Vertaling zinnen naar het Duits voor diabeetje

02-05-2008 22:34 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort op vakantie naar Duitsland. Mijn zoon is drie en heeft diabetes. Omdat hij dus voor ALLES insuline nodig heeft, kan hij niet zomaar wat eten/drinken. Ik overweeg nu een button met tekst als waarschuwing. Ik maak het sowieso al regelmatig mee dat mensen eten en drinken aanbieden (vandaag nog, kreeg hij zomaar op straat een lolly van een vreemde mevrouw <zucht>), en op vakantie is dat altijd nog net ietsje erger. Twee seconden uit het oog, en hij staat weer met een ijsje in de camper. Nu zoek ik dus iemand die de volgende zinnen voor mij in het Duits kan en wil vertalen:

Let op! Ik heb DIABETES. Geef mij niet zomaar iets te eten. Vraag altijd mijn vader of moeder.

Nu kan ik zelf wel een poging wagen, maar ik hecht nogal aan correcte spelling, en mijn Duits is niet wat het zou moeten zijn...

Iemand nog enig idee waar ik zo'n button kan kopen? Dus waar ik zelf de tekst in kan schuiven.

Bij voorbaat dank lieve forummers.
Dames, in de zomer gaan we naar Tsjechië. Hoe is jullie Tsjechisch??
dat spreek ik niet maar kom je daar met Duits niet een eind dan?
fotozaak?

of handwerkzaak

voor die badge dus he,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Die kleintjes hebben toch vaak een petje of hoedje op als ze buiten in de zon spelen? Kun je het daar niet op zetten, in plaats van een button? T-shirt transfers kopen (V&D, boekhandel), tekst erop printen, op petje strijken.
Badge kan ook. Ik heb hier nog een stel badges waar je zo'n kaartje in moet schuiven. Is er niet iemand in je buurt die veel naar conferenties gaat? Die heeft er wel een paar over.

Anders wil ik ze wel opsturen. (Als het handig is, ik weet niet of zo'n kaartje er niet uitvalt bij zo'n kleintje?)
Achtung! Ich bin Diabetiker. Geben Sie mir bitte nichts zu essen. Fragen Sie vorher meine Eltern. Danke.
quote:Roos4 schreef op 02 mei 2008 @ 23:58:

[...]

Haha, steengoed idee, ik ga meteen even naar de site van Simply Colors. Heb er daar al eentje laten maken met 'Drummin' on insulin'

Bij nader inzien toch niet zo'n goed idee, want dan denken de mensen dat t alleen voor snoepjes geldt en krijgt hij worst en chips

dus beter: "Nährung ist Gif"

wat die Tsjechische tekst betreft,

kijk eens of er hier een Tsjechise ambassade/verkeersbureau is,en neem daar contact mee op, die krijgen wel gekkere vragen
Volgens mij kom je ook al een heel eind met een button waar Diabetes of Diabetiker op staat.

Die worden zijn hier gewoon bekend en hoe korter de tekst hoe groter de kans dat mensen de button lezen.

Heb zelf ook 2 schattige kinderen die regelmatig wat lekkers aangeboden krijgen maar mijn ervaring is dat mensen het hier vaker netjes aan de moeder vragen dan ze in Nederland doen.

Zelfs bij winkels en restaurants waar we vaak komen vraagt het personeel het netjes voor ze iets aanbieden.

Maar ja, als het zo belangrijk is dat je kind niet zonder insuline eet dan kan je er natuurlijk niet op rekenen dat iedereen zo beleefd is.
Zou het niet handiger zijn om zo'n verbodsbordje te maken met daaronder, "bitte meine Eltern vragen.

Je kunt bij de kantoorvakhandel vaak printerpapier halen dat te strijken valt op t-shirt. Gewoon printen en op zijn t-shirtjes strijken. Hoeft hij ook geen buttons op of iets dergelijks.
Ja Pepermint Patty, dat is best een leuk idee, maar het gaat om (vrijwel) ál het eten en drinken. Alleen voor kaas, groente en water is (bijna) geen insuline nodig. En dat weten mensen vaak niet van diabetes. Ik heb zelfs een vriendin bij wie we elke week -om en om- eten, zij ziet me dus altijd alles wegen en berekenen. Paste ze laatst een halfuurtje op, kwam ik terug, zat zoon een appel te eten, zonder insuline daarvoor gekregen te hebben. "O, een appel is toch heel gezond?!", zei ze.
Ik denk wel dat het zo wel duidelijker is dan wanneer er een lading tekst op een button staat.

Mijn nichtje mag ook geen voedingsmiddelen van vreemden aannemen ivm voedselallergie. Zij droeg voor ze het kon uitleggen ook altijd t-shirts met verbodsbordjes met daaronder allergisch! Dus je zou er eventueel Diabetiker onder kunnen zetten.

Ik droeg als kind een kaartje met daarop "Darf nichts essen!" Hielp vrij weinig hoor. Kaartjes worden niet zoveel gelezen. Ik kreeg dus van jan en alleman lekkers.

Vandaar de tip om een grote opdruk op zijn t-shirt te maken. Valt gewoon beter op.
Ja is inderdaad wel een goed idee. Ga ik me voor de volgende vakantie op storten (maar dan in het Tsjechisch).

Dank allemaal voor jullie hulp!
quote:Pepermint_Patty schreef op 04 mei 2008 @ 22:56:

Ik droeg als kind een kaartje met daarop "Darf nichts essen!" Hielp vrij weinig hoor. Kaartjes worden niet zoveel gelezen. Ik kreeg dus van jan en alleman lekkers.

.bovendien wordt je heel handig in het zo gaan staan dat dat kaartje niet opvalt als je heel graag een snoepje wilt en niet snapt warom je het niet mag hebben
Heb er een voor alle voedsel

Moet alleen nog even bewerkt worden om de camera er uit te wissen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven