Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
maandag 19 november 2012 om 19:48
@ bibianne: nou ik ben ook een sufferd. Waarom wist ik nou niet dat je daar ging lopen? We die twentse loop natuurlijk. Mmmm maar goed gedaan. Hoe vond je de loop? Ik lees dat je het een leuke loop vond? Liep je deze al eens eerder? Ik liep er vorig jaar en ik vond het teveel reizen en gedoe. Maar ik wilde eigenlijk niet, besloot toch hals over kop te gaan en dan ben je niet echt in een loopmodus meer. Bovendien had ik ook de berenloop enzo er al op zitten. Ik leek wel gek vorig jaar met al die loopjes. Nou ja, wijsheid komt met de jaren zullen we maar zeggen. Verslag van vorig jaar staat http://www.runpower.nl/archives/00000280.html Ik heb eigenlijk alleen zitten wachten totdat de heuvels zouden komen
@ sun: bruggenloop is leuk
Die loop ik ook. Dat ga jij makkelijk redden, no worries. Het is ook nog even weg ook al gaat de tijd wel erg hard ineens.
@ sun: bruggenloop is leuk
maandag 19 november 2012 om 22:33
Max, Ik heb het ook niet verteld dat ik die ging doen dus kon je het ook niet weten. Ik liep daar voor het eerst en vind het wel een leuke loop. Alleen dat ik zo snel al van die zere benen kreeg viel tegen. Als ik bij Hoog Buurlo loop gaat het ook op en neer dus dat heb ik best getraind.
Dat reizen is wel een gedoe inderdaad, zeker vanaf barneveld moet je 2 x overstappen. De trein zat echt propvol. Allemaal mensen met loop schoenen, ik vind het wel wat hebben hoor.
Maar ik weet nog niet of ik zo gauw nog een keer mee ga doen, de Dam tot Dam loop vind ik veel meer sfeer hebben.
De mode gisteren was trouwens vuilniszak, gelukkig staat alles mij goed
En toen de start was kwam de zon door en vlogen de zakken door de lucht.
Dat reizen is wel een gedoe inderdaad, zeker vanaf barneveld moet je 2 x overstappen. De trein zat echt propvol. Allemaal mensen met loop schoenen, ik vind het wel wat hebben hoor.
Maar ik weet nog niet of ik zo gauw nog een keer mee ga doen, de Dam tot Dam loop vind ik veel meer sfeer hebben.
De mode gisteren was trouwens vuilniszak, gelukkig staat alles mij goed
En toen de start was kwam de zon door en vlogen de zakken door de lucht.
dinsdag 20 november 2012 om 20:51
donderdag 22 november 2012 om 16:07
Ha meiden
@ bibianne: wat wordt jouw volgende run/doel? heb je al plannen?
@ sokkie: ben je weer helemaal fit nu?
Ik liep eergisteren op scheveningen en vandaag door het bos bij de lage vuursche. Het was zulk mooi weer, daar wilde ik nog even van genieten en vandaag had ik alle tijd. Lekker dus
Wel even de route zoeken vandaag maar ik snapte uiteindelijk hoe de route op de garmin werd getoond. Even wennen aan deze nieuwe maar wel makkelijk zo met het hele plaatje en niet alleen het kompas zoals op de 405.
Zaterdag weer. Jullie nog gelopen met dit mooie weer?
@ bibianne: wat wordt jouw volgende run/doel? heb je al plannen?
@ sokkie: ben je weer helemaal fit nu?
Ik liep eergisteren op scheveningen en vandaag door het bos bij de lage vuursche. Het was zulk mooi weer, daar wilde ik nog even van genieten en vandaag had ik alle tijd. Lekker dus
Zaterdag weer. Jullie nog gelopen met dit mooie weer?
zaterdag 24 november 2012 om 18:40
Sokkie, hier viel de mist wel mee, vanmorgen vroeg wel mistig maar na 11 uur kon je hier weer aardig ver kijken.
Max, ik heb de kerstmannenloop in Amersfoort opgegeven en de midwinter marathon in Apeldoorn. Die is pas in feb.
Verder nog niks opgegeven maar 9 dec is rondje Bussloo weer,die ga ik ook wel lopen. En 27 dec de 3de Derde kerstdagloop in Arnhem en 30 dec de Brink tot Brink loop in Deventer.
Vandaag ben ik met een kennis meegereden naar Hoog Zoeren , en van daar weer naar huis toe gelopen. 16 km. Ik zag dat het aardig naar beneden liep vandaar mijn goede tijd, heb strak 10 km p/u gelopen.
De laatste kilometers ben ik het best zat, en ga ik mijn boven benen wel voelen. Eerst dit maar even volhouden voor ik verder ga. Was van plan om in dec een halve marathon te lopen maar stel het nog wel even uit. Ik was blij dat ik thuis was en dan moet je nog 4 km verder brr
Mijn baas loopt ook, en met een vrijdag borrel daagde ik hem uit om een halve marathon te lopen met mij. Dat zag hij niet zitten ( ik ook niet achteraf) maar hij wou wel de midwinter marathon lopen. Toen heeft hij de rest van het personeel uitgedaagd om ook mee te doen. Nu gaan er 2 meiden de 8 km lopen, waarvan er een nu is begonnen met hardlopen. En we gaan met zijn 6e de 18 km doen. En ook die lopen niet allemaal, en al zeker niet meer dan 10 km dus ik ben benieuwd. Denk dat er de volgende dag weinig gewerkt word, dat iedereen niet meer kan lopen van de spierpijn
Mijn baas zou voor bekers zorgen voor de winnaar van ons, een kleine beker voor de 8 en een hele grote voor de 18, en hij zorgt voor kleding zodat we allemaal het zelfde shirt aan hebben. Ik ben benieuwd wie er aan de start verschijnen en wie er een blessuren heeft omdat ze te snel zijn gegaan in de training.
Max, ik heb de kerstmannenloop in Amersfoort opgegeven en de midwinter marathon in Apeldoorn. Die is pas in feb.
Verder nog niks opgegeven maar 9 dec is rondje Bussloo weer,die ga ik ook wel lopen. En 27 dec de 3de Derde kerstdagloop in Arnhem en 30 dec de Brink tot Brink loop in Deventer.
Vandaag ben ik met een kennis meegereden naar Hoog Zoeren , en van daar weer naar huis toe gelopen. 16 km. Ik zag dat het aardig naar beneden liep vandaar mijn goede tijd, heb strak 10 km p/u gelopen.
De laatste kilometers ben ik het best zat, en ga ik mijn boven benen wel voelen. Eerst dit maar even volhouden voor ik verder ga. Was van plan om in dec een halve marathon te lopen maar stel het nog wel even uit. Ik was blij dat ik thuis was en dan moet je nog 4 km verder brr
Mijn baas loopt ook, en met een vrijdag borrel daagde ik hem uit om een halve marathon te lopen met mij. Dat zag hij niet zitten ( ik ook niet achteraf) maar hij wou wel de midwinter marathon lopen. Toen heeft hij de rest van het personeel uitgedaagd om ook mee te doen. Nu gaan er 2 meiden de 8 km lopen, waarvan er een nu is begonnen met hardlopen. En we gaan met zijn 6e de 18 km doen. En ook die lopen niet allemaal, en al zeker niet meer dan 10 km dus ik ben benieuwd. Denk dat er de volgende dag weinig gewerkt word, dat iedereen niet meer kan lopen van de spierpijn
Mijn baas zou voor bekers zorgen voor de winnaar van ons, een kleine beker voor de 8 en een hele grote voor de 18, en hij zorgt voor kleding zodat we allemaal het zelfde shirt aan hebben. Ik ben benieuwd wie er aan de start verschijnen en wie er een blessuren heeft omdat ze te snel zijn gegaan in de training.
zondag 25 november 2012 om 09:33
Hier was het gisteren behoorlijk mistig en miezerig. Ik heb een rondje van 6,27 km. De eerste 2km gingen wat moeizaam. Mijn wreef voelde weer stijf aan in het begin. Maar later ging het beter en op het laatst liep het echt lekker.
(Nov 51,3 km, 2012 418,3 km)
(Nov 51,3 km, 2012 418,3 km)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zondag 25 november 2012 om 14:34
Halllo allemaal,
Ik wil ook graag mee komen schrijven! Normaal schrijf ik onder een andere naam, maar om hier mee te kunnen doen vrees ik dat ik af en toe wat dingen ga/moet zeggen waarmee ik niet meer anoniem kan blijven. Vandaar een speciaal account voor dit topic.
Ik heb gisteren de laatste paar pagina's gelezen. Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Ik ben (nog maar) een week geleden begonnen. Ik heb een weekje ingevoegd met een eigen schema (1-1-1-1-1) voordat ik vandaag voor het eerst met Evy ga beginnen. Ik heb een aantal hardlopers in mijn omgeving en vandaar ook al heel wat tips gehad. Ik heb het schema van Evy uitgeschreven, houd bij wanneer ik loop en hoe snel.
Ik ben 1,5 jaar geleden ook begonnen, maar toen kon ik niet vaak genoeg lopen. Nu ga ik de drie keer per week van Evy aanhouden. Mijn doel is om in februari 5 km te kunnen lopen.
Oja, ik ben geboren met een heupafwijking en ik moet dus extra goed opletten. Ik let dus heel goed op mijn tempo (niet te snel) en ik heb al gemerkt dat het een wereld van verschil maakt of ik wel of niet rek en strek. Verdere tips zijn uiteraard ook welkom
Groetjes van Tickae
Ik wil ook graag mee komen schrijven! Normaal schrijf ik onder een andere naam, maar om hier mee te kunnen doen vrees ik dat ik af en toe wat dingen ga/moet zeggen waarmee ik niet meer anoniem kan blijven. Vandaar een speciaal account voor dit topic.
Ik heb gisteren de laatste paar pagina's gelezen. Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Ik ben (nog maar) een week geleden begonnen. Ik heb een weekje ingevoegd met een eigen schema (1-1-1-1-1) voordat ik vandaag voor het eerst met Evy ga beginnen. Ik heb een aantal hardlopers in mijn omgeving en vandaar ook al heel wat tips gehad. Ik heb het schema van Evy uitgeschreven, houd bij wanneer ik loop en hoe snel.
Ik ben 1,5 jaar geleden ook begonnen, maar toen kon ik niet vaak genoeg lopen. Nu ga ik de drie keer per week van Evy aanhouden. Mijn doel is om in februari 5 km te kunnen lopen.
Oja, ik ben geboren met een heupafwijking en ik moet dus extra goed opletten. Ik let dus heel goed op mijn tempo (niet te snel) en ik heb al gemerkt dat het een wereld van verschil maakt of ik wel of niet rek en strek. Verdere tips zijn uiteraard ook welkom
Groetjes van Tickae
maandag 26 november 2012 om 09:59
Hallo Tickae!
Welkom!
Wat goed dat je (weer) begonnen bent! In februari 5 km kunnen lopen lijkt me een haalbaar doel. Inderdaad niet te snel gaan in het begin, levert alleen maar blessures op! Ook voor mensen zonder heupafwijking. Warming up is ook heel belangrijk. Heb je goede loopschoenen? Zijn ze aangemeten bij een hardloopwinkel?
Succes!
Groetjes Sokkie
Welkom!
Wat goed dat je (weer) begonnen bent! In februari 5 km kunnen lopen lijkt me een haalbaar doel. Inderdaad niet te snel gaan in het begin, levert alleen maar blessures op! Ook voor mensen zonder heupafwijking. Warming up is ook heel belangrijk. Heb je goede loopschoenen? Zijn ze aangemeten bij een hardloopwinkel?
Succes!
Groetjes Sokkie
dinsdag 27 november 2012 om 12:11
Ik heb gisteren weer een rondje plassen gelopen van 6,7 km. Voor het eerst in een paar weken liep het vanaf het begin gelijk lekker. Ik denk dat ik mijn veters steeds te strak gestrikt heb. Morgen ga ik weer een lang stuk lopen. Daarna houdt ik het bij rustige loopjes van 6 of 7 km tot de bruggenloop.
( nov 58 km, 2012 425 km)
( nov 58 km, 2012 425 km)
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
woensdag 28 november 2012 om 18:21
@Sokkie: Dank je wel voor je welkom. Ik warm op (niet gek veel) en loop wel goed uit en stretch na afloop. Mijn schoenen heb ik destijds bij de Perry Sport gekocht en zijn op zich wel goede schoenen, maar dus niet aangemeten. Er zit nog wel demping in. Ik ben naar RunnersWorld gegaan voor mijn sportkleding en daar werd gezegd dat ik met deze schoenen in principe het eerste half jaar kan lopen.
@Sun.lover: Dat kan vast niet lekker aangevoeld hebben, met je veters te strak
Ik heb afgelopen zondag en gisteren weer 20 minuten gelopen (totaal 10 minuten lopen en 10 minuten wandelen).
Voor de zekerheid ga ik vrijdag even langs de fysio. Ik ben zo gefocused op mijn heup dat ik verkeerd zit en kramp in mijn bil heb
Nu heb ik de afgelopen paar dagen ook veel in de auto gezeten en dan heb ik dat heel gauw. Een paar jaar geleden zat ik nog veel meer in de auto en toen had ik het ook heel vaak. Even naar laten kijken.
@Sun.lover: Dat kan vast niet lekker aangevoeld hebben, met je veters te strak
Ik heb afgelopen zondag en gisteren weer 20 minuten gelopen (totaal 10 minuten lopen en 10 minuten wandelen).
Voor de zekerheid ga ik vrijdag even langs de fysio. Ik ben zo gefocused op mijn heup dat ik verkeerd zit en kramp in mijn bil heb
donderdag 29 november 2012 om 11:23
donderdag 29 november 2012 om 12:00
@ bibianne: je bent dus weer lekker bezig
Die relatieve rust heeft dus goed gedaan. Ik merk ook echt verschil nu ik tijdens de trainingen een tandje terug doe. Op 9 december doe ik de bruggenloop. Ik ben benieuwd, ga deze run op RWR doen dus ik ben natuurlijk nieuwsgierig wat daar uit komt rollen. Ik ga wel weg met een plan maar dat moet ik even bekijken na de zondag training, daar krijg ik ook feed back over dan komende week.
@ tickae: welkom! Ik ben benieuwd hoe je straks met evy gaat Ik heb haar programma in 2009 gedaan. Als je straks in de tabel wilt, geef je maar een gil
@ sokkie: ja zaterdagochtend was mistig en koud! Ik vertrok met 0 graden en ben zelfs teruggegaan voor een andere broek. en ventolin vanwege de mist. Was wel lekker om te lopen
@ sun: komt al snel dichterbij he? Heb je al een tijd in gedachten voor de bruggenloop? Hoe oud ben jij nou ook alweer?
Ik heb afgelopen week 2 keer in aken gelopen door het bos. Verslagjes en fotos op http://www.runpower.nl
Het was weer erg mooi natuurlijk ook al zijn de herfstkleuren nu echt op zijn retour.
@ tickae: welkom! Ik ben benieuwd hoe je straks met evy gaat Ik heb haar programma in 2009 gedaan. Als je straks in de tabel wilt, geef je maar een gil
@ sokkie: ja zaterdagochtend was mistig en koud! Ik vertrok met 0 graden en ben zelfs teruggegaan voor een andere broek. en ventolin vanwege de mist. Was wel lekker om te lopen
@ sun: komt al snel dichterbij he? Heb je al een tijd in gedachten voor de bruggenloop? Hoe oud ben jij nou ook alweer?
Ik heb afgelopen week 2 keer in aken gelopen door het bos. Verslagjes en fotos op http://www.runpower.nl
Het was weer erg mooi natuurlijk ook al zijn de herfstkleuren nu echt op zijn retour.
donderdag 29 november 2012 om 13:29
@max: ik ben 40. Mijn doel is vooral de Bruggenloop uitlopen. Ik denk dat ik er ongeveer 1.45 uur over ga doen. Het komt zeker dichterbij. Ik heb net 11,5 km gelopen in 1.11 uur. Het ging lekker
. Tot de bruggenloop ga ik denk ik nog 2 x een kortere loop van ca 7 km doen.
(nov 69,5 km, 2012 436,5 km)
(nov 69,5 km, 2012 436,5 km)
donderdag 29 november 2012 om 14:23
@ sun: ah iets jonger dan ik dus (45). Ik heb net toevallig even naar het parcours gekeken. Het is ietsje anders dan vorig jaar zag ik maar niet veel. Heb jij al een startnummer binnen? Ik nog niet. Ik keek weer eens naar het enorm lange startvak. Zal wel gek zijn om helemaal achteraan te gaan staan
Maar ik ha het echt doen. Welk startvak ik ook heb. Gaat het lopen nu lekker bij je? Nergens meer last van? O ja, wil je de maandstanden vetgedrukt doen, dan hoef ik minder te zoeken
zondag 2 december 2012 om 14:18
@Max09: wat heb jij een geweldige site zeg. Heel mooi!
Ik ben vrijdag naar de fysio geweest. Met mijn heup was alles goed, maar maar bekken verschoven te zijn en vast te zitten. Dit is weer recht gezet en in principe heb ik groen licht om door te gaan met lopen.
Gisteren les 4 van Evy gedaan en veel te hard gelopen. Ik was achteraf echt boos op mezelf. Ik had donderdag lekker op het tempo van de muziek gelopen en dat ging prima. En dat dacht ik nu weer te doen, maar ik ben alsnog veel te snel gegaan. 3,95 km in 24 minuten (12 minuten lopen en 12 minuten wandelen).
Ik ga vandaag en morgen mijn zonden eens overdenken, voordat ik dinsdag weer ga lopen.
Ik ben vrijdag naar de fysio geweest. Met mijn heup was alles goed, maar maar bekken verschoven te zijn en vast te zitten. Dit is weer recht gezet en in principe heb ik groen licht om door te gaan met lopen.
Gisteren les 4 van Evy gedaan en veel te hard gelopen. Ik was achteraf echt boos op mezelf. Ik had donderdag lekker op het tempo van de muziek gelopen en dat ging prima. En dat dacht ik nu weer te doen, maar ik ben alsnog veel te snel gegaan. 3,95 km in 24 minuten (12 minuten lopen en 12 minuten wandelen).
Ik ga vandaag en morgen mijn zonden eens overdenken, voordat ik dinsdag weer ga lopen.
zondag 2 december 2012 om 15:22
@ tickae: dank je wel
Overigens kan je links in het menu naar een fotoboek doorklikken maar ook naar reviews, daar staan artikelen over voeding en reviews van allerlei dingen. Binnenkort weer wat over schoenen en kleding. Misschien heb je er iets aan. Moet ook nog boeken doen enzo. Pfff genoeg om aan te vullen nog
Je gaat dus lekker, maar probeer inderdaad rustig aan te doen. Let gewoon niet op de tijd. Alleen de opbouw in minuten op een tempo dat voor jou lekker aanvoelt is prima. Als de basis goed is, kan je straks lekker vooruit zonder blessures.
Ik heb vanmiddag ook weer een rondje gedaan. Wat koud en wat nat! Ik liep precies in de stortbui van regen en hagel. Niet echt lekker maar goed, ik was toch al op weg en nat was ik meteen dus dan maar lekker doorhobbelen.
Komende dinsdag en donderdag rustig aan, alleen wat cadans training en versnellingen en dan zondag de bruggenloop. Ben benieuwd, heb mijn 'strategie' nog niet helemaal klaar. Ik weet dat het beter is om met een plan te lopen en dat ga ik ook doen. Haal ik het niet, dan geeft het niet, maar dan kan ik kijken wáár het anders liep dan ik hoopte of dacht. De laatste run vóór de halve van berlijn begin april 2013 dus ik kan even lekker experimenteren
Jullie nog gelopen vandaag?
Ik heb vanmiddag ook weer een rondje gedaan. Wat koud en wat nat! Ik liep precies in de stortbui van regen en hagel. Niet echt lekker maar goed, ik was toch al op weg en nat was ik meteen dus dan maar lekker doorhobbelen.
Komende dinsdag en donderdag rustig aan, alleen wat cadans training en versnellingen en dan zondag de bruggenloop. Ben benieuwd, heb mijn 'strategie' nog niet helemaal klaar. Ik weet dat het beter is om met een plan te lopen en dat ga ik ook doen. Haal ik het niet, dan geeft het niet, maar dan kan ik kijken wáár het anders liep dan ik hoopte of dacht. De laatste run vóór de halve van berlijn begin april 2013 dus ik kan even lekker experimenteren
Jullie nog gelopen vandaag?
dinsdag 4 december 2012 om 18:19
@Max09: Ik had al een beetje door zitten klikken hier en daar. Balen dat je precies een stortbui op je nek kreeg. Ik ga over een uurtje mijn rondje doen en ik hoop dat ik het dan net droog tref. Dat loopt toch een stuk prettiger.
Ik heb nu een hartslagmeter te leen die gaat piepen als ik te hard ga. Lijkt me geen overbodige luxe
Heb je inmiddels al een strategie bedacht voor zondag?
Ik heb nu een hartslagmeter te leen die gaat piepen als ik te hard ga. Lijkt me geen overbodige luxe
Heb je inmiddels al een strategie bedacht voor zondag?
dinsdag 4 december 2012 om 18:37
@ tickae: vandaag weer in de regen gelopen. Maar ik moet toch met de hond op pad, dus dat heb ik een prima stok achter de deur. het viel eigenlijk nog wel mee achteraf want het werd halfweg weer even droog
Jij loopt dus straks in het donker. Da's best lastig. Ik liep laatst met hoofdlamp door de stad hier en ik vond het niks. Op welke zones ga je de hartslagmeter instellen? heb je een hele hoge hartslag? Dat wordt vanzelf beter, pas als je langer bezig bent, kan je echt fijner in zones gaan trainen en ga je ook echt verschillen zien per tempo/hartslagzone. Ik vind het nog steeds bizar dat zoveel dingen trainbaar zijn. Het gaat allemaal wel langzaam merk ik, maar dat is op zich best leuk. Vooruitgang gaat in het begin snel, daarna duurt het toch ineens langer.
Mmmm zondag zondag... Ik ga ervan uit dat het regent, dus weet wel welke schoenen etc. Maar wáár ik in het startvak ga staan...... kweenie. Misschien hang het ook van de regen af. Donderdag nog even lopen en misschien ga ik wel een stukje van de route bekijken
In ieder geval op google earth. Ik weet dat het toch wel uitmaakt als je van te voren wat werk doet. Voor de 10 km van Rotterdam in april hadden we de route zelfs vooruitgereden om te kijken en wist ik waar de bochten waren en op welk punt ik ongeveer hoe laat wilde zijn. Grappig genoeg had ik mijn huiswerk gedaan want het klopte precies. Ook al wordt het niks, ik ga deze keer écht met een plannetje weg dat volgens mij haalbaar zou moeten zijn. Zo niet, geeft ook niks, daar leer ik dan weer van. NLP: mislukking bestaat niet, alleen feedback 
Loopze straks! Ik ga even een ommetje met de hond wandelen.
Mmmm zondag zondag... Ik ga ervan uit dat het regent, dus weet wel welke schoenen etc. Maar wáár ik in het startvak ga staan...... kweenie. Misschien hang het ook van de regen af. Donderdag nog even lopen en misschien ga ik wel een stukje van de route bekijken
Loopze straks! Ik ga even een ommetje met de hond wandelen.
woensdag 5 december 2012 om 15:22
@Max09: Hier wordt voor van het weekend droog weer voorspeld. Ik hoop dat het daar ook droog zal zijn. Ik heb tot nu toe nog niet in de regen hoeven lopen, lijkt me ook niet heel prettig. Maar.... als het zo moet zijn ga ik wel in de regel lopen.
Gisteren heb ik met Runtastic gelopen en een aparte hartslagmeter met GPS. En wat blijkt: Runtastic is van het padje af. Waar Runtastic zei dat ik 4,74 km had gelopen, zei de hartslagmeter 2,40 km. En bij de samenvatting na afloop van de training meldde Runtastic dat ik gemiddeld 12,04 km/h had gelopen en mijn maximumsnelheid 7,97 km/h was. Dat kan dus nooit. Ik zal van het weekend dus ook niet zo hard gelopen hebben als aangegeven werd. Ik liep vast wel te hard, maar zo gek zal het niet geweest zijn. Ik heb ook 0,0 spierpijn gehad namelijk.
Ik denk dat ik maar weer met Runkeeper ga lopen. Runtastic leek me handiger in combinatie met de mp3 bestanden van Evy, maar ik kan er niet van op aan.
Ik train (nog) niet op hartslag. Ik ben puur aan het monitoren. Ik weet dat ik de eerste keer dat ik ging lopen, ik piekte op 192. Nu is dat 175 en ik zit pas in mijn derde week. De hartslagmeter die ik nu heb leen ik, maar eigenlijk wil ik er zelf wel eentje aanschaffen. Dat is ook makkelijker dan met een iPhone in je zak lopen, want als je tussendoor steeds wilt checken is een band aan je arm weer wat minder. Die hartslagmeters met GPS die ook nog een mooi grafiekje voor je maken van je hartslagverloop zijn alleen wel erg duur. En ik ben nog steeds bang dat mijn heup het op een gegeven moment niet gaat houden.
Ik heb me wel opgegeven bij een vereniging hier in de buurt om de starterscursus te gaan doen vanaf januari. Ik loop dan wel een eindje voor, maar je krijgt daar als het goed is ook veel informatie.
Gisteren heb ik met Runtastic gelopen en een aparte hartslagmeter met GPS. En wat blijkt: Runtastic is van het padje af. Waar Runtastic zei dat ik 4,74 km had gelopen, zei de hartslagmeter 2,40 km. En bij de samenvatting na afloop van de training meldde Runtastic dat ik gemiddeld 12,04 km/h had gelopen en mijn maximumsnelheid 7,97 km/h was. Dat kan dus nooit. Ik zal van het weekend dus ook niet zo hard gelopen hebben als aangegeven werd. Ik liep vast wel te hard, maar zo gek zal het niet geweest zijn. Ik heb ook 0,0 spierpijn gehad namelijk.
Ik denk dat ik maar weer met Runkeeper ga lopen. Runtastic leek me handiger in combinatie met de mp3 bestanden van Evy, maar ik kan er niet van op aan.
Ik train (nog) niet op hartslag. Ik ben puur aan het monitoren. Ik weet dat ik de eerste keer dat ik ging lopen, ik piekte op 192. Nu is dat 175 en ik zit pas in mijn derde week. De hartslagmeter die ik nu heb leen ik, maar eigenlijk wil ik er zelf wel eentje aanschaffen. Dat is ook makkelijker dan met een iPhone in je zak lopen, want als je tussendoor steeds wilt checken is een band aan je arm weer wat minder. Die hartslagmeters met GPS die ook nog een mooi grafiekje voor je maken van je hartslagverloop zijn alleen wel erg duur. En ik ben nog steeds bang dat mijn heup het op een gegeven moment niet gaat houden.
Ik heb me wel opgegeven bij een vereniging hier in de buurt om de starterscursus te gaan doen vanaf januari. Ik loop dan wel een eindje voor, maar je krijgt daar als het goed is ook veel informatie.
donderdag 6 december 2012 om 21:04
Vandaag weer super lekker en ontspannen kunnen lopen. Laatste keer 12-12. Volgende keer 14-13.
@Max09: ik heb een doel. Zou ik in het overzicht mogen? Ik ga vanaf januari trainen bij de vereniging hier in mijn woonplaats en eind maart/begin april (datum staat nog niet vast) gaan we 6 km lopen (bosloop).
@Max09: ik heb een doel. Zou ik in het overzicht mogen? Ik ga vanaf januari trainen bij de vereniging hier in mijn woonplaats en eind maart/begin april (datum staat nog niet vast) gaan we 6 km lopen (bosloop).
zaterdag 8 december 2012 om 11:28
@ sun: ben je helemaal klaar voor morgen?
@ tickae: vervelend al die verschillende metingen en uitslagen Toen ik met Evy liep had ik geen idee van snelheid of afstand. Ik had toen nog geen horloge, dat kocht ik pas toen ik klaar was. Er zijn zoveel merken en soorten, van duur tot goedkoop. Maar wel leuk om mee te lopen als je de afstand etc kunt zien na afloop. Tuurlijk kan je in de tabel. Bovenaan? Of heb je ook al een loop?
Vandaag is het koud buiten. Er ligt hier nog erg veel ijs en zelfs wandelen is geen feest. Gisteren had ik mijn laarzen aan en dat resulteerde dus in enorme pijn gisterenavond en het is nog niet helemaal weg. Irritant, ik kan dus bijna geen normale schoenen meer aan en laarzen al helemaal niet. Grrrrr. Vannacht dus ook klote geslapen, om 2 uur was ik nog aan het spoken. Misschien straks even een dutje doen dan maar.
Ik ben erg benieuwd wat het weer nou gaat doen voor morgen. Als ik op buienradar kijk dan komt er nog wel wat aan en dat zou toch geen goed nieuws zijn voor de bruggenloop. Ik ben een enorme schijterd, dus als ik denk of merk dat het glad is, dan stop ik ermee. Liever bang dan kapot We zien het wel. Ik heb er op zich wel zin in, hoewel de aanloop toch wel anders is dan normaal met het stukje onzekerheid of het doorgaat f niet. Nou die pijn ook nog even weg en we kunnen er tegenaan
Jullie nog gelopen of loopplannen?
@ tickae: vervelend al die verschillende metingen en uitslagen Toen ik met Evy liep had ik geen idee van snelheid of afstand. Ik had toen nog geen horloge, dat kocht ik pas toen ik klaar was. Er zijn zoveel merken en soorten, van duur tot goedkoop. Maar wel leuk om mee te lopen als je de afstand etc kunt zien na afloop. Tuurlijk kan je in de tabel. Bovenaan? Of heb je ook al een loop?
Vandaag is het koud buiten. Er ligt hier nog erg veel ijs en zelfs wandelen is geen feest. Gisteren had ik mijn laarzen aan en dat resulteerde dus in enorme pijn gisterenavond en het is nog niet helemaal weg. Irritant, ik kan dus bijna geen normale schoenen meer aan en laarzen al helemaal niet. Grrrrr. Vannacht dus ook klote geslapen, om 2 uur was ik nog aan het spoken. Misschien straks even een dutje doen dan maar.
Ik ben erg benieuwd wat het weer nou gaat doen voor morgen. Als ik op buienradar kijk dan komt er nog wel wat aan en dat zou toch geen goed nieuws zijn voor de bruggenloop. Ik ben een enorme schijterd, dus als ik denk of merk dat het glad is, dan stop ik ermee. Liever bang dan kapot We zien het wel. Ik heb er op zich wel zin in, hoewel de aanloop toch wel anders is dan normaal met het stukje onzekerheid of het doorgaat f niet. Nou die pijn ook nog even weg en we kunnen er tegenaan
Jullie nog gelopen of loopplannen?