Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
😁 Feest bij maat vannacht!!! Helaas had ik de boot gemist 😝. Inmiddels thuis, klere weer idd. Auto viel wel mee gelukkig.

Nu even heel snel de versnelling erin....

Nb ik vind besloten groep ook prima, hoewel we dat al hebben uiteindelijk t
@ dodo, ik heb er op zich geen probleem mee. Ben wel nieuwsgierig wie er allemaal mee leest.

Ik zeg: alle meelezers 1 keer melden plus motivatie!

Fijn dat jouw mini lekker door sliep.
Ik ben er weer

( werdnietgemistlasik)

En privé gaat toch op sub denk ik

Ik haak weer in.

Maatje beterschap, hoe is het met je?

Dododo fijn dat je weer een beetje beter hoort en ik hoop dat als de watten er helemaal uit zijn dat het nog veel beter is.

Diva's in de dop. Slapen en luistert naar tante beppe...

Nicol hoop dat je snel van die nare stenen bent verlost.

Allen die ziek zijn mega's en mini's beterschap.

En nou ben ik het kwijt. (sorry 12 pagina's bijgelezen en hier thuis enorme opruiming gehad dit weekeinde, tassen ingepakt voor de vakantie en gelijk wat kasten uitgemest)

Allemaal liefs beppe
Natuurlijk wordt je gemist beppe!!

Was je zo lang weg dan?
Hier een trouwe meelezer van het eerste uur! Ik was net als jullie in augustus uitgerekend en heb eind juli een prachtige dochter gekregen. Ik wilde wel meeschrijven tijdens de zwangerschap, maar was zo lamlendig van de misselijk- en vermoeidheid dat zelfs een Viva-account aanmaken me teveel was :-) Na de bevalling was mijn energie weer terug, maar schreven jullie inmiddels al zo lang met elkaar dat het niet meer paste om me erin te mengen.

Maar goed, ik lees dagelijks mee en heb heel veel aan de herkenning! Vooral het diva-gedrag waar mijn dochter heel goed in is Verder vind ik het ook heel leuk om te lezen hoe het met jullie allemaal gaat. Ik begrijp het wel als jullie een besloten groep willen vromen, maar ik zal jullie belevenissen zeker missen!
Hoi

Ik zal mij melden als meelezer. Ik lees mee omdat ik ook in augustus 2012 uitgerekend was, uiteindelijk in september bevallen.

Wilde in het begin wel meeschrijven maar jullie kletsten toen al zo dat ik niet meer vond dat ik er tussen zou passen. Ook vind ik het niet echt fijn om alles openbaar te hebben. Tegenstrijdig dat ik dan wel mee lees ik weet het. Als jullie besloten gaan zou ik dat wel jammer vinden omdat ik veel van jullie leer, jullie kleintjes lopen toch even voor....

Bedankt voor alle leuke meelees uren

Groetjes Hoera
Wat mij betreft hoeven we niet besloten te gaan, hoor. We hebben toch het sub voor de echte prive-dingen en voor de rest vind ik het prima als er mensen meelezen. Of klets ik nu uit mijn nek, wat jullie betreft? .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Do, daar heb je wel een punt eigenlijk. Misschien toch maar fulltime het sub gebruiken?

Rammel is mini opgeknapt?

Chrys wat een nacht zeg. Of eigenlijk geen nacht

Ziv kun je vandaag wel terug naar huis?

Vanochtend op cb geweest. 6770gr en 61,5 cm. Nog een preek gehad over dat buikslapen absoluut onveilig is en dat verslikken geeen reden is voor buikslapen etc.

Maar wij blijven erbij dat sommige kids hierin een uitzondering zijn.

Vanmiddag nog even de ha bellen want mini kijjkt nog steeds scheel.
@bub: Ik denk ook dat sommige kinderen beter slapen op hun buik, hoor. Onze zoon bijvoorbeeld. Achteraf denk ik dat hij veel sneller beter zou hebben geslapen als we hem op zijn buik hadden gelegd. Maar ja, je wordt toch bang gemaakt. En het risico blijft bestaan natuurlijk. Lastig.
Hier ook een dagelijkse meelezer.

Mee gelezen vanaf het begin.

Vaak op het punt gestaan om mee te schrijven maar nu vind ik dat te laat omdat jullie al zo'n hechte groep zijn.

Het gaat mij meer om herkenning rondom de ontwikkelingen van de baby's. Veel herkenning! Ook diva gedrag hier, maar dan noem ik het directeurengedrag...

Ik was 24 augustus uitgerekend maar ben op 25 mei bevallen. 13 weken te vroeg. Ooit toen ook wel in mijn emotie iets gepost hier...

Zoon heeft 13 weken in ziekenhuis gelegen en 2 dagen voor de uitgerekende datum thuis gekomen. Die hele periode en ook ernag nog kan ik wel een boek over schrijven.

Nu gaat het erg goed en is hij een 'augustusbaby' qua ontwikkeling. Wel koemelkallergie. Eerst aan de Neocate en nu aan de Pepti. En sinds kort met fruit/groente hapjes gestart op advies van het ziekenhuis. Misschien moeten de meelezers die eigenlijk toch willen schrijven een nieuwe groep starten?
@chrys: klopt hoor. Maar bij onze diva vind ik het risico groter bij rugslapen. Punt is ook dat we nu te laat zijn om nog te gaan rugslapen. Ik wist ook van alle adviezen, maar dan nog bevestigt uitzondering voor mij de regel.
Meelezers

Volgens mij is het voor jullie soms net een soap hier
bub en straks draait ze zelf van rug naar buik en ligt ze heerlijk te slapen. Het zijn adviezen en je bent vrij om ermee te doen wat jezelf wilt.

Maar ze moeten je wel op de risoco's gewezen hebben. Protocol.

En wat zei de huisarts van mnibub?

@ maatje nou dat is ook aardig van je

liefs beppe
Beppie! Was er zelf weinig hoor dus idd had je niet gemist je bent er naar druk mee lees ik!! Mens waar haal je de energie vandaan met jouw kudde kinders! Respect!

Bub, net zo gevaarlijk als samen slapen dat buikslapen, maar ik ga mn nachtrust niet aan een zijden draadje hangen. Ik zeg dus dat ze netjes in de co-sleeper slaapt, dat ik daar 9 van de 10 keer in hang laat ik achterwege.
Rammel, weet ik ook niet die energie ( komt door mijn pillen denk ik )

En bepman achter de broek gezeten en opdrachten gegeven. Tja mannen en het schoonmaakgen... die hebben ze echt niet

Iedere keer als hij wilde gaan zitten en de koffie wilde aanzetten, zei ik hup alles moet worden ingepakt.

En woef gaat niet mee op vakantie. Die parkeren we bij pake en beppe. Dus ben ik donderdag ff op en neer naar Friesland.

(ikkijkmaarnietmeerinmijnagendadezeweekanderswordikgek,

tedruk)

Nog 4 dagen en dan gaan we!!

Ik heb ook veel respect voor jou rammel met de allergietjes en drie jong kids. Elke dag soppen en boenen.

Ik hoop dat je oudste zich snel wat beter voelt.

Een vriendin van school is samen met haar kind op zuurdesem brood en suikervrij overgestapt. kind was ook enorm moe en darmklachten. Nu gaat het best goed met hem. Kleur op de wangen. Heeft je zoon ook last van zijn darmen?

Meelezers zwaai
Nou de diva lijkt bekeerd... Nog maar 1 drift huilbui die ik met kietelen wist te onderbreken Pffieeuwwww!!

Bep, nee weinig darmklachten bij zoon! Lief dat je meedenkt lekker hoor bijna vakantie!!
Gelukkig rammel met je diva :-)

En geen darmklachten bij je oudste. Dat is ook fijn.

Vakantie zo aan toe pfff
@ chryssa, nee hoor, je kletst niet uit je nek!

@ beppe, waar ga je heen... Of heb ik dat ook al weer gemist?

@ bubb, wat zeiden ze op het cb dan van het scheel kijken?

@ meelezers!! wat grappig! En wat bubb zegt, het is hier vast soms net een soap!!

Net toch maar even de regen getrotseert, had weer wat in mn hoofd wat moest gebeuren!

Normaal geef ik bepaalde personen met kerst een kerststukje (wat ik dan koop) dit jaar wilde ik iets zelf doen/maken.

Maar moest daarvoor wel naar buiten. Bluh!

Zodirect maar eens aan de gang met mijn kado-tjes.

Ik word nog wel eens creatief! Heb ook zelf kerststukjes gemaakt dit jaar!
Leuk dat (een aantal van) de meelezers iets van zich laten horen! :-)

Als kind sliep ik ook altijd op de buik. Mini hier ligt wel op de rug.

Lekker er even tussen uit Beppe!

Fijn dat het goed gaat met Mini Bubb! Wat is het plan met scheelkijken? Of kan zoiets nog bijtrekken?

Crea Maatje!!

Wat mij betreft zoals Bubbelzz opperde mogen we ook overstappen naar het sub. (Zit iedereen die over gebleven is hier nu ook op het sub?)
@ maatje goed bezig!!

d land hoop wel op sneeuw anders voor niets de slee ingepakt 2 weken helemaal niet hoeft alles mag.

Hier lekker met 1 kind. rest uit spelen.

Wat een makkie is het dan, als hij de kerstboom met rust laat....

Liefs beppe
Hoi! Ik lees ook al heel lang mee, niet sinds het begin alleen. Helaas ontdekte ik het forum en jullie pas na 4 of 5 maanden zwanger zijn (het duurde even voordat de zwangerschap 'echt' was omdat t eerder fout was gegaan). Dus ik vond destijds dat ik te laat was om me nog bij jullie groepje aan te sluiten... Uiteindelijk begin september bevallen van een zoon.

Ik lees iedere dag mee dus het is net alsof ik jullie wel ken, hoor dododo, jullie mij alleen niet ;) Ik heb geen contact meer met de meiden waarmee ik zwangerschapsgymnastiek heb gedaan, en geen vriendinnen met kinderen in deze leeftijd. Het is zo fijn om te lezen wat jullie mini's doen, en te zien dat die van mij dus helemaal niet zo raar is en hoe de meiden werken en de mini combineren etc.

Ik snap t dat jullie over zouden stappen naar iets afgeslotens, helemaal begrijpelijk! maar dan zou ik jullie heel erg gaan missen ;)
Jemig, wat een k*tweer! Toen beide kinders vanmiddag uit bed kwamen was het droog, dus toch maar even een wandelingetje gemaakt. En natuurlijk, toen we op het verste punt waren, kwam het toch met bakken uit de hemel vallen. Zoon en ik he-le-maal doorweekt. Meisje zat in de drager, in mijn jas, dus die was lekker warm en droog gebleven. Heb Zoon thuis maar in een trainingsbroek gehesen en voor Winnie de Poeh's Lollifantenfilm gezet. Meisje ligt wat te pruttelen in bed.
Het cb zei bij 4wk dat het scheel kijken met 3maand wel klaar zou zijn.

Maar het word niet minder naar ons idee.

Vorige keer kwam de arts ermee dat mini een brede neus heeft waardoor het lijkt alsof ze scheel kijkt.

Nu zei dezelfde arts dat ze het niet goed kan inschatten, dus dat we maar even naar de ha moeten...Woensdagmiddag afspraak dus ben benieuwd!

@Maat: lekker crea! Helemaal opgeknapt?

@bep: volgens mij heb ik ook gemist waar je heen gaat veel plezier in elk geval! En succes met alles inpakken!

@do: mini loopt voor op schema qua ontwikkeling dus dat gaat prima. Denk dat het scheel kijken ook wel bijtrekt maar wil dit wel zeker weten! Heb dat nog niet eerder gezien bij babies namelijk. Eerst was het links, maar nu begint het ook rechts...

Mini heeft nu al een week dat ze smiddags van half 2-17 slaapt! Heerlijk!

Hoop dat ze haar huidige ritme even vasthoud. Ik begin vanavond bij mn nieuwe baan dus dan is dit ritme ideaal!
Ooh Chrys dat is niet leuk ik zeg warme chocomel als beloning!

@rammel: jij bent een hero!
Hier dus ook een meelezer, zoals jullie inmiddels weten.

Het waarom; toen jullie begonnen met het augustustopic, startte ik net met de hormonen voor mijn eerste ICSI behandeling. Ik vond het leuk te lezen wat mij hopelijk eventueel te wachten stond aan misselijkheid, nekplooimeting ed. En daarna ben ik jullie eigenlijk zo nu en dan blijven volgen, als het topic bij de laatste 10 staat.

Ik kon me uiteindelijk aansluiten bij het oktobertopic (rocktobermama s), en kon ik daar zelf mijn vragen/ervaringen etc delen. Jullie heb ik weer even gevolgd rond jullie uitgerekende data. Zelf ben ik 10 oktober bevallen van een gezonde dochter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven