Florence in mei

08-12-2012 21:16 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de planning zit een paar dagen Florence in de meivakantie. Nu al zin in, maar ik zou graag een tips willen, waar moeten we absoluut heen, wat is niets etc.

Ik ben nu aan het kijken voor een hostel. We willen zo'n 6 nachten gaan, 2 volwassenen, 1 peuter (dan net 3) en een baby (dan 6 maanden).

Vliegen van schiphol naar Florence, of evt Pisa.

Kun je vanaf Florence makkelijk naar Pisa en Sienna met de trein? is dat te doen met een peuter? Of is het aan te raden om dan een auto te huren?

Hoeveel dagen heb je 'nodig' voor Florence? We willen veel van de stad zien, veel kunsthistorische dingen bekijken, en toch wel wat musea. We hebben beide een kunsthistorische achtergrond dus dat is natuurlijk ook een must. Maar 3 musea op een dag is sowieso te veel en voor een peuter ook niet zo leuk.

Wat zijn leuke dingen om daar te doen met een peuter? Zijn er speeltuinen, dierentuin noem maar op?

Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld 4 dagen Florence te doen en 3 dagen Sienna?

Graag jullie tips!
Wij vonden dit plein erg mooi, ligt op loopafstand van het centrum:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Piazzale_Michelangelo
Florence is heel fijn . Er is veel moois te zien, maar geloof niet dat je voor speel/ dierentuin naar Firenze hoeft te gaan. Het is meer een speeltuin voor volwassenen wanneer je van kunstgeschiedenis houd;).

Ik was erg onder de indruk van de Gregoriaanse mis op Saint Miniato del Monte. Koop via internet al kaarten voor de grote musea, dit scheelt enorme wachtrijen.

Siana is mooi, maar aan 1 dag hadden wij genoeg. Florence kan niet lang genoeg.
Trein vanaf Florence zijn prima! Vanuit centrum is het goed te doen.

Vliegen op F. is ook prettig.

Pisa niet geweest.
Wij zijn er vier dagen geweest (destijds met baby van zes weken) en dat was net ietsje te kort. Een halve dag erbij was leuk geweest. Man en ik hebben allebei een historische opleiding gehad dus ook voor ons zijn musea/pallazo's een must

Het is een relatief kleine stad en erg goed te bewandelen (vlak, fijn met kinderwagen). Zoon vond enkel de kerken minder want daar hobbelde het niet zo als op straat en dat vond hij wel fijn

Wij hadden een hotel in een zijstraat van het plein met de Dom, maar de naam ontsnapt mij dus daar heb je niet veel aan.

In februari was het er druk. Dat zal in mei niet anders zijn. Voor het Uffizi reserveer je best. Wij hebben bijna 3 uur staan aanschuiven. Zoon was gelukkig een gemakkelijk kind.

De David was toen goed te doen, maar tegenwoordig staan ook daar lange rijen (wist mijn man te zeggen, die komt er jaarlijks voor zijn werk).

Ga vooral naar de grote, overdekte markt en sla parmezaan, salami, olie.... in. En eet er ook ter plekke! Ik hou enorm van dat soort markten en bezoek ze wereldwijd, maar die in Florence is mijn all time favoriet.

Naar speeltuinen heb ik toen niet zo gekeken. Reizen met een baby is wat dat betreft nogal makkelijk.

Nog een tip: er loopt een 'geheime' gang van het Palazzo Vecchio (kijk op voorhand nog even naar Hannibal) naar het Palazzo Pitti (De Vasari corridor). Die kun je bezoeken, maar je moet het wel op voorhand regelen. Wij hadden dat toen niet gedaan, maar achteraf had ik daar wel spijt van.

Geniet ervan! Ik heb hele mooie herinneringen aan de stad (ook al omdat het voor ons de eerste reis met kind was).
The4ofus, dank voor de uitgebreide reactie. Baby is hier ook heel makkelijk - ik hoop tegen die tijd ook.

Uffizi staat sowieso op de planning, die overdekte markt ga ik opzoeken. Leuk

Accisj, bedankt voor de tip van online kaarten bestellen. Ik las net op internet, dat het wordt aangeraden om in het hoogseizoen 4 (!!) weken van te voren te reserveren voor Uffizi.. Echt totaal bizar.

Ik ben nu aan het kijken naar of een hostel in de stad, en dan wellicht vanuit Florence met de trein wat uitstapjes te maken. Of... een appartementje/huisje buiten de stad, ergens in Toscane, ook leuk, meer vrijheid, peuter kan lekker buiten rennen. We kunnen dan zelf koken - goedkoper dan steeds eten, maar moeten dan wel een auto huren - dat is weer duurder..

Lastig, maar leuk! Vind het een beetje lastig om de afstanden/prijzen in te schatten.
Je kan vanuit Florence heel makkelijk met de trein naar Siena, en van daaruit ben je dan weer in 2 uurtjes met de trein op het vliegveld van Pisa.

Florence is prachtig, maar als je kan, plak er dan minstens een dagje Siena aan vast. Zo mooi! Je hebt natuurlijk de kathedraal en het Piazza del Campo maar sla ook zeker de Santa Maria Della Scala niet over, een oud ziekenhuis, echt de moeite waard! En in de Via Rossi vind je het lekkerste ijs van de stad!

Oh ik wil ook! Ik heb er een tijdje gewoond en zo ontzettend mijn hart verloren aan die stad
Sunlight over me no matter what I do
quote:rodina schreef op 08 december 2012 @ 21:16:

Zou het een idee zijn om bijvoorbeeld 4 dagen Florence te doen en 3 dagen Sienna?

Graag jullie tips!

Firenze is niet zo groot, en door nog een andere stad te bezoeken heb je meer afwisseling en kun je goed vergelijken! (En je ziet ook nog eens meer van de streek, dus lijkt me een heel goed plan
quote:the4ofus schreef op 09 december 2012 @ 11:32:

Nog een tip: er loopt een 'geheime' gang van het Palazzo Vecchio (kijk op voorhand nog even naar Hannibal) naar het Palazzo Pitti (De Vasari corridor). Die kun je bezoeken, maar je moet het wel op voorhand regelen. Wij hadden dat toen niet gedaan, maar achteraf had ik daar wel spijt van.

Die had ik in onze reisgids gemist, is deze, ziet er erg mooi uit!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Corridoio_Vasariano

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven