prijs vernieuwen dakgoot

06-05-2008 21:53 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze dakgoot moet vernieuwd worden. We wonen in een flinke 2/1 kap woning. Onze buren gaan ook hun goot vernieuwen en gezamenlijk laten we drie bedrijven offerte uitbrengen.

Vandaag kreeg ik de eerste binnen en moest gewoon lachen om de prijs, zo hoog vond ik die. Ik weet niet hoeveel zoiets kost, maar bijna 2700 euro om een goot te vernieuwen en te laten aftimmeren met trespa?

Ik had overigens gevraagd apart prijsopgave te doen voor dat aftimmeren, want dat is niet noodzakelijk. Momenteel hebben we de schilder aan huis en die kan het hout waar de goot op rust plus de daklijsten ook schilderen. Dus dan zou het gaan om alleen de goot voor en achter vernieuwen.

Iemand enig idee wat zoiets zou mogen kosten, alleen een nieuwe dakgoot plus montage daarvan en weghalen oude goot voor en achter? (totaal 14 meter)

Ter vergelijking: onze schilder kost 2400 euro voor al het buitenwerk (kozijnen, schuifpui, garagedeuren, voordeur, dakkapel plus kozijnen, een hele grote buitenmuur wit maken, achter twee kleinere muren wit maken, compleet houten afdak schilderen plus dus het draaghout van de goten en de daklijsten en inclusief materiaal en BTW!).

xx lisa.
mijn man zegt net dat dat zeker de helft goedkoper kan....
Dat lijkt me ook, ik dacht zelf eerder aan een kwart van de prijs!

xx lisa.
.
Heb je een erg goedkope schilder.....

Er zit zoveel verschil tussen die vaklui,we hebben 2 buitendeuren van meranti laten maken met bovenin glas en gebogen,3 offertes laten maken,de goedkoopste was 1500 euro en de duurste 5500 euro!!!!!!!

De offerte van 2700 euro die je hebt gehad zal niet de goedkoopste zijn,heb je de andere 2 offertes al binnen?

Denk dat je het wel gedaan krijgt voor 1500 euro.
Wij hebben laatst de boeidelen laten vervangen door een aannemer voor en achter met trespa en hout waarop de trespa bevestigd wordt. We waren voor in totaal 12 meter ¤3.000,- kwijt. Het is veel geld maar ik denk dat het een normale prijs is die ¤2.700,- . Ik ben benieuwd waar de andere bedrijven mee komen.

Ach, en bij zeker de helft goekoper zoals iemand hier opperde kom je uit op Polen of mensen die naast hun uitkering bijklussen. Je kan je dan afvragen hoe het zit met de kwaliteit van het materiaal en de kundigheid van de mensen.
Zie QR
Klopt niet altijd kaasfondue,de goedkoopste offerte die wij kregen was van iemand die bij een aannemer werkte als timmerman en er dus naast bijklust,zo zijn er aardig wat van ook dakbedekkers,schilders ed,echte vakmensen maar stukken goedkoper omdat het voor henzelf is en niet voor het bedrijf.
Ok, die heb je idd ook maar een offerte krijgen van iemand die 'zwart' werkt vind is niet te vergelijken met een offerte van een bedrijf. Hoe kan je iets een offerte noemen als de btw er niet eens op staat?

En dan nog hebben bv stucadoors als een laag btw tarief dus scheelt het al niet veel op een totaal plaatje. Je moet ook maar net in de avonduren en in het weekend zo'n mannetje in/om huis willen hebben die er langer over doet (want het moet tussendoor) en je hebt geen garantie op de kwalitieit en dat het af komt. De kans dat hij het materiaal van zn baas kan pikken en daarom ook een lagere prijs voor materiaal kan rekenen is natuurlijk ook in het voordeel van de 'zwart' werker waardoor de 'offerte' natuurlijk ook weer lager uitvalt en in je voordeel werkt (of toch misschien uiteindelijk niet). Ik heb toch al wat projecten bij vrienden gezien die door dat soort mannetjes werden gedaan en ik heb nog nooit kwaliteit gezien.

Het is maar net waar je voor kiest.
Zie QR
Ze werken niet allemaal zwart.Hun uurprijs is lager omdat ze er geen personeel,bedrijfsvestiging etc van hoeven te betalen.We kregen ook gewoon 7 jaar garantie.De baas van de man weet dat zijn werknemer er in de weekenden bij werkt als ZZPer,hij mag zelfs de bedrijfsbus en gereedschap gebruiken van de baas en materiaal koopt hij daar ook in.Nu komt dat niet erg vaak voor maar ze bestaan wel,een goede dakdekker,schilder ed is goud waard ook voor de baas en als ze het zo niet deden deden ze het toch wel zwart en dat weten de meeste werkgevers ook.En de kwaliteit is hetzelfde,waarom zou men zo een slechtere kwaliteit afleveren dan als men hetzelfde werk dagelijks prima uitvoert?
Ja, lijkt me ook.

Inmiddels heb ik de offerte-maker gesproken en voor het trespa etc kan ik 1275 euro van het bedrag afhalen.

Blijft er dus over zo'n 1400 euro.

Vind ik nog een enorme bom duiten.

Vanmiddag komt er nog een ZZP-er hier maten opnemen en we zijn nog in afwachting van een ander die al gemeten heeft.

xx lisa.
Ok, ik vind een ZZP-er het zelfde als een bedrijf inhuren.

Als iemand bijkussen schrijft dan denk ik aan zwart werk. Ja, als je in dienst bent van een bedrijf en daarnaast nog als zelfstandige werkt vind ik het ander verhaal.

Zoals ElleMichelle het nu omschrijft komt het bij mij wel anders over en kan het idd ook. Toch zou ik goed op garantie en voorwaarden (toch het weekend verhaal) ed letten maar dat is bij ieder bedrijf. Ohwja, en pas betalen als alles echt af is en of alles op de offerte staat zoals een steiger en afvoeren oude materialen ed.

Maar daar gaat dan een hoop geld vanaf Lisa. Als je vertrouwen in iemand hebt en mensen komen hun afspraken meteen al na zegt dat ook al wat.
Zie QR
De prijzen van de zinken dakgoten en andere benodigde zinken artikelen voor je dakgoot staan op zinkenkoper.nl Daar kun je uitrekenen hoeveel de benodigde materialen kosten. Indien je weet hoeveel uren hij er voor gerekend heeft, kun je uitrekenen wat zijn uurtarief ongeveer zal zijn.
100 euro de strekkende meter incl montage
Ik heb hier zo'n ZZPer thuis zitten, en die zegt ook 100 euro/m, incl. montage, en dan gaat het om een goot van zink.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven