Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Hallo, ik ben Lèonore en ben hier al heeeeeel lang niet meer geweest..

Hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het oké. Ik ben 12 november begonnen met mijn nieuwe baanm, erg druk en vermoeiend! Maar wel grappig. Begonnen met een 6mnd contract dus we gaan meemaken of ik nu de juiste job voor mij gevonden heb!

Heftig verhaal.. blijven afvallen en zoveel pijn ellende en ongemakken. Petje af voor de manier waarmee je ermee omgaat!!

22 november had ik natraject. Ben op de weegschaal in het ziekenhuis geweest en daar gevraagd: hoe gaan we het afvallen stoppen?? Ik weeg nu 64.5 bij1.65 een gezond BMI en ik wil niet onder de 60 kilo komen. Het antwoord in het ziekenhuis was.....'dat weten we eigenlijk niet'.....

Majesteit! Gaaf, je BWC ik ben voor!Toevallig gisteravond even bij mijn ouders geweest. Moeder weerhoudt zich van ieder gesprek maar: mijn paps was even heel anders en TOP !! gisteravond.

Hij vertelde vd week op de radio gehoord te hebben dat er een chirurg uit (correct me if i'm wrong) Amsterdam zich hard heeft gemaakt om mensen na een ingreep wel via het ziekenfonds te laten corrigeren. Hij zei tegen me, meisje wacht er nog even mee voor je veel geld wilt uitgeven, straks wordt het gewoon vergoed! Hoe lief is dat?! Echt ik heb gisteravond wel 10x gezegd tegen mijn hubbie dat ik het zo lief vond van hem! Of het we of niet waar is kan me geen zak schelen. Mijn papa heeft gewoon aan mij gedacht op deze super positieve en lieve manier! Mijn dag kon niet meer stuk.

Brenda..., vandaag weer naar de voetbal las ik op FB! Hoop dat je het niet al te koud hebt!! Mijn oudste zit sinds een paar weken op voetbal, hij is de koning te rijk! Echt heel erg leuk. Gaat nu naar de bekerwedstrijd Heerenveen-Feyenoord op 19dec as. Erg leuk, konden via de vereniging voor een 10tje aan kaartjes komen. Mijn ouders, verwente Feyenoorders wilde met hem mee. Erg leuk, gaan ze met z'n drie naar deze BELACHELIJK late wedstrijd. Wel super leuk!

Ik ben zolang niet geweest dat ik even van ieder de draad van het verhaal kwijt ben.. Aangezien ik druk ben met nieuwe baan, studie en van alles nogmeer heb ik ook even niet al te veel fut om terug te lezen. Ik ga gewoon iedereen zeggen dat ik hoop dat het goed gaat, dat jullie gelukkig en gezond zijn!

Verder zal ik proberen weer vaker te komen buurten, goed??

knuffeltje van mij!!!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Goedemorgen dames,

Dank jullie wel voor jullie adviezen.

Ik zoek geen dokter meer, ik heb via omzwervingen een schat gevonden. Die voorlopig even niets voor me kan doen.

Maar inderdaad wie weet wat de toekomst brengt.

Nu leef ik van dag tot dag. Moet eerlijk bekennen dat ik anders lichtelijk in paniek raak als ik nadenk over mijn leven nu en de toekomst.

Dus kleine stapjes, dan kom je tenslotte ook vooruit ;)

Ik heb mijn vehaal nooit gedeeld, maar op de een of andere manier was het nu eens tijd.

Ik ben klaar met dokteren, vier jaar gevuld met ziekenhuizen, onderzoeken, balanceren op het randje van even en dood ....het is even genoeg geweest.

We proberen de draad weer wat op te pakken.

Ik heb de pech dat ik nog niet het punt bereikt heb waar je bij kan zeggen: oke, dit is het, vanaf hier gaan we weer opbouwen.

Eigenlijk verlies ik iedere keer weer wat meer. Maar godzijdank heb ik mijn sonde, anders had ik er gewoonweg niet meer geweest.

Daar waar anderen snellen over de rijksweg van het leven, wandel ik nu op de vluchtstrook.

Daar beleef je het leven op een andere manier. Maar iedere dag dat ik uit bed kan en even kan schilderen of naaien is er voor mij weer eentje gewonnen!

Een topdag is het als ik mijn honden uit kan laten zonder scootmobiel. Weliswaar een klein stukje maar dat heb ik dan toch weer in the pocket!

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte met alles.

Ik weet je vind jezelf op een heel andere manier terug met het afvallen en ik weet ook hoe fijn dat is.

Soms ging het zo snel dat mijn hoofd mijn lichaam niet bij kon houden! Vast herkenbaar voor de mensen die al geopereerd zijn!

Leef je dromen voor mij is dat soms alles wat ik heb, want mijn wakker zijn is vaak een nachtmerrie,

Oftewel geniet!

Heel veel liefs angelique
Leonore

Fijn dat het zo goed gaat en dat je je neus even laat zien.

Ook je baan is super, is je gegund.

Vandaag waren er ook 5 bussen van ASV Dronten en heb nog aan je gedacht. De bekerwedstrijd is laat 20:45 maar komt mij wel mooi uit als ik eerst moet werken.

Had het erg koud en had nog thermo-kleding aan. Dat wordt nog wat als het -15 wordt.

Hier de link van de uitzending over overtollig vel

http://www.hartvannederla ... -vel-moet-vergoed-worden/

Majesteit

Kan me dat verhaal nog heugen van je vriendin die alleen maar "foute" dingen kan eten.

Jullie helaas verloren had het liever gelijk zien worden. We komen wel heel dicht tegen de onderste regionen te staan. Wij 4-2 voor maar toch 4-4 Zucht wat een rotseizoen.
Trinity, ik vind het heel knap dat je er nu zo over kunt denken. En alhoewel je wandelt op de vluchtstrook, je maakt er het beste van. Heel veel sterkte! Ik wil nog meer wensen, zeggen, maar dat lukt even niet...

Helaas heb ik door mijn getwijfel vaak dingen laten schieten. Ook veel mooie dingen. Ik zie beren op de weg waar dat niet nodig is. Ook bij het naleven van mijn droom (3 jaar in het buitenland wonen) liet ik me bijna tegenhouden door mijn eigen onzekerheid. Dat wil ik niet meer. Ik wil mijn leven nu niet meer in de wacht zetten door mijn getwijfel. Daarom heb ik nu besloten deze stap te zetten, en ik zal pas zekerheid krijgen over hoe mijn leven eruit zal na de operatie. Dus in plaats van nu weer de veilige (uit)weg te kiezen, durf ik nu voor mezelf een sprong in het onbekende te wagen.

Hoi Leonore! Welkom terug . Duimen dat je baan inderdaad de goede voor je is!
Triniteit

Fijn dat je jou ervaring wilde delen met ons. Snap je gevoel helemaal.

Dat van lichaam en hoofd dat bijgehouden moet worden herken ik ook want denk soms ook wel: Ben ik dat??

Of dat ik kleren over "mijn achterste" wil trekken en dat de meesten dan zeggen: dat hoeft niet meer.

Je bent altijd welkom hier in welke tijd je ook zit.
M@rtje24

Het blijft altijd een sprong. Die heb je genomen maar het is nu afwachten. Hoop dat je snel aan de beurt bent.
M@rtje,

Ik wens je alles succes van de wererld.

Ik wilde niemand zeggen het niet te doen, dat zou egosistisch zijn , ik wilde alleen de risicoos meer onder de aandacht brengen.

Er zijn ook zat succesverhalen.

Dus ik zou zeggen: ga ervoor!

Toitoitoi, angelique
Brendah,

Dank je wel,

Het aan je lichaam wennen duurt even maar dat komt goed.

Dan even je nieuwe draai met kleding vinden.

En op letten dat je niet in oude gewoontes terug gaat vallen, want het is en blijft een hulpmiddel!

Ik wens je het allerbeste en succes met je pagina hier.

Ik wilde alleen delen hoe het ook uit kan pakken, ik ben niet de enige. Ik hoopte dat iemand met dezezelfde klachten zou reageren.

Hartelijke groeten en heel veel succes wie weet tot ziens, angelique
Triniteit..wat een verhaal ik schrik ervan. Sterkte. Volgens mij ken ik niemand die een sleeve of een verkleining gedaan heeft. Wel een maagbandje een jaar of 10 in België. Maar ik meen dat ze dat niet meer doen? Maagbandje? Maar ik zag laatst een flits van een programma met Hanna Tokkie. En zij was ruim 50 kilo afgevallen. Dat doe je niet zo dacht ik, ze at zelfs een dikke Bossebol op. Wat zou je nog kunnen eten? Qua maaltijd? Alles, maar dan een klein beetje? Of zou je beter voor en na kunnen laten staan? Als je uit eten gaat?

Moet zo gaan. Tot later meisjes.
Coral

Je moet je levenswijze veranderen. Is hulpmiddel geen redmiddel.

Ben benieuwd hoe Hannah van tokkies dat gedaan heeft. Is veel

bosche bol!!

Maagbanden worden bijna niet meer geplaatst.

Triniteit

Fijn dat je jou verhaal neerzet. Je bent áltijd welkom.

Het is wennen maar komt goed met lijf.
Ja dat weet ik wel. En dat zal ook wel moeten ook. Maar nu geniet ik nog even lekker. Niet dat wij/ij van die hele grote eters zijn. Maar zo nu deze dagen.
Triniteit, ik val je er ook echt niet op aan. Als dat wel zo over komt, mijn excuses. Ik denk dat ik voor mezelf, nu ik er zo mee bezig ben, zelf meer inzicht krijg in mijn eigen gedachten hierover. Als dat logisch klinkt... en ik vind het fijn om ook inderdaad de andere kant van het verhaal te lezen.

Coral, heel veel van je vragen worden ook beantwoordt in het voortraject, als je in aanmerking komt voor de operatie. Ook de vragen over het eten, hoeveel en wat. Dan zullen veel dingen duidelijk worden uitgelegd.

Vanmorgen weer een bijeenkomst gehad. Het lijkt er nu op dat we in ieder geval 1, misschien 2 mensen uit onze groep gaan missen. Zij zijn nu 2 keer niet geweest zonder afmelding. De consequentie is dat je operatie dan wordt uitgesteld. Maar goed, misschien dat ze er volgende week zijn, en een goede verklaring hebben. Ben benieuwd.
Dat snap ik niet hè. Dat je niet komt op een afspraak Z O N D E R je af te melden. En zeker met zoiets als dit?!?! Het is tenslotten geen pedicure of zo . Vind het zo wie zo raar da je niet op dit soort bijeenkomsten komt. Of zo maar weg blijft. 2 X zelfs. Ik zou er alles voor over hebben. En ik geloof dat ik dat ook wel heb.
De Tokkies werden in 2003 landelijk bekend door een documentaire over het gezin. Aanleiding was een uit de hand gelopen ruzie tussen de familie en hun buren in Amsterdam. Woordenboek Van Dale nam het woord Tokkie op als synoniem voor 'asociaal gedrag'.

"Afgevallen

Hanna Tokkie woog in 2003 198 kilo maar is inmiddels 130 kilo afgevallen. De familie woont nu in Almere. Hanna Tokkie in de krant: "Maar hier zitten we retesaai te zijn. Misschien gaan we wel in Breda wonen, want daar weten ze wat feesten is. Bij die winkelstraat, de Gunnikenstraat (de Ginnekenstraat, red), heet het daar geloof ik. Zijn we gelijk van eeuwige gezeik over Amsterdam af." Hanna zegt vorige week in Breda nog een paaldansshow te hebben weggegeven."

Die had ik wel willen zien!! Staat er niet bij hoe ze het gedaan heeft. Maar hemeltje lief 130 kilo!!!! Dat doe je niet. Zo maar lijkt mij???
[img] http://50plus.blog.nl/fil ... 011-03-02-om-18.49.53.png [img]Vond nog een ander art. Over Hanna Tokkie. Die 130 kilo schijnen toch wat minder te zijn. Maar toch

Voor het EO programma ‘Hoe is het met…’ bezoekt Bert van Leeuwen bekende Nederlanders die uit beeld zijn verdwenen. In de eerst aflevering gaat Bert koffie drinken bij ‘De Tokkies’. De familie Ruijmgaart-Tokkie.

De Tokkies kennen we sinds 2003 toen ze in het nieuws kwamen in verband met een heftige burenruzie in Amsterdam Slotervaart. De IKON speelde hier destijds op in en volgde de gezellige Amsterdammers in de documentaire ‘Familietrots’. Sinds dat moment is het woord ‘Tokkie’ is een feit en ze hadden zelfs een

kersthit.

Hanna Tokkie 56 kilo afgevallen

Wat meteen opvalt als Bert bij Hanna Tokkie de huiskamer binnenkomt is dat de anders zo forse Amsterdamse behoorlijk is afgevallen. Hanna verteld dat ze in totaal 56 kilo is afgevallen! We zijn benieuwd welk dieet Hanna heeft gevolgd om dit resultaat te halen?
M@rtje,

Meis zo bedolede ik het ook niet hoor, dus excuses van deze kant! Dat was absoluut niet wat ik bedoelde.

Dat is als je alles zo moet schrijven dan kan het wel eens verkeerd om klinken.

Maar zo steek ik niet in elkaar, ik wens je oprecht het allerbeste! En ik voelde me totaal niet aangevallen hoor.

Meid ga ervoor en heel veel succes.

Hartelijke groeten,

Angelique
Dank je wel Angelique. Ik wens jou ook veel sterkte en het gaat (hopelijk) helemaal goed komen.
Hallo dames,

Heb wel bijgelezen de afgelopen weken maar niet meer zelf even iets gepost. ik ben inmiddels 4 maanden zwanger, en inmiddels ruim 4 maanden na mijn maagband operatie.

Alles gaat goed, mijn littekens zijn wel nog erg rood en lelijk en zullen nu natuurlijk niet mooi genezen door het feit dat ik zwanger ben en mijn buik alleen maar zal uitrekken, maar dat is iets wat ik er helemaal voor over heb.

Mijn bandje is niet opgespoten omdat ik 2 weken na mijn operatie zwanger ben geworden. Ik kan goed eten, en genoeg.

Probeer mezelf ook niks tekort te doen, met deze zwangerschap heb ik veel trek in zoete dingen, maar ik probeer " goede" zoete dingen te kiezen. Als ik trek in chocolade heb ( wat ik normaal echt nooit heb) dan neem ik optimel chocolade vla, of halfvolle chocomelk, als ik trek in iets zoutigst heb dan neem ik zoutige crackers in plaats van chips. Maar ik ontzeg mezelf niks, en als ik uit ben, op een van de kerstmarkten ofzo dan neem ik gewoon wat ik wil, alleen kleine porties, en dat gaat echt goed.

Ik ben nog niks bijgekomen, ben nu s'ochtends als ik op de weegschaal ga 106 kilo, nog ruim 21 kilo lichter dan mijn start gewicht aan het begin van de rit van 127,8 kilo.

De baby gaat goed, groeit goed en is erg lief voor me ( nergens last van, behalve moeheid) dus ik ben een gelukkig mens.

Hoe gaat het met jullie, heb lang niks meer gezien van de dames die net als mij een maagband in het Atrium hebben gekregen, Duvelke en Noelle, alles goed met jullie? Hoe gaat het met de kilo's?
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-12-2012 18:39
Reden: spam eigen blog
% gewijzigd
3 weken geleden bloed geprikt en wat ik al vermoedde:

B12 tekort waarde is 157 en ondergrens is 150

(valt wel puzzelstukje op zijn plek)

Verder baan kwijt per 17-01-2013
Brenda dat is knap knudde alletwee. Beetje moe zeker van het bloed??? Maar die baan is helemaal balen. Dus nu moet je weer solliciteren?! Het lijkt wel of ik niets anders om me heen hoor dan mensen die hun baan kwijtraken, of net bij de gelukkige groep zitten. alsof alle bedrijven in nederland gaan halveren. niet zo leuk dus.

almostthere, fijn dat het goed gaat, en de dietiste hier heeft ook het hele traject geroepen dat we niet op dieet gaan !!! we mogen best alles eten, maar wat meer letten op de gezondere dingen, oftewel betere keuzes maken, maar nogmaals; alles mag. Is ook wel een beetje makkelijk te zeggen als je mensen voor je hebt die vooral van vet en te zoet meteen ziek worden !!! vind ik reuze humor. heb zondag toch weer wat ijs gehad (minimaal), en ging deze keer aardig goed. normaal gesproken word ik er pittig misselijk van. en laatst ineens van surinaamse kool. ben ik dus ook klaar mee voorlopig. Veel gaat goed, maar af en toe word je overvallen door een missertje en dan ben je weer bij de les. Desondanks ben ik nog steeds errug blij !!!

Ga ik gauw verder, veel te doen vandaag. Maak er wat van meiden !!!
Hallo dames!

Almostthere, wat fijn dat het zo goed gaat met je zwangerschap. Ik vind het erg knap dat ook nu nog goede en gezonde keuzes maakt. Wel jammer van die littekens, msar de reden waarom is een stuk leuker!

Brendah, dat is flink balen, van allebei!

Ik ben sinds dinsdag helemaal happy. Ik word (onder voorbehoud) 11 januari geopereerd! Nog iets meer dan drie weken en dan begint mijn nieuwe leven! Ben er nu nog niet zo zenuwachtig van, lig ziek in bed.....
M@rtje

Super een datum!! Inmiddels wat opgeknapt?

Majesteit

Ja op dieet mag niet meer. Neem ook wel eens wat lekkers. Kan alles

eten.

Knap balen hier en was idd erg moe. Gisteren kort nachtje

gehad 4,5 uur na een thriller in stadion. Uiteindelijk met

strafschoppen verloren. Nu zo doorgaan dan komen

we er wel. Lig nu op bed even goede nacht draaien.
Mag ik vragen hoeveel jullie zijn afgevallen? En in hoeveel tijd?
Hallo allemaal, rond september heb ik hier voor het laatst geschreven. Ik was toen naar de voorlichting geweest. Inmiddels heb ik de screenings, in het MCL, gehad en ben ik "goedgekeurd"! Eind januari mag ik naar de chirurg en anesthesie. Spannend allemaal! Ik lees hier af en toe mee, fijn om de verhalen te lezen, maar merk toch dat het ook wel een persoonlijk proces is. Vind het lastig om in te schatten wat ik kan verwachten en wat de consequentie voor rest voor mijn leven is, maar de keuze lijkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven