Matras reinigen?

26-11-2012 17:48 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi VF-ers,

ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik heb een prima matras al een tijd in de garage liggen en deze moet binnenkort weer gebruikt worden. Het is mijn oude matras en helaas zitten er vlekken in. Ik dacht even de hoes eraf te ritsen en in de wasmachine te doen maar dat wordt hem niet..

Hebben jullie tips? Het schoonmaken van 1 vlek is niet afdoende, hij moet echt even grondig gereinigd worden. Ik heb op internet gezocht of dit bij een stomerij kan, word er niet echt wijzer van.. En wat zou dan de prijs zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!
25 Euro bij de stomerij

Succes :D
ik heb een grote zwarte teil en als ik iets wil wassen dan doe ik dit erin.

dus de hoes afritsen en dan een paar uur laten weken in water+wasmiddel en daarna goed uitspoelen , nachtje laten uitdruppelen en dan buiten hangen, maar ik doe dit dus meestal in de zomer als de zon volop schijnt.
Nieuwe kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou even sparen en een nieuw matras kopen.
quote:h0nda schreef op 26 november 2012 @ 18:00:

25 Euro bij de stomerij

Succes :DPrima tip, thanks!!
Voor 25 euro haal je een stuk betere matras bij de kringloop( wel maat logeerbed meten) Zelfs daar heb je goede matrassen liggen voor weinig geld.
Hoes mag er niet af gehaald worden. Dat staat ook speciaal vermeld. Er zit wel een rits in, maar die is alleen gebruikt voor bij de productie.
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 18:44:

Voor 25 euro haal je een stuk betere matras bij de kringloop( wel maat logeerbed meten) Zelfs daar heb je goede matrassen liggen voor weinig geld.Als er nou iets is wat ik nooit van een kringloop zou willen hebben dan is dat wel een matras.
Tsja, ik ben waarschijnlijk verwend maar een tweedehands matras vind ik niet zo'n fijn idee.. En daarnaast heb ik een prima (duur!) matras liggen, alleen vind ik het gewoon fijner als-ie wat schoner zou zijn!

Maar die hoes mag er niet af? Dat is informatie die ik niet wist! Bedankt voor jullie reacties!
Bij Karwei en dat soort winkels hebben ze voor 99 euro al eenvoudige matrassen. (90x200cm) Gewoon even de aanbiedingen in de gaten houden. Ook letten o phet draagvermogen, want dat is wel beperkt.
Wat je kunt doen is een biotexsopje maken en dan met een borstel het matras inwrijven. Zorg dat het niet te nat wordt. Daarna met water nasoppen.

Een hele klus en je matras moet daarna ook nog een poosje drogen.

Als de hoes er wel afkan dan is dat natuurlijk veel makkelijker. Het is wel een crime om de hoes er weer goed om te krijgen.
quote:malu3 schreef op 26 november 2012 @ 18:47:

[...]

Als er nou iets is wat ik nooit van een kringloop zou willen hebben dan is dat wel een matras.Dan neem jij een beschimmeld matras vol met vlekken maar om op te slapen.
En malu3 nog steeds bezig reacties van mijn kant afkraken? Hoe sneu, en dat elke keer.
Bij Karwei hebben ze logeermatrassen voor 40 euro. Is natuurlijk niet zo'n beste, maar wel schoon.
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 18:55:

[...]

Dan neem jij een beschimmeld matras vol met vlekken maar om op te slapen.Wat is dat nou weer voor een stomme opmerking. Als ik een beschimmeld matras vol met vlekken zou willen hebben, kan ik gewoon bij het grof vuil of de kringloop zo'n vies ding ophalen.
Wat jij wilt.. zolang jij maar lekker slaapt.
Zo, weer genoeg aan katten geweest??
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 18:57:

En malu3 nog steeds bezig reacties van mijn kant afkraken? Hoe sneu, en dat elke keer.Tja als jij wat minder rare postings doet, dan hoef ik daar niet op te reageren. Wie wil er nou een matras van de kringloop
Voor mensen met weinig geld is dát de oplossing, en geloof mij zelfs kringloopwinkels nemen niet alles aan! Het is niet de plaatselijke grofvuil dumpplaats!
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 18:58:

Wat jij wilt.. zolang jij maar lekker slaapt.Mijn nachtrust is prima op mijn nieuwe superschone en heerlijke bed. Maar bedankt voor je bezorgdheid.
quote:Pumps_italiaans schreef op 26 november 2012 @ 18:46:

Hoes mag er niet af gehaald worden. Dat staat ook speciaal vermeld. Er zit wel een rits in, maar die is alleen gebruikt voor bij de productie.Waarom mag die er niet af? Bij mijn matras staat dat iig niet vermeld.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
En bij het Kruidvat heb je een spuitbus voor het reinigen van tapijt- en bekleding voor iets van 2 euro. Zou je ook kunnen kijken of het daarmee lukt.
quote:malu3 schreef op 26 november 2012 @ 19:00:

[...]

Mijn nachtrust is prima op mijn nieuwe superschone en heerlijke bed. Maar bedankt voor je bezorgdheid.Je bent een rijk en gezegend mens.
quote:redband schreef op 26 november 2012 @ 19:00:

Voor mensen met weinig geld is dát de oplossing, en geloof mij zelfs kringloopwinkels nemen niet alles aan! Het is niet de plaatselijke grofvuil dumpplaats!Ja maar even serieus, ik kan mij niet voorstellen dat er veel mensen zijn die een gebruikt matras willen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven