Rijles!

03-07-2011 17:55 1161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het oude topic ( Rijles!! ) bijna vol zit kunnen we hier verder kletsen!

Voor al je paniek momenten, vreugde momenten, mental breakdowns, persoonlijke overwinningen, vragen, tips, rijles lief en leed!

RIS-toetsen

Tussentijdse toetsen

14-07 Ruza

12-09 freshfruity

02-12 lucky birdie

Examens

06-07 rwoanne

23-07 mmm_x

18-08 dreamlogic

15-09 Ruza

28-09 Pimpepaars

26-10 Aimee (motor)

29-11 Madam atelier (ja, je krijgt er 3)

25-03 femmelotje!

03-10 Chipper
Bedankt voor de succeswensen allemaal!

Gek genoeg ben ik heeel rustig nu, had ik niet verwacht! Blader m'n theorieboekje nog eens door maar weet alles... (extra check, ken ik alle verkeersborden wel die ik morgen tegenkom hihihi)

Jullie horen morgen!
@ Herfstblad: natuurlijk, ik heb nu bijna het dubbele aan ervaring. Veel beter. Vriend en ik gaan binnenkort een autootje kopen, zo spannennnnnnd!

Maarrrrr SUMMER: nog een keer: you can do it!!!!!! :-D !!!! Gaat helemaal goedkomen. Hoop dat je al lekker naar je bedje bent en dat je morgen rijdt als een ster!

Nu ben ik alweer helemaal zenuwachtig, maar nu dan voor jou. Haha.

Succes Summer!!!!!!!!
Jaaaaaa hoorrrr! Hij is binnen :cheer:! Blij, blij, blij!!!!
Gefeliciteerd allebei ! Op heel veel veilige kilometers!!
Gefeliciteeeeeerd Summer! Samen ritje maken?
Thnx Atelier!

Haha ja kabouter, gezellig :D!

Lief van je dat je zenuwachtig voor mij was haha!

Het is me best meegevallen.. Heel aardige man.. ik hoefde maar een paar knopjes aan te wijzen en over alle meters vertellen. Toen mocht ik al gaan rijden. Het rijden viel ook mee, het was super rustig maar hier en daar wel wat glad. Ik heb één bocht wat snel genomen en daardoor wat rap ingevoegd maar dat heb ik zelf aangegeven.. we waren na 20 minuutjes rijden alweer terug als eerste.. toen moest ik vast naar binnen, dus ik dacht ze gaan nog wat bespreken in de auto maar met 10 seconden waren de examinator en de instructeur ook al uitgestapt. Toen liepen we naar de tafel en zei de instructeur, zo Summer.. vanaf nu mag je het alleen gaan doen!

Waaaah, ik was zó blij! Toen nog even wat besproken met de examinator. Toen gauw naar mijn vriend en toen had ik mijn thee al op en toen kwam de rest er pas aan! Goed teken toch? Nog even met mijn instructeur gekletst en dat was het dan!

Maandagmorgen gelijk naar het gemeentehuis .. leuk hoor!

Veel rijplezier allemaal en ik kom hier af en toe nog wel even buurten!
Ohja, ik heb de omkeeropdracht en de stopopdracht gedaan; eitje! En bij het CBR voorin in het vak parkeren maar dat stelt ook niet zoveel voor!
Haha Summer! Supergoed! Ik baal heel erg want m'n rijbewijs komt wel pas later dus kan pas woensdag ofzo rijden en met die verzekering enzo ga ik het risico liever niet lopen .. Wel een rondje parkeerplaats gemaakt haha.

Maar Chill dat het rustig was, zeg! Zeker met dat gladde weer en de zenuwen. Bij mij was het echt zooooooo loeidruk. Er was een ongeluk gebeurd dus de hele stad was chaos. Dat was echt vreselijk. Maar, jij hebt bewezen dat je met moeilijke weersomstandigheden kan rijden en ik in de drukte, kortom: we zijn vet goed (:

Ik voelde me net wel wat beledigd. Ik ging naar de supermarkt want ga voor mijn vriend koken vanavond dus ze vraagt me om id (oké, opzich heb ik een fles wijn en een enorme hoeveelheid maaltijdingredienten en ben ik 23 dus het ziet er niet heeeeeeeeeel erg uit alsof ik een 15jarife zuiplap ben volgens mij), dat vind ik niet erg verder, was alleen verbaasd want dat heb ik in een jaren gehad, maar ik geef dus m'n id zegt ze: 'oh sorry, je bent al vet oud!'

Iedereen lachen, zij knalrood en ik stond daar echt van: tja.. Smooth, schat.

Maar goed, sorry voor de off topic, ik vond het wel grappig.

Zit wel steeds tegen iedereen: jongen, als ik m'n rijbewijs al had, dan zou ik jullie naar huis brengen! En bedenk me dan dat ik 3 glazen wijn op heb. Merk dat ik daar nu al mee bezig ben, dat ik daar rekening mee moet gaan houden op feestjes. Dat je niet als je met de auto ergens heen gaat zomaar een glas wijn gaat drinken maar moet afspreken wie de Bob is. Tot nu toe was vriendlief namelijk ALTIJD de Bob :p maar ik geloof dat dat er niet meer inzit :(
Gefelcitieerd SummerDee!!
Haha kabouter ik vond rijden zo leuk dat ik in het begin altijd de Bob wilde zijn :-D. Inmiddels vind ik drinken toch net zo leuk dus om ste beurt :p
@ Madame: ja ik denk dat het ook nog zo gaat gaan bij mij

Maar nu heb ik 'm nog niet en toch bedenk ik me dat ALS ik 'm heb ik voorzichtig moet zijn. Ik denk dat ik nooit ga rijden ook al heb ik maar een half glas wijn op. Stel er gebeurt iets, dan blijf ik denk ik altijd denken: 'wat als?'

Oh ik heb nu alweer spijt dat ik geen spoedrijbewijs heb aangevraagd :( dinsdag gaan we onze kitten ophalen en nu is mn rijbewijs er wss nog niet en dan kan ik niet rijden :( zo jammer want het was zo'n leuke eerste rit geweest!
Dat is inderdaad jammer kabouter.. aan de andere kant zei mijn instructeur gisteren nog dat het een beetje nepperij is; het scheelt maar 2 dagen en, zo zei hij, voor wat extra geld kunnen ze ineens wel hard werken ;) haha.

Ach ik vraag mijn rijbewijs morgen aan en dan heb ik hem denk ik vrijdag. Over 2 weken gaan we naar Antwerpen, we kunnen een auto lenen dus dat wordt een pittig eerste ritje voor mij denk ik! Heb er wel heel veel zin in, en het is veel snelweg dus dat valt mee.

Kabouter wat betaal jij voor je rijbewijs als ik vragen mag? Hier is het 46 euro. Ik vind het altijd zo bizar dat daar zoveel verschil in zit!

Bedankt voor je felicitatie Woman!
Hee Summer! Ik betaal ook 46. Spoedprocedure is 80 euro.

Wat grappig dat je naar Antwerpen gaat, ik ga ook daarheen rijden! Vet leuk

Dat zal inderdaad wel pittig worden, maar mijn vriend gaat met me mee (ik ga in feb met een vriendin zonder rijbewijs) zodat hij me kan coachen en ik vast een keer het stuk gereden heb. Als ik nl met haar voor het eerst ga en ik panick, dan is er niemand om het op te vangen. Maar vriend heeft al 8 jaar zn rijbewijs dus dat komt wel goed

Spannend ik hoop dat m'n rijbewijs er al eerder is en dat ik toch de kitten kan halen. Ik ga er speciaal voor bellen naar de gemeente. Maar anders is het jammer want no way dat ik onverzekerd in de auto stap.
Haha dat is wel heel toevallig ja! Mijn vriend gaat ook mee maar die heeft zelf nog geen rijbewijs.. maar hij kan wel heel goed de weg wijzen dus dan hoef ik me daar niet druk om te maken haha. En ik vind het wel heel fijn dat ik dan even alleen kan rijden want ik denk dat het nog wel even duurt voordat we een eigen autootje hebben.

Zou fijn zijn als je rijbewijs er toch eerder is! Het is het proberen waard toch? Moest je gelijk betalen bij het aanvragen of pas bij het ophalen?

Ik wil eigenlijk nog even nieuwe pasfoto's laten maken morgen eerst, ik heb nu zo'n vreselijk chagrijnige hahaha en die is ook al 4 jaar oud..

Het voelt nog steeds wel wat onwerkelijk dat ik nu alleen mag rijden, heb jij dat ook?

Fijn weekend nog!
Ik heb wel een spoed rijbewijs gedaan vorig jaar (jeetje alweer een jaar geleden dat ik me heb gehaald). Wilde zo snel mogelijk zelf de auto in :p
Ja ik moest er meteen voor betalen. Ja het kan natuurlijk prima, zonder iemand met ervaring naar Antwerpen maar 't geeft me toch wel een veilig gevoel. En antwerpen met kerst is natuurlijk ook gewoon romantisch (:

Ik heb ook nieuwe foto's laten maken, en die zijn ook weer vreselijk lelijk haha!

Veel plezier met aanvragen Ik werd door iedereen gefeliciteerd bij burgerzaken (:
Ik geef je wel gelijk hoor van dat veilige gevoel! Ik ga eerst even 'oefenen' met mijn vader haha.

De fotoshops waren allemaal nog dicht op maandagmorgen, dus ik heb toch maar mijn oude foto's gebruikt.. veel beter kan het toch niet worden hahaha... je mag niet lachen dus het blijft chagerijnig ;).

Ik kreeg ook veel felicitaties en die man achter de balie die mij hielp was zo ontzettend geestig haha..

Ik kan 'm sowieso maandag ophalen, maar hij zei dat hij wel zeker wist dat het rijbewijs er vrijdag zou zijn en héél misschien ook al wel donderdag! Fijn
Ja ik hoop dus heeeeeel erg dat mijne donderdag nog eruit is gegaan en dan nu op de maandagochtendstapel lag, aka dat ik hem morgen kan ophalen maar het zal wel niet.

Ik ga het in ieder geval even checken want dan kan ik mijn lieve nieuwe kitten gaan halen.

Mijn foto is net zo lelijk als de vorige keer hoor, dus no worries haha. Vooral je haar achter je oren, dat staat mij gewoon echt niet. En dan je kaaklijn op de meest onflatteuze manier in het licht... Ik heb nogal een rond hoofd (niet een dik hoofd maar gewoon heel breed met hele hoge jukbeenderen) en ze weten het altijd in zo'n positie te draaien dat elke kleine imperfectie echt net precies goed naar voren komt. Heel fijn haha.

Nouja, daarom maak ik me er maar niet meer te druk om, ik kan wel bezig blijven tot ik een mooie foto krijg. Ik geloof het wel. Als je nou tenminste nog mocht lachen. Bovendien, zo'n pasje is maar klein, hoe groot kan die foto erop staan? :p
SummerDee, ook gefeliciteerd!
Jongens! Gister rijbewijs opgehaald en 2 uur gereden, waarvan anderhalf uur alleen en vandaag breng ik m'n mams naar Nijmegen! Autorijden is awesome
Wow das snel kabouter! Heb je een eigen auto of die van oudere/partners
M'n moeders auto. Ik heb al 200 km ofzo gereden en zo moet ik nog 130 km terug. Dus da's dan 350 km in 2 dagen. Best netjes toch?

En ik maak wel foutjes, maar kan gewoon corrigeren. Zit zoooo relaxt achter het stuur. Moeder en vriend waren helemaal verbaasd dat ik zo goed reed haha. Maar zo fijn om niet de hele tijd te moeten horen dat je 't fout doet enzo... Rij nu in z'n 4/5 ook in de stad. Want m'n moeder vindt dat ik maar zuinig moet rijden. Dus rij nu heeeeeeeeele lage toeren. Ohja en in zn vrij voor het stoplicht omdat het maar vermoeiend is met die koppeling

Maar rijdt eigenlijk veel makkelijker zo. Vlotter en 3-delig kijken ben ik al bijna verleerd. Kijk met invoegen gewoon in mn achteruitkijkspiegel tot er ruimte is en dan buitenspiegel + dooie hoek, ipv dat je dat stomme riedeltje zo raar moet doen. Dan zag ik nl nooit of ik kon invoegen. Nu zie ik het wel want nu kijk ik ECHT ipv laten zien dat ik kijk.

Maar goed, ben echt al enorm vooruitgegaan opeens. Rij nu gewoon lekker, ipv te voorzichtig. Moet wel uitkijken want ik kan de snelheid van mn moeders auto niet goed inschatten. Da's wel lastig.

Nou ik ga even tukken voor ik weer terug moet, ben best moe van al dat rijden.
Ik ga je enthousiasme toch een beetje dimmen kabouter. Super dat het zo goed gaat hoor maar je zegt nu al dat je niet meer drie delig kijkt en voorzichtigheid vlotheid wordt. Je hebt nog geen Week je rijbewijs dus zou je wel een beetje inhouden! Dus miet overmoedig worden want zoveel ervaring heb je nog niet en een ongeluk zit in een klein hoekje
@ Atelier: nee tuurlijk kijk ik alledrie de spiegels, maar ik bedoel dat ik nu niet meer dat in die stapjes doe, achter 1 sec zij 1 sec dode hoek 1 sec, maar gewoon echt kijk achter tot ik een plekje zie en dan verder kijk zij en dode hoek ipv maar te gaan omdat m'n instructeur het zegt, maar het eigenlijk niet zelf gezien te hebben, omdat je dat riedeltje moet laten zien. Maar snap dat het verkeerd klonk nu ik het terug lees, haha

En vlotheid in de zin van dat ik heel vaak 40 reed op een 50-weg en nu dus gewoon 50 rij.

Niet dat ik niet meer kijk en met 80 door de stad scheur, haha. Alleen heel even te hard gereden op de snelweg (130 op 120 dus viel wel mee) toen ik een stoet vrachtwagens moest passeren, maar ben dus ook niet echt een snelheidsduivel hoor

Terugweg was heel leuk, ook veel file gereden. 350 km op de teller maar ik ben nu echt heeeeeeeeeeeeel erg moe.

Maar het is zo heerlijk om te merken dat ik gewoon veel meer overzicht heb dan ik dacht.
Dankje herfstblad!

Ik heb mijn rijbewijs net al kunnen ophalen! En pas maandag aangevraagd dus lekker snel, leuk hoor dat pasje in je bezit!

Kabouter, je tweede bericht klinkt inderdaad een stuk beter dan het eerste haha ;) ik snap de ongerustheid van Atelier wel een beetje, goed dat je het even toelicht.

Kreeg net een bericht dat we deze week even gaan proefrijden voordat ik naar Antwerpen ga.. goed idee .. zou eerst vrijdag, maar doen we nu even wat eerder, leuk leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven