Gezondheid alle pijlers

prikpil ervaringen?

25-11-2012 20:48 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu een tijd bezig geweest met de Mirena spiraal maar na 7 maanden ernstige steken in mijn buik heb ik besloten om hem eruit te halen,

Nu zit ik te denken aan de prikpil, heeft iemand er ervaring mee? En wat was er wel fijn aan en wat juist niet?

Alvast super bedankt!
Hi ik gebruik en altijd ben er zeer tevreden over geen bijwerkingen.... Niet meer ongesteld top:) ik heb twee kindjes en was beide keren binnen de zes maanden zwanger!
Ik had heel veel last van doorbraakbloedingen.
Ideaal! Geen maandelijkse ongemakken meer! Geen bijwerkingen hier.
Als je de komende 2 jaar misschien zwanger wil gaan worden, zou ik het niet doen. Het kan soms namelijk erg lang duren voordat je eisprong terugkeert.

Bovendien is de kans van aankomen in gewicht groot, zeker bij ouderwetse prikpil. Sinds een jaar of 2 is er wel een lichtere variant met minder bijwerkingen.

Persoonlijk zou ik liever gaan voor iets wat te verwijderen is, zoals de implanon.
Ik ben er heel tevreden over. Gebruik 'm nu twee jaar. Ik ben nooit meer ongesteld en ik merk afgezien van dat geen bijwerkingen.
Ik ben er heel tevreden over. In het begin wat doorbraakbloedingen en lichte menstruatieklachten, maar na een maandje stopte dat en nu nergens last meer van. Ik hoef er maar één keer in de drie maanden aan te denken, en heel blij dat ik geen maandelijks gedoe meer heb.
Oh wat een positieve reacties! Heel erg fijn. Ik denk dat ik het maar ga proberen, het zwanger worden mag van mij nog eventjes duren haha, Ben 22 en studerend maar voor straks is het wel handig om te weten inderdaad.

Super bedankt
Ben ook een tevreden gebruiker maar ga wrs overstappen op de mirena omdat je daarbij minder en iig meer gericht hormonen krijgt. Gyn raadde me het aan. (Vond dee de prikpil ouderwetsch.)
Hier een tevreden gebruiker.

Ik heb ondertussen al bijna 15 jaar de prikpil, wil niet meer zonder. Ik heb geen bijwerkingen en het grootste voordeel voor mij is dat mijn migraine met 90% is verminderd.
*breekt in* Ik twijfel al een tijdje over de prikpil. Met de gewone pil is mijn libido 0,0 en ik kan er flink chagrijnig van worden...Hoe is dit bij de prikpil?
Ik heb hem een jaar gehad en constant ongesteld geweest... Plus dat je lichaam 2 jaar moet bijkomen... Ik ben ermee gestopt!
Ik heb m 2 jaar gehad en 2 jaar niet ongesteld geweest. Dat was super! Maar toen ik ermee stopte (omdat m'n libido weg was) viel ik 10 kilo af.

Nu heb ik de gewone pil en heb ik wel weer last van PMS helaas.
Ik was 3 maanden lang een hoopje huilend hysterie. Nooit maar dan ook nooit meer.

Enige voordeel, ik werd niet ongesteld meer en dat was de bedoeling. Week na mn laatste prik helaas alweer aan de beurt.
Nooit weer!! Mijn emoties waren veel vlakker. Minder pieken en dalen. Werd een maand na het stoppen ongesteld maar pas na een halfjaar kwamen de emoties weer los. Heerlijk, weer een echte dip! Ik werd mezelf weer en heb nu Mirena.
Heb je de nuvaring al geprobeerd? Niet dagelijks slikken en minder bijwerkingen vaak dan bij de pil. Sowieso is er ook een heel scala aan antconceptiepillen, als de ene niet bevalt, kun je om een andere vragen. (Ik vergat de pil echter te vaak, dus de pil is niet voor warhoofden zoals ik)
Ik gebruik al jaren de prikpil vanwege heftige migraine.

Heerlijk dat je niet meer ongesteld wordt, maar ik ben wel rond de 15 kilo aangekomen.

Heb vaak naar alternatieven gezocht omdat je met de prikpil veel hormonen binnenkrijgt, maar helaas zit er aan de andere anticonseptie weer vast dat je ongesteld wordt (en dus weer migraine krijgt in mijn geval)

Ook is mijn libido wel enigzins verminderd sinds ik de prikpil gebruik, maar afgezien van deze 2 vervelende dingen geen verdere bijwerkingen.
Bij Mirena of inplanon worden veel vrouwen ook niet meer ongesteld..... En je kunt de pil natuurlijk ook lang doorslikken.
Impalon staat juist bekend om het feit dat veel vrouwen onregelmatige bloedingen krijgen.
Ik vind het een geweldige uitvinding. Ik ben al jaren en jaren niet meer ongesteld, heb geen last van doorbraakbloedingen of iets dergelijks.

Maarrr...ik ben wel behoorlijk wat kilo's aangekomen. Voor mij geen punt, kon ik wel hebben. Mijn libido is nulkommanul en ik lijd al sinds mijn 36e aan een hart- en vaatziekte, die misschien wel mede door mijn prikpilgebruik is veroorzaakt.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar het heeft met de hormonen te maken die een menstruerende vrouw wel heeft en een prikpilgebruikster niet. Die hormonen beschermen je tegen hart- en vaatziekten. Na de overgang heb je die hormonen ook niet meer en vandaar dat vrouwen vanaf die leeftijd veel vatbaarder zijn voor hart- en vaatziekten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven