Knutseltopic part 2

15-09-2012 10:42 2935 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij weigeren naar Libelle verbannen te worden.

Omdat wij trots zijn op onze suftruttigheid.

Omdat wij zweren bij trolley, driekwartsbroek en leren rugzakje.

Omdat wij schilderen, kleien, punniken en kantklossen toevallig heel erg cool vinden.

Omdat wij niet bang zijn om mutsig te zijn, we zijn er trots op!

Omdat wij trotse knutselmutsen zijn.

Daarom hier alweer het tweede knutseltopic.

Nieuwe knutselaars zijn uiteraard altijd welkom. We zijn geen geheim besloten genootschap.

In deel 2 zit er zelfs een heuse Mutsenmeet aan te komen; de knutselmutsen gaan naar de CreaDoe beurs in Utrecht!

Voorwaarden om mee te gaan:

- een trolley

- een rugzakje

- een driekwartsbroek

- kort rood haar want dat is zo lekker makkelijk

- een abonnement op Libelle

- minstens vijf jaar Huishoudbeurservaring.

Voldoet u aan deze voorwaarden?

Stuur een mail met aanmeldingsgegevens naar marelsmarels@gmail.com, en tante Marels houdt u op de hoogte van de ranzige details
668, the neighbour of the Beast
En die speculaas ziet er ook heerlijk uit trouwens. Mmmmmm!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Wauw bootje, dat is echt mooi geworden. Knap!
Mooie quilt bootje
Snjókorn falla, á allt og alla
Bootje, wat knap! Zeker voor de eerste keer! Komt er nog een nieuw quiltproject of bleef het eenmalig.

Snjokorn: midden van het land alstublieft!
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
Snjo, ik kom woensdag even langs. Wat ziet het er heerlijk uit. En die sok, weer knap gemaakt. Van speciaal IJslands wol?

Bootje, wat moooooi die ooievaar. En dat eindresultaat FANTASTISCH
Snjo wat knap dat je die figuren in kunt breien..! Super! En die koek; tja...wat kan ik daarover zeggen..? Alleen dat m'n toetsenbord rookpluimpjes vertoont van het veelvuldig erop kwijlen, hahaha!

Bootje; prachtig hoor! Petje af!

EV; heb je vannacht in bed geslapen of op je zitzak..?

Ik wil een Ipad gaan kopen trouwens. Of android of hoe heet dat..? En elk geval zo'n groot plat computerding waarmee je vanaf de bank kunt computeren. Iemand hier daar ervaring mee toevallig..?

Hoeft niet het nieuwste-van-het-nieuwste te zijn, maar wil een spelletje kunnen spelen erop, en beetje forummen, en mail checken.
Wel zowat in slaap gevallen op de zitzak gisteravond, jeetje, wat is dat relaxed zeg!

Hier geen ervaring met Ipad (behalve dan een beetje erop klooien bij iemand anders die er wel een heeft).

Mensen! Het sneeuwt!!!

Ben net terug van de dokter. Vorige week foto's gemaakt in zkh. Diagnose nu: overal artrose. Blegh, klinkt gruwelijk bejaard! Maar verklaart tegelijk een heleboel van de vele pijntjes waaraan ik intussen gewend was geraakt. En bejaard.. hij zei dat er ook iemand van 30 is die het heeft (en hijzelf, van mijn leeftijd is hij, ook). Bah, ik baal wel! Dit kan er ook nog wel bij.

Figuren inbreien vind ik ook keiknap trouwens.
[
Hoi allemaal,

Ik moet aan het werk maar heb geen zi-hin, dus ik vertoon enorm uitstelgedrag door hier rond te hangen. Geweldige foto's!

Ik knutsel momenteel helemaal niet. Als ik tijd overheb val ik meestal in slaap . Ik ben wel nieuwe recepten aan het uitproberen; eten moet ik toch dus dan kan ik er net zo goed iets leuks van maken.

Met kerst neem ik wel vrij, daar ben ik tegen die tijd denk ik ook wel aan toe. Het gaat goed, maar ik ben wel doodop af en toe. En ik kan niet wachten tot ik de mensen die ik nu niet kan knuffelen weer kan vasthouden. Dat het bijna Sinterklaas is helpt niet echt, ik ben echt een sentimentele muts op het moment.

O ja, en Ipads. Weinig verstand van, maar de kwaliteit van verschillende tablets ontloopt elkaar volgens mij niet veel. Natuurlijk wel even kijken of je genoeg geheugen krijgt en dat soort dingen, en of je de spelletjes die je wilt spelen ook echt kunt doen.

Balen trouwens, EV. Voordeel is dat je nu weet waaraan het ligt, hopelijk kan er dan ook iets tegen gedaan worden.
quote:steph schreef op 02 december 2012 @ 22:41:

Snjo, ik kom woensdag even langs. Wat ziet het er heerlijk uit. En die sok, weer knap gemaakt. Van speciaal IJslands wol?

Bootje, wat moooooi die ooievaar. En dat eindresultaat FANTASTISCH

Is het de bedoeling dat er woensdag nog wat speculaas over is???? , moet je even met m'n collega's gaan praten. *je bent hardstikke welkom woensdag*

En ja, ik had nog ijslandse wol voor deze sok(ken).
Wat een rot diagnose EV. Bewegen in water wordt over het algemeen als prettig ervaren met arthrose (en dat kan zwemmen zijn maar ook aquarobics enzo).

Het voordeel van rondbreien (die sokken dus) is dat je alleen maar recht hoeft te kunnen breien en dan is figuurtjes breien niet moeilijk hoor, 1 wit, 1 groen, 2 wit, 3 groen, 2 wit...... nou ja, zo iets dus.

Over tablets weet ik eigenlijk niet veel, kan je daar dus helaas niet bij helpen (het voordeel van een tablet is wel dat 'ie plat is (ja duh) en je er dus huishoudfolie over kan spannen, kan 'ie wat beter tegen kwijl )
Die sokken zijn inderdaad erg gaaf Snjokorn! Ik heb diep respect voor iedereen die kan breien, haken, naaien, punniken en kantklossen!

Liq, leuk om te horen dat het je goed gaat. Maar dat het moeilijke dagen zijn, dat snap ik. Gelukkig begint kerst al aardig in zicht te komen!

EV, wat rot, die diagnose! Je zal wel even tijd nodig hebben om dat ene plekje te geven. Is ook niets aan te doen toch?

Ikbenik, aan Zwarte kat heb je meer dan aan mij, ik kom niet verder dan Kompjoeter! Kun jij me trouwens iets meer vertellen over dat Modge Podgen? Is dat nou gewoon een soort lijm en lak waarmee je alles kan beplakken? Kan ik goed gebruiken voor mijn potjes!

Fijn dat het wat beter met je gaat Zwarte Kat! Hopelijk herstel je verder snel!
Ikbenik, het schijnt (ook geen ervaring met een tablet) dat op een Ipad geen android op zit. Dat is nl een makkelijk besturingsysteem. Dat heb ik geleerd met mijn smartphone (geen Iphone).

EV, wat een rotdiagnose zeg . Maar net wat Snjo zegt, bewegen in water helpt wel.

Wat een super zitzak heb jij lekker relaxed.

Kat nog voor de zekerheid

Snjokorn, ik laat het wel weten maar ik heb het wel druk met vrijwilligerswerk. Moet nu bedrijven benaderen (en dat is eng!!!).
Laat ik nu toch he-le-maal niet van zwemmen houden. Ik heb nu een afspraak met de reumatoloog, eind van de maand (kon niet eerder). Bah, ook dat klinkt alweer zo bejaard en vervelend en balen. Kortom, het moet nog even bezinken allemaal, geloof ik.

Met het quilten was ik al gestopt vanwege pijn, maar ik denk dat het met het glaswerk ook niet veel meer wordt. Hint, hint: sla toe nu het nog kan! Uitverkoop!

Beetje erg veel egopost vandaag; maar ik lees alles van jullie hoor! Alleen is de reageermodus een beetje ver te zoeken..
quote:Elmervrouw schreef op 03 december 2012 @ 10:09:

Ben net terug van de dokter. Vorige week foto's gemaakt in zkh. Diagnose nu: overal artrose. Blegh, klinkt gruwelijk bejaard! Maar verklaart tegelijk een heleboel van de vele pijntjes waaraan ik intussen gewend was geraakt. En bejaard.. hij zei dat er ook iemand van 30 is die het heeft (en hijzelf, van mijn leeftijd is hij, ook). Bah, ik baal wel! Dit kan er ook nog wel bij.

Wat een rotdiagnose! Dat zal een flinke klap zijn voor je, zo oud ben je niet. Ik heb zelf artrose in mijn kaak, daar word ik al niet blij van, laat staan dat je het overal hebt. Sterkte!
quote:Elmervrouw schreef op 03 december 2012 @ 18:11:

Laat ik nu toch he-le-maal niet van zwemmen houden. Ik heb nu een afspraak met de reumatoloog, eind van de maand (kon niet eerder). Bah, ook dat klinkt alweer zo bejaard en vervelend en balen. Kortom, het moet nog even bezinken allemaal, geloof ik.

Met het quilten was ik al gestopt vanwege pijn, maar ik denk dat het met het glaswerk ook niet veel meer wordt. Hint, hint: sla toe nu het nog kan! Uitverkoop!

Beetje erg veel egopost vandaag; maar ik lees alles van jullie hoor! Alleen is de reageermodus een beetje ver te zoeken..

Allereerst

Ben zelf een paar jaar geleden ook naar een reumatoloog geweest (2 om eerlijk te zijn, nr.1 was ik niet tevreden over (deed echt niet meer dan ikzelf kon; oke, een recept uitschrijven van pijnstillers die niet werkten) en nr.2 was een heel aardige man die goed luisterde, advies gaf, me geen onnodige onderzoeken liet ondergaan en me een weekje op prednison zette om de pijncirkel te doorbreken. Dat heeft erg goed geholpen.

Er zijn tegenwoordig zo veel mogelijkheden qua medicatie, sport/spel, fysio- en ergotherapie.... niet stoppen met het glasmaken hoor. Grenzen leren kennen, herkennen en erkennen (en da's niet makkelijk, dat weet ik).
EV, jemig pas aan het eind van het jaar naar de reumatoloog. Heel veel sterkte ermee Én goed naar je lichaam luisteren én naar Snjokorn (vanwege haar ervaringen) én niet je hobby opgeven
Wijze woorden Steph!
Jeetje EV, wat een rotnieuws!

Heb in mijn collega gezien wat het met je kan doen, en snap dat je nog niet alles helemaal ziet. Dat het allemaal even moet bezinken. Post hier maar hoor, dat is helemaal niet ego. Ook daar is dit topic toch voor!
IBI, ik ben helemaal verliefd op de iPad, dus advies van mij zou zijn die kopen. Niet alle apps zijn er ook voor de android, en sommige komen later. Dus dat vind ik het voordeel van een iPad met apple.

Als jij er één hebt, mag ik dan ermee komen spelen? :-D
[
Helemaal eens met Snjo en Chat! Wat kan ik daar nog aan toevoegen? Nou niet zoveel

Chronisch ziek zijn is hard werken, helaas. Maar als je de neuzen in dezelfde richting hebt en voor jezelf duidelijk hebt wat je doelen zijn, dan kun je heel ver komen.

En zeker niet stoppen met glasmaken. Leuke dingen doen is zo belangrijk. Het zorgt ervoor dat de balans van leuke en vervelende dingen niet doorslaat naar de kant van de vervelende dingen. Mijn quilt is stukje voor stukje gemaakt, iedere keer een reepje, omdat ik teveel last van mijn handen en de rest had. Maar het is zo leuk om mee bezig te zijn en de voldoening van het eindresultaat te hebben! En dat is superbelangrijk.

De tip waar ik zelf het meeste aan heb gehad is het zoeken van een ergotherapeut. Die kijkt zo prettig met je mee of je huis wel logisch ingedeeld is, hoe je je energie het beste kunt verdelen zodat je minder pijn hebt en als het nodig is weten ze ook heel veel over aanpassingen. Van mijn aangepaste pen tot mijn aangepaste weekschema ben ik super geholpen.

Zo, nu heb ik wel weer genoeg gepreekt Ga alles maar laten bezinken en neem de tijd om te wennen aan deze diagnose.

O ja, als het helpt: ook mijn reuma's (reumaeen?) begonnen rond mijn 14e/15e.
quote:ikbenik schreef op 03 december 2012 @ 08:00:

Ik wil een Ipad gaan kopen trouwens. Of android of hoe heet dat..? En elk geval zo'n groot plat computerding waarmee je vanaf de bank kunt computeren. Iemand hier daar ervaring mee toevallig..?

Hoeft niet het nieuwste-van-het-nieuwste te zijn, maar wil een spelletje kunnen spelen erop, en beetje forummen, en mail checken.

Ik weet wel iets af van tablets, ik heb zelf een Samsung. Ik zou niet voor een iPad gaan. Die zijn nieuw erg duur en als je een oud model tweedehands koopt ben je vaak net zoveel geld kwijt als een redelijk nieuwe tweedehands Android. Onze tablet is tweedehands, heeft 150 euro gekost en is 5 maanden oud. Omdat de ontwikkelingen nog erg hard gaan zou ik voor zoiets gaan, dan kun nog een tijd vooruit.

Alle grote spellen die voor de iPad te krijgen zijn kun je ook krijgen voor Android. Bovendien zijn er voor Android ook weer spellen te krijgen die er niet voor de iPad zijn.

Conclusie: ik zou voor een redelijk nieuwe tweedehands Android tablet gaan van bijvoorbeeld Samsung. Omdat je niet heel veel eisen stelt aan wat de tablet moet kunnen. Persoonlijk denk ik dat je alleen met intensief gebruik en veel verschillende wensen de kosten voor een iPad er echt uithaalt.
Wat lief dat jullie er zo op in gaan

Ik kom later terug. Voel me een beetje overweldigd.
He, wat naar EV, dat je pas over een paar weken terecht kunt bij een reumatoloog.

Ik ken ook iemand die artrose heeft, bedenk ik me nu, en het maakt veel uit of je een goede therapeut hebt. De rest zei het ook al, maar mijn kennis had aan de eerste niet zoveel. Inmiddels gaat het beter, de pijn is er nog wel maar het is te doen. Het blijft een rotziekte omdat het je dagelijks leven zo beinvloedt, maar met de juiste hulp kan je wel voorkomen dat je helemaal niets meer kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven