Gezondheid alle pijlers

Branderig gevoel lipbalsem

25-11-2012 20:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik niet zo vaak lipbalsem, maar als ik het gebruik krijg ik de laatste tijd een branderig gevoel in mijn mondhoeken.

Ik gebruikte vroeger vaak labello, nooit ergens last van. Nu heb ik een stick met SPF 30, van banana boat geloof ik, en eentje van Blistex met SPF 15.

Kan het de SPF zijn, en is het dan een allergie?
Kan het niet zijn dat het "over datum" is? Omdat je het niet zo vaak gebruikt?

Ik vind blistex trouwens ook niet prettig, vind het niet vettig genoeg.
Van blistex krijg je zumba lippen hahaha, komt denk ik door de menthol ofzo wat erin zit. Lekker!

Labello is saaaai.
Ja en?
Ik ben allergisch voor lippenbalsem. Het enige wat ik kan verdragen is vaseline.

Ik krijg er ook branderige lippen van, en daarna krijg ik nog grotere zoeloes dan ik al heb.
De laatste keer gebruikt toen je sambal at? Niet lachen, had ik pas dat de volgde ochtend weer met het stiftje smeerde en mijn mond in brand stond.
Dat spul gaat wel een jaar mee toch? Dus over datum lijkt me niet!

Pittig eten zou kunnen, maar dan zou ik daar na het eten toch ook last van moeten hebben? En er zitten echt maanden tussen.
Dat heb ik ook, maar de reden weet ik niet. Misschien door de menthol?
Ok, het is niet ongewoon dus. De laatste keer is al een tijd terug, dus...hoe lang duurt dit?! Het is zo'n irritant gevoel!
Ik heb dat ook bij sommige lipbalsems, en ik heb een echte verslaving.

Maar mijn lievelingsspul is kamillosanzalf, doe ik in kleine potjes en zit in al mijn tassen etc. Speciaal voor babybillen, tepelkloven, etc, en voor schale lippen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven