Parijs alleen

13-12-2012 04:08 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort wil ik eens lekker cultuursnuiven en winkelen in de stad van Frankrijk. Tegen het alleen gaan zie ik niet op, er is genoeg te doen en ik zorg dat ik 's avonds laat niet alleen buiten loop.

Wel heb ik moeite om een goedkoop hotel (30 euro per nacht?) te vinden (2 nachten, 3 dagen) in mijn eentje. Heb het internet al afgezocht maar voor 1-persoons is het juist nog veel duurder dan met zijn tweetjes. Het gaat mij alleen om het hotel. Ik kan al goedkoop reizen met de Thalys.....

Hopelijk heb jij de gouden tip. Ervaringen van geslaagde tripjes Parijs zijn natuurlijk ook welkom!
wimdu.nl al geprobeerd? Daaar verhuren particulieren hun huizen/kamers en die betaal je per unit en niet per persoon.
Of een hostel waar je een 1-of 2-persoons kamer neemt?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
ik was van de zomer weer eens in Parijs, het was mijn 4e x,

ik ben dol op die stad.

daar zaten we in een studio die ik kon huren van

nederlandse mensen (keurige betrouwbare mensen)

ik ben echter de link kwijt, maar mocht je interesse hebben

dan smurf ik dat even op.

hebbes! dit is um:

http://www.marktplaats.nl ... usPage=lr&pageNum=1&pos=8

wat leuk trouwens dat je alleen gaat! er is idd. genoeg te doen

in Parijs dus ik denk niet dat je je snel verveeld.
Kijk eens naar formule 1 hotels. Dan moet je misschien iets met de metro voor het centrum maar het is wel goedkoop.
Kijk eens op zoover. Heb daar ook een hotel geboekt. Wel iets duurder maar sodeju wat heb ik er zin in! Lekker shoppen en naar musea, eten, winkelen en nog meer winkelen.
Ja en?
Probeer Booking.com (ik heb geen aandelen, maar promoot de site graag), daar kun je filteren op prijs-onder-de-50-euro
Je kunt wellicht ook appartmentsapart.com proberen, daar heb ik van de week nog een leuk appartementje geboekt voor in Lissabon. Heb daar al eens eerder geboekt en dat was ook prima!

Leuk hoor, Parijs, veel plezier!
het is wat het is
Het lijkt me wel handig om te weten wanneer je precies wil gaan. Ik krijg bij booking.com nl al in februari dat het dan een drukke periode is en dat de prijzen daarom hoger kunnen liggen. Ik vind in die periode (ook buiten het weekend) geen enkel hotel onder de 49 euro (daar begint het mee en dat is op een slaapzaal).
quote:Ster_ schreef op 13 december 2012 @ 08:11:

Kijk eens naar formule 1 hotels. Dan moet je misschien iets met de metro voor het centrum maar het is wel goedkoop.

Dit. Als je student bent, kun je in zone 1-6 al een weekendkaartje kopen voor 7 euro (of 7,50 is het geloof ik nu). Dan heb je iets verder te reizen met RER of Metro maar zo'n OV kaartje heb je toch wel nodig.

Couch surfing overwogen? 30 euro per nacht is echt heel weinig.
@stripes, ben helaas al wat jaartjes geen student meer, jammer want het was een leuke tijd met veel van dit soort voordelen.

Zo'n wwekendkaartje is spotgoedkoop, had ik graag gebruik van gemaakt.

@iedereen, bedant voor jullie reacties. Hier moet toch iets leuks bij zitten. Ik wacht misschien nog even tot het begin van de lente en het ietsje beter weer is, maar ik zal zeker laten weten hoe ik heb overnacht en hoe de trip is bevallen. Ik ben momenteel wel zwanger, maar in het begin van het voorjaar ben ik weer wat verder en hopelijk ben ik dan af van die vervelende misselijkheid.
Ga naar de moskee in het 5e arrondissement! Heerlijke hammam (er zijn kluisjes voor je spullen), check wel even wanneer het vrouwen / mannen dag is, het is hier niet gemengd! Daarna heerlijke muntthee met gebak in de tuinen van de moskee! Verder... catacombes (beetje morbide maar interessant), sacre coeur na zonsondergang, prachtig uitzicht over parijs en live muziek! Hier voel je je zeker niet alleen!
Hammam is op maandag - woensdag - donderdag en zaterdag l.

Het is écht relaxed daar.
Vergeet je hardloopschoenen niet! De benedenkade van de Rive Droite is op zondag afgesloten voor gemotoriseerd verkeer, doordeweeks zijn er de benedenkades van de Rive Gauche en het Ile. Niets mooier dan een rondje langs de Notre Dame, Louvre en Pont des Arts in het ochtendlicht.

Wanneer de rozen bloeien is de boventuin bij Bastille ook erg mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven