Tasmania

24-11-2012 10:22 50 berichten
Begin volgend jaar zal ik ongeveer 'n weekje op Tasmania rondreizen. Iemand tips over wat niet te missen en waar op te letten?

Ook wat betreft accommodatie. Wil niet in dorms, maar heb ook weer niet 't budget voor heel duur, dus wil eigenlijk eenvoudige 1 persoonskamers, liefst met douche/wc ensuite. Mogen motels zijn, maar ook B&B's.

Is vanaf het airport een beetje relaxt verkeer, dit om te wennen aan 't linksrijden? Zal voor mij de eerste keer zijn

Waar kun je 't best Tasmaanse duivels zien? Liefst in beetje natuurlijke dierentuin ipv met allerlei ontsierende hekken/glas ervoor. Idem voor vogelbekdieren.
Het is alweer 12 jaar geleden dat ik er was maar vond het echt super.

Het verkeer is relaxed want klein eiland en niet druk.
Wat vond je de mooiste locaties?
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is het 10 jaar geleden dat ik er was en wil er graag naar terug. Wij waren er hartje winter en waren zelfs ingesneeuwd bij Cradle mountain. Vanwege het weer hebben we helaas niet veel kunnen zien/ doen. Daarom moeten we maar eens terug in de zomer.

Je hoeft niets te vrezen van het verkeer. Het is er zo rustig. Dat geldt ook voor het vliegveld. Ze hebben daar trouwens de meeste schattige snuffelhonden, nl beagles.

Wij hebben ergens aan de oostkant pinguins gespot. Zo schattig!

Wij sliepen in hostels, maar dan in tweepersoonskamers.
Ik ben een echte AUS fan (mijn zus woont in Sydney) en was ook een paar jaar geleden op Tasmanie.

Echt waanzinnig mooi! Vooral cradle mountain - lake st clair is echt ongelofelijk.

En de wineglass bay in Freycinet national park was een hoogtepunt, vooral de lange wandeling erheen was geweldig.

Ik was bijna in alle plaatsen tijdens mijn 2 weekse trip maar Cradle Mountain en Freycinet waren echt de hoogtepunten qua natuur.
Rondreizen was super trouwens super simpel,heel rustig.

Moest soms echt oppassen om niet in slaap te vallen :-)

Ik bleef in een aantal hele luxe lodges (cradle mountian lodge was elke stuiver waard, nog steeds 1 van de mooiste ervaringen in mijn leven) en voor de rest leuke B&B's, zal eens kijken waar ik ook alweer zat.

Leuk dat je gaat, ik ga eind december ook naar AUS, maar dit keer naar Cairns regio.
Dit is handig site:http://www.tasmanianbedandbreakfast.com

ik vond het noorden (bij Lanuceston) een beetje tegenvallen.

Natuur beetje saai, plaatsen beetje saai en niet heel veel te doen.

Hobart was wel heel leuk om te zien.

Sorry voor al mijn info

ben echt gek op Tassie!

Oja, tasmanians devils kan je vergeten, die zijn er niet meer in het wild maar de walibi's en wombat maken het goed. die zie je overal.

Bij cradle mountian lodge kan je ook s nachts met een ranger mee en toen zag ik wel 50 wombats op 1 heuvel. geweldig!
Thanx voor de tips!

Cradle Mountain en Lake St. Clair had ik ook al gevonden.

Evenals noordelijk de Tamar valley (wijngebied) en oostelijk de Bay of Fire, Wineglassbay en Freycinet.

Die dure lodge bij Cradle heb ik idd ook gevonden, maar die is voor mij echt wat boven budget. Vanuit welk dorp is Cradle het beste aan te rijden? Ik vind 30 km ofzo zeker niet te ver.
Er zijn ook veel goedkopere accomodation in Cradle: cradle mountain wilderness village, discovery holiday parks, cradle mountain highlanders.

zou wel zo dicht mogelijk blijven zodat je de hele dag lekker daar kan besteden.

Queenstown, Zeeham en Rosebery liggen dichtbij maar deze dorpjes stellen niet veel voor.

Zowiezo de meeste plaatsten niet.

Je kan op Tassie ook heel gemakkelijk en veilig kamperen als dat wat voor je is.
Met je lijstje heb je trouwens echt de mooiste plekken, zou niet mijn best doen om nog meer te zien in een week, zonde van je tijd.

ik blijf tegenwoordig wat langer op een minder aantal supermooie plekken (na jaren rond te racen door allerlei landen)
Vlakbij Port Arthur (wat ik ook erg interessant vond met het oude gevangenisdorp) ligt het Tasmanian Devil Conservation Park. Daar heb je alle ruimte om ze te zien.

Ik ben ook naar the Museum of Old and New Art (MONA) geweest. Dat was ook iets heel aparts. Bovendien kun je er vanuit Hobart met de boot heen. Extra leuk!
manamana...tutuutududu
Je kun super-mooie wandelingen maken bij Cradle Mountain (rondje om Lake St Clair)

Naar de gevangenissen van Port Arthur gaan!

Bij het dorpje "Penguin" aan de noord-kust op de foto gaan met het Penguin-statue, een enorme penguin dusssss....

Freycinet National Park is heel mooi, google even naar "wineglass bay" herderblauw water en wit strand, echt prachtig.

Perkins Bay is ook super. er is een berg met naam The Nut waar je met een kabelbaantje omhoog kan en naar beneden kan wandelen (omhoog en omlaag kan ook hoor, is alleen wat zwaarder)

Bij Bicheno heb je een mooie rotskust met blowholes en op verschillende plaatsen in Tasmania kun je pinguins zien (ook tours die snachts gaan)

nou... ik ben benieuwd na afoop wat je gedaan hebt
ben al een beetje mosterd zie ik.....
Ik ben geen kampeerder, dus dat zal 'm niet worden

Kun je er in februari (hoogseizoen) makkelijk op de bonnefooi reizen zonder overal de hoofdprijs te moeten betalen of dat alles vol zit?

Ben al 'n hele tijd aan 't googlen op accommodaties, maar ofwel is het belachelijk duur (ruim boven de 100 dollar en dan nog geen ensuite) of het wordt compleet afgekraakt op tripadvisor.

Via tripadvisor heb ik 'n wildlife sanctuary gevonden (Bonorong) die erg goed staat aangeschreven, ergens tussen Hobart en Mt Field, dus die heb ik alvast maar genoteerd.
Hoe lang ben jij op Tassie geweest, Koekie?
Ik was er 2 jaar geleden in februari en toen zat alles behoorlijk vol (had ik het idee, ik was in 5 verschillende accomodaties in 14 dagen). Mee eens wat je zegt over reviews; mijn ervaring is dat er niet zo heel veel in het middensegment is; heel armoedig en dan meteen behoorlijk duur. Zeker nu met de hoge dollar.

Ik had dezelfde ervaring met mijn reserveringen rond Cairns.

Betaal $3.800 voor 9 nachten.. Slik.

Gelukkig blijf ik ook nog 1,5 bij mijn zus in sydney. Dus dat compenseert een beetje..
Ja, dat mis ik idd: het middensegment. Hoeft allemaal echt niet super luxe te zijn, gewoon 'n goed bed, een douche en wc, meer heb ik niet nodig. Maar het is of over the top en overpriced, of compleet in verval en dan nog niet echt tegen 'n prijs waarvan je zegt, daarvoor neem ik 't ongemak wel voor lief.

In Hobart zelf heb ik al wel iets geboekt (Leisure Inn Waterfront) wat goed geprijsd is (85 dollar)
Cairns is wel heel erg super!!! Maar is het er nu geen regentijd? Ik was daar 'n paar jaar geleden in november en toen was het er schitterend. Het snorkelen was ook 'n superervaring!

Wat voor weer had jij gehad toen jij in Tassie was?
Ik ga 26 dec naar Sydney en 5 januari naar cairns. Als het goed is, hebben we dan bloedheet weer. Mijn zwager zegt dat ozzies niet naar cairns willen in die tijd :-) maargoed, was al op veel andere plekken en wilde wel eens daar heen..

Ik had het meest waanzinnige weer in Tasmanie.

Bijna alleen maar zon en 1 ochtend regen wat redelijk uniek schijnt te zijn daar.

Maar je hebt in die tijd wel de beste kans!
Die leisure inn ziet er prima uit trouwens.

Veel b&b 's waar ik zat waren behoorlijk duur en dan had je echt zo'n engelse holly hobby kamer. Inclusief hemelbed, draperien. Etc.
Heb je al gekeken naar 'farm stays' http://www.discovertasmania.com/accommodation/farm_stay

Kan ook leuk zijn?
Oh wat gaaf! Je gaat oudjaar bij de Harbor Bridge meemaken!! :-)

Hopelijk tref ik ook goed weer in Tas, februari geeft idd wel de beste statistieken. Ook ooit in NZ geweest in feb en daar ook schitterend weer gehad, dus hopelijk zijn de weergoden me ook dit keer weer goed gezind.

Hou wel van die oud-engelse 'spookhuizen' als b&b!
Farmstays ga ik zeker naar kijken! Lijkt me ook super!

Hoe was de natuur eigenlijk in februari? Staan er dan nog lavendelvelden in bloei? Is het er overall gezien erg bloemrijk, of is het daar al teveel einde seizoen voor?
Ja, heb ook superzin in oud & nieuw! Mijn zus heeft kaarten gekocht voor een feest bij de opera bar dus we staan vooraan!

Daarna dus 3 nachten peninsula in port douglas, 3 nachten daintree (in silky oak lodge waar ik al jaren heen wil) en dan 3 nachten thala beach lodge aan de kust.

Wil nu al koffers pakken! :-)

Die b&b waren wel grappig, we hebben erg gelachen om de hoeveelheid bloemenprints en gedroogde roosjes per m2.
Bloemen waren er niet zo veel maar natuur was echt waanzinnig. Al veel gezien maar niets zo mooi als Tassie.

Vooral ook leuk om keer met ranger op pad te gaan. Laten ze allerlei kruiden en dingen zien waar je thee van kan maken enzo.

Daarna groot outdoor ontbijt met bergen worst, eieren en spek. Heel leuk was dat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven