Wanneer bel je teveel?

11-12-2012 18:14 77 berichten
Ik had gisteravond een discussie met mijn vriend. Niks theatraals hoor maar gewoon een discussie over mijn belgedrag.

Wij hebben zo'n onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers dus het gaat niet om de kosten. Die blijven gelijk. Het stoort hem alleen dat hij mij vaak niet kan bereiken omdat ik in gesprek ben (onzin want ik heb een mobiel waarmee ik zo goed als nooit bel dus hij kan me wel bereiken).

Ik bel dus per maand tussen de 45 en 55 uur (dit is privé, buiten werk om), dit kan ik zien op de telefoonrekening. Hij vind het krankzinnig, ik vind het wel meevallen.

Ik vraag me af of het echt krankzinnig is. Hoeveel bellen jullie per maand?
Alle reacties Link kopieren
Je belt dus zo'n 3000 minuten? Dat vind ik absurd! Waar haal je de tijd vandaan?
Altijd binnen mijn bundel, maximaal 13,95 per maand. Dat is 275 belminuten en 300 smsjes. Wel sim-only uiteraard, die telefoon koop ik zelf wel.

Ik vind persoonlijk tussen de 45 en 55 UUR echt heel erg veel. Maar als het binnen je abonnement valt, hey who cares?
Hemel, je belt gewoon een royale werkweek!

Werk je niet, verder?
Wow. Ik vind dat inderdaad ook heel erg veel.
Tussen de 45 en 55 uur?? Jee, dat vind ik echt heel erg veel.

Na een tijdje ben je toch ook wel uitgepraat lijkt me

Ik heb geen idee hoevee; ik per maand bel eigenlijk. Ik denk zo rond de 250/300 minuten.
Ik heb een contract voor 200 min/sms en daar blijf ik meestal ruim onder.

50 uur bellen is meer dan 6 werkdagen van 8 uur. Dat vind ik wel veel ja.. Heb je veel familie&vrienden in het buitenland/andere kant van het land?

En een uur langer bellen kost je nu idd niet meer, maar als je minder zou bellen zou je wel met een goedkoper abbo toekunnen.
Je belt echt extreem veel vind ik. Geef je vriend dus gelijk in dezen...
Wauw, zit je telefoon nog niet vast gesmolten aan je oor?
Jeetje! Dat is wel veel ja. Bel je dan met veel verschillende mensen? Mijn eerste gedachte is: waarom zoek je ze niet op als je zoveel met mensen praat?

Ik bel ongeveer 300 minuten per maand.
Ja, dat is extreem veel

Dat is een extra werkweek

Als mijn vriend dat zou doen, zou ik hem als 'niet goed snik' bestempelen
Ik werk fulltime en voor mijn werk bel ik ook het grootste gedeelte van de dag. Ik hou gewoon van bellen denk ik. Ik ben ook nooit echt uitgepraat.

Voor de duidelijkheid, dit gaat om een vaste telefoon, geen mobiel.

Ik heb een mobieltje met een abo van 5 euro nogwat alleen voor noodgevallen...
Ik zit op zo'n 100 belminuten per maand, dus dat is nog geen 2 uur.
Behoorlijk extreem. Ik vind dat ik al veel bel, zeg maar 300 minuten per maand echt bellen en daarnaast wel vaak Facetime (soort Skype op de Mac) aan staan met mijn beste vriend.

Waar haal je de tijd vandaag zeg??
quote:neve81 schreef op 11 december 2012 @ 18:23:

Ik werk fulltime en voor mijn werk bel ik ook het grootste gedeelte van de dag. Ik hou gewoon van bellen denk ik. Ik ben ook nooit echt uitgepraat.

Met wie bel je allemaal? Klinkt wel gezellig hoor!
quote:neve81 schreef op 11 december 2012 @ 18:23:

Voor de duidelijkheid, dit gaat om een vaste telefoon, geen mobiel.

Ik heb een mobieltje met een abo van 5 euro nogwat alleen voor noodgevallen...Je werkt fulltime? Ik vraag me dan echt af of je in je vrije tijd niets anders doet dan bellen? Heb je nog wel tijd voor je vriend?
Langsgaan is vaak geen optie in verband met afstand.
Aan de ene kant beweer je dat je een mobiel hebt waarmee je zo goed als nooit belt, en aan de andere kant zeg je dat je tussen 45 en 55 uur belt per maand.
x
quote:Bammetjebam schreef op 11 december 2012 @ 18:25:

Aan de ene kant beweer je dat je een mobiel hebt waarmee je zo goed als nooit belt, en aan de andere kant zeg je dat je tussen 45 en 55 uur belt per maand.Vaste lijn.
Had je die discussie met je vriend ook via de telefoon?
Ik vind het ook echt absurd en totaal overbodig.

Als ik met de vaste telefoon 3 uur per maand haal is het al veel en met mijn abo haal ik nog niet eens een half uur per maand....

Ik verbaas me er altijd over dat er mensen zijn die zoveel bellen. Het is toch veel gezelliger om bij elkaar op visite te gaan?
Als je het omrekent, bel je dik zo'n 1,5 uur per dag.
als je daar gelukkig mee bent, en je vriend en niemand anders van de partijen lijdt eronder, dan maakt het toch niet uit.
it's a big club and you ain't in it

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven