Wat vind jij van jouw naam?

05-05-2008 22:11 423 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.

Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.

Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Inger?
Sorry, nog geen prijs:)
quote:ingmagh schreef op 06 mei 2008 @ 14:45:

Liz met een M?Nee we raaien ekker door elkaar heen. Dit gaat over Sarah 2ndlife
Jullie zitten er dichtbij (ik ben iets jonger dan Marja...) Het begin is in ieder geval goed :D
Mijn naam mag ook geraden worden, als ie maar wel stante pede weer verdwijnt als ie geraden is...

(ik was even de deur uit net. Over 45 min ben ik weer weg, dus jullie moeten snel zijn!)
Mariska, Marinka, Maribelle?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Mare
Marina?
Wie zijn we nou aan het raden? hahahaha, het gaat hie rzo snel!
quote:tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 14:47:

Mijn naam mag ook geraden worden, als ie maar wel stante pede weer verdwijnt als ie geraden is...

(ik was even de deur uit net. Over 45 min ben ik weer weg, dus jullie moeten snel zijn!)Die van jou is zo moeilijk!
Marit?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Ik kan mijn oven nog niet afstaan helaas
quote:ingmagh schreef op 06 mei 2008 @ 14:48:

Wie zijn we nou aan het raden? hahahaha, het gaat hie rzo snel!De jouwnese toch??
Volg het ook niet helemaal meer, haha
quote:tilalia2 schreef op 06 mei 2008 @ 14:47:

(ik was even de deur uit net. Over 45 min ben ik weer weg, dus jullie moeten snel zijn!)Zijn er al eerder tips gegeven dan? Of moeten we er thalita van maken ofzo? Uit je nick?
Ok Genova begint met Mar en Ingmagh ook. Klopt?
Ingmagh: Heet je Ilse?
quote:mayou schreef op 06 mei 2008 @ 14:48:

[...]

De jouwnese toch??Ok, die heb ik nog niet voorbij zien komen :D
Kim?
Mag ik nog een hint?
Die van mij begint daar idd mee Mayou.
quote:ingmagh schreef op 06 mei 2008 @ 14:49:

[...]

Zijn er al eerder tips gegeven dan? Of moeten we er thalita van maken ofzo? Uit je nick?Zelfde hoeveelheid letters als mijn nick (zonder de 2), begint ook met een t.
Marlou?
Mijn echte naam is Laura en daar ben ik heel tevreden mee. Natuurlijk, als puber wenste ik dat m'n ouders me een meer bijzondere, unieke, dramatische naam hadden gegeven (denk aan Guinevere ), maar ja, pubers willen nu eenmaal uniek en bijzonder zijn. Het lijkt me ook niet makkelijk om door je ouders Fee, Pippi of Catootje genoemd te zijn en dan te ontdekken dat je judoka of een keiharde zakenvrouw wilt worden. Of als man zijnde Bink of Bikkel bent genoemd, maar later eigenlijk een nerd blijken te zijn die niet graag in de belangstelling staat.
Ook geen marlou. Dames, ik ben 24... Dit jaar nog geworden :D Is dat een tip of niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven