Migraine; iemand super tip?
woensdag 5 december 2012 om 19:48
Een vriendin van mij heeft veel last van migraine. Rondom haar menstruatie heeft ze een aanval, maar ook op andere momenten in de maand. Ze gebruikt Maxalt als medicatie en dat helpt goed. Alleen een halve maand onder invloed van dit medicijn is ook niet de bedoeling. Ze heeft al zoveel geprobeerd; oa botox en preventieve medicatie (weet even niet hoe t heet). Ik zou zo graag een 'wondermiddel' voor haar vinden. Heeft iemand een tip? Kent iemand een 'wonder-dokter' die migraine patiënten begeleidt? Bedankt voor de reacties alvast!
woensdag 5 december 2012 om 21:35
@ Gwenni, ik snap deze arts.
Eindelijk iemand die doorheeft dat de suikerspiegel invloed heeft op migraine aanvallen.
Bij mij werkt het inderdaad zo. Als hij daalt doordat ik te laat eet, krijg ik een aanval. Daalt hij doordat ik eerst heel veel suiker (chocolade) eet, dan krijg ik geregeld een aanval een uur later.
Ik eet dus ook elke 4 tot 5 uur langzame koolhydraten of iets wat mijn suikerspiegel niet doet pieken en dalen.
Eindelijk iemand die doorheeft dat de suikerspiegel invloed heeft op migraine aanvallen.
Bij mij werkt het inderdaad zo. Als hij daalt doordat ik te laat eet, krijg ik een aanval. Daalt hij doordat ik eerst heel veel suiker (chocolade) eet, dan krijg ik geregeld een aanval een uur later.
Ik eet dus ook elke 4 tot 5 uur langzame koolhydraten of iets wat mijn suikerspiegel niet doet pieken en dalen.
woensdag 5 december 2012 om 21:53
Hoi
Ik heb ook jaren migraine gehad (begonnen toen ik in de puberteit kwam, en het zit in de familie, mijn vader had het ook)
Bij mij begon het altijd met een "blind vlekje" in de hoek van mijn rechteroog en ik had veel last van uitbreidende aura's tot ik aan mijn rechteroog helemaal niets kon zien. die aura's trokken dan weg voor de pijn begon.
Bij toeval heb ik iets gevonden waarmee ik zelf de aanval kan stoppen als hij net begint. Ik ga, direct als ik dat vlekje "zie", met mijn hoofd voorover hangen en masseer mijn hoofd en nek een paar minuten stevig. Dan trekt dat vlekje weg en zet de aanval niet door.
Hier kwam ik achter toen ik eens een aanval zag aankomen en nog even voor de pijn begon wilde douchen (bij mij duurde het altijd ongeveer een uurtje voor de pijn begon vanaf het moment dat ik aura's ging zien)
Omdat ik toen lang haar had droogde ik dat altijd door voorover te hangen.
Heel gek dat dit werkte, maar ik heb het daarna altijd gedaan en elke keer trok de aura weg en uiteindelijk kwam het ook steeds minder vaak voor. (en ik heb toch jaren last gehad van migraine)
Ik heb ook jaren migraine gehad (begonnen toen ik in de puberteit kwam, en het zit in de familie, mijn vader had het ook)
Bij mij begon het altijd met een "blind vlekje" in de hoek van mijn rechteroog en ik had veel last van uitbreidende aura's tot ik aan mijn rechteroog helemaal niets kon zien. die aura's trokken dan weg voor de pijn begon.
Bij toeval heb ik iets gevonden waarmee ik zelf de aanval kan stoppen als hij net begint. Ik ga, direct als ik dat vlekje "zie", met mijn hoofd voorover hangen en masseer mijn hoofd en nek een paar minuten stevig. Dan trekt dat vlekje weg en zet de aanval niet door.
Hier kwam ik achter toen ik eens een aanval zag aankomen en nog even voor de pijn begon wilde douchen (bij mij duurde het altijd ongeveer een uurtje voor de pijn begon vanaf het moment dat ik aura's ging zien)
Omdat ik toen lang haar had droogde ik dat altijd door voorover te hangen.
Heel gek dat dit werkte, maar ik heb het daarna altijd gedaan en elke keer trok de aura weg en uiteindelijk kwam het ook steeds minder vaak voor. (en ik heb toch jaren last gehad van migraine)
woensdag 5 december 2012 om 22:01
Even een aanvullin over het vasten. Door te vasten ontgift je je lichaam van vieze stoffen, etensresten die aan jouw darmwand kleven kortom het is een soort van reiniging van je hele lichaam.Wat vrienden van me ebben gedaan is gewoon 3 weken gevast van 's ochtends tot 's avonds en bij het verbreken van het vasten alleen gezond voedzaam eten. Na de vastenkuur kun je dan eventueel starten met een tarwegraskuur om je lichaam terug op weg te helpen. Je helpt je lichaam weer in balans te komen en je voelt je een stuk beter. De mensen die ik ken zijn volledig genezen van de migraine ( snappen nu ook beter waarom moslims een maand per jaar vasten).

woensdag 5 december 2012 om 22:01
Ik ben al jaren een migraine patient en ook bij een hoofdpijnpoli beland in Leiden.
Ik heb Depakine gekregen als onderhoudmedicijn en gebruik sumatriptan.
Ik had eerst pillen toen overgegaan op de injecties maar ik vind ze erg pijnlijk, me been deed onwijs zeer.
Nu weer over op de pillen, maar duurt zo erg lang voordat het werkt.
Ben uren kotsziek en te tollen op me benen en dan naar je werk moeten
Is vreselijk hopen dat er nog ooit een goed werkend medicijn voor iedereen komt
Josje
Ik heb Depakine gekregen als onderhoudmedicijn en gebruik sumatriptan.
Ik had eerst pillen toen overgegaan op de injecties maar ik vind ze erg pijnlijk, me been deed onwijs zeer.
Nu weer over op de pillen, maar duurt zo erg lang voordat het werkt.
Ben uren kotsziek en te tollen op me benen en dan naar je werk moeten
Is vreselijk hopen dat er nog ooit een goed werkend medicijn voor iedereen komt
Josje
woensdag 5 december 2012 om 22:21
donderdag 6 december 2012 om 03:50
donderdag 6 december 2012 om 05:20

donderdag 6 december 2012 om 07:56
Bij mij is de hoofdpijn pas na mijn laatste zwangerschap gekomen. Daarvoor had ik migraine maar met duizeligheid en zonder hoofdpijn (natuurlijk niet fijn, maar stukken beter dan dit).
Die duizeligheid kwam zeer regelmatig opzetten, op totaal willekeurige momenten en duurden ook maar zo'n 10 seconden heftig, met hersteltjjd van een minuut of zo. Was best eng... Ben in mijn kleutergroep wel eens van een tafeltje achteruit gevallen. Hing net iets op aan het plafond. Kinderen schrokken zich natuurlijk rot. Gelukkig niks aan overgehouden).
Tijdens zwangerschappen en bv-periode nergens last van. Hormonaal dus zeer waarschijnlijk en nu na de 3e lijkt het omgezet te zijn in hoofdpijn.
Mijn wondermiddel is heel eenvoudig: naproxen . Uurtje slapen en ik ben weer van de pijn af. Blijf wel een ruime dag misselijk maar zonder hoofdpijn is dat goed te handelen.
Die duizeligheid kwam zeer regelmatig opzetten, op totaal willekeurige momenten en duurden ook maar zo'n 10 seconden heftig, met hersteltjjd van een minuut of zo. Was best eng... Ben in mijn kleutergroep wel eens van een tafeltje achteruit gevallen. Hing net iets op aan het plafond. Kinderen schrokken zich natuurlijk rot. Gelukkig niks aan overgehouden).
Tijdens zwangerschappen en bv-periode nergens last van. Hormonaal dus zeer waarschijnlijk en nu na de 3e lijkt het omgezet te zijn in hoofdpijn.
Mijn wondermiddel is heel eenvoudig: naproxen . Uurtje slapen en ik ben weer van de pijn af. Blijf wel een ruime dag misselijk maar zonder hoofdpijn is dat goed te handelen.

donderdag 6 december 2012 om 08:50
Wow, wat zijn er veel oplossingen, het lijkt alsof iedereen zijn eingen bevrijding moet vinden. Eén ding hebben we gemeenschappelijk, die vreselijke hoofdpijn en die golven van misselijkheid.
Ikzelf ben Cefaly gaan proberen, je ziet de advertertenties regelmatig ook op dit forum. Het is een apparaatje dat met elektrische stroomjes je zenuwen stimuleert. Ik vond het eerst maar raar, beetje spacy, maar ik was na 40 dagen testen (kost 49 euro) helemaal om. Op het forum van Kopzorgen staat een interessante discussie Kopzorgen
Wat mij betreft iets om aan te bevelen.
Allemaal veel sterkte met jullie zoektocht.
Ikzelf ben Cefaly gaan proberen, je ziet de advertertenties regelmatig ook op dit forum. Het is een apparaatje dat met elektrische stroomjes je zenuwen stimuleert. Ik vond het eerst maar raar, beetje spacy, maar ik was na 40 dagen testen (kost 49 euro) helemaal om. Op het forum van Kopzorgen staat een interessante discussie Kopzorgen
Wat mij betreft iets om aan te bevelen.
Allemaal veel sterkte met jullie zoektocht.