Wat vind jij van jouw naam?
maandag 5 mei 2008 om 22:11
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.
Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.
Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.
Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
maandag 5 mei 2008 om 23:20
Perel: zeg maar..uhm..zoals de eerste drie letters klinken en dan met een s erachter of met een y erachter (en dan dus ietwat andere spelling). Een goede vriendin van me wordt altijd zo genoemd (XXXs) en ik vind het een hele leuke koosnaam!
hmm, bedenk me opeens dat je dan dus gedoemd bent tot seks met Engelsen
hmm, bedenk me opeens dat je dan dus gedoemd bent tot seks met Engelsen
anoniem_44200 wijzigde dit bericht op 05-05-2008 23:22
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Dat zeg ik....
maandag 5 mei 2008 om 23:21
Qwertu, ik lig hier in een deuk!
@Websje: thanks!
@Mamzelle: da's dus PRECIES mijn probleem ermee! Ik ben zo'n supermeegaand schaapje, die naam past werkelijk voor geen meter bij me! En je hebt gelijk, d'r valt helegaar niet mee te knutselen.
Gelukkig past mijn bijnaam heel goed bij me en heeft mijn Canadese (hij kan mijn echte naam trouwens wel perfect uitspreken, jawel!) vriend bovendien een mooie bijnaam verzonnen, die best past bij gerommel tussen de lakens.
@Websje: thanks!
@Mamzelle: da's dus PRECIES mijn probleem ermee! Ik ben zo'n supermeegaand schaapje, die naam past werkelijk voor geen meter bij me! En je hebt gelijk, d'r valt helegaar niet mee te knutselen.
Gelukkig past mijn bijnaam heel goed bij me en heeft mijn Canadese (hij kan mijn echte naam trouwens wel perfect uitspreken, jawel!) vriend bovendien een mooie bijnaam verzonnen, die best past bij gerommel tussen de lakens.
maandag 5 mei 2008 om 23:45
Dg ik vind het een mooie naam (nog net gelezen) maar ik snap wat je er mee bedoelt. Het is echt een beetje een ouderwetse statige naam zeg maar. Mijn echte naam is echt 13 in een dozijn veel voorkomend.
Of ie bij me past, geen idee eigenlijk. Tis ook geen naam wat je tijdens de seks even er lekker uitmikt
Of ie bij me past, geen idee eigenlijk. Tis ook geen naam wat je tijdens de seks even er lekker uitmikt
maandag 5 mei 2008 om 23:49
Ik ben wel blij met mijn naam, komt relatief weinig voor, is op zijn Nederlands goed uit te spreken maar in het Engels ook zonder dat het zo bijzonder is dat het verbaasde blikken oplevert (hóe heet je?!) Lastig is wel dat mensen geen idee hebben hoe je het spelt en ik dus nogal eens creatieve oplossingen tegenkom. Mijn naam allitereert ook (a la Jan Janssen of Barrie Bavelaar) ik vind het zelf wel leuk maar ik kan me voorstellen dat anderen het juist vreselijk vinden.
maandag 5 mei 2008 om 23:51
Ik vind mijn naam erg leuk. een normale Nederlandse naam, die niet te vaak voorkomt. Ik zou ook geen andere naam kunnen verzinnen die bij me past . Er zijn meerder variaties mogelijk op mijn naam (met -e of -ie op het eind). Toen ik mijn moeder vroeg waarom ze niet voor die hadden gekozen zeiden ze me dat ze me niet met een 'verklein naam' wilden opzadelen (plus dat het zo zeurederig zou klinken, alsdus mijn moeder..)
Ik werk ook in een internationale context, en mijn naam kun je gelukkig ook verengelsen. Maar ik moet mijn achternaam toch altijd al spellen, dus dan doe ik de voornaam ook maar even.
Ik werk ook in een internationale context, en mijn naam kun je gelukkig ook verengelsen. Maar ik moet mijn achternaam toch altijd al spellen, dus dan doe ik de voornaam ook maar even.
maandag 5 mei 2008 om 23:57
ZIjn er hier ook veel mensen vernoemd? Ik wel. Ik vond dat vroeger altijd heeeeeel stom en zou het nooit doen. Nu zie ik er eignelijk wel de charme van in, alleen hebben mijn ouders en grootouders hele ouderwetse namen (als in: de vrouwen een mannennaam met -je erachter). Nou ja, zo ver is het nog niet...
maandag 5 mei 2008 om 23:59
quote:DorothyGale schreef op 05 mei 2008 @ 23:58:
Toen ik bij een internationaal bedrijf werkte, had ik een collega met de naam Joke. Niets mis mee, maar wel raar voor alle Britten die een officiele e-mail toegestuurd kregen van ene 'Joke'Hahaha, nooit bij nagedacht, wat grappig! (letterlijk en figuurlijk)
Toen ik bij een internationaal bedrijf werkte, had ik een collega met de naam Joke. Niets mis mee, maar wel raar voor alle Britten die een officiele e-mail toegestuurd kregen van ene 'Joke'Hahaha, nooit bij nagedacht, wat grappig! (letterlijk en figuurlijk)
dinsdag 6 mei 2008 om 00:00
Ik ben in zekere zin vernoemd, de letters van de namen van mijn oma's zijn na het uitzoeken van mijn naam gehusseld
Nee hoor toen ze mijn naam hadden uitgezocht is mijn moeder een beetje gaan kijken voor de schrijfwijze en daar de letters van mijn oma's namen in verwerkt.
Mijn naam kan in het midden met ie of i geschreven worden en met of zonder n aan het einde vandaar...
Nee hoor toen ze mijn naam hadden uitgezocht is mijn moeder een beetje gaan kijken voor de schrijfwijze en daar de letters van mijn oma's namen in verwerkt.
Mijn naam kan in het midden met ie of i geschreven worden en met of zonder n aan het einde vandaar...