nutteloos geouwehoertopic

19-08-2011 21:11 2916 berichten
aangezien het vorige topic is overleden en ik geen puf meer heb

om te reanimeren hierbij een nieuw onzin topic.

heb op dit moment spijtig genoeg niks nutteloos te melden.

ik ga hier dan ook gauw weer weg totdat ik weer nutteloze inspiratie heb

oww iedereen is welkom trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde vanochtend weer eens op de fiets naar mijn werk, maar ik geloof dat ik toch maar met de tram ga. Ik ben één keer onderuit gegaan toen het glad was en daarbij een lichte hersenschudding opgelopen. Ik fiets dus niet meer bij gladheid.

Piekeren is natuurlijk niet slim. Stop daar eens mee. Ontspan! Slaap! Doe es niet zo depressief. Tot zo ver mijn nuttige tips van vandaag (en nee, ze zijn niet serieus bedoeld. Mensen die geen last van dat soort problemen hebben, snappen niet dat het niet een kwestie is van 'gewoon (niet) doen'
gelukkig want dat kon ik zelf ook wel bedenken

nuttig-nutteloos: heb een heerlijke zangles gehad vanmorgen! heb iets geleerd wat ik heel grappig vind...

verder is er hier ook sneeuw en dat vind ik STOM! ook al ziet het er wel mooi uit, dan dan weer wel.

Ies ik ben het helemaal met je eens, was net wel ff weg met de fiets maar heb meer gelopen. ben vorige winters zo vaak op mn snufferd gegaan, heb ik niet zoveel zin in...
Hoi!

Hier ook sneeuw, ben benieuwd of het meer gaat worden morgen. Zal haast wel, anders zaten ze er wel heeeeel erg naast. Moet morgen weer gewoon les geven, dus ben wel heel benieuwd hoe dat gaat. Vind het wel leuk eerlijk gezegd, ben wel van de sneeuw en andere extreme omstandigheden. Vind het anders maar saai denk ik .

Nutteloos: I love apples !
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
is idd wel leerzaam Soezie, rijden met sneeuw.

hoe zat het ook alweer met die ABS?

als je langzaam rijdt en slipt toch redelijk hard remmen

en bij hogere snelheden pompen met de rem? (of de koppeling,

weet ik veel...)
Gladheid is stom! Ben geen held ermee, lopend, fietsend en ook autorijdend en ik een gevaar voor mezelf.

Even een zwaar depri-moment delen met jullie: de laatste borstvoeding zit nu in een flesje voor zoon, krijgt hij morgen op het KDV. De vriezer is leeg. Heb er echt om zitten huilen, vooral om het besef dat hij nu al zo groot geworden is, erg he??

Gelukkig ook leuke dingen gezien: zoon heeft heerlijk met zijnnieuwe speelgoed gespeeld, hij insect verwend door alle Sinterklazen. Zijn lach maakt heel veel goed.

Nu ga ik slapen, morgen een lange werkdag te gaan, tot laat werken... Bah!
MDF, insect verwend??? Dat hoor je niet vaak! Wauw!

Phoebs, als je ABS hebt hoef je niet meer na te denken over het remmen. Gewoon bij een noodstop je voet op het pedaal en de bodem in trappen . Je pedaal gaat dan trillen en schokken, niet op letten, dat is omdat je ABS voor jou 'pompend' remt. Dat zorgt er vooral voor dat je tijdens het remmen kunt blijven sturen.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Auto correct voor is echt... Spatie vergeten. Was ook niet helemaal inmijn beste doen gisteren, toen ik de lege vriezer zag. Heb het er nog echt moeilijk mee. Nooit geweten dat het zo heftig zou zijn.

Zoon heeft echt veel cadeautjes gehad, slechts een paar van ons, de rest is gekocht door familie.

Hier een mooie laag sneeuw en het valt nog steeds. Moet straks met trein naar het werk, hopelijk gaat dat lukken.....
ok dus je hoeft niet speciaal te remmen of te pompen,

handig dat ABS? (nu slip je met flinke sneeuw natuurlijk toch wel...) wel voorzichtiger rijden uiteraard. gister zag ik een auto rijden die de bocht om ging en flink slipte. je zag het gebeuren want ze reed vrij hard. met ongeveer 35 km per uur door de bocht als het glad is is vragen om slippen...

verder viel het me op dat mensen niet meer afstand nemen. normaal gesproken moet je natuurlijk al wat afstand nemen aan je voorligger (dat doen mensen normaal gesproken al erg slecht) maar met dit weer zou ik extra afstand nemen...

vraag me niet hoe maar ik ben op mn werk, wel te laat maar daar kan ik weinig aan doen...

mdf: zal best ff wennen zijn, snap dat het lastig is...
Ach, arme MDF. Gaat het een beetje? Ik kan me voorstellen dat het heftig is. Het is leuk om te zien hoe ze groeien, maar het gaat ook zo ongelooflijk snel.

Ik heb al een tijdje niet gereden, dus ik ga het nu ook even niet doen. Ik ga wel weer oefenen als het licht is en niet glad. Ik heb het dan snel genoeg weer door, maar dat eerste kwartier is toch weer even wennen.

Sneeuw viel hier heel erg tegen. Het viel wel als sneeuw, maar is meteen weer gesmolten. Dus had ik een soort slush op straat waar mijn schoenen doorweekt werden. Ik had me wel verheugd op echte sneeuw. Een beetje wandelen en sneeuwballen gooien.
Phoebs, ik heb ook geslipt, maar dan expres ... En heel subtiel en veilig natuurlijk, dat begrijp je.

Nee, afstand houden zijn de meeste mensen niet echt goed in. Ik leer het mijn leerlingen natuurlijk wel, maar sommigen hebben het gewoon niet in zich. Die hebben niet die automatische rode lampjes in hun hoofd die aan gaan als ze te weinig afstand houden. Ik heb die wel. En jij geloof ik ook.

ABS is echt vooral gemaakt om te zorgen dat je nog kunt sturen als je remt bij gladheid, niet eens zozeer voor een kortere remweg. Maar inderdaad, daarbij is het dus erg handig. Snelheid matigen is nog handiger.

Vandaag wel het toppunt van handigheid gezien: iemand die even ging spookrijden op een 70km weg (had blijkbaar niet gezien dat er aan de andere kant van de middenberm ook nog een stuk weg lag...). Wij kwamen hem tegen, en dat is serieus de eerste keer dat ik over een leerling heen heb gereikt om te gaan seinen met groot licht. Het eerste wat de goede man (ja heus, het was een man) dacht was: o joh, wat vriendelijk dat ze me erop wijst dat ik mijn verlichting niet aan heb (wat ook al niet zo handig was met sneeuw). Pas bij het tweede flitsende voertuig wat hij tegen kwam dacht hij 'o jee, dit is niet de rechterberm, maar de middenberm...' en verdween hij naar de andere kant...

MDF, ik herken je emotionele toestanden maar al te goed. Volgens mij heb ik nog steeds een ijsblokjes zakje gevuld met moedermelk in mijn vriezer liggen. Over datum natuurlijk, kindjes zijn al 2 en ben na 6 maanden gestopt... En toch krijg ik het niet voor elkaar om het weg te gooien. Terwijl ik wel dolblij ben dat ze geen baby meer zijn. Deze leeftijd is veel leuker!
Wat een mooie sneeuw hadden we gisteren! Heeft mijn humeur wat opgekrikt, gelukkig maar.

Dat van die auto lijkt me echt schrikken, Soezie!!

Het werk gisteren was druk, wel even een fijn tussendoor gesprekje met manager gehad, ze is echt heel lief, voelde me super gewaardeerd. Met dat gevoel vloog mijn avond voorbij en kon ik lekker naar huis.

Zoon lag lekker te slapen, heb hem even een dikke zoen gegeven, nog even wat gedronken en heerlijk geslapen. Nu is zoon net wakker en mag ik nog even uitslapen, met de iPad dus

Voor vandaag geen grootste plannen, morgen een verjaardag in mijn familie waar ik echt zin in heb. Wat gaan jullie doen??
ja het is idd erg mooi, maar niet erg praktisch.

Soezel, bedankt voor het compliment, ja ik heb dat idd ook wel.

ik heb dat bij rijles voor de automaat van jaren terug geleerd.

die instructeur was daar best wel streng mee.

maar goed het is ook wel een kwestie van logisch nadenken...

jeetje wat een *** (vul zelf maar in) van dat spookrijden.... ook wel goed van je dat je ingegrepen hebt.

ik ben ooit met rijles (van de automaat) een keer bijna aangereden door een man die niet oplette, mijn stoplicht was op groen dus ik wilde rechtdoor, hij zat te bellen. toen heeft mijn instructeur ook ingegrepen...

zit ineens te denken als je zoiets tijdens een examen krijgt, wat dan? je wordt geacht om zelfstandig te rijden en fouten van anderen moet je zelf oplossen maar als ze ingrijpen zijn ze daar heel streng op dan?
Goedemorgen!!

Wat was zondag een heerlijke dag! Ik had de beurt om met zoon op te staan, gelukkig voor mij had zoon ook uitgeslapen. De ochtend vloog voorbij en toen hup naar de verjaardag. Was erg leuk om de familie weer te zien. Het leukste was om zoon aan ooms en tantes te laten zien, die zien hem 2 à 3 keer per jaar. Hij was de show aan het stelen met zijn mooie koppie en zijn lieve maar ondeugende lach. Vannacht heeft hij lekker doorgeslapen en hij ligt net weer terug in zijn bedje. Hopelijk wil hij nu ook uitslapen.... Maar vrees van niet.

Nutteloos: bejaarden die denken dat ze nog prima kunnen rijden. Je haalt ze in op de snelweg met het gevoel dat die bejaarden stil staan, omdat ze misschien 80 of 90 km/uur rijden, zo gevaarlijk die oudjes.
ik had ook verjaardag gister, van mn nichtje.

daar had ik totaal geen zin in want nichtje is hyper ivm drukte en verder alleen maar stomme mensen.

zat me daar kapot te vervelen dus ben hem na 2 uur weer gepeerd en ik was erg kwaad op mezelf dat ik gegaan was ivm mn gevoel volgen.

kwaad op jezelf zijn is nutteloos...
Niet te streng zijn voor jezelf, MP!! Dat kind stuitert toch wel, of er nou 5 mensen of 10 mensen op bezoek zijn. En als jij je niet happy voelt om langer gebleven, doe je eigenlijk jezelf maar ook de rest een plezier.

Soms als mensen gemaakt gezellig gaan doen, valt dat op, ik doe het daarom ook niet. Ik zeg dan liever dat ik niet in mijn beste doen ben, maar wel even wilde komen voor de jarige.

Ben trots op mezelf, heb net haakjes aan de binnenkant van de keukenkastjes gehangen, zodat zoon niet alles uit de kast kan gooien, van die kindersluiting dingen.

Man zou het 2 weken terug al doen, maar toen bleek hij problemen te hebben met zijn schroefmachine (accu wilde niet meeropladen). Heb vanmorgen bij de bouwmarkt een nieuwe machine gekocht ( had nog een cadeaukaart en een VVVbon liggen).

Nutteloos: mensen in de supermarkt die zich met mijn zoon bemoeien. Waar komt die bemoeizucht vandaan, alsof ik niet weet wat goed voor hem is.
MDF, ik vind je heel stoer! Een van de weinige dingen die ik echt niet kan, is boren. Dus dat je niet alleen kan boren, maar ook nog zelf de juiste boormachine weet uit te zoeken, vind ik heel stoer.

Ik heb een kerstboom in huis, hoera! Met lichtjes, nog wat te weinig kerstballen en kerstkransjes.

Nuttig: De kachel houdt mijn huisje lekker warm! En de meteropnemer zei dat hij verbaasd was over de lage stand van mijn meter. Ik ben benieuwd naar de eindafrekening. Misschien is dat nog een leuk kerstcadeau.
ik heb ook een kerstboom, alleen dan een mini-variant...

(vind zo'n grote bullshit)

mdf: lief dat je dat zegt, ik was vooral kwaad dat ik geweest was, maar ik kan idd ook tegen mezelf zeggen dat ik het geprobeerd heb en toen ik me niet op mn gemak voelde heb ik voor mezelf gekozen...

ik kreeg vandaag nog een goede tip van iemand. ik ben een persoontje die nogal plichtsgetrouw is en die dit soort dingen vooral doe omdat dat moet van mezelf. nu zei die persoon dat ik ipv wat moet eens moet denken; heb ik hier zin in? zo ja dan ga je, zo nee, dan ga je niet. (en van dat laatste vergaat de wereld echt niet...)

nou ja dit was gewoon een leermomentje :-)

nutteloos: ik heb het KOUD! maar ja ik kan toch moeilijk iedere dag in bad?? (das een phoebs-regeltje. mijn gezonde verstand denkt 'waarom niet '?)
Thanx voor het compliment, Isa! Uiteraard heb ik wel zo'n mannetje van de bouwmarkt alles laten uitleggen en hij moest me alles laten zien.

Mijn man was apetrots op me, ik had het maar mooi voor elkaar. Zoon is iets minder blij, want het lukt hem niet meer om de kastjes open te maken.

MP, ik heb dat ook hoor, ik kan nu al bezig zijn met verjaardagen in maart of juli en het plannen van de vakantie (wordt weer september en de bestemming heb ik al 2 opties voor).

Nutteloos: treinen met vertraging.

Nuttig: 's avonds kruik maken, zodat zoon in warm bedje kan slapen en als hij gaat slapen kruik in mijn bed leggen, heerlijk!! Nu al 2 avonden op rij.
Oja, kerstboom staat hier voor het weekend op de planning. Heb wel zin om dat te doen, maar aan de andere kant is het ook wel veel werk.

Nog even een frustratie iets wat ik even kwijt moet: oud en nieuw, schoonfamilie had al plannen en ineens krijgen we toch een uitnodiging. Om eerlijk te zijn heb ik er geen zin in, gaan nl hele drukke dagen zijn, omdat zoon dan ook jarig is die week. Ik zie het niet zitten om half Nederland in een paar dagen tijd door te crossen. Aan de andere kant, als mijn familie me zou uitnodigen en we kunnen blijven slapen, is dat heeeeeeeel anders en wel leuk. To be continued....
Ik heb gisteren voor de grap de thermometer in de slaapkamer gelegd. Het was bij slapen gaan 9,8 graden in de slaapkamer. Voortaan ga ik toch een uurtje van te voren de deur naar de slaapkamer open zetten, zodat er wat warme lucht naar binnen kan. (geen cv, gaskachel houdt het huis goed warm, maar ik hou zo veel mogelijk deuren dicht voor de stookkosten).

Gelukkig heb ik al lang geleden besloten niet naar feestjes en dergelijke te gaan als ik er geen zin in heb. Ik probeer dat wel op tijd aan te geven, want op het laatste moment afzeggen vind ik dan weer vervelend. Ik had laatst een situatie waar ik erg twijfelde: Er kwamen leuke mensen, maar ook een paar vervelende mensen. Ik had toen tegen mijzelf gezegd dat als ze één lullige opmerking zouden maken, ik weg zou gaan. Het hielp enorm: Ik heb niets gehoord de hele avond. En het was beregezellig.

Vandaag zo'n dag waarop ik veel moet, maar niet in beweging kan komen. Hopla! Ik heb nog een kwartier. Om 12 uur ga ik nuttige dingen doen.
ik kom ook totaal niet in beweging vandaag...

nou ja heb al wel een wasje gedraaid, oww en de dokter

gebeld. 2 nuttige dingen.

oww en een kwartiertje gezongen/poging gedaan om wat liedjes in te studeren....

ik ga om 12 uur maar eens een poging doen om me in de kleren te hijssen....

qua doen waar ik zin in heb ipv wat moet komt er morgen wederom een goed training: afscheid van een collega.

hij had al gezegd dat als ik geen puf heb het echt op een andere manier wel kan (hij woont vlakbij mij en ben bevriend met hem....) dus het moet echt niet, behalve van mezelf.... wederom een goede training....

verder ligt er hier veel sneeuw, dat vind ik erg nutteloos.

ik moet morgen namelijk naar de tandarts (joepie......), met de bus is dat een dik halfuur terwijl ik als ik binnendoor ga met de fiets ik er binnen 10 min. ben...
HOEI! Wat een mooie dag vandaag.

Ik ga zo een stukje lopen door de stad. De Kerstboom staat en is al toe aan zijn derde lading kerstkransjes. En dat terwijl de Sinterklaaschocolade nog niet eens op is. Mijn liefje en ik hebben bedacht dat we op Kerstavond van de overgebleven chocola gaan chocoladefonduen.
HOEI terug!! wat ben je vrolijk!

hihihi, snoepkont! geniet ervan zou ik zeggen!

verder heb ik werkelijk totaal niks nuttigs te melden dus gaan

we maar gelijk over naar het nutteloze:

ik denk dat ik maar knakworsten ga maken van mijn katten,

ze hebben honger en zeuren al vanaf 16 u (ze krijgen altijd om 17u eten, vraag me niet waarom maar dat weten ze exact!)

soms wil ik best met ze ruilen.

hier een dag uit de agenda van mijn gehandicapte-homo-kater:

7.00: opstaan en klaarmaken om richting slaapkamer van mijn mensen te gaan.

7:30: mijn mensen laten weten dat ze op moeten staan om te voorkomen dat ik doodga van de honger

7:35: mee met vrouwtjesmens naar plee om te knuffelen

7:40: vrouwtje richting keuken schoppen

8:00: mannetje maar wakker maken omdat vrouwtje geen eten gegeven heeft

8:30: eindelijk eten

9:00: slapen

11:00: uitrekken, paar x draaien en verder pitten

13:00: voor deur gaan zitten omdat vrouwtje bijna thuis komt

13:30: vrouwtje thuis dus ff kletsen, knuffelen en achter Zoë (andere kat) aan zitten.

13:45: slapen

16:00: vrouwtje gaan vertellen dat het binnenkort weer etenstijd is

17:00: eten

17:15: slapen

20:30: bij mannetje op schoot springen en even knuffelen, soms ook even bij vrouwtjes mens om te voorkomen dat ze gaat klagen dat ik ook haar kat ben.

20.40:rollebollen met Zoë (andere kat)

21:00 slapen

21.30: door dol uurtje van andere kat heen slapen

23:00: slapen

03:00: met knuffel in mond gillend richting slaapkamer om mijn mensen even te melden dat ik een knuffel/speeltje gevangen heb. (alleen om de week op oneven dagen)

ach wat heeft dat beest toch een zwaar leven...
Wat een heerlijk leven heeftdiekatvan je!!

Bijna jaloers zou ik ervan worden. Aan de andere kant is mijn leven ook leuk.

Vandaagwasal lekker begonnen: ik zou vroeg opstaan zodra zoonlief niet meer zou willenslapen. Echter heeftzoon vanmorgen ook uitgeslapen tot 9 uur!!! Hebben heerlijk geknuffeld toen hij wakker werd. Daarna lekker gebadderd, allemaal schoon en fris aan het ontbijt. Zoonheeft nog heerlijk gespeeld tot hij moe begon te worden. Nog even een banaan eten en een fles en hup naar bed. Hij slaapt nu bijna 1,5 uur al, heerlijk dus. Ondertussen hebben man en ik even een rondje huishouden gedaan, omdat schoonouders straks komen.

Nog niet veel zin in, maar zal straks vast gezellig zijn. Wil zo nog even frisse neus halen met zoon in de wagen. Misschien dat schoonouders dan even mee gaan, is ook niet slechtvoor ze. Zijn toch al van die mensen met in mijn ogen wat bejaardentrekjes, terwijl ze net zo oud zijn als mijn ouders. Mijn ouders zijn in geen enkel opzicht oud, doen nog lekker alles waar ze zin in hebben, klagen nooit, werken, sporten en genieten.

Ik ga even wat doen nog.... Erg he?

Nutteloos: een bedrijf in telecommunicatiediensten die niet te bereiken is, had ik gisteren even last van.
goeiemoggel!

ik hoef niks van mezelf vandaag, kijken hoe lang ik

dat gevoel vast kan houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven