Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic VII

11-07-2012 10:25 3022 berichten
Alle reacties Link kopieren

Alweer deel VII waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
[quote]Janna- schreef op 29 november 2012 @ 12:51:

Chorizo is niet vegetarisch Eefje.

ehm, dat bedoel ik, ik ben niet zo thuis in de vegetarische keuken
Leuke cadeautjes voor sinterklaas Snoes! Wij zijn nog niet klaar helaas.
quote:Eefje1979 schreef op 29 november 2012 @ 11:52:

jeetje ringklokje wat een heftige situatie waar je inzit.

Is er met jouw ziekte geen kans op herstel meer?

Ik ben niet zo thuis in de vegetarische keuken, maar wat ik erg lekker vind (en niet duur) zijn champignons vullen met roomkaas en dan in de oven doen? Zo'n bakje roomkaas kost iets van 60 ct en champignons heb je een hele doos vol van voor een euro.

Wat je ook kunt doen, maar die zijn iets duurder, is van die portobello's kopen en die vullen met chorizo en stukjes champignons en even in de oven zetten.

Ik wil trouwens iets bestellen bij de scapino, heeft iemand een kortingscode? Ben al wezen zoeken, maar helaas zonder resultaat.

nope, als het een poosje stabiel kan blijven ben ik al lang blij. maar de medicijnen tasten mijn organen aan, die kan ik niet lang meer slikken, moet over op iets anders dus dat zal ook wel weer achteruitgang betekenen.

haha nee chorizo is vlees
Ik heb een vraag!

Ik heb een Tivall product gekocht bij de AH voor de actie van qnippos, ik had een code gehad van een kennis (via via)

nu blijkt die code al gebruikt te zijn :(

Heeft iemand toevallig nog een code over?!
@janna: jep, 85 euro dit jaar niet dat het in de buurt komt bij 350, maar alle beetjes helpen.

@betoverend: als het goed is komt die ook dit jaar weer voorbij, die van 500 bedoel je neem ik aan, wtcg.

en ook nog iets gekregen van wajong, dat heet net iets anders dan wtcg, is iets van 350 ofzo.
Zo ik ga of 127 of 137 zorgpremie betalen volgend jaar. Twijfel nog even of ik wel of niet de pil en kraamzorg enz er bij wil.

Die 127 zou iets goedkoper als nu zijn maar wel met veel meer vergoeding voor mijn therapie. Zelfde verzekeraar, andere manier van collectief.
Bedankt voor de tip van de voordeelkaart/dove/dvd!

Ik zit te rekenenen en te rekenen deze maand zeg.

Sinterklaas hebben wij al gehad, en niet te gek hoeven doen, kinderen zijn 4,3 en 1. Van de week nog even de schoen een keer zetten, net bij de action chocolademunten gehaald, kosten 55 cent! Prima voor in de schoen, en stuk goedkoper ik zag ze laatst ergens boven de euro. Veel te duur.

Bij de Action hadden ze weer babyvoeding potjes voor 39 cent. Potjes vanaf 8 maanden, helaas maar 1 smaak maar toch even ingeslagen.

Voor kerst ook al ver klaar, voor mijn man een badstof badjas, in de opruiming bij de AH voor 10 euro. Niet duur. (Action heeft ook badjassen voor een tientje maar die zijn van fleeche, en na een paar keer wassen is het niks meer. Alle vezels los ofzo).

Voor de kinderen voor de kerst. Badspeeltjes á 2 euro per stuk (action). Ze zijn met sinterklaas al genoeg verwend, door mijn ouders, ze hebben zo veel ook al.

Ik zou wel een my first cd player willen kopen, maar het budget is er niet naar. Bij de Zeeman zag ik een kinder casette recorder, maar ik dacht van goh dat is wel heel erg uit de tijd? Was maar 8 euro zag ik! Maar ja, ik twijfel nog.
Heb zelf geen kinderen, maar wij deden thuis vroeger altijd alleen aan sinterklaas, geen kerst. Ik zie niet zo in waarom je twee keer kado's zou geven. Nu vieren we wel sinterklaas, maar ook niet te gek. Voor neefje heb ik voor 5 euro bij de boekhandel het boek 'Dikkie Dik viert Sinterklaas' gevonden

Ik heb voor de zorgverzekering gekozen voor een hoog eigen risico en 1 aanvullende verzekering, ik kom dan volgend jaar op 84 euro per maand.
quote:Flashy schreef op 29 november 2012 @ 15:17:

Zo ik ga of 127 of 137 zorgpremie betalen volgend jaar. Twijfel nog even of ik wel of niet de pil en kraamzorg enz er bij wil.

Die 127 zou iets goedkoper als nu zijn maar wel met veel meer vergoeding voor mijn therapie. Zelfde verzekeraar, andere manier van collectief.

bij welke zorgverzerking krijg je de pil vergoed dan?

niet dat ik kan overstappen, maar ik zit bij menzis en krijg het alleen vergoed als ik pukkels ofzo heb (slik het wel om medische redenen maar niet die door hun vergoed worden)

maar ff nieuwschierig.
quote:ringklokje schreef op 29 november 2012 @ 15:49:

[...]

niet dat ik kan overstappen, maar ik zit bij menzis en krijg het alleen vergoed als ik pukkels ofzo heb (slik het wel om medische redenen maar niet die door hun vergoed worden)

maar ff nieuwschierig.VGZ, krijg ik nu ook maar ik zou dan nu naar VGZ via de ING gaan, moet wel even een rekening openen maar man en ik zouden toch een gezamelijke rekening openen nog. En het levert mij zoveel op ik krijg dan tot ¤1000 therapie vergoed ipv 400, niet dat ik dat nodig heb maar het is bijna even duur als nu. En dan kan ik gewoon 1x per 3 a 4 weken gaan.
net een vega-kerst maaltijd bedacht (voor 3 pers)

2 van die goedkope mozzerella pizza en elke heft verschillend beleggen (oregano kruiden, kaas, enz) en dat in stukjes snijden

pasta met spinazie, mozzerella, vega gehakt en kaneel (ah recept die we heel lekker vinden en die onder budget valt en wij nog goedkoper maken, penne ipv dure biologische pasta)

simpele pasta bolognese (kunnen we zelf maken met kruiden enzo en vega-gehakt en paprika)

italiaanse groenten ernaast (goedkoop uit diepvries)

(zo heb je allemaal gerechten waar je uit kan kiezen)

kaneel ijs (of iets anders) met koffie-chocoladesaus (kan ik heel goedkoop zelf maken) en cappucino (ook goedkoop)

goedkoop flesje wijn er bij

het je hele complete italiaanse maaltijd

heeft mijn vriend wel eens eerder gemaakt, ietsje anders maar wel dat thema, met verjaardagen en mensen vinden dat erg lekker. tis niet super luxe voor kerst, maar ziet er wel btje luxe uit terwijl t heel goedkoop is.

helemaal blij met m'n idee. alleen dat ijs vind ik btje duur. misschien appeltaart maken maar das niet echt italiaans ofzo en ook duur. of viennetta, maar dat vind mijn vriend totaal niet lekker en ik ook niet echt, dus dan moet die vriend alles in z'n eentje opeten

volgens mij hoeven we alleen verse spinazie, paprika, pizza, ijs en wijn voor het avondeten te halen. rest hebben we op voorraad.
quote:ringklokje schreef op 29 november 2012 @ 15:49:

[...]

maar ff nieuwschierig.Kijk wat je pil kost en wat de aanvullende verzekering kost.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ringklokje. Kijk eens naar de toetjes van het kerstassortiment van de Lidl. Op de site.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 29 november 2012 @ 16:57:

Ringklokje. Kijk eens naar de toetjes van het kerstassortiment van de Lidl. Op de site.vind dat best dure toetjes. misschien ben ik te zuunig
@ringklokje; zelf tiramisu maken? Past in elk geval leuk bij de rest van je maaltijd.

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/226102/tiramisu
Leuk menu ringklokje! al zou ik ook voor een lidl of ah kersttoetje ofzo gaan. of idd zelf tiramisu maken.
quote:ukkie21 schreef op 29 november 2012 @ 17:14:

@ringklokje; zelf tiramisu maken? Past in elk geval leuk bij de rest van je maaltijd.

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/226102/tiramisu

alleen mascarpone is al 2,40

tiramisu kant en klaar is goedkoper

maar toetje maken is ook wel idee

vorig jaar pavlova gemaakt voor t eerst en was mega-lekker.
De sorbetijsflesjes zijn 1,99 per 2 en zien er wel feestelijk uit.
quote:Flashy schreef op 29 november 2012 @ 18:02:

De sorbetijsflesjes zijn 1,99 per 2 en zien er wel feestelijk uit.

ja zien er wel lekker uit, maar we zijn met z'n 3en, dus das 4 euro. dat vind ik echt heel veel.

ik zal es nadenken wat ik voor goedkoop toetje kan maken, want soms is dat goedkoper.

edit: oeh ik weet wat (i'm on a roll ) bananasplit. voor 1 euro bij ah bananen, eten we gewoonlijks ook wel. zo'n combo bak ijs (3 smaken, van aldi ofzo, ff kijken hoe duur dat is) en chocosaus maken van wat choco-hazelnootpasta (hebben we altijd in huis, die saus is lekkerrrr) en dan cappucino er bij (hebben we ook in huis).
Ringklokje,

Bij Lidl zijn bananen meestal minstens 40ct per kg goedkoper dan AH. Je kan ook nog kijken of ze ergens in de aanbieding zijn die week.

Wordt vast lekker.
quote:mardejo schreef op 29 november 2012 @ 19:03:

Ringklokje,

Bij Lidl zijn bananen meestal minstens 40ct per kg goedkoper dan AH. Je kan ook nog kijken of ze ergens in de aanbieding zijn die week.

Wordt vast lekker.ja dat klopt indd, die waren er laatst in de aanbieding. normaal zijn ze duurder, want in die zak van ah zitten meer (gaat niet op gewicht). maar goed idee! want de vrijdag ervoor rij ik na fysio nog langs de lidl, dus kan ik mooi ff kijken. en dan kan ik er ook bijv maar 4 meenemen, ieder 1tje voor bij t eten en 1 gewoon voor een keer.
Layla, als je me even helpt herinneren welk panel, dan herinner ik me misschien ook of jij het was van Nipo.

Of was jij dat Him? Ik ga trouwens morgen (jaja, het duurde even) naar de film! Ik zal speciaal aan jou denken.
Radar/kassa had van de week de zin/onzin van aanvullende zorgverzekeringen als onderwerp.

Soms zit er meer in het basispakket dan je denkt...

http://www.trosradar.nl/u ... ende-zorgverzekering/?p=1
quote:watervrouw2 schreef op 29 november 2012 @ 22:17:

Radar/kassa had van de week de zin/onzin van aanvullende zorgverzekeringen als onderwerp.

Soms zit er meer in het basispakket dan je denkt...

http://www.trosradar.nl/u ... ende-zorgverzekering/?p=1

Dát vind ik pas onzin (van Radar dan), want men zoekt toch de zorgverzekering uit op wat je nodig hebt en bij je past? Ik tenminste wel. En als in het basispakket bvb. 10 x fysio zit (ik noem maar wat, weet het niet uit mijn hoofd), dan kun je dat toch niet genoeg vinden als je weet dat je iedere week gaat gedurende een heel jaar?

Beetje raar altijd. Ik hoor in mijn omgeving ook vaak: alle zorgverzekeringen zijn lood om oud ijzer/even duur. Maar je moet m.i. niet kijken naar het bedrag, maar naar wat je gebruikt. En daarna pas naar het bedrag (de goedkoopste tussen wat jij nodig hebt).
ja klopt wat molly zegt, maar soms wordt er niet goed naar gekeken door sommige mensen misschien? hoewel ik me niet voor kan stellen dat veel mensen in nederland meer verzekerd hebben dan moet/ze willen, nederlanders letten wel op de centjes

maar wel met tandartsverzekering misschien. mijn vriend kwam er achter dat bij zijn tandartsverzekering gaatjes niet eens volledig gedekt werden. hij had nooit wat, dus heeft nu geen tandarts verzekering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven