Wat kost een vloer?
vrijdag 23 november 2012 om 20:38
Wij hebben een (koop) huis op het oog, waar nieuwe vloeren in moeten. Nu kan ik me suf gaan googelen, maar ik raak nu al door de bomen het bos kwijt. Of zoiets
Daarom een paar vragen aan jullie, voor een onafhankelijk, representatief marktonderzoek.
Wat voor een vloer heb jij en wat kostte dat per vierkante meter (ex of incl het leggen er van). Zou je deze vloer weer nemen en zo ja, waarom wel/niet? Wat zijn de voor- en nadelen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en hoop met jullie voorbeelden en ervaringen makkelijker tot een keuze te komen.
Daarom een paar vragen aan jullie, voor een onafhankelijk, representatief marktonderzoek.
Wat voor een vloer heb jij en wat kostte dat per vierkante meter (ex of incl het leggen er van). Zou je deze vloer weer nemen en zo ja, waarom wel/niet? Wat zijn de voor- en nadelen.
Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen en hoop met jullie voorbeelden en ervaringen makkelijker tot een keuze te komen.
vrijdag 23 november 2012 om 20:41
Ik heb zelf vinyl en zou nooit anders willen. Het maakt niet uit wat er met de vloer gebeurt, ik gooi er een sopje over en hij is weer nieuw.
Tip: Als je een houten vloer wilt, kijk dan eens bij Beboparket, daar heb je een echte parketvloer voor dezelfde prijs als een laminaatvloer. Mensen die zo'n vloer hebben zijn er unaniem heel erg blij mee.
Tip: Als je een houten vloer wilt, kijk dan eens bij Beboparket, daar heb je een echte parketvloer voor dezelfde prijs als een laminaatvloer. Mensen die zo'n vloer hebben zijn er unaniem heel erg blij mee.
vrijdag 23 november 2012 om 20:44
vrijdag 23 november 2012 om 20:50
vrijdag 23 november 2012 om 20:54
PVC vloer (metroflor), meer dan ideaal. De uitstraling van hout, veel keuze en geen bijzonderheden voor onderhoud. Soppie erover en klaar, geen naden die kunnen opzetten.
En niet geheel onbelangrijk: onverwoestbaar. Je ziet er niets op, het beschadigd niet als je iets groots laat vallen en er komen absoluut geen krassen of andere beschadigingen op.
Volgens mij rond de 50 euro per m3 incl.leggen.
En niet geheel onbelangrijk: onverwoestbaar. Je ziet er niets op, het beschadigd niet als je iets groots laat vallen en er komen absoluut geen krassen of andere beschadigingen op.
Volgens mij rond de 50 euro per m3 incl.leggen.
vrijdag 23 november 2012 om 20:55
Wij hebben een kurken vloer. En ik ben daar nog steeds heel blij mee. Geen goedkope vloer, 3000 euro voor 40 vierkante meter, maar zijn geld wel waard. Weinig onderhoud, warm in de winter koel in de zomer. Ontzettend veel keuze, dempt geluid (groot voordeel ten opzichte van hout/laminaat). Gewoon een mooie vloer!
vrijdag 23 november 2012 om 20:55
Ongeveer 3 maanden geleden laminaat gelegd. Zijn voor laminaat met v-groef (Praxis, aanbieding) en ondervloer (Gamma) uiteindelijk een 14 euro per m2 kwijt geweest (hierin meegenomen dat we voor meer m2 hebben gekocht ivm zaagverlies). Superblij met de vloer, grijs eiken noemen ze het volgens mij, en die paar extra euro was die v-groef ook zeker waard. Oh, en zelf gelegd.
vrijdag 23 november 2012 om 20:56
Massief eiken vloer in mijn laatste huis. Weet prijs niet meer. Zelf gelegd en geolied. Dat laatste is alleen geschikt als je geen kleine kinderen hebt. Het voordeel van olie is dat je snel plekjes kan bijwerken en nooit meer een hele vloer hoeft te schuren en lakken. Nadeel is dat het niet beschermt tegen alle vlekken dus bijv geen rode wijn een hele nacht laten liggen, dat krijg je er niet meer uit.
Daarvoor 2x massief grenen gelakt. Grenen is zachter dan eiken dus je hebt sneller putten e.d. in de vloer. Bij de tuindeur werd de vloer ook snel vies door het ingelopen zand (beschadigt je lak).
Ik ga dit weekend voor het eerst in mijn leven laminaat leggen. Huiver! Ik wil eigenlijk alleen maar echt hout, maar dit is een budget- en tijdkeuze. Slechts 1 kamer gelukkig.
Daarvoor 2x massief grenen gelakt. Grenen is zachter dan eiken dus je hebt sneller putten e.d. in de vloer. Bij de tuindeur werd de vloer ook snel vies door het ingelopen zand (beschadigt je lak).
Ik ga dit weekend voor het eerst in mijn leven laminaat leggen. Huiver! Ik wil eigenlijk alleen maar echt hout, maar dit is een budget- en tijdkeuze. Slechts 1 kamer gelukkig.
vrijdag 23 november 2012 om 21:05
vrijdag 23 november 2012 om 21:35
quote:sushilala schreef op 23 november 2012 @ 20:45:
Dit kun je toch zo helemaal niet zeggen. Er zijn zóveel verschillende vloeren. En als je een oud huis hebt, moet in sommige gevallen de vloer nog geagaliseerd worden.
En ga je het zelf doen of laat je het doen.
Blijkbaar kunnen vele anderen er toch antwoord op geven
En dankzij jouw reactie denk ik nu dus aan egaliseren, zou ik anders nooit aangedacht hebben.
Dit kun je toch zo helemaal niet zeggen. Er zijn zóveel verschillende vloeren. En als je een oud huis hebt, moet in sommige gevallen de vloer nog geagaliseerd worden.
En ga je het zelf doen of laat je het doen.
Blijkbaar kunnen vele anderen er toch antwoord op geven
En dankzij jouw reactie denk ik nu dus aan egaliseren, zou ik anders nooit aangedacht hebben.
vrijdag 23 november 2012 om 21:38