Gezondheid alle pijlers

Durf niet weer naar de dokter te gaan.

28-11-2012 17:14 39 berichten
Kom de laatste jaren vaak bij de dokter. Heb al tig jaar last van paniekaanvallen. Heb de deur bij hem plat gelopen.

Toen dat eindelijk beter ging kreeg ik allemaal vage klachten. Bleek een b12 tekort dus nu ga ik elke maand voor een spuit.

De afgelopen 2 jaar zijn er ontzettend veel dingen gebeurd in mijn familiekring. Daarnaast heb ik een andere functie gekregen op mijn werk die mentaal gewoon zwaar is.

En nu merk ik dat ik wat paniekaanvallen weer terug aan het vallen ben. ik ben bang dat ik moet overgeven. Of nou ja, volgens de therapeute waar ik vorig jaar ben geweest ben ik niet bang om over te geven maar om de controle te verliezen. Blijk nl nogal perfectionistisch te zijn.

Ik trek het niet meer en meerdere malen per dag schiet door mijn hoofd dat ik overspannen ben. Ben zo moe en leeg na de afgelopen 2 jaar. Ga met lood in mijn schoenen naar het werk en heb af en toe zelfs een kalmeringspil nodig om clienten te woord te kunnen staan.

Dat het dus niet goed gaat met mij dat lijkt me wel duidelijk. Durf alleen niet weer naar de dokter. Kom er al zo vaak. Die zal vast denken daar heb je dr weer.

Tips/advies??
Alle reacties Link kopieren
Toch gaan. Het is zijn/ haar werk,die denkt daar niet zoveel bij als jij.
Gewoon gaan idd, soms kan je nu eenmaal periodes in je leven hebben dat je je huisarts vaker ziet dan andere periodes, vraag jezelf ook niet om!

Succes!
Het is heel normaal dat heftige dingen binnen de familie en werk op je lichaam slaan. Bij jou is het paniek, bij een ander slapeloosheid, brandend maagzuur, darmklachen, whatever.

Je kunt overwegen om iemand mee te nemen die je vertrouwt, met wie je vooraf doorneemt wat je wilt zeggen.

Bij je topictitel dacht ik dat je vorige week nog geweest was... maar dat je zo lang geleden als eens geweest bent vind ik geen reden om nu niet te gaan. Sterkte.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Gaan. Sommige patienten ziet ie nooit, sommige in bepaalde periodes en sommige vaak. Maakt de dokter niet uit hoor!
nou zie mijn dokter vaker dan sommige van mijn vrienden :-)

Maar het gaat gewoon niet goed met me. Of zou ik beter naar de arbo-arts kunnen gaan?
Gewoon gaan,juist de dokter weet hoe je lichaam kan reageren op stress.

Das heel normaal,niks om je dus voor te schamen.

Ik ben 4 maanden geleden wel 3x per week naar de huisarts geweest,allerlei vage klachten,die steeds erger werden.

Bleek een burnout te zijn.

Schaam me daar niet voor hoor, hij of zij doet dat beroep toch om je te helpen?

Arbo arts is puur werk gerelateerd,heb je dus niet veel aan is mijn ervaring.

En vraag hulp door bijv een maatschappelijk werkster of een psycholoog.

Ik loop nu 2 maanden bij het maatschappelijk werk,en doe groeps sessies,en ben echt een stuk opgeknapt!
Ik herken het wel, maar ik zeg toch: gewoon gaan! En als je die dokter niet fijn vindt, dan een ander nemen. Als je hem wel fijn vindt, dan niet schamen en gewoon gaan. Geen ander nemen, want deze kent je geschiedenis.

En ik zou de baan opzeggen. Ik had ook een rotbaan. Zit nu zo'n zes maanden thuis en begin me eindelijk weer normaal te voelen. Met hier en daar een terugval.
Gewoon naar de huisarts,als je echt te vaak komt dan zegt die dat wel.
Heb een hele aardige dokter. Heeft oo nog nooit laten merken dat hij me wel erg vaak zag, maar dat idee zit in mijn eigen hoofd.

Ik ben gewoon leeg en op. Zou wel een week kunnen slapen.

Ladytruckster wat doe je dan voor groepssessies?
laat de man gewoon werken voor zijn poen.
it's a big club and you ain't in it
de huisarts krijgt 52 euro per patiënt per jaar, ook al ziet hij die - zoals in mijn geval - nooit of zelden.
it's a big club and you ain't in it
Gewoon gaan, die dokter krijgt er flink voor betaald. En die maakt het niet uit of jij nou 1x per week komt, of 5x.. als er wat is gaan, er zelf mee blijven lopen is zeer onverstandig.

En je bent heus niet de enige die vaak komt!!
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Echt gaan hoor. Het hoort bij overspannen zijn om je over van alles schuldig en ongemakkelijk te voelen. Toen ik jaren geleden burned out was, bood ik zelfs aan de therapeute mijn verontschuldigen aan dat ik zo vervelend was. Helemaal geen leuke cliente en ze had het al niet gemakkelijk, dacht ik.

Zo leert men: niet voor anderen invullen. Hulpverleners de kans geven om hulpverlener te zijn. Geef je huisarts dus de kans om je bij te staan....
Die vent heeft nog veel meer patienten op jou na hoor. Als je niet iedere dag bent langs geweest, valt het hem niet eens op.
quote:rionyriony schreef op 28 november 2012 @ 17:47:

de huisarts krijgt 52 euro per patiënt per jaar, ook al ziet hij die - zoals in mijn geval - nooit of zelden.Oh, wat vreselijk weinig,
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Gaan want je bent ook niet geholpen als je niet gaat toch? En geef het gewoon bij de dokter aan dat je je best bezwaard voelt. Grote kans dat de dokter je bezwaarde gevoel wegneemt.
Gewoon gaan hoor. Het is zijn werk en hij wordt er voor betaald. Bovendien heb je alleen jezelf er mee als je zo door blijft lopen en niet gaat.
Inderdaad, gewoon gaan. In het ergste geval denkt hij inderdaad dat je wel vaak komt. Nou en? Je hebt 't nu lastig en kunt wel wat hulp gebruiken. Is niks om je voor te schamen hoor. En het zou toch zonde zijn als je nu nog zo verder hobbelt en dan over een paar maand overspannen bent.
Gewoon gaan, had de beste man maar geen dokter moeten worden. Ga ook naar de arboarts. Deze mag je vrij bezoeken en deze mag niets terugkoppelen naar je werkgever. Je staat dus niet meteen bekend als dat meisje waar iets mee is. H kan je ook tips geven hoe je er op je werk mee om moet gaan en hoe je eventueel je werkgever kan inlichten.

Succes!
Vertelde het net tegen mijn man. die kijkt me aan alsof hij water ziet branden. Volgens hem moet ik maar ander werk gaan zoeken.
Wat een onzin. Er zijn periodes dat werknemers minder presteren. Als goed werknemer bespreek je dit met je werkgever en geef je aan wat je nog wel kan en wat niet. Als goed werkgever bespreek je dat met je werknemer en geef je hem/haar daar de ruimte voor. Misschien een iets andere invulling en salaris voor een poosje. Het betekent toch niet dat je het nooit meer kan doen?

Kort door de bocht reactie hoor.
Heb dit vorige week ook besproken op het werk. Kreeg de reactie dat ik dan s avonds maar iets leuks moest gaan doen. Euh ja als het zo makkelijk was? Werk in de hulpverlening, maar zie mezelf dit dus niet tegen mijn clienten zeggen.

Maar goed, hier thuis wordt het dus ook niet begrepen.
Waarom begrijpt je man het niet? Heb je hem niet verteld tussendoor dat je je zo ellendig voelt? Praat je er zelf nooit over?

Het advies op je werk is wel heel stom.

Ik zou nog eens naar de huisarts gaan. Hij kan je echt verder helpen. Zijn werk is mensen helpen, en jij bent gewoonweg nog niet zo ver dat je geholpen bent. Dus; ga terug!
Als je iets mankeert moet je naar de huisarts. Je mankeert iets. Dus gaan.

Misschien vind de huiarts je wel goed bezig dat je op tijd aan de bel trekt. Je zal niet de eerste zijn met een terugval toch?

En: omdat je hulpverlener bent; wat zou je adviseren aan een ander in jouw situatie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven