Entertainment alle pijlers

Ontvoerd Rtl 4

16-12-2012 20:14 886 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kijk mee naar dit moeilijke en actuele onderwerp
Achter de schermen werken ze eraan dat Collin én de vader én de moeder kan zien. Ben dan zo benieuwd hoe ze dat gaan doen, skypen?
Hier het verhaal van moeders kant:

http://www.waterkant.net/ ... rum/viewtopic.php?id=7209

Volgens mij spoort moeder echt niet!

En hier een verhaal van vader, 6 maanden later en leuke foto trouwens.

http://www.gfcnieuws.com/?p=147727
Hier word ik zo kwaad om:

Ze gaf o.a. aan dat ze de rechtszaken had verloren omdat de vader een blanke Nederlander is en werkzaam is bij de politie.

Gelukkig voor Collin is hij tevreden in Nederland, hopelijk kan hij zijn moeder ooit nog zien. Zij kan hier niet heenkomen.
Ik heb ook gekeken, maar wat confronterend zeg. Ik vond het ook wel enigszins sensatie-achtig gebracht.

Als je zelf moeder bent van ontvoerde kinderen zit je hier natuurlijk nog weer heel anders naar te kijken dan de gemiddelde kijker. Dan zie ik die jongen, en denk ik: wat bezielde die moeder, om dit te doen? Om hem weg te halen uit zijn vertrouwde omgeving? Waarom? (Waarom had zij trouwens niet het gezag over hem? Dat heb ik even gemist.)

En dan later weer een situatie die wel heel beangstigend en verwarrend moet zijn geweest voor hem; de spanning of het allemaal wel ging lukken, uiteindelijk dan toch in het vliegtuig terug naar NL; wat krijgt hij hier allemaal van mee?

In dit soort situaties zijn in mijn ogen de kinderen altijd het slachtoffer. Zij willen gewoon contact met beide ouders, maar eentje neemt het heft in eigen handen en verstoort alles. In mijn geval willen mijn kinderen niet eens meer wat van me weten, zo gehersenspoeld als ze zijn. Daar sta je dan met je eerlijke verhaal, wat je eindelijk hebt kunnen doen na al die jaren. Papa heeft nog steeds alle touwtjes in handen, inclusief hun mind. En moeder blijft achter met de bittere smaak van teleurstelling en nog legere handen dan al die jaren dat ik niets wist.

Ik weet niet of ik nog naar de volgende afleveringen ga kijken.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Elmervrouw, wat moet dit wrang voor je zijn.

Hoe oud zijn nu jouw kinderen en geloof je dat als zij oud genoeg zijn ze naar jou kunnen komen?
EV

Vader en moeder hadden co-oudersschap, ze woonden allebei in Almere. Maar moeder nam het kind, uit zijn vertrouwde omgeving en weg van zijn school en vrienden, mee naar Amsterdam zodat co-oudersschap niet kon. Moeder nam Collin mee naar Suriname.
Dadelijk is vader bij rtl boulevard.
Oh ja, nu weet ik het weer: co-ouderschap.

Mijn kinderen zijn nu 16 (dochter) en 14 (zoon). Misschien zal ze het pas echt begrijpen en voelen als ze zelf ooit moeder wordt.. maar ja, daar heb ik nu niks aan. Nu leven ze met de vader en zijn familie en dat heeft zijn invloed, zoals ik heb kunnen merken.
quote:Elmervrouw schreef op 17 december 2012 @ 19:04:

Oh ja, nu weet ik het weer: co-ouderschap.

Mijn kinderen zijn nu 16 (dochter) en 14 (zoon). Misschien zal ze het pas echt begrijpen en voelen als ze zelf ooit moeder wordt.. maar ja, daar heb ik nu niks aan. Nu leven ze met de vader en zijn familie en dat heeft zijn invloed, zoals ik heb kunnen merken.

Ach lieve vrouw, ik hoopte jou wat kracht te kunnen laten voelen, hoe naïef, dat spijt me.

Mag ik vragen of zo'n programma als dit jou motiveert om (nog meer/ andere) stappen te ondernemen?

Ik weet dat je een boek geschreven hebt....
quote:campari schreef op 17 december 2012 @ 19:14:

Mag ik vragen of zo'n programma als dit jou motiveert om (nog meer/ andere) stappen te ondernemen?Ik moet zeggen dat toen ik het interview bij Eva Jinek zag (ik had het opgenomen), ik mijn eerdere mening over het programma van John wel bijstelde. Hij gaf goede antwoorden en kwam gedegen en integer over. Bijna dacht ik: zal ik hem ook mailen?

Maar dan denk ik weer aan alles wat de afgelopen twee jaar is gebeurd en hoe de contacten zijn verlopen. Een ontmoeting zou ik wel willen, onder begeleiding en met een tussenpersoon, om te zien of met name mijn dochter mij dan nog steeds zo keihard afwijst en negatief is, maar terug naar NL lijkt me iets wat mijn kinderen, met de leeftijd die ze nu hebben, zelf moeten kunnen beslissen. Ik hoop ook zo dat ex ze daarvoor (ooit) de ruimte geeft.

Daarom vond ik terugontvoeren destijds ook geen optie. Ik wilde mezelf niet tot hetzelfde gedrag verlagen als wat ex heeft gedaan. Kinderen behandelen als een pakketje zonder eigen wil, wat doet het ertoe wat zij voelen? Nooit van mijn leven. (Zelf teveel ervaring mee..) En ook nu ik hoorde dat John dus niet doet aan terugontvoeren, denk ik daar nog hetzelfde over. Ik hoop dat mijn kinderen uit eigen vrije wil mij willen zien en willen kennen... ooit....
Elmervrouw. Ik hoop het met je mee.
Wat lijkt het me moeilijk voor je zo zonder je kinderen.. Heel veel sterkte Elmervrouw. Hoe heet het boek dat je hebt geschreven?
Elmervrouw
'Gezocht mijn kinderen' (dit haal ik later weg, dus niet citeren. Hoewel ik voor iemand die echt wil, toch wel herkenbaar ben.)
Ik vond het een mooie uitzending.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eerst niets vond.

Waarom met je hele hebben en houwen op tv over de rug van een kind.

Maargoed, helaas kom je er soms toch wel verder mee op deze manier.

En wat een leuke vader heeft dat kereltje.

Ik ben heel blij dat ze weer samen zijn en vader staat open voor contact tussen moeder en zoon.

Programma makers hebben het echt netjes gedaan...

Ik vond het heel indrukwekkend.

Sterkte aan ieder die ook zonder zn kindjes moet, het lijkt me ondraaglijk. Maar je moet verder met je leven!!
Pfoe, wat een heftig verhaal! Tjonge jonge. Ik heb echt op het puntje van mijn stoel gezeten de hele aflevering. En de doos met tissues. Onbegrijpelijk dat mensen dat doen, een kind ontvoeren naar een ander land. Ik vind dat zijn moeder gewoon in NL had moeten blijven. Hoezo heeft zij meer recht op haar zoon?

En wat was dat nou voor geblaat bij de rechtbank? Zei die advocate van de moeder nou werkelijk iets over racisme? Je zou toch denken dat advocaten wel met een sterker argument kunnen komen dan alles af te schuiven op racisme. Is ook zo makkelijk om het daar op te gooien.

Ben wel benieuwd hoe toekomstig contact verloopt. Ga er maar vanuit dat hij niet meer terug gaat naar Paramaribo. De kans dat er dan weer wat gebeurt zal wel groot zijn. En zij kan waarschijnlijk niet naar NL. Goh, moeilijk hoor. Uiteindelijk hoop ik voor hem dat hij zijn moeder ook weer zal zien. Ik vind dat deze hele situatie aan zijn moeder te wijten is. Ze moet niet het slachtoffer uit gaan hangen. Als zij gewoon in NL was gebleven, had ze hem vaker gezien dan nu.
wie kijkt ook?
Emir in Bosnie, 10 maanden geleden ontvoerd
Ik (probeer) weer te kijken.......vind het zo triest allemaal!
Aanwezig! Het zal niet de eerste of de laatste keer zijn dat een kind naar bosnie wordt ontvoerd door een ouder die het niet met de partner eens kan worden over terugkeer. Ook andersom gebeurd overigens, dat kinderen ontvoerd werden naar buiten bosnie terwijl de andere ouder wou blijven. Dat begrijp ik meer dan andersom.
Jeetje wat een verhaal
quote:newimprovedkitty schreef op 23 december 2012 @ 20:20:

Jeetje wat een verhaalHet ergste nog is dat dit soort gedrag van mannen daar vaker voorkomt en idd dat als je iemand bij de politie kent je er gewoon mee weg komt.
Wel een beetje jammer dat ze alleen crappy bosnie laten zien
ik heb even gemist waarom hij alleen het zoontje ontvoerd heeft
@ elmervrouw

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven