Heeft u alles kunnen vinden?

13-12-2012 16:53 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze vraag krijg ik elke keer als ik bij mijn plaatselijke drogist ben op het moment dat ik wil afrekenen. Ik heb zo'n vraag nooit gehoord.

Ik heb zoiets als ik het iets niet had kunnen vinden, dan had ik het toch gevraagd(lopen genoeg medewerkers rond in de winkel).

Vinden jullie het een 'gewone vraag en welke vraag stoort jullie?
Vragen bij de kassa storen me eigenlijk zelden, vind het meestal wel gezellig, zo'n praatje tijdens het afrekenen. Alleen inderdaad de drogist, daar moet ik nog wel eens een zucht onderdrukken. Ik wéét dat ze moeten vragen of ik bekend ben met het gebruik van neusdruppels, maar ik heb bij veel dames daar nou niet het idee dat ze me meer kunnen vertellen dan in de bijsluiter staat. En bij 1 drogist proberen ze me altijd een hele dure versie van ibiprofen te verkopen. Stond ik daar vijf minuten 'nee, gewoon het huismerk is prima. Ja, die andere zit hetzelfde in, dat weet ik. Alleen is die vier keer zo duur, dus wil ik die niet. Nee, echt het huismerk.'

Mijn collega mocht zelfs geen twee doosjes paracetamol kopen ivm misbruik. Enige controle is best goed, maar 40 stuks is nou ook weer niet zo veel. Toen heeft hij maar gezegd dat de dokter het zo wilde. Was ook wel een beetje zo, hij is namelijk zelf arts .
waarom haal je paracetamol en ibu niet op doktersrecept? dan is het gewoon gratis (als je je eigen risico al verbrast hebt) bovendien krijg je dan de sterkere variant dan die je zonder recept mag halen
Bij de drogist en dat soort winkels vind ik het geen vreemde vraag. Laatst vroegen ze het ook bij de supermarkt. Daar had ik hem nog nooit gehoord. En daarna werd er gevraagd of ze even in m'n tas mochten kijken.... Volgens de mevrouw achter de kassa deden ze dat bij iedereen, maar ik vond het wel vreemd. Ik vroeg al of ik er zo verdacht uit zag..... Nog nooit gehad!

De vraag: "dit wordt het?" Vind ik ook veel vreemder. Nee, ik dacht ik trek wat uit de rekken, kunnen jullie het weer terughangen, heb je ook wat te doen als je op klanten staat te wachten. Verzin dan een andere ijsbreker of vraag inderdaad of ik alles heb kunnen vinden.

En ook ik ben gevoelig voor vriendelijk personeel. Woon precies tussen twee winkelcentra, dus veel keuze uit winkels, dus de winkels waar ik vriendelijk geholpen word, ga ik eerder terug.
Paracetamol en Ibuprofen kan je niet op doktersrecept krijgen, tenzij je bijvoorbeeld bij de kaakchirurg bent geweest (dan krijg je Ibu 600).

Maar wat kost Paracetamol ook helemaal? Nog geen twee euro voor vijftig stuks.
Elninjoo: paracetamol en ibuprofen kosten twee keer niks als je het zelf koopt. Als je het op recept wilt moet je eerst een consult bij de huisarts (9 euro), en dan kosten van de apotheek (11 euro). Kost je doosje paracetamol ineens meer dan 20 euro ipv 79 cent. Dat vind ik echt zonde van het geld, want uiteindelijk betaal je het natuurlijk toch gewoon zelf (als iedereen het zo doet, gaan de kosten voor de zorg vanzelf nog verder omhoog).

Gelukkig kun je dit soort dingen ook niet meer vergoed krijgen, behalve in uitzonderlijke gevallen. Krijg je dus alsnog de rekening.
Ibu 600 kun je niet bij de drogist halen en via doktersrecept krijg ik 't gewoon gratis mee bij de apotheek. Ben wel aanvullend verzekerd, misschien dat dat nog uitmaakt? Bovendien hoef je niet voor elke bijbestelling terug naar de dokter, wij kunnen hier gewoon online herhalingsrecepten indienen.
dan neem je 3x 200 heb je ook 600 mg .
quote:kikkerprinses schreef op 14 december 2012 @ 08:28:

Bij de drogist en dat soort winkels vind ik het geen vreemde vraag. Laatst vroegen ze het ook bij de supermarkt. Daar had ik hem nog nooit gehoord. En daarna werd er gevraagd of ze even in m'n tas mochten kijken.... Volgens de mevrouw achter de kassa deden ze dat bij iedereen, maar ik vond het wel vreemd. Ik vroeg al of ik er zo verdacht uit zag..... Nog nooit gehad!

De vraag: "dit wordt het?" Vind ik ook veel vreemder. Nee, ik dacht ik trek wat uit de rekken, kunnen jullie het weer terughangen, heb je ook wat te doen als je op klanten staat te wachten. Verzin dan een andere ijsbreker of vraag inderdaad of ik alles heb kunnen vinden.

En ook ik ben gevoelig voor vriendelijk personeel. Woon precies tussen twee winkelcentra, dus veel keuze uit winkels, dus de winkels waar ik vriendelijk geholpen word, ga ik eerder terug.

Haha, toen ik dit las moet ik denken aan wat mij laatst was overkomen.

Ik ging naar de Aldi en aan de kassa werd er mij ook gevraagd of ze in mijn zak mocht kijken. Ik ben niet zo moeilijk en laat dat gewoon doen, maar vervolgens pakt ze mijn (gedragen) string en heft hem helemaal uit mijn zak, goed de hoogte in, aan twee vingertjes vastgehouden, zodat iedereen hem toch wel goed gezien heeft...

Ik kwam net van mijn vriend waar ik bij was blijven slapen...

Om toch nog even OT the reageren, ik vind het eigenlijk wel vriendelijk dat ze dat vragen en zou me er niet aan storen. Ik zie het als een beleefdheidsvorm .
Over rare vragen gesproken: in winkels in Engeland vragen ze vaak: "Are you all right?" Mijn instinctieve reactie: "Ehm, zie ik eruit alsof ik niet in orde ben? Heb ik een bloedneus?" Maar dat bedoelen ze dus niet. Het is gewoon een begroeting: alles goed, kan je vinden wat je zoekt? Het heeft wel even geduurd voordat ik dat doorhad.
Net als in Amerika dat ge-how are you?
Elninjoo, je hoort het niet op recept te krijgen, zomaar. Dat jij steeds kan herhalen klopt niet, je huisarts zou dan moeten checken waarom je het zo langdurig gebruikt.

Is dus geen goed advies aan anderen, wat jij geeft.
quote:kikkerprinses schreef op 14 december 2012 @ 08:28:

De vraag: "dit wordt het?" Vind ik ook veel vreemder. Nee, ik dacht ik trek wat uit de rekken, kunnen jullie het weer terughangen, heb je ook wat te doen als je op klanten staat te wachten. Verzin dan een andere ijsbreker of vraag inderdaad of ik alles heb kunnen vinden.Iets als: 'Ga je dit echt dragen? Afschuwelijk zeg!'
Hahaha dat is vast hier ergens in Twente!

Hier hebben ze nogal de gewoonte om zulke vragen te stellen. Zoals heeft u het kunnen vinden als je bij de kassa komt of als je aan het eten bent, heb je honger? :Imao:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven