik heb gelukkig schoenmaat 39 dus dat is geen probleem. Ik draag geen hakken maar dat heeft er meer mee te maken dat ik nogal onhandig ben en slecht evenwicht heb

Ik lees graag mee voor tips voor meer winkels met lange broeken.
You can be the ripest, juiciest peach in the world, but there will always be someone who hates peaches.

FF een vraagje... waar kopen jullie zwempakken?? Ik heb niet het lijf voor een bikini en die zwempakken zijn verdorie altijd te kort en schieten bij de eerste stap mn reet inSpeedo heeft een aantal badpakken waarbij de schouderbandjes te verstellen zijn. Die passen mij goed. O.a. bij Wehkamp te koop.
Dank voor de tips..Ik heb ooit een heel mooi badpak op een Lange mensen conferentie gekocht in Amsterdam. Dat is al jaren geleden, maar ik zal het nooit vergeten. van over de hele wereld lange mensen (boven de 1:80 m) bij elkaar in het Krasnapolsky Hotel...we gingen met een groep van die reuzen op stap en iedereen staarde ons aan, was geweldig. Meeste mensen voelde zich in Nederland heerlijk normaal, bijvoorbeeld Italiaans meisje, even lang als ik, had daar in Italie echt last van. Werd helemaal gek toen ze al die lange blonde mannen hier zag. Ik vond het eerlijk gezegd ook heerlijk om eens tussen allemaal lange mannen te staan. Ik heb geen moeite meer met mijn lengte, maar hakken..dat is een brug te ver.Ik merk dat ik in het buitenland wel aangekeken wordt en aangesproken wordt op mijn lengte, meestal postitief trouwens. Ik heb ook ooit een Italiaan mama mia horen roepen toen hij mij zag en die helemaal opgewonden van alles tegen mij in t Itailiaans zeii. Zijn vriend zij lachend He like you, you are so big. Negatieve reactie van een sociaal wat minder begaafde collega: Jij bent veel te lang, ik heb echt medelijden met je. Ik heb maar vriendelijk geknikt en mezelf getroost dat ik misschien wel lang ben, maar in ieder geval geen stem heb dat klnikt als een gewonde ezel en ook geen diep violette gok op mijn gezicht heb zoals zij..
quote:Antonius schreef op 13 maart 2016 @ 09:56:

[...]

Genereus aanbod (?) maar eerst ff checken hoe lang je bent...

Ik vermoed dat zij flink langer is, dus kijk maar uit

Ik mag hier eigenlijk niet meeschrijven geloof ik, ik ben 1.76, vond mezelf ooit wel wat lang, maar tegenwoordig min of meer gemiddeld?
Dit is een blok tekst dat toegevoegd kan worden aan de berichten die je maakt.
quote:maritk schreef op 15 mei 2016 @ 12:16:

[...]

Ik vermoed dat zij flink langer is, dus kijk maar uit

Oh, en dat is dan kennelijk weer grappig?
Ergo sum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven