Mijn voornaam is zo'n 'laten we eens een weinig voorkomende naam zoeken'-geval. Ik moet zeggen, dat ik daar vaak niet blij mee ben. Hij is ook nog fijn Hollands, altijd leuk aangezien ik nogal internationaal georienteerd ben qua contacten. Soms verzucht ik dat ik eigenlijk ook wel gewoon een Jennifer Jansen had willen zijn.
Aan de andere kant lijkt het me vervelend om een naam te hebben die heel veel voorkomt. Zo zat ik ooit in een klas met meerdere Moniqueen, Christinen en Evelines. Het lijkt mij best irritant om je hele leven als bijv. Monique P. door het leven te gaan, ipv gewoon 'Monique.' Dit alles komt zo even naar boven door een topic op de kinderpijler, over bijzondere jongens- dan wel meisjesnamen.
Wat voor een naam heb jij? Simpel, veel voorkomend of juist ongewoon? En ik vraag me dus af (zie titel): wat vind jij van jouw naam?
Ik vind mijn naam erg leuk en origineel, het is een korte krachtige naam en het past goed bij me. In het buitenland is mijn naam alleen een mannennaam en op mijn werk word ik ook regelmatig aangeschreven met T.a.v. de heer.
Anoniem_13087
dinsdag 6 mei 2008 om 14:54
Nee!
(ik vind die andere twee ook erg moeilijk en jullie gaan zo snel!)
Heb de goede nog niet voorbij zien komen, en Ingmar, het zou idd kunnen dat het dezelfde naam is, een aantal van de mensen die ik ken en dezelfde naam hebben, zijn idd zo rond de 24 jaar. Ben zelf ietsje ouder.