Wat vind jij van jouw naam?

05-05-2008 22:11 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.

Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.

Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Wel Marge maar geen Margje.. eeeeeh. Zoek zoek zoek..

xxxxxxx?
Ik heet Ingrid.

Hier in het zuiden is dat echt een naam die ze nog nooooit gehoord hebben.

Meestal is het dan zoiets als: Ingriet, of Imgriet.
quote:pinguin83 schreef op 06 mei 2008 @ 13:42:

Ik ben nu wel blij met mijn naam, maar ben er vroeger veel mee gepest en nu nog vragen mensen wel wat is nou de eerste letter? Als je die namelijk verkeerd doet krijg je een kinderprogrammapersonage (of zoiets ). En dat is nou niet echt een compliment .

Ohja dat is vervelend. Heb jij ook dat je een grapje over je naam dan heel erg vaak hoort?

Een paar jaar geleden werd er over mijn naam steeds hetzelfde gezegd (wereldberoemde affaire.. tja). Zo irritant. Hoor het nu nog wel eens, maar niet zo vaak meer. Is alweer een aantal jaar uit het nieuws. Maar goed, mijn naamgenoot duikt zo nu en weer eens op met rare dingen die ze heeft uitgehaald.
Ik heb een leuke naam vind ik.....kort en stoer!

En nee, ik heet geen Xander in real life....ik krijg dat zó vaak te horen
Vinyl, ik raad mee. Ik gok ook op M.. Je doet me namelijk altijd erg denken aan een M. die ik ken, dus vind die naam wel bij je passen .

Mijn eigen voor- en achternaam zijn heel Fries. Gelukkig is het vrij beschaafd Fries (en geen fantasie-Fries) zodat ik er ook in de rest van Nederland goed mee weg kom. In het buitenland is het soms lastig, maar ik heb een stel goede ambassadeurs .
Yes, klopt helemaal.

Onderdezon, ken ik je misschien?
Inderdaad veel grapjes, en omdat je ook nog lekker met mijn naam kan rijmen heb ik op de basisschool heel veel rijmpjes te horen gekregen.
Het zou kunnen, maar ik geloof dat jouw leeftijd niet helemaal overeenkomt met mijn M.; zij is 28. Jij bent iets ouder toch?

Zal trouwens je naam weer weghalen.
quote:Vinyl schreef op 06 mei 2008 @ 13:56:

Yes, klopt helemaal.

Onderdezon, ken ik je misschien?
Ha! Leuk om te weten, Vinyl! Leuke naam trouwens, klinkt heel lief. Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig naar de naam van Luneth, ben druk bezig om met de hints verder te komen, maar het wil niet echt lukken..
quote:Onderdezon schreef op 06 mei 2008 @ 13:58:

Het zou kunnen, maar ik geloof dat jouw leeftijd niet helemaal overeenkomt met mijn M.; zij is 28. Jij bent iets ouder toch?

Zal trouwens je naam weer weghalen.

Dankje, heel graag!

Nee, klopt, ik ben bijna 31...
quote:Luneth schreef op 06 mei 2008 @ 13:49:

[...]

Ohja dat is vervelend. Heb jij ook dat je een grapje over je naam dan heel erg vaak hoort?

Een paar jaar geleden werd er over mijn naam steeds hetzelfde gezegd (wereldberoemde affaire.. tja). Zo irritant. Hoor het nu nog wel eens, maar niet zo vaak meer. Is alweer een aantal jaar uit het nieuws. Maar goed, mijn naamgenoot duikt zo nu en weer eens op met rare dingen die ze heeft uitgehaald.Monica?
quote:Luneth schreef op 06 mei 2008 @ 13:59:

[...]

Jaaaah, je gaat door naar de volgende ronde!
quote:DorothyGale schreef op 06 mei 2008 @ 13:59:

Ha! Leuk om te weten, Vinyl! Leuke naam trouwens, klinkt heel lief. Ik ben inmiddels erg nieuwsgierig naar de naam van Luneth, ben druk bezig om met de hints verder te komen, maar het wil niet echt lukken..Precies, heel lief... Maar ook geen naam die je wild roept tijdens de sex, net als bij jou, haha
Ik wil er trouwens nog een raden. Tilalia: lijkt jouw achternaam op een koekjesmerk?
Mijn naam komt ook voor in Bridget Jones Diary 2
quote:digijuf schreef op 06 mei 2008 @ 14:01:

[...]

Monica? Ja, daar moest ik ook meteen aan denken!
Nope, geen Monica. Had gekund inderdaad!
Hahaha! Nee, dat is waar, Vinyl! Wat ik WEL heel fijn vind van mijn naam, is dat ie met een 'M' begint. Dat zijn toch met de 'W' wel de leukste chocoladeletters en banketletters om te krijgen! Verder vind ik het ook mooi hoe het dan begint: 'Mmmmmmm.' Da's toch lekkerder dan een naam die bijv. met een Ppppp begint, maar da's misschien een soort van naam-chauvinisme, bij gebrek aan een beter woord.
Ik heb een leuke naam vind ik, hij wordt ook vaak afgekort.

Is ooit een liedje over gemaakt in de jaren zestig en afgekort is het een naam van een, vind ik, mooie actrice die geloof ik 7 x getrouwd is, dat ga ik haar overigens niet nadoen, die bruidsjurken zijn reteduur man.
Luneth, ik weet hem! Je heet X!
quote:DorothyGale schreef op 06 mei 2008 @ 14:06:

Hahaha! Nee, dat is waar, Vinyl! Wat ik WEL heel fijn vind van mijn naam, is dat ie met een 'M' begint. Dat zijn toch met de 'W' wel de leukste chocoladeletters en banketletters om te krijgen! Verder vind ik het ook mooi hoe het dan begint: 'Mmmmmmm.' Da's toch lekkerder dan een naam die bijv. met een Ppppp begint, maar da's misschien een soort van naam-chauvinisme, bij gebrek aan een beter woord. Helemaal mee eens!
Onderdezon! Wat ben jij briljant!!!!
Hartstikke goed! Ook door naar de volgende ronde!
Joepie! Ik ga voor de was-droogcombinatie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven