Hoe doen jullie dat?

18-04-2008 19:02 400 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het financiele? Want ik heb nl een meningsverschil met mijn vriend (geen ruzie). Al zijn geld gaat op aan het huis, de auto, sigaretten/shag en zijn wiet. Hij houd per maand niks over. Komt eigenlijk telkens een stukje verder in de min.

Ik hou meer over van mijn salaris. Ik kan beter sparen (altijd al gekund). Mijn geld gaat voornamelijk op aan boodschappen.

Nou wil ik in oktober verlengen van abbo. En dan is als het goed is de N96 uit. Die wil ik heel graag. Ik wil geen 2 jarig abonnement meer, want ik kan niet zolang wachten totdat ik een nieuw mobieltje mag. Dit betekent ook dat mobieltjes iets duurder worden. Ik kan dit best betalen. BIjv 150 euro bijleggen bij een verlenging van 1 jaar. En ik wil niet met een mobieltje lopen waar ik niet blij mee ben.

Maar mijn vriend vind dit niet goed. Hij gaat dan zeiken over dat het ons geld is, en dat hij niet wil dat ik daar zoiets duurs mee koop. Ik denk dat het gewoon jaloezie is, dat hij niet kan kopen wat hij wil.

Ik vind het mijn geld, waar ik mee mag doen wat ik wil. Hierbij rekening houdend met wat ik aan vaste lasten heb! Ik heb m ook al gezegd: Wat als ik nu ervoor spaar, en dat ik dan -ook al is het 150 euro- bijleg? Vond ie ook niet goed.

Hallo het is nog altijd MIJN geld, waar IK voor werk! Ik mag helemaal niks van mijn geld kopen. (Ja alleen eten, of wiet als meneer zijn geld op is. Wat ik niet doe. Ik heb hem uitdrukkelijk gezegd dat van mijn geld geen wiet meer word gekocht.)

Terwijl ik in feite zo een mobieltje gewoon kan kopen, zonder verlenging van abbo.

Wat vinden jullie? In hoeverre is het "jullie" geld? Wat mag bij jullie wel en wat mag (liever) niet.
Lijkt me echt gezellig bij jullie , mag ik geen drie weken komen logeren om bij te tanken ?

Brum , wat wil je met al je topics eigenlijk ? We kunnen wel steeds zeggen dat WIJ dingen anders zouden willen / doen , maar heb je daar wat aan ?

En alle topics hebben je vriend niet spontaan in een ander type veranderd... hoop je zélf te veranderen misschien ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Brummetje schreef op 04 mei 2008 @ 02:19:

Mijn ouders hebben bijna de perfecte relatie. Echt nooit ruzie en kunnen goed discussieren. Ze gunnen elkaar alles. Doen veel samen maar ook afzonderlijk van elkaar met vrienden.Heb je het weleens met je ouders over jouw relatie met je vriend ? Mogen ze hem graag ? Vinden ze dat JIJ het getroffen hebt met hem ?
Wat ik eraan heb? Inzien dat hij me verkeerd behandeld. En uiteindelijk echt bij hem weg kan gaan. Dat vergt toch wel wat moed hoor.

Ja heb het wel vaker met hun erover gehad. Ze mogen hem op zich wel, maar vinden nou niet bepaald dat ik het zo ontzettend getroffen hebt met hem.

Ze vragen wel vaker: Weet je zeker dat je hiermee voor de rest van je leven door wilt gaan?
En weet je het zeker ?
Hij klinkt als een enorme eikel. Wees maar blij dat dat huis niet op jouw naam staat. Nu kun je hem tenminste smeren zonder papieren rompslomp.
Het is heel erg moeilijk. Als ie me nou had geslagen was het mss wel makkelijker, of vreemd was gegaan.

Maar net zoals sommigen van het eerste voorbeeld zouden zeggen: Hij kan ook lief zijn...

Ik twijfel ook of ik m niet nog een kans moet geven. Dat ik zeg dat ie hulp moet gaan zoeken om te leren normaal te praten/discussieren tijdens een ruzie. Wij hebben niet eens gewone discussies, het word door hem altijd ruzie. Ik probeer het nl wel om het niet zover te laten komen. Ik blijf rustig en probeer m aan de praat te houden.

Hij is echt zo snel kwaad ergens om. En blijft dat dan ook een tijdje. Kijk ik ben ook snel kwaad, als hij iets zegt waar ik het niet mee eens ben, snauw ik soms ook weleens. Maar daarna ben ik wel gelijk niet meer boos.

En een hele dag zó chaggerijnig zoals hij een paar weken geleden was, ben ik ook nog nóóit geweest.
Hij moet dat zelf willen veranderen denk ik. Zien dat het hem niets oplevert, juist zorgt dat hij mensen verliest. Het zijn lastige dingen, in hoeverre kun je vragen of iemand verandert voor jou? Als hij het alleen voor jou zou doen, schiet het niet op, ik spreek uit ervaring .

Als hij verder idd heel leuk is kun je kijken in hoeverre je hem zo kunt accepteren en tegelijkertijd zorgen dat hij jou in jouw leven niet beperkt. Daar zijn vriendinnen oa ook zo fijn voor, kun je even kletsen over wat nou "normaal" is wanneer je kans loopt er weer teveel in mee te gaan om confrontaties te vermijden. En dan eerlijk zijn wanneer hij je kwetst, misschien kunnen jullie zo een nieuwe balans vinden.

Maar als de relatie met hem jou pijn doet, is dat toch net zo wezenlijk als een klap? Als hij jou emotioneel chanteert, lang boos blijft over kleine dingen en jullie samen in iets heel ongelijkwaardigs zitten, in hoeverre is dat niet net zo goed heel benauwend en onveilig voor je gevoel?

Je hoeft geen goed excuus te hebben om niet meer verder te "moeten" gaan met iemand. Gewoon het feit dat je niet gelukkig bent en ook niet gelukkiger wordt met iemand is een prima reden.
Wat een ontzettend kinderachtige toestand, met flauwe ruzies en gezeur over geld. Heb je hier echt zin in?

En je laatste opmerking: ja het zou inderdaad heel makkelijk zijn als hij je een klap gaf. Tjeesss wat een onzin.

Heb je al therapie? Alleen of met z'n tweeën? Lijkt me een goed idee om dit eens te bespreken.
[quote]Brummetje schreef op 05 mei 2008 @ 00:28:

Wat ik eraan heb? Inzien dat hij me verkeerd behandeld. En uiteindelijk echt bij hem weg kan gaan. Dat vergt toch wel wat moed hoor.quote]

Als je van plan bent om toch weg te gaan kun je dat mobieltje ook wel gaan kopen, maar ik vind het maar een hele kinderachtige respectloze toestand. Dit gaat niet over een telefoontje.....
Niet meer van belang.
quote:maar ik vind het maar een hele kinderachtige respectloze toestand.

Ja is hij ook (let op de niet vette e). Ik gun hem wel alles. Desnoods betaal ik iets voor hem, als hij het heel graag wilt.

Enne hij koopt ook dure dingen, terwijl hij het geld NIET had en waar hij nu helemaal niks mee doet, ik doe nog wat met dat mobieltje. (Had ik dat niet al gezegd?!)
Zijn jullie nu al aan het ruzie maken over een telefoon die je in oktober zou willen kopen?

Dus nu zijn jullie samen tijd, humeur en relatie aan het verpesten over een futiele eventualiteit die over bijna een half jaar plaats zou kunnen vinden...

Succes!
O.a. Maar als je gelezen had, had je geweten dat dit niet het enige was wat ik niet zo leuk vind (aan hem).

We kunnen er niet eens over discussieren, hij zegt: Nee! en het is klaar. Dat IS toch niet normaal?!?

Ik mag niet eens standpunten aangeven. Hij wil het niet, dus moet ik mijn bek maar houden. Wat ik niet doe natuurlijk. Ik zeg wat ik ervan vind, geef alsnog standpunten waarom ik vind dat het wel kan, en dan is het ruzie.
Ik heb het gelezen. En juist daarom snap ik niet dat je dit soort dingen nog met hem overlegd.

Er zijn zo veel dingen die je niet leuk vindt aan hem. Waarom dan nog de moeite nemen om je alvast druk te gaan maken over iets wat een half jaar in de toekomst ligt.

Jij wil die telefoon: nou, dan koop je over een half jaar die telefoon. Misschien ben je dan allang niet meer bij elkaar.

Probeer eerst een gesprek aan te gaan over de belangrijker zaken dan een modelletje wat je over 6 maanden misschien al niet meer leuk vindt. Als er grotere problemen in jullie relatie zijn (en die lijken mij er echt te zijn) is het dan niet beter om die te benoemen? Misschien met (professionele) mediator?
Ik heb het hem eerder deze avond voorgesteld om met hulp hier proberen uit te komen.

Al weet ik niet of hij dat wel wilt. Hij vind wrs dat ie het niet nodig heeft, maar het wel alleen kan. (Niet dus, dit is niet de eerste keer dat ik het vraag.)
Brummetje, in elke posting geef je aan wat een #@# het is, echt het gaat helemaal nergens over.

Geef nu eens 1 goede reden waarom je in zo'n relatie wil blijven.

Als je voorstelt om hulp te vragen, hoe kan je dan daarna niet weten of hij dat wil, je hebt het er toch over gehad!!

Hoe oud ben je eigenlijk! Ik bedoel, mijn ouders hebben me over dit soort dingen wel eea bijgebracht. Probeer eens in de toekomst te kijken. Wil je met deze persoon verder, een toekomst opbouwen, misschien ooit kinderen, terwijl jullie over een discussie over de meest basale zaken al ruzie hebben.

En dan ook nog de manier van ruzie maken!
zo te zien is die telefoon of de financiele verdeling niet het probleem, maar de sociale onmacht van meneer om met een meningsverschil om te gaan. Zij wil iets doen wat hem niet aanstaat, en hij verbiedt dat dan. Vreselijk dat autoritaire macho-gedrag. Gedrag wat volgens mij juist voortkomt uit onzekerheid, laag zelfbeeld, frustratie, whatever. Meneer is denk ik wel haantje genoeg om dat vooral niet onder ogen te willen zien.

Moet echt helemaal niets hebben van zulke onvolwassen dictatortjes... helemaal niet als 'ie ook nog eens al z'n geld aan sigaretten en wiet uitgeeft (roken is tot daar aan toe, maar blowen... kom op zeg, dat is toch even leuk als je 16 bent?)

Vraag me trouwens ook af hoe het kan dat al z'n geld aan het huis opgaat terwijl die flat 82.500 euro kost en jullie beide werken. Het is niet dat ik zoveel verdien ofzo, maar ook als jullie beiden relatief weinig inkomen hebben is zo'n flat best te betalen, lijkt me - helemaal als meneer ook autootjes kan kopen.
Heb niet alle pagina's hiervoor gelezen, dus puur reactie op openingspost

Wij hebben een gezamelijke rekening waar naar rato op gestort wordt en ieder een eigen rekening.

Vind het nogal raar dat je vriend je niks gunt... vraag me af hoe goed de relatie dan is.
Brummetje, je blijft maar hameren op de problemen, maar echt werken aan een oplossing zit er niet in geloof ik. Wat zijn je opties?

En je opmerking 'Zou hij me maar een keer slaan' is erg kwetsend voor mensen die met huiselijk geweld te maken hebben. Want die denken doorgaans niet: 'Wat heerlijk dat hij me heeft geslagen, dat geeft zoveel duidelijkheid in de relatie'. Ter info. (Lieve lezers: dit is cynisch bedoeld)
Sjongejonge, hoe moeilijk kan het zijn.... MAAK HET UIT!
Jullie hebben ruzie over hoe jullie je eigen geld 'mogen' besteden, je vriend mag nog niet naar een andere vrouw kijken zonder dat jij uit je vel springt en hem fysiek dwingt jouw kant op te kijken, jullie seksleven is niet om over naar huis te schrijven, hij bepaalt hoe jij je leven leeft, je wordt niet opgewonden van je vriend en je bent nooit verliefd geweest op hem. Waarom blijf je ook alweer bij hem, wil je dat eens uitleggen? Wat is er zo leuk aan de situatie waarin je nu zit? Lijkt het alleen zijn dan zoveel erger dan in een verschrikkelijke relatie als deze te zijn?
quote:Appelsientje schreef op 06 mei 2008 @ 11:43:

Brummetje, je blijft maar hameren op de problemen, maar echt werken aan een oplossing zit er niet in geloof ik. Wat zijn je opties?

En je opmerking 'Zou hij me maar een keer slaan' is erg kwetsend voor mensen die met huiselijk geweld te maken hebben. Want die denken doorgaans niet: 'Wat heerlijk dat hij me heeft geslagen, dat geeft zoveel duidelijkheid in de relatie'. Ter info. (Lieve lezers: dit is cynisch bedoeld)Dat heb ik NOOIT zó gezegd!!! Ik ben niet gek hoor. Als hij me slaat, dan kan ie een flinke knal terug krijgen (of 2 en dat weet ie dondersgoed) gevolgd door het mijn spullen pakken, dan ben ik weg!

Zucht. Ik word nooit begrepen met wat ik precies bedoel.

En Fleurtje, hou godverdomme eens een keer op!
quote:Jullie hebben ruzie over hoe jullie je eigen geld 'mogen' besteden, je vriend mag nog niet naar een andere vrouw kijken zonder dat jij uit je vel springt en hem fysiek dwingt jouw kant op te kijken

Dat was éénmalig. En ik had het al gedaan voordat ik dacht: hmm eigenlijk hoort dit niet.

quote:jullie seksleven is niet om over naar huis te schrijven. je wordt niet opgewonden van je vriend en je bent nooit verliefd geweest op hem

Dat je me hierop aanvalt... Aan aseksualiteit is niks te doen!

quote:hij bepaalt hoe jij je leven leeft. Waarom blijf je ook alweer bij hem, wil je dat eens uitleggen? Wat is er zo leuk aan de situatie waarin je nu zit? Lijkt het alleen zijn dan zoveel erger dan in een verschrikkelijke relatie als deze te zijn?Ik ben niet bang om alleen te zijn. En waarom ik bij hem blijf? Tja dat is omdat ik ergens toch van m hou.
quote:isa26 schreef op 06 mei 2008 @ 11:45:

Sjongejonge, hoe moeilijk kan het zijn.... MAAK HET UIT!Heel moeilijk... Heb jij ooit weleens in exact dezelfde situatie gezeten? Nee? Zeg dan niet zulke dingen.
houden van kan ook betekenen hem een betere relatie gunnen met iemand anders...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven