Lijf & Lijn alle pijlers

We kunnen het!!

08-08-2007 10:28 2778 berichten
Alle reacties Link kopieren

Lieve mede-afvallers

laten we, in onze pogingen af te vallen, ons voor ogen houden dat we dit doen voor een gezonder lichaam en een gezonder leven. Ook het stréven naar een gezonder gewicht is dus al goed. Elke kilo kwijt is een stap in de gezonde richting en elk niet genomen koekje ook!

Neem je dat koekje dan een keertje wel, geniet ervan! Ook dat is gezond, genieten van wat je hebt.

Dan maar een dag later op streefgewicht

Later is nu
O; Special K met magere melk

t; appel

L; 2 boterhammen (1 met linera pate en 1 met komkommer-sandwhichspread

2 cracottes met halvarine en vlokken

t; dikke plak cake van cakyline (= light cake) en thee

t; glas cola light met schijfjhe citroen

D; aardappelpuree, hachee, sla met slanke dressing en een stuk watermeloen als toetje

Oftewel: Toet probeert het ook nog maar eens een keer.

De weegschaal is namelijk op weg naar een old time high

Nog vijf kilo en ik ben weer net zo zwaar als ik op mijn zwaarst was. En dat zou ik echt zo SUPERstom en K.. vinden.

Laat die 100 kilo in lijstje nog maar even staan

ik meld wel wanneer ik er weer onder ben! (bloos smiley).

***hoopt dat ze nog welkom is***
Toet, wees welkom. Heb je de lokroep van Bentetje gehoord soms? Het wordt hier steeds gezelliger zo

Vandaag tot 2 maal toe een flink eind gewandeld. Het sporten ligt deze week helaas plat want de bodypumpinstructeur is met vakantie en er is geen vervanging. Maar ach, op deze manier heb ik mijn meters ook gemaakt. In het dorp nog een kookboekje met salades gekocht. Eens kijken of ik daarin wat inspiratie op kan doen. Het streven blijft om half juni onder de 70 kg te zitten.

Wat goed Dreamer, dat je behoefte aan zoetigheid verdwenen is. Ik begin nu snaaitrek te krijgen. Nou kan ik wel iets van augurk ofzo nemen ter vervanging. Maar eigenlijk vind ik dat ik moet leren dat er niet iedere avond gesnaaid wordt.
Dan kom ik eventjes melden dat ik ook met jullie meelees en dat wel erg hard nodig heb. Bij de 100+ dames is iedereen aan het afvallen en ik kom aan, dat is een ietsje demotiverend.
Zilvermeer is een meertje in Groningen.
Oei Livre. Daar wordt je idd niet blij van. Hoe gaat het verder met jou en de boekjes?
quote:madootje schreef op 06 mei 2008 @ 20:46:

Oei Livre. Daar wordt je idd niet blij van. Hoe gaat het verder met jou en de boekjes?

De boekjes hebben vakantie, dus prima. Qua gezondheid is het bij de boekjes aardig stabiel op het moment, Livreman is nog steeds blakend van gezondheid en ik steeds minder.

Gaat bij jou alles goed?
Jeuj wat een gezelligheid hier weer opeens!!

Mijn avondeten werd andijviestamp met speklapjes en een ijsje toe...en chocolaatjes gebietst bij moeders...

Morgen weer wegen en ik gok dat ik weer gelijk gebleven ben...damn, die rottige daar-blijf-je-weken-op-hangen-drempels ook!! Als ik er volgende week niet onder zit dan volgen er andere maatregelen!

Bentetje, mag ik het recept van de pastasalade? Daar heb ik ook wel zin in met dit weer!
Zilvermeertje is een meertje in Groningen, waar gewoon mijn werk aan gesitueerd is! Nouja, één werkplek dan. Ligt bovendien hemelsbreed tussen Dreamer en Zoyla in

Ik werk daar vrijdag San, zit jij er dan ook? Kom ik bij je lunchen

Ik hád geen snaaitrek (in zoet dan, noten gaan er goed in) totdat ik vanavond me ineens niet zo jofel meer voelde over studie. Kreeg gelijk neiging naar de kast te gaan voor een stuk chocolade. Gelukkig snapte ik wel dat dát nou niet echt gelijk alle kennis in m'n bolle hoofd stampt, dus ik heb het kunnen weren
Later is nu
Ik spoor niet

zodra ik wil lijnen

ga ik juist meer zin in snaaien krijgen

Ik spoor niet

ben eetverslaafd

kan er niet meer onderuit

Heb net ergens ingevuld dat ik hulp wil

Vind het zo stom van mezelf

dat ik niet goed voor mezelf kan zorgen.

Als ik zo doorga eet ik mezelf dood

Klinkt heftig misschien maar is wel zo.

Terwijl ik me verder op zich best een leuk mens vind

Leuk genoeg om voor te zorgen eigenlijk

maar ik doe dat niet goed

en zorg alleen maar voor De Honger in mij

die nooit gestild lijkt te worden.

Vaag

zeer vaag

Zou graag Normaal zijn.

Sorry voor dit ego verhaal

ik zit er niet doorheen ofzo

heb juist een heel helder moment.

Ik ben ziek

en heb hulp nodig.

en dat hulp vragen

is nou juist een van mijn zwakkere kanten.

Pfffffffffffffffffffffffff.
Ach Toet

hopelijk krijg je en vind je dé hulp die nodig. Hulp vragen is knap!
Later is nu
Klopt wel hoor Toet, 'normaal'kan ik wel dooooorblijven eten. Alsof je de godganse dag door trek hebt.

Dus? Is dat dan hoofdhonger? Koolhydraatverslaving?

Vandaag weegdag hier : 75,3
Toet, hulp vragen is géén zwakte, het is een sterke kant van je! Je hóeft niet alles alleen te kunnen meis. Hulp vragen betekent dat je voor jezelf wilt zorgen, maar dat je niet weet hoe en dat iemand anders je dat kan leren. Zie het dus als een lief zijn voor jou!

Mag ik me ook bij jullie aansluiten? Ben (net als dreamer) sinds vrijdag gestopt met suiker eten. Had gehoopt op gewenst resultaat (als in kilo's), maar dat blijft (vooralsnog?) uit. desondanks voel ik me er wel goed over, na vier dagen ontwenningsverschijnselen gehad te hebben. Maar ik heb wél moeite ermee. Geen rozijnenbrood meer, geen pindakaas. Die koek en snoep, daar taal ik niet (meer) naar, maar bepaalde monatoetjes, bepaalde snacks wel. Ben nog een beetje aan het zoeken naar tussendoortjes (en een goed eetritme).

Mijn eten tot nu:

vanmorgen: één boterham met kaas

Tussendoor: 1 sanaasappel, een grote hand frambozen en een grote hand zwarte bessen

Vanmiddag: ciabatta met roomkaas en zalm, drie boterhammen met roomkaas en één boterham met chapignonpaté ( ) (Ik kan nooit stoppen met brood eten, vind het zo lekker..)

En (als ik welkom ben) voor de tabel:

Roque, 1.82 m, 76,6 kilo, streef: 72 kilo, 31 jaar
O, leeftijd doet er niet echt toe
Heb een fruitig dagje gepland vandaag,

O: bak havermoutpap

T: bak aardbeien

L: druiven en bak yoghurt met lepeltje muesli en granaatappelpitten

T: smoothie van sinasappels, kiwi's en beetje yoghurt

A: spinazie met aardappels en gehaktbal.

Vanavond weer rennen, zal wel warm zijn...

Toet, ik hoop dat je snel de hulp krijgt die je wil. Vind het erg knap dat je zelf aangeeft het nodig te hebben.
oja, voor de tabel mag ik inderdaad gelijk blijven, helaas...74.0 dus...
lieve lieve toet.Je bènt een leuk mens en je bent een mooi mens, en je bent een mens mens. Hulp vragen is knap, volhouden is moielijk. Ik bedoel dat ik heel veel herken uit je posting, laten we er wat aan gaan doen! Ik las vanmorgen in een buurtkrant dat er een sportschool is met een 6 weeks programma met coaching, dieet advies en persoonlijk oprogramma met een info avond op volgende week woensdag, daar ga ik dus heen, jammer dat je niet met me mee kan.

Het zal best prijzig zijn denk ik, maar wie weet moet ik dat er maar voor over hebben. Bentos vraagt zich af of zoiets nut heeft en vint het geloof ik maar onzin; hij heeft echter nul ervaring met lijnen en de frustratie die daarbij horen. Hij vreet tegen de klippen op en blijft dun.

Gisterenavond op het feestje heb ik minder gegeten en gedronken dan normaal, maar ik heb wel wat genomen :2 glazen wijn(vond ik best knap ik 4 uur tijd), flink wat wortelballetjes, 2 frituurhapjes, 2 gehaktballetjes, 1 handje nootjes.

Vandaag gaat het goed, moet vannacht de nachtdienst in en dat vind ik altijd extra moeilijk. Mijn ritme is naar de haaien en heb `s nachts dan altijd honger. Neem maar salade en fruit mee denk ik.

O: 3 volkorencrackers, melk

T: 2 koffie verkeerd, appel, kiwi

KL: 2 flinke meergranenbroodjes met 30+kaas

T: niets (is nu, mischien zo even wat komkommer ofzo, krijg wel trek)

D:lasagne of maaltijdsalade, weet ik nog niet, toe bakje yoghurt

Bovendien ben ik overnieuw begonnen met hardlopen. Ben nog nooit verder gekomen dan 3 minuten achter elkaar rennen, maar heb mezelf vandaag bij de lurven gepakt, heb een programma uitgedraaid en opgehangen en tegen mijn kinderen gezegd dat iedere keer een stempel mogen zetten als ik iets gedaan heb (dioe houden dat natuurlijk in de gaten!). Nu dus bij dag 1 begonnen en het ging eigenlijk zonder al teveel moeite, maar ja dit is oas het begin natuurlijk. In elk geval zijn de voornemens er weer!
oja, de pastasalade....het is geen recept, ik mik er gewoon van alles door. Om te beginnen natuurlijk pasta koken en laten afkoelen met olijfolie er doorheen (tegen het plakken). Nu had ik veel tomaat, gele paprika, kappertjes,restje fetakaas, bieslook en gerookte zalm. Artisjokharten, komkommer, gebakken champignons, gerookte kip, rauwe ham, makreel zijn ook prima ingrediënten om erdoor te doen, je kan iedere combi maken die je lekker vindt. Ik had een soort sausje gemaakt van yoghurt met pesto, linera en citreonsap en suiker, maar dat was niet zo lekker, niet gebruitk dus.
Hoi Roque,

Sterkte met het weglaten van suiker.

Wil je ook geen vervanger gebruiken zoals Natrena?

Door de thee ben ik er wel af maar een paar dingen

smaken wel beter met iets zoets erdoor.

Ik heb nu marscapone en daar doe ik een paar drupjes door

anders zit er smaak aan.

Vandaag mag ik beginnen met een beetje noten toe te voegen.

Dreamer, vrijdag lukt niet, morgen wel. Maar vrijdag krijgen we alle tuinspullen geleverd en gaan we volop aan de slag.

Vandaag was het bijna te warm aan het Zilvermeer.
quote:Livre schreef op 06 mei 2008 @ 20:48:

[...]

De boekjes hebben vakantie, dus prima. Qua gezondheid is het bij de boekjes aardig stabiel op het moment, Livreman is nog steeds blakend van gezondheid en ik steeds minder.

Gaat bij jou alles goed?

Wat vervelend zeg dat het met jou steeds minder gaat. Hopelijk stabiliseert de boel zich snel een beetje.

Hier gaat het goed. We zitten wel met wat opvoedproblemen/gedragsproblemen bij de oudste, maar daar wordt aan gewerkt en komt vast goed. Verder zijn we allen blakend van gezondheid (op wat verkoudheden na) en van goede zin.
Toetje. Ik sluit me aan bij de rest. Het is alleen maar goed om te weten waar je eigen grenzen liggen en wanneer je hulpmoet vragen. Alleen maar goed dat je dat nu voor jezelf gaat doen. Ik heb trouwens ook altijd veel meer snaaitrek zodra dat van mezelf niet meer mag. Daarnaast ben ik ook gewend om mezelf met eten te "belonen" als ik vind dat ik wel wat leuks heb verdiend of als ik me niet prettig voel. Het eten zit bij mij dus ook ontzettend tussen de oren.

Roque, welkom. Ik vind het wel knap hoor, alles met suiker laten staan. Ik zou het eigenlijk ook eens moeten proberen, maar zou dan de chocolade veel teveel missen.

Mijn lijstje van vandaag:

O: 2 meuslibollen met kaas

T: ontbijtkoek

L: 3 bh met ham en mosterd

T: 2 appels

D: bietensalade met gebakken aardappelpartjes en een varkensfiletlapje.

T: light-ijsje (ipv toetje)
Voor mij is stoppen met suiker een soort omslagpunt naar een gezonder eetpatroon. IK ben er namelijk ook zo eentje: na een leuke lijnpoging weer terugvallen in het oude gedrag. Door nu mijn eetpatroon totaal op de schop te nemen, hoop ik dat nu te verkomen. En een aantal dingen vind ik moeilijk, en in sommige gevallen vind ik het lastig (kant en klare saladesaus: suiker. En meer van dat gemaksvoedsel), maar verder valtr het me enorm mee!

Sandra, ik probeer ook geen suikervervangers te gebruiken, wat me tot nu toe wonderwel afgaat. Het scheelt dat ik al eens met een behoorlijke darminfectie-achtig iets in het ziekenhuis terecht ben gekomen, welke waarschijnlijk was veroorzaakt door de suikervervangerstroep

De rest van de dag was trouwens erg goed hier:

middagtussendoor: glas diksap

'savonds: aardappelen uit de oven, salade, kalfsoester

verder niet gegeten
ik hoop toch dat je niet verder bedoelt in de zin van de rest van de hele dag?? Was dat destijds door suikervervangingszooi joh? Jemig!

Hier een prima dag gehad, vanavond aten we lasagna, ik heb een kleine portie genomen en veel sla. Nu krijg ik trek, ga starten met fruit en dan later op de nacht heb ik een flinke bak salade mee..
Roque,

Welke suikervervanger was dat?
haihai

ik heb gisteren wél een gebakje genomen. Het was niet te doen 2 taarten aansnijden, slagroom aan de vingers.. dat wordt dan natuurlijk aflikken. Nouja, toen ook maar een stuk genomen. Verder niet te veel gehad, want druk met eten bereiden (bbq) voor anderen. Zo heb ik het brood volledig gemist, wel veel tomaatjes en radijsjes gegeten. Vegetarische gehaktballetjes waren gelukkig erg lekker op de bbq. Ik had nog een soort van groentestiks (kant en klaar gekocht, een groenteburger op stokje ofzo) en die vielen uit elkaar. Dat was minder prettig

Roque, welkom

Ik eet wel de kant en klare dressings. Niet veel, ik maak ook zelf dressing, maar eet bijvoorbeeld ook augurken en daar zit ook zeker suiker in. In de pindakaas van " 's lands grootste kruidenier die op de kleintjes let" zit trouwens geen suiker.

Madootje, ik heb raar genoeg juist geen zin in chocolade

Dat verbaast mij ook echt, aangezien ik de gewoonte had dagelijks 's avonds een stukje chocolade reep te nemen en als ik goede dagen had, dan kon ik dat nog niet laten.

's Avonds, als ik nog zin krijg in wat zoets, dan neem ik een bak yoghurt met zoetstof (ik dus wel) en dat is ook lekker zoet.

Sterk plan Bentetje!

Lastig he, zo'n sceptische partner. Mijn vent is niet slank, maar eet wel veel, zonder echt verder aan te komen. Hij is gewoon nog steeds op het gewicht dat hij had toen ik 'm leerde kennen. Af en toe door blessure wel aangekomen, zomers ook, omdat hij niet sport dan, maar dat gaat er net zo makkelijk weer af. Dus wel overgewicht maar erg stabiel. Hij is een keer een hoop afgevallen, maar kwam toch weer terug op het huidige gewicht, om daar dan weer op te blijven.

Afijn, als ik dan begin zoals nu, zonder vlees, suiker enz. dan is hij ook erg sceptisch. Jajajaja, het zal wel. Ik zou bijna zeggen "gelukkig" kreeg ik beste uitslag van een paar glaasjes wijn, vorige week.
Later is nu
Oh, en vandaag Zilvermeer gaat niet lukken Sandra, daarvoor zit ik nu te dicht bij de Euroborg, zeker 20 minuten fietsen van het Zilvermeer. Ik zat ook liever daar, trouwens.

dit was de taart die LE gisteren gratis kreeg van de FC Groningen juniorclub!

(de kaarsjes had ik zelf nog en hij was lékker!!)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven