Minnaar deel 19.

26-11-2012 12:53 3006 berichten
Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"
quote:Sensual_D schreef op 11 december 2012 @ 18:47:

Julus... als er 1 vreemd gaat heb je het ook SAMEN verkloot...

Hohoho, dit denk ik toch effe niet hoor! Je verwacht nogal wat van je partner als hij moet voorkomen dat jij vreemdgaat, dat is me dunkt toch echt de omgekeerde wereld. Sense, in jouw geval heb je meerder keren aangegeven dat je seks miste maar je kunt jouw verhaal niet als standaard neerzetten voor elke relatie. Ik heb met zo verschrikkelijk veel (potentiële) vreemdgangers gemaild en zo vaak is het verhaal "zoeken naar nieuw vlees", "op naar het avontuur", "jagen", "geldingsdrang". "hollee, we leven maar 1 keer". Op de vraag of het thuis al eens besproken is, is het antwoord 9 van de 10 keer.. neuh, vrouwtje is gelukkig zo, waarom slapende honden wakker maken, o ja, wanneer gaan we neuken?

En zijn partner maar denken dat alles thuis koek en ei is.

Vreemdgaan is een éénzijdige oplossing voor een probleem dat wellicht in het samen ontstaan is, dat zou kunnen. Maar nu lijkt het alsof de niet-wetende partner altijd deels schuldig is aan het vreemdgaan en daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Alle reacties Link kopieren
quote:noppies schreef op 11 december 2012 @ 20:52:

Dat is precies waar het fout gaat, volgens mij, Julus. Dat de een met zijn of haar hoofd allang met iets en iemand anders bezig is en die energie niet meer in de nr 1 relatie gestopt kan worden. Terwijl de niet-vreemdganger miss wel voelt dat er iets niet helemaal lekker zit, maar niet doorheeft hoe de zaken er werkelijk voor staan.

Het kan nooit de schuld van samen zijn, dat een partner vreemd gaat. Ik ben ook vreemdgegaan en dat was voor mij ook meteen einde relatie. Al voor mijn vreemdgaan waren er problemen, maar die waren eigenlijk al onoverkomelijk. Mijn vreemdgaan was voor mij een bewijs dat het op was.

Maar dat was geheel en al mijn keuze, mijn stap, mijn schuld. Ik was fout. Mijn partner kon er niets aan doen dat ik het bed met iemand anders deelde, dat was mijn aandeel.

Achteraf zie ik wel dat de relatie al lang daarvoor gestrand was, maar we dat beide niet wilden of konden zien. Binnen een paar dagen kwam het uit en heb ik de knoop van scheiden doorgehakt.

Denk je dat je dat moment voelt, Julus? Had jij een vermoeden dat jouw ex het bij een ander aan het zoeken was?

Ik denk dat je in veel relaties niet eens doorhebt hoe ver je eigenlijk daadwerkelijk van elkaar verwijderd bent.

Jahoe, hebben jullie het daar over? Hoe het dan verder zou moeten? Weet jouw man hoe serieus het voor jou is?

Truth, mijn minnaar en ik hebben seks met condoom.

Ik lees steeds mee en reageer af en toe weer,je hebt gelijk Noppie.

Na 18jaar huwelijk ging het bij ons ook mis,we waren ook van elkaar verwijderd.Is erin geslopen zonder dat je er erg in had,maar vreemdgaan daar had ik geen moment bij hem aan gedacht.En het rare is men zegt: elkaar tekunnen naar zoveel jaren,maar niets is minder waar,want de meeste verwachten dit helemaal niet van hun partner.
quote:noppies schreef op 11 december 2012 @ 19:06:

Ja, maar hoe kan Wovi of Julus nu iets doen aan de relatie als de ander op eigen houtje besluit het buiten de deur te gaan zoeken?

De vrouw van mijn minnaar weet van ons, weten we inmiddels. Zij kiest er voor om te struisvogelen voor nu, minnaar weet niet waarom. Ze praten nergens over thuis.

Ik laat beide stukjes van jouw tekst even zo staan..

Wil jij zeggen dat de vrouw van jouw minnaar totaal geen schuld heeft aan zijn vreemd gaan?

Zou hij ook vreemd gaan als er niets aan de hand was, en ze een perfecte relatie hebben?

Er zijn er een aantal hier die het puur op 'thrill' doen.. maar juist velen omdat er iets mis is in de relatie.. Ligt dat geen wat mis is in de relatie dan enkel bij degene die er voor kiest vreemd te gaan?
Ik ga hier verder nu nog even niet op in, ben eigenlijk nog aan het werk.. (dus tussen de bedrijven door)

Maar ik geloof dus niet dat partners het zelden aangeven..

Ik geloof dat de ander te vaak struisvogelpolitiek speelt, en denkt dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen..
Sense, ik heb weinig zicht op hoe hun relatie werkelijk in elkaar steekt. Ik weet niet of hun seksleven bevredigend is, ik weet niet of ze het knus hebben samen, dus haar aandeel in hun relatie kan ik niet beoordelen.

Ze is een nogal kille, afstandelijke vrouw, zoals ik en anderen haar kennen, maar dat hoeft thuis natuurlijk niet zo te zijn. Minnaar en ik praten daar niet over, ik vraag niet en hij vertelt niet.

Zij is niet verantwoordelijk voor zijn vreemdgaan. Als hij warmte mist bij haar, of enthousiasme in bed (want hij is niet veel gewend, hij is nogal braaf in bed en niet gewend om zijn wensen te uiten), moet hij dat met haar bespreken en daar een oplossing voor vinden. Hij zou dat gemis thuis niet bij mij moeten zoeken, zonder dat met haar te overleggen.

Nu doet hij dat wel, maar heeft zij ook niet de kans om op deze vlakken (die ik nu zelf invul hoor) iets aan te passen.

Wrs vindt ze het wel oké zo. Zolang er thuis maar niet teveel veranderd, hij niet weg gaat en hun gezin blijft zoals het is, is het voor haar genoeg.

Of hij anders ook vreemd zou gaan, als thuis alles perfect was? Nee, denk ik niet. Hij is niet op zoek naar de thrill, zoals jij het noemt. Het neuken om het neuken.

En dat wat er mist in de relatie, ligt absoluut bij beide partners. Daarin geef ik je helemaal gelijk. Alleen is de keuze van een van die partners, zonder de ander daar bij te betrekken, om vreemd te gaan, slechts bij een van die partners. De ander kan daar niets aan doen. Die ander zou wel iets kunnen doen aan het gemis in de relatie.
quote:noppies schreef op 11 december 2012 @ 20:52:

Jahoe, hebben jullie het daar over? Hoe het dan verder zou moeten? Weet jouw man hoe serieus het voor jou is?

.

Noppies... 2 jaar geleden ben ik in de fout gegaan, ben vreemd gegaan. En zelfs daarvoor al heb ik aangegeven dat ik dat eens wilde proberen.

Ik heb het thuis opgebiecht en met die man gestopt. Veel over gesproken, en we zijn gaan swingen (wat we al veel eerder wilden trouwens)

Ik dacht dat dat mijn 'honger' zou stillen.

Maar helaas.... mijn wens is dat ik alleen kan en mag daten (not just sex maar ook vriendschap). Ook tijdens die periode veel aangegeven, maar blijkbaar dacht hij dat ik het niet serieus meende.

Tot een paar maanden geleden ik heel duidelijk heb uitgesproken wat ik wilde en hoe ik het ongeveer zou willen.

Toen had hij heel erg in de gaten dat het me ernst was.

Dus nu hebben we regelmatig dat we een hele nacht zitten te praten over onze wensen en hoe we die in zouden willen vullen.

Soms zeeeeeeer heftig (tot huilens toe bij jahoeman) maar ook vaak gewoon lekker ;). Lastig uit te leggen hier maar ook aan jahoeman.

Kortom, we praten veel, doen heel veel dingen samen, sex is helemaal okay, kids doen het goed. Niks te klagen zou je zeggen.

En toch mis ik 'iets'.
quote:Sensual_D schreef op 11 december 2012 @ 18:43:

[...]

Wovi geeft heel duidelijk in zijn posts aan dat zijn vrouw (exvrouw) de schuldige is in deze, ik kan niet veel meer uit zijn posts halen dan "Ik wilde het nog wel proberen, Ik wilde nog wel ons huwelijk redden..' Door haar zitten we nu in de shit.. enz enz... En niet in 1 post, maar in meerdere posts. Voor julus geld idem..

Ik verklaar ook nergens dat vreemd gaan goed is, en dat die kant geen blaam treft. Er wordt alleen vaak voor bijgegaan aan de werkelijke reden, en dat zie ik ook bij Wovi (en julus) terug.. Er wordt letterlijk geschreven dat degene die fout zijn de 'Zwarte piet' zijn..

.

Sensual het is niet mijn bedoeling om mijn vrouw de schuld te geven en mijzelf vrij te pleiten.

We hebben samen niet genoeg ons best gedaan om de relatie spannend te houden en kwamen samen daardoor op een punt dat alles voorspelbaar was en alles rustig voort kabbelde en er niet meer echt spaning tussen ons was.

We hadden nog wel gewoon sex etc.

Daarom schreef ik ook dat ik begrijp waarom ze het gedaan had.

Ik was daarna niet alleen die verder wou maar zij ook.

ze vertelde mij dat alles over was en er samen voor wou gaan.

alleen op dat moment leek het wel of ze 2 personen was een die verder met mij wilden en 1 die de spanning bleef opzoeken. (was nooit de bedoeling om van nr2 een nr1 te maken en voor hem ook niet)

dit laatse verwijt ik haar wel het vreemgaan in eerste instantie niet, maar zeg dan niet dat het over is terwijl dit niet het geval is
quote:Sensual_D schreef op 11 december 2012 @ 21:32:

Ik ga hier verder nu nog even niet op in, ben eigenlijk nog aan het werk.. (dus tussen de bedrijven door)

Maar ik geloof dus niet dat partners het zelden aangeven..

Ik geloof dat de ander te vaak struisvogelpolitiek speelt, en denkt dat het allemaal zo'n vaart niet zal lopen..Sense... ik denk dat een heleboel vreemdgangers het thuis niet aan durven te kaarten. Ik denk juist dat de vreemdganger de struisvogelpolitiek toepast.
goed van je jahoe dat je het thuis zo hebt aangeven, zo kunnen jullie samen proberen je relatie zo in te richten waar jullie je beide in kunnen vinden.
is niet makkelijk wovi12.

En zeker niet met zo'n ongeduldig persoontje als ik
ik snap dat dit erg moeilijk is en de meeste daarom maar de makkelijkste weg kiezen.

Daarom vind ik het ook zo knap van de mensen die het wel doen, want je geeft een stuk controle uit handen, en het zou zomaar kunnen dat je huidige relatie zo niet verder wilt.
Ik hoop echt dat we er uit komen wovi. Want wat ik zeker NIET wil is dat mijn relatie met nr1 strandt.

Maar ik wil ook niet mezelf verloochenen (klinkt wel erg zwaar, maar weet niet hoe ik dit anders moet verwoorden) door iets niet te doen omdat mijn partner het niet wil. Ik wil dit te graag. Ik zal het heus wel een tijdje zonder kunnen, maar eens..... gaat het weer knagen. Weet ik inmiddels voor 100% zeker.
quote:jahoe1968 schreef op 11 december 2012 @ 22:04:

[...]

Sense... ik denk dat een heleboel vreemdgangers het thuis niet aan durven te kaarten. Ik denk juist dat de vreemdganger de struisvogelpolitiek toepast.

Je hebt het dan over het vreemdgaan, dat niet durven aankaarten..

Ik heb het over de zaken die je mist, en ik kan me niet voorstellen dat je dat niet aan durft te kaarten..
dat kunnen jij en ik ons niet voorstellen Sense.

Maar ik vrees dat er heel veel mensen zijn die het niet durven of willen.
Als je kunt klagen over schoenen en sokken die in de weg staan, dan kun je ook aangeven dat je niet tevreden bent, als je kunt klagen omdat klusjes niet gedaan zijn, kun je ook vertellen dat je niet tevreden bent, als je kunt ruzie maken over andere zaken, kun je ook vertellen dat je niet tevreden bent..

Het is dan ook aan de ander om er iets aan te doen..

Maar ik blijf bij mijn standpunt.. het is verdomde makkelijk om de zwartepiet bij de vreemdganger neer te leggen en vooral niet hand in eigen boezem te steken..

Daarbij denk ik dat velen het wel aangeven, maar dat de ander er niets aan doet.. (ook daar zie je hier best regelmatig topics over...)
quote:Sensual_D schreef op 12 december 2012 @ 00:59:

Maar ik blijf bij mijn standpunt.. het is verdomde makkelijk om de zwartepiet bij de vreemdganger neer te leggen en vooral niet hand in eigen boezem te steken.. Ik vind het nog veel verdomde makkelijker om de schuld van je vreemdgaan bij je partner neer te leggen. Ook al héb je je mond opengetrokken, al héb je verteld wat je dwarszat, dan nog rechtvaardigd dat niet per definitie vreemdgaan toch? Nogmaals, de soon to be vreemdganger kan ook een andere keuze maken, vertellen dat je er aan zit te denken om vreemd te gaan bijvoorbeeld. Ik denk dat maar weinigen dat lef hebben.
Ga nu niet mijn woorden verdraaien Rooss, ik heb nergens gezegt dat alle schuld bij de partner gelegd moet worden..

Mijn woorden waren juist "Samen" ken je dat gezegde 'Waar 2 kijven hebben 2 Schuld?" Dat geld hier ook. Heeft de partner aangegeven waar het schort? Is er aangegeven dat er een probleem is? Is er gezegd dat er dingen niet volgens wens gaan? Steek dat niet je kop in het zand en ga de ander als de boeman aanwijzen.. En dat is wat hier dus wel aangegeven wordt

En nee ik had dat lef niet, om hem dat aan te doen, om het hem te zeggen dat ik een vreemdganger was.... voel ik me daardoor een lafbek, nee.. totaal niet. En ja ik had al tientallen keren aangegeven waar het mis zat, wat ik miste, ... ben ik dan de complete zwartepiet? Dacht ut niet!

Gelukkig maar dat jullie zulke moraalridders zijn, wat zou de wereld toch zijn zonder jullie...
quote:Sensual_D schreef op 12 december 2012 @ 01:30:

Is er aangegeven dat er een probleem is? Is er gezegd dat er dingen niet volgens wens gaan? Steek dat niet je kop in het zand en ga de ander als de boeman aanwijzen.. En dat is wat hier dus wel aangegeven wordt

.

Dat wordt niet aangegeven, dat maak jij ervan. Bijzonder dat jij precies weet wat er thuis besproken wordt en het gewoon niet geloofd als men zegt dat de soon to be vreemdganger nooit heeft uitgesproken wat er schort.

Dan ben ik wel uitgepraat maar ik denk dat ik dat sowieso ben met jou. Die ouwe koeien gaan stinken.
quote:Rooss4 schreef op 12 december 2012 @ 01:39:

[...]

Dat wordt niet aangegeven, dat maak jij ervan. Bijzonder dat jij precies weet wat er thuis besproken wordt en het gewoon niet geloofd als men zegt dat de soon to be vreemdganger nooit heeft uitgesproken wat er schort.

Dan ben ik wel uitgepraat maar ik denk dat ik dat sowieso ben met jou. Die ouwe koeien gaan stinken.Amen ;)
Je haalt nu zelf oude koeien uit de sloot hoor, ik had het nergens over..

Jij uitgesproken?.... je hebt nog nooit iets uitgesproken..

Had je dat maar gedaan.. dat had je een stuk netter gestaan dan kletsen achter mijn rug om.. (en nog over dingen die niet waar zijn ook)
quote:jahoe1968 schreef op 12 december 2012 @ 01:49:

[...]

Amen ;)Dat is grappig.. zelfs Jahoe weet er ondertussen van..
Sensual als je mijn post van 22:04 leest geef ik hier duidelijk aan dat het ons beide fout is hoe het gelopen is tussen ons en dat het zeker niet alleen mijn vrouw haar schuld is dat onze relatie rustig voort kabbelde. zonder al te veel spanning.

zij heeft haar gebreken net zogoed als dat ik en ieder ander die heeft.

Maar ik denk niet dat je samen aan een relatie kunt werken als er nog een derde in beeld is.
Sense, je mag er van vinden wat je er van vindt, iedereen heeft recht op zijn of haar eigen mening, maar je kunt niet zeggen dat jij die mening hebt en dus Wovi en Julus hier niet hun waarheid vertellen. Dat een relatie niet zo lekker loopt en dat dat niet besproken is van te voren, kan.

Jij hebt wel met je partner besproken dat het niet zo goed ging of dat je iets belangrijks miste, maar je hebt niet besproken dat je op zoek zou gaan naar iemand anders of het dan bij iemand anders had gevonden.

Houd jij jouw partner voor een deel verantwoordelijk voor jouw vreemdgaan?

En dat heeft niets met moraalridder zijn te maken, want ik ben geen moraalridder. Zelf ben ik vreemdgegaan, maar dat is geheel en al mijn eigen verantwoordelijkheid. Niemand anders kan daar de schuld voor dragen, alleen ik. Ik was degene die bedroog, mijn ex stond met een blinddoek aan de zijlijn en kon er niets aan doen. Had er ook niets aan kunnen doen, ik had het hoe dan ook gedaan.

Dat je samen verantwoordelijk bent voor het welzijn van je relatie, ben ik met je eens. Dat, als dat niet werkt of er niet genoeg aan gedaan wordt door beiden, de een het elders gaat zoeken en dat stiekem doet, nee, daar heeft 'samen' niets meer mee te maken. Dat doet iemand echt geheel en alleen op eigen houtje.

Lieve Sense, als je boos bent, mag dat, maar hier is toch niet de plek om dat op te rakelen? Stuur dan een mail met alles waar je boos over bent naar wie je wilt, maar hier op dit topic heeft dat echt geen enkel nut en het stoort voor de anderen.
Ik geloof dat we wel gelijkgestemd zijn.

Kan hooguit een kijkje in eigen keuken geven om jullie een beeld te geven, maar elke situatie is anders. Er speelt vaak zoveel (meer) mee, denk ik dan.

In mijn geval investeerde ex 0,0, een hele bewuste keuze. Ik werd genegeerd in alle opzichten. Heb pogingen gedaan, maar hij was allang uitgestapt (achteraf bezien, toen snapte ik het niet).

Wel stelde ik achteraf de vraag of hij wel had geinvesteerd indien de ander er niet was geweest. Antwoord; ja. En of hij het had gewild dat onze relatie naar de knoppen ging. Antwoord; nee.

Ik kan het gewoon niet kloppend krijgen in mijn hoofd, maar ik weet ook dat veel vreemdgangers nooit helemaal open of eerlijk zullen zijn, omdat het zo complex is ook voor henzelf.

Denk eigenlijk dat mijn ex zelf ook niet goed begrijpt hoe dingen hebben kunnen gaan. Zou dat kunnen? Dat hij zelf enorm in de war was en niet wist hoe hij zijn twee werelden moest inkleden? Hij gaf zijn hart aan de ander, maar zijn hart lag al heel lang bij mij. Moeilijk, lijkt me.
quote:truthbetold schreef op 11 december 2012 @ 20:06:

Voor de vrouwen met een nr2, gebeurd de sex hier uhm.. veilig? Toch iets wat ik me afvraag, zeker bij diegene met een prille relatie. Daar dit soort relaties vaak gebouwd zijn op lust is een condoom natuurlijk een behoorlijke domper?

En voor de vrouwen die een omgang met nr2 hebben zonder dat hun nr1 hier van weet; Hoe doe je dit zonder dat jouw man hierachter komt? Ik bedoel, een smsje/appje op het verkeerde moment en het is gebeurd lijkt mij? Ik kan de keren niet tellen dat ik de telefoon van mijn vriend in mijn handen heb gehad voor welke reden dan ook.

Ja altijd veilig hier hoor.

Appen doe ik wel, maar alleen overdag en mijn nr 1 heeft geen verstand en interesse in smartphones dus weet amper hoe de mijne werkt. Over het algemeen doe ik dingen over de mail en zo min mogelijk via de wa. sms-en doe ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven