Herfsttetters!
maandag 10 december 2012 om 21:13
Een programma op 2.
http://www.human.nl/programma-45450-teledoc:-gesneuveld
Haha, heel fijn om mij op de achtergrond te horen zuchten
Het programma "kanniewaarzijn" vind ik ook stiekem heel erg leuk.
http://kanniewaarzijn.vara.nl/gemist
Ging over aangepaste bordjes in een ziekenhuis, speciaal voor laaggeletterden.
http://www.youtube.com/watch?v=efEo_9f8wcY
http://www.human.nl/programma-45450-teledoc:-gesneuveld
Haha, heel fijn om mij op de achtergrond te horen zuchten
Het programma "kanniewaarzijn" vind ik ook stiekem heel erg leuk.
http://kanniewaarzijn.vara.nl/gemist
Ging over aangepaste bordjes in een ziekenhuis, speciaal voor laaggeletterden.
http://www.youtube.com/watch?v=efEo_9f8wcY
Het Viva forum is papaja.
maandag 10 december 2012 om 21:20
Oh, wat typisch, Fant, ik ben opgegroeid met heel veel ooms en tantes die eigenlijk nauwelijks een rol speelden in mijn leven. Een paar verjaardagen per jaar, en dat was het. Die mensen en hun kinderen (mijn neven en nichten dus) spreek ik nooit meer. Behalve op begrafenissen. We hebben geen ruzie, maar gewoon geen contact.
En dat terwijl ik met mijn gezinsfamilie (moeder, broer + vrouw en kinderen, zus + man en kinderen) best hecht ben. En ik verwacht dat dat zo blijft, en dat mijn kind dus wel een goede band met ooms en tantes en neven en nichten heeft. Wat er natuurlijk niet veel zijn, want ik ben maar alleen dus een halve familie mist al.
En dat terwijl ik met mijn gezinsfamilie (moeder, broer + vrouw en kinderen, zus + man en kinderen) best hecht ben. En ik verwacht dat dat zo blijft, en dat mijn kind dus wel een goede band met ooms en tantes en neven en nichten heeft. Wat er natuurlijk niet veel zijn, want ik ben maar alleen dus een halve familie mist al.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
maandag 10 december 2012 om 21:27
Nou, als je het forum ook zo leest is dat niet altijd een gemis hoor Viool.
Wat jammer, dat je het zo ervaarde Fant. Ik heb nooit goed contact gehad met de verdere familie. Ik heb nog wel een opa gehad van vaders kant maar dan kreeg ik op mijn verjaardag zoiets van m'n opa en dan nam hij het cadeaupapiertje weer mee naar huis
maar dan lelijker.
Ik vond het allemaal niet zo erg hoor, m'n moeder vond het veel erger omdat neefje en nichtje wel iets leuks kregen
Hebben je kinderen er iets aan gemist?
Wat jammer, dat je het zo ervaarde Fant. Ik heb nooit goed contact gehad met de verdere familie. Ik heb nog wel een opa gehad van vaders kant maar dan kreeg ik op mijn verjaardag zoiets van m'n opa en dan nam hij het cadeaupapiertje weer mee naar huis
maar dan lelijker.
Ik vond het allemaal niet zo erg hoor, m'n moeder vond het veel erger omdat neefje en nichtje wel iets leuks kregen
Hebben je kinderen er iets aan gemist?
Het Viva forum is papaja.
maandag 10 december 2012 om 21:40
Moeilijk om te zeggen, ik denk dat ze wel een opa/oma missen in hun leven. Komt nog bij dat ik echt hele leuke ouders had, die zouden zulke geweldige opa en oma zijn geweest. Wat ik wel heel fijn vind is dat alle vier een soort van postume band hebben met mijn ouders, heel vreemd maar ik denk door de verhalen er toch iets ve band is ontstaan. Ik heb het best regelmatig over mijn ouders in de trant van oh mijn moeder deed altijd zus of zo, of ah dat deed mijn vader ook altijd.
Optimist tot in de kist!
maandag 10 december 2012 om 21:43
Tonkie, fijn dat Kaat nu bebuisd is en dat het goed is gegaan! Gheghe, 's middags naar school...de fanatiekeling Moet ze nog ff thuis blijven of kan ze bij wijze van spreken gewoon morgen weer aan de bak?
Doet me er aan denken dat ik mijn oren ook weer eens even bij de ha moet brengen. Zit denk ik weer vocht in, heb rechts een kraakoor en met pieptoontjes in mijn headset is het soms erg vervelend.
Zo, vandaag contactlenscontrole gehad en ik krijg lenzen met een cilinder er in. De cillinder was eerst nog op te vangen met iets sterkere lenzen dan nodig maar nu werkt dat trucje niet meer (lensmeneer: "die 6 onderin het scherm hè?" ik: "welke 6?" ). Dus nu worden mijn lenzen teruggebracht qua sterkte en dan een cillinder er in. Volgende week krijg ik proeflenzen en dan na een dag of 2 terugkomen om te checken of de as goed zit. Of zoiets. Donderdag brilcontrole, dat kan helaas niet gelijktijdig. Die moet sowieso aangepast worden, dat weet ik zo al
Doet me er aan denken dat ik mijn oren ook weer eens even bij de ha moet brengen. Zit denk ik weer vocht in, heb rechts een kraakoor en met pieptoontjes in mijn headset is het soms erg vervelend.
Zo, vandaag contactlenscontrole gehad en ik krijg lenzen met een cilinder er in. De cillinder was eerst nog op te vangen met iets sterkere lenzen dan nodig maar nu werkt dat trucje niet meer (lensmeneer: "die 6 onderin het scherm hè?" ik: "welke 6?" ). Dus nu worden mijn lenzen teruggebracht qua sterkte en dan een cillinder er in. Volgende week krijg ik proeflenzen en dan na een dag of 2 terugkomen om te checken of de as goed zit. Of zoiets. Donderdag brilcontrole, dat kan helaas niet gelijktijdig. Die moet sowieso aangepast worden, dat weet ik zo al
Ik ben mijn eigen bananenschil
maandag 10 december 2012 om 21:48
maandag 10 december 2012 om 21:52
Fant, ik mis mijn vader ook heel erg, zeker nu. En mijn moeder vindt het ook af en toe moeilijk om alleen maar oma te zijn, en dat niet met mijn vader te kunnen delen. Mijn vader is overleden een aantal jaar voordat zijn eerste kleinkind is geboren.
Een groot verdriet. Mooi dat jouw kinderen jouw ouders toch kennen.
Een groot verdriet. Mooi dat jouw kinderen jouw ouders toch kennen.
maandag 10 december 2012 om 21:53
Ga nu even kauwen op een reactie op Fant.
En hier ook geen enorme familiecontacten trouwens. Ik kom van beide kanten uit een kleine familie. Mijn moeder heeft een broer en een zus die allebei geen kinderen hebben. Dus van die kant geen neefjes/nichtjes. Mijn oom en tante heb ik een jaar of 10 geleden voor het laatst gezien, mijn moeder ziet haar broer en zus 1 x per jaar denk ik. Mijn tante hoef ik nooit meer te zien dus ik vind het wel prima zo. Mijn opa van die kant heb ik nooit gekend (mijn oma is heel modern eind jaren 60 gescheiden) en die vent heeft nooit enige belangstelling getoond in zijn kleinkinderen dus die valt voor mij in de categorie 'opgeruimd staat netjes' Mijn oma mis ik daarentegen nog altijd, ze is nu een jaar of 10 overleden.
Van mijn vaders kant heb ik (ff tellen) 4 nichtjes en 3 neven maar die zie ik ook niet echt heel veel. Afgelopen zomer nog een heel zwikkie gezien op de bruiloft van mijn nichtje. Mijn vader heeft 2 zussen en 2 broers maar ook daar is niet echt een heel warme band mee. Mijn opa van die kant is overleden toen ik 7 was en mijn oma 5 geleden.
En hier ook geen enorme familiecontacten trouwens. Ik kom van beide kanten uit een kleine familie. Mijn moeder heeft een broer en een zus die allebei geen kinderen hebben. Dus van die kant geen neefjes/nichtjes. Mijn oom en tante heb ik een jaar of 10 geleden voor het laatst gezien, mijn moeder ziet haar broer en zus 1 x per jaar denk ik. Mijn tante hoef ik nooit meer te zien dus ik vind het wel prima zo. Mijn opa van die kant heb ik nooit gekend (mijn oma is heel modern eind jaren 60 gescheiden) en die vent heeft nooit enige belangstelling getoond in zijn kleinkinderen dus die valt voor mij in de categorie 'opgeruimd staat netjes' Mijn oma mis ik daarentegen nog altijd, ze is nu een jaar of 10 overleden.
Van mijn vaders kant heb ik (ff tellen) 4 nichtjes en 3 neven maar die zie ik ook niet echt heel veel. Afgelopen zomer nog een heel zwikkie gezien op de bruiloft van mijn nichtje. Mijn vader heeft 2 zussen en 2 broers maar ook daar is niet echt een heel warme band mee. Mijn opa van die kant is overleden toen ik 7 was en mijn oma 5 geleden.
maandag 10 december 2012 om 22:01
*kauwkauw*
Ploutje, hoe is je eerste werkdag gegaan? Lekker van rustig opstaan genoten?
En ook hier nog even een om gisteren, je was ook in mijn gedachten.
En Splint, hoe is het jou vergaan vandaag?
En nog een voor TH om Oliviertje. Jeetje, ook alweer een jaar.
Wat vliegt de tijd toch. Kerstmis staat alweer voor de deur, weer een (tetter)jaar bijna voorbij, pffff.
Ploutje, hoe is je eerste werkdag gegaan? Lekker van rustig opstaan genoten?
En ook hier nog even een om gisteren, je was ook in mijn gedachten.
En Splint, hoe is het jou vergaan vandaag?
En nog een voor TH om Oliviertje. Jeetje, ook alweer een jaar.
Wat vliegt de tijd toch. Kerstmis staat alweer voor de deur, weer een (tetter)jaar bijna voorbij, pffff.
maandag 10 december 2012 om 22:29
Nee, helaas, Olijf. Mijn vader is van de ene op de andere dag gestorven. Hartaanval. Ik was toen 25.
Totale schok, voor iedereen.
Soms hoor ik mensen zeggen: "zo maar in een keer dood neervallen is toch veel beter dan een lang ziekbed". Nou ja, mensen zeggen wel vaker dingen zonder na te denken natuurlijk, maar jemig, geen enkele kans voor een afscheid, dat doet pijn, heel veel pijn. Die nu nog steeds niet over is.
He, nou zit ik weer in tranen. En jammer genoeg weten meer hier hoe dat is, om iemand zo opeens te verliezen
Totale schok, voor iedereen.
Soms hoor ik mensen zeggen: "zo maar in een keer dood neervallen is toch veel beter dan een lang ziekbed". Nou ja, mensen zeggen wel vaker dingen zonder na te denken natuurlijk, maar jemig, geen enkele kans voor een afscheid, dat doet pijn, heel veel pijn. Die nu nog steeds niet over is.
He, nou zit ik weer in tranen. En jammer genoeg weten meer hier hoe dat is, om iemand zo opeens te verliezen
maandag 10 december 2012 om 22:31
maandag 10 december 2012 om 22:31
maandag 10 december 2012 om 22:33
Snap je hoor Tonks, maar toch.... geen afscheid kunnen nemen, is verschrikkelijk.
Ik denk dat doodgaan twee kanten heeft, ik zou zelf ook liever hoppekee er niet meer zijn, maar voor man en kids lijkt het mij een heel naar eind. Ik heb toch nog wat mooie herinneringen aan de laatste dagen. v mijn ouders.
Ik denk dat doodgaan twee kanten heeft, ik zou zelf ook liever hoppekee er niet meer zijn, maar voor man en kids lijkt het mij een heel naar eind. Ik heb toch nog wat mooie herinneringen aan de laatste dagen. v mijn ouders.
Optimist tot in de kist!
maandag 10 december 2012 om 22:37
Jeetje Viool, wat ontzettend oneerlijk om op deze manier veel te jong een ouder te moeten verliezen. Het geen afscheid hebben kunnen nemen is zo zuur, zo rauw. Bah
Er is idd geen goed of slecht eind. Het lijkt me fijn om te weten dat diegene geen pijn of ellende heeft gehad (ik denk dat mensen zoiets bedoelen met die uitspraak) maar voor de achterblijvers is geen afscheid kunnen nemen, zo plotseling iemand voorgoed moet missen, zo ellendig.
Er is idd geen goed of slecht eind. Het lijkt me fijn om te weten dat diegene geen pijn of ellende heeft gehad (ik denk dat mensen zoiets bedoelen met die uitspraak) maar voor de achterblijvers is geen afscheid kunnen nemen, zo plotseling iemand voorgoed moet missen, zo ellendig.
maandag 10 december 2012 om 22:50
Ja, er zijn natuurlijk twee kanten aan doodgaan, de gestorvene en de achterblijvers.
Mijn tranen zijn alweer gedroogd, maar sinds mijn vader gestorven is zijn ze altijd hoog blijven zitten. Ik huil al jaren om alles. Ik kan begrafenissen niet droog doorbrengen, zelfs al ken ik de gestorvene niet eens. Behalve toen de vader van een goede vriendin onverwacht overleed. Toen was ik de enige die niet huilde. Maar dat kon ik toen ook niet aan. Als ik daar begonnen was, had ik uren blijven huilen.
Ik hoop dat ik mijn kind iets van zijn opa kan meegeven. Maar ik ben bang dat ik nog maar weinig weet. Mijn vader was ook geen man van de anekdotes en grote verhalen. Hij was er gewoon. Een rots. Volledig betrouwbaar. Geen drama's, geen eisen, gewoon er zijn.
Mijn tranen zijn alweer gedroogd, maar sinds mijn vader gestorven is zijn ze altijd hoog blijven zitten. Ik huil al jaren om alles. Ik kan begrafenissen niet droog doorbrengen, zelfs al ken ik de gestorvene niet eens. Behalve toen de vader van een goede vriendin onverwacht overleed. Toen was ik de enige die niet huilde. Maar dat kon ik toen ook niet aan. Als ik daar begonnen was, had ik uren blijven huilen.
Ik hoop dat ik mijn kind iets van zijn opa kan meegeven. Maar ik ben bang dat ik nog maar weinig weet. Mijn vader was ook geen man van de anekdotes en grote verhalen. Hij was er gewoon. Een rots. Volledig betrouwbaar. Geen drama's, geen eisen, gewoon er zijn.
maandag 10 december 2012 om 22:53
Maar dat kun je dus vertellen Fiool, dat hij zo'n rots was dat je zo op hem kon bouwen, etc. Het zijn niet zozeer de anecdotes maar meer de gevoelens die ik "verkoop". Kinderen, tenminste die van mij, zoeken ook wel naar wortels, naar "waar lljk ik op" Het gaat heel erg vanzelf eigenlijk, ik ben er heel blij mee dat ze op die manier toch hun opa en oma "kennen".
Optimist tot in de kist!
maandag 10 december 2012 om 22:59
Ik bedacht me een paar dagen geleden pas dat ik misschien ook wel expliciet tegen mijn moeder moet zeggen dat het feit dat ik het nu zonder vader ga doen, niet betekent dat ik mijn vader niet nodig heb gehad.
Maar we zijn nooit zo goed in het uitspreken van emotionele zaken. Ik ben eigenlijk ook zo benieuwd hoe zij denkt dat papa mijn keuze zou hebben gevonden. Maar dat durf ik ook al niet te vragen
Maar we zijn nooit zo goed in het uitspreken van emotionele zaken. Ik ben eigenlijk ook zo benieuwd hoe zij denkt dat papa mijn keuze zou hebben gevonden. Maar dat durf ik ook al niet te vragen