Frietpan

03-12-2012 13:13 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Had ik vanmorgen eindelijk de moed verzameld om die ellendige frietpan maar weer eens schoon te maken, is me de moed alweer in mijn schoenen gezonken. Wat een rotklus, het kreng blijft aan alle kanten plakken. En kan iemand me vertellen hoe ik de aangekoekte zooi in de hoeken van het netje kan verwijderen?

Soda heb ik al eens geprobeerd, net als een vaatwastablet en zelfs Dasty.
Ik heb weleens een nieuwe friteuze gekocht omdat ik geen zin had de oude schoon te maken. Toppunt van luiheid
Een nieuwe idd. Die dingen krijg je op een gegeven moment echt niet meer schoon..
Ik lees mee!! Heb ook zo'n vies vet plak ding!!
Wij halen altijd patat of eten ovenfriet. Scheelt een hoop frustratie.
Ik kreeg het nooit meer goed schoon. Ik heb 2x een nieuwe gekocht en nu heb ik er geen een meer. We halen friet of ik zet een pannetje met zonnebloemolie op het vuur als ik echt wat wil frituren. Zo 1x per jaar
Wij hebben zo'n rechthoekige metalen en die is makkelijk schoon te maken. Die ronde plastic varianten vind ik een ramp.
Waarom zou dat ding helemaal als nieuw moeten zijn?
Wij kopen altijd een goedkope, die verschonen we een paar keer en als hij niet meer goed schoon te krijgen is dan doen we hem weg en kopen we een nieuwe. Dingen kosten maar iets van 15 euro...
Ik frituur in een grote wokpan met olie.

Geen gedoe met aangekoekte plakkerige zooi.
uitkoken?

of doe je dat al?

Als ik de frituurpan schoonmaak kook ik hem uit met dat netje erin en smerigheid gaat dan losser zitten, kan je verwijderen met zo'n metalen pannenspons of zo'n borstel waar je ook bbq-roosters mee schoonkrijgt.
uitkoken met soda
Ik heb ook een rechthoekige, pas een half jaar oud. Ik gebruik altijd frituurolie en ververs de boel ruim voordat het op motorolie begint te lijken.

Het is dat ik geen goede friture in de buurt heb, en dat ik ovenfrieten niet zo lekker vind. Anders had ik de frietpan al lang en breed afgezworen.
Vervangen door eentje waarvan de oliebak en het mandje in de vaatwasser kunnen?
Bah
Tot een tjid geleden, haalde ik ook altijd gewoon een nieuwe Hahah.. Maar ik heb nu zo'n dubbele van Philips gekocht vor 60 euro geloof ik. Dan haal je nit zomaar een nieuwe

Maar ik heb voortaan een hele handige tip:

- Haal het vet uit de pannen

- Doe een vaatwasserblok in de pannen

- Zet de pannen aan.

- Laat het zo 5 á 7 minuten '' koken''

- Uitzetten, af laten koelen, en daarna uitspoelen onder kraan met water..

Zo goed als nieuw
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Een nieuwe, voor 17 euro heb je er al een En die dan gelijk na het bakken schoonmaken.

Dat hou ik gemiddeld een jaar \ 1,5 jaar vol, en dan ben ik het zat en koop ik weer een nwe
quote:573g8b schreef op 03 december 2012 @ 13:27:

Vervangen door eentje waarvan de oliebak en het mandje in de vaatwasser kunnen?Werkt na een tijdje niet meer, ook uitkoken met soda helpt na een tijd niks.
inspuiten met dasty
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
heb t toevallig van t weekend ook gedaan

Water erin

vaatwastablet.

--> help tot hoe hoog het water komt.

- Verwarmingsding is dan in de hoekjes wel lekker schoon.

De metalen bak en plastic binnenbak en deksel heb ik in warm water (van de kook af) in gootsteen gedaan en daarbij een ruime hoeveelheid soda gedaan.

Paar uur laten staan

Met warm schoon water afspoelen

Met dasty (ontvetter van de wibra ONMISBAAR) afgedaan.

Is idd en *** werk maar dan is ie wel weer schoon
ps met de vaatwastablet moet je de frietpan wel een tijdje aan laten staan

Gewoon op hoogste frituurstand.

Of deed je dat al
Wij hebben na viereneenhalfjaar samenwonen nog steeds geen frietpan in huis, precies om die reden!;)
Als dasty niet helpt weg gooien haha
Loat goan!!!
Ik heb al 34 jaar geen frituurpan, oftewel nooit gehad en nooit gemist. Ik haal ook bijna nooit patat, en vind de ovenfrietjes maar net iets minder lekker. Ik zou hem wegflikkeren en kijken hoe lang je het zonder kunt.
WIj hebben geen frietpan, scheelt ook!

Gebruik je 'm zoveel? Of zou je 'm eigenlijk ook wel kunnen missen?
Ik laat het mijn vriend altijd doen. Geen idee hoe, maar het ding is schoon en de friet is heerlijk Ik zal het eens navragen
Hallo?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven