Vraag over Eigen Risico
zaterdag 15 december 2012 om 12:13
Ik heb me maar eens in de zorgverzekeringen voor volgend jaar gestort.
Dit jaar en vorig jaar had ik een eigen risico verbruik van ong. 150, dus had bedacht dat ik dan best een eigen risico van 500 extra kan nemen.
Ik verwacht aankomend jaar gebruik te maken van fysio en alternatieve geneeswijzen, dit zit beide in het aanvullend. Daar geldt het eigen risico niet voor toch? En ook niet voor huisarts dacht ik?
Dus dan is het alleen medicijnen en eventuele ziekenhuisbezoeken?
Dit jaar en vorig jaar had ik een eigen risico verbruik van ong. 150, dus had bedacht dat ik dan best een eigen risico van 500 extra kan nemen.
Ik verwacht aankomend jaar gebruik te maken van fysio en alternatieve geneeswijzen, dit zit beide in het aanvullend. Daar geldt het eigen risico niet voor toch? En ook niet voor huisarts dacht ik?
Dus dan is het alleen medicijnen en eventuele ziekenhuisbezoeken?
zondag 16 december 2012 om 10:54
zondag 16 december 2012 om 12:31
quote:gelukkigleven schreef op 16 december 2012 @ 10:54:
Okay, ik kon het niet duidelijk vinden.
Ik las dat sommige ziekenhuizen er maaaaaanden over doen voordat ze de rekening sturen.
Dan wacht ik af, ik houd het geld toch maar apart voor de zekerheid. En misschien komt die rekening inderdaad niet.
Een DBC mag idd een jaar duren.
Dus behandeling op 4 mei 2012 kan duren tot 3 mei 2013
Maar dat is bij jou niet van toepassing gelukkig.
Ik las dat sommige ziekenhuizen er maaaaaanden over doen voordat ze de rekening sturen.
Dan wacht ik af, ik houd het geld toch maar apart voor de zekerheid. En misschien komt die rekening inderdaad niet.
Een DBC mag idd een jaar duren.
Dus behandeling op 4 mei 2012 kan duren tot 3 mei 2013
Maar dat is bij jou niet van toepassing gelukkig.
zondag 16 december 2012 om 17:07
Welke datum telt dan voor die DBC? Ik heb dit jaar mijn eigen risico al opgemaakt en wacht nog op een rekening/vergoeding van een paar poliklinische afspraken in het ziekenhuis. Ik moet volgend jaar nog 1 keer op controle. Krijg ik volgend jaar dan de hele rekening voor alle behandelingen alsnog, en kost me dat dan weer mijn hele eigen risico?
zondag 16 december 2012 om 22:35
maandag 17 december 2012 om 22:36
quote:gelukkigleven schreef op 16 december 2012 @ 10:54:
Dan wacht ik af, ik houd het geld toch maar apart voor de zekerheid. En misschien komt die rekening inderdaad niet.Mijn ziekenhuisbevalling was in april 2010, en toevallig weet ik dat ze voor 2010 inmiddels wel gefactureerd hebben (maar het kan inderdaad heel lang duren ). Dus hier is echt geen factuur gekomen.
Dan wacht ik af, ik houd het geld toch maar apart voor de zekerheid. En misschien komt die rekening inderdaad niet.Mijn ziekenhuisbevalling was in april 2010, en toevallig weet ik dat ze voor 2010 inmiddels wel gefactureerd hebben (maar het kan inderdaad heel lang duren ). Dus hier is echt geen factuur gekomen.