wat eten we vandaag-telegramstijl Deel 2

28-12-2011 17:13 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat zet je vandaag op tafel??

Schrijf hier op wat je eet vandaag, en doe meteen ideeën op voor een andere maaltijd!

Eet smakelijk!

het vorige topic: Wat eten we vandaag *telegramstijl*
Patat met saté
quote:sri schreef op 29 november 2012 @ 17:47:

[...]

Wat gun ik je dat. Zonde dat je zo'n eind weg woont, anders zette ik er zo een bord bij .Lief van je. Hier uiteindelijk niks op,zelfs geen bijvoeding, krijg t gewoon nie weg. Eten met iemand gaat iets bete.
quote:yette schreef op 29 november 2012 @ 13:29:

Ja, Leentje, het ging inderdaad om epilepsie. De noodmedicatie werkte niet zoals gewoonlijk, waardoor hij 6 uur lang aanvallen had. Was dus best heftig allemaal. Inmiddels gaat het weer beter, vanavond krijgt hij de laatste verhoogde dosis en dan pikken we de draad weer op.Hoe is het nu? Lijkt me moeilijk om je kind zo te zien en er niets aan te kunnen doen.
Gehakt-preitaart
quote:thee schreef op 29 november 2012 @ 22:23:

[...]

Lief van je. Hier uiteindelijk niks op,zelfs geen bijvoeding, krijg t gewoon nie weg. Eten met iemand gaat iets bete.Ook niet in kleine slokjes om de zoveel tijd? Die bijvoeding bedoel ik. Als je niets eet ga je je ook zo slap voelen.
Leendert neemt mee van een nieuwe Hindoestaans/Surinaamse toko precies op zijn route naar huis: Chicken biryani sweet, prawn biryani medium (beide met raïta), bami met kipfilet speciaal, nasi moksi meti met groenten, roti lam speciaal, roti kipfilet speciaal en baka banana's voor allemaal. Speciaal is met 2 soorten groenten en tempe (bami) of ei (roti) erbij. Ik ben benieuwd of het lekker is. Zo ja dan hebben ze er een vaste klant bij. Toetje: Cornetto's aardbeien en chocolade.
nasi a la friez
Hier in de planning: zelfgemaakte gemengde paddestoelensoep met ham en room erin, Pain de Boulogne met gepofte knoflookbollen en zelfgemaakte kruidenboter. Daarna volkoren penne met o.a. salami, ui, knoflook, courgette, tomaten, zwarte olijven, kappertjes en verse basilicum, peterselie, rozemarijn en zo met en stuk Pecorino en kaasrasp op tafel, salade van o.a. rucola, tomaat, komkommer, bosui, zwarte en groene olijven, mozzarella en Gorgonzola. Toetje: soort van tompouce, halve plakjes bladerdeeg met suiker erop gebakken in de oven en daar slagroom met suiker en perziken uit blik tussen.

Ik zal maar eens de keuken induiken.
Lekkere dim sum!!
Curry met pandanrijst en naanbroodjes
Ovenschotel met kabeljauwfilet, sperzieboontjes, cherrytomaatjes en ontbijtspek. Erbij bulgur.
Gegrilde tonijn, groene asperges en gnocchi met salie.
Gegrilde tonijn Ossenhaas, groene asperges en gnocchi met salie.

Morgen: Gegrilde tonijn met zwarte sesam, bladerdeegloempiaatje met klein restje kip, taugé, prei, stukjes roerei en gember, noodles.

Denk ik. Idioot, wat werk betreft heb ik geen enkele moeite met beslissen, maar als het op koken aankomt... Best kans dat het binnen een uur nog drie keer verandert.
Gister boboti

Vandaag Kip Madras
Wij maken vanavond zelf shoarma van kipfilet, komkommersalade tzatziki style, tomatensalade met o.a. olijfolie/knoflook/verse gemengde kruiden erin, heel fijn gesneden rauwe andijvie naturel, met kippenbouillon gekookte zilvervliesrijst opgebakken met o.a. ui/knoflook/peper/kikkererwten/verse peterselie en zelfgemaakte (want vergeten bij boodschappen doen ) pitabroodjes. Toetje: raketjes.
Pannenkoeken!! :D. Ik heb nog wat ontbijtspek over van de ovenschotel van gister, dus er zullen ook een paar spekpannenkoeken bijzitten. Jum!
Gebakken aardappelschijfjes, kogelbiefstuk, champignons gebakken met ui en knoflook en een schep pepersaus.
Het gaat weer wat beter, Leentje. Nu alleen nog het huishouden terug op z'n pootjes krijgen.

Van het weekeind maar liefst één keer serieus gekookt: schnitzels, vegdingen, boontjes, salade, krieltjes met ui uit de oven en toe in sinaasappelsap met suiker en koekkruiden gekookte stoofpeertjes met een stukje zelfgebakken boterkoek en een bolletje roomijs, overgoten met het ingedikte kooknat van de peertjes.

O ja, en vandaag wordt het griekse gevulde gehaktballetjes, griekse rijst, salade van o.a. komkommer, tomaat en paprika en spinazie met een bakje kruidenkaas erdoor.
Rauwe andijviestamp met spekjes en een gekookt ei. Daarover wat slasaus.
Papardelle met tomatensaus, verse oregano en basilicum (prachtige oregano en basilicum bij de Turkse toko en kost geen knoop) en parmezaan. Ik denk dat ik er wat extra knoflook bij doe.

Edit: wat fijn dat het weer wat beter gaat, Yette! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan.
hachee met rode kool en aardappelpuree
Stamppot boerenkool (vers van het land van buurboer, stond bij de achterdeur bij thuiskomst) met uitgebakken spekjes, Hema rookworsten, kleine pittige gehaktballetjes en jus van het bakvet, azijn en piccalilly. Toetje: vlaflip van zelfgemaakte vanillevla, Griekse yoghurt, casis diksap en gemengde rode vruchten uit de diepvries.
quote:yette schreef op 03 december 2012 @ 14:32:

Het gaat weer wat beter, Leentje. Nu alleen nog het huishouden terug op z'n pootjes krijgen. Ja, dat huishouden blijft jammer genoeg altijd wel op je liggen wachten. Fijn dat het weer wat beter gaat!
Vooraf "basil blossom breadsticks". Daarna gestoofd lamsvlees met o.a. sjalotjes, knoflook, honing, Dijon mosterd, verse tijm en geraspte citroenschil met gratin Dauphinois, witlof ham/kaas en beetgare sperziebonen met spekjes. Toetje lemon cheesecake.
quote:leentjedb schreef op 05 december 2012 @ 00:54:

Vooraf "basil blossom breadsticks". Daarna gestoofd lamsvlees met o.a. sjalotjes, knoflook, honing, Dijon mosterd, verse tijm en geraspte citroenschil met gratin Dauphinois, witlof ham/kaas en beetgare sperziebonen met spekjes. Toetje lemon cheesecake.

Wat maak jij toch iedere dag lekkere gerechtjes! Heb jij een kok thuis zitten ofzo? ;)

Ik krijg in ieder geval wel inspiratie van je haha!

Ik wil vanavond kip shoarma eten! Was het lekker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven